Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

DJ-Foxx

ziet er prachtig uit allemaal, maar waarom heb je eigenlijk de 45cm rol plakvilt besteld en niet zoals mij de 90cm rol uitvoering, of zie je het naadje niet zo erg op je deur?

wat een project :o, ben jij niet kapot na een dag werken en dan zo beulen in je keldertje ?? ;)

edit,

plakvilt is toch echt een geniale uitvinding zeg :D zoals je ziet in onderstaand fotootje, wat een verschil op projectiebak en onderrand scherm :o
geen enkele reflecties meer ;D


HTip

Citaat van: celerontje op november 12, 2008, 18:20:55
Congratzzzzzzzzzzzzzz ;D
Werken de ''dimmacro's'' ook goed?
Omdat de KAKU modules continu ''doorlopen'' bij het dimmen, i.p.v. dat je ze met een vast commando op de juiste stand zet.
Thankzzzzzzzzz ;D

De dimmacro's heb ik nog niet gemaakt. Ik wilde eerst weten of het allemaal ging werken. Maar ik heb wel al getimed hoelang een sweep duurt. Uitgangspositie zal ik altijd naar terug gaan. Ik weet nog niet of dat voluit is of bijv. half. Ga ik nog mee experimenteren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op november 12, 2008, 19:43:11
Ohhh ^-^
Volgende week dus klaar ::) ;D

Fijn dat de macro werkt. :)
;D Yeah right ;D

Ik heb nog geen macro geprogrammeerd. Ik heb de IR codes van de betreffende knoppen ingevoerd en nu ik weet dat die werken kan ik mijn macro gaan programmeren. Heb er nu al zin in :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op november 12, 2008, 20:11:43
ziet er prachtig uit allemaal, maar waarom heb je eigenlijk de 45cm rol plakvilt besteld en niet zoals mij de 90cm rol uitvoering, of zie je het naadje niet zo erg op je deur?
Gé had alleen 45cm breed en ik wist niet dat er nog breder te krijgen was. Maar de naad zie je bijna niet en zit precies in het midden van de deur.

Citaat van: DJ-Foxx op november 12, 2008, 20:11:43
wat een project :o, ben jij niet kapot na een dag werken en dan zo beulen in je keldertje ?? ;)
Inderdaad, het project is een beetje uit de hand gelopen ::) Maar ik vind het heerlijk om na een zware dag op het werk in de kelder te klooien. Als het lekker is gegaan of dat er weer vordering is voel ik me heerlijk!!

Citaat van: DJ-Foxx op november 12, 2008, 20:11:43
edit,

plakvilt is toch echt een geniale uitvinding zeg :D zoals je ziet in onderstaand fotootje, wat een verschil op projectiebak en onderrand scherm :o
geen enkele reflecties meer ;D


Schitterend hè? Ook mooi bij jou geworden 8) Wanneer begin je je eigen topic?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op november 12, 2008, 22:29:07
Gé had alleen 45cm breed en ik wist niet dat er nog breder te krijgen was. Maar de naad zie je bijna niet en zit precies in het midden van de deur.
Inderdaad, het project is een beetje uit de hand gelopen ::) Maar ik vind het heerlijk om na een zware dag op het werk in de kelder te klooien. Als het lekker is gegaan of dat er weer vordering is voel ik me heerlijk!!
Schitterend hè? Ook mooi bij jou geworden 8) Wanneer begin je je eigen topic?

ja een topic ;) hehe ik heb al hyves en facebook zeg, lol voor een topic moet ik fotoos maken, zolder vegen, sokken opruimen, een fatsoenlijke camera en hoop tijd hebben :-\ mwahh topic zal ik zeker eens aan beginnen als ik klaar ben, momenteel ben ik mijn gordijnen aan het afspelden en op maat te maken, zojuist ook een pronto van iemand overgenomen, verwacht ook snel mijn pakketje van autogordijn ;D

edit:
niet te vergeten, ben ook nog mijn nieuwe DJ booth meubeltje aan het bouwen, voor DJ avondjes 8)

dus nog ffies geduld :-*


HTip

Kan ook nog een activiteit van het lijstje strepen. De deur is klaar. Wat een verschil met de kale deur zonder lijst :o Met de plinten ziet het er strak uit.

Ook nog begonnen met een activiteit die niet op het lijstje stond ;) Het wegwerken van de kabels in de kabelgoten en plinten. Achter begonnen (SL en SW) en dan langzaam (nou ja, vrijdag krijgen we bezoek, dus dan wil ik het af hebben) naar voren werken. Ook nog een netkabel voor de sub gemaakt, Belden stroomkabel afgewerkt met W&M audio stekkers (SK-03G en SK-04G).

Heb het lijstje nog veranderd. Dan lijkt het minder ;D

  • deur afwerken (puntjes op de i :D)
  • voorpodium opnieuw bekleden met tapijt (1e keer niet helemaal goed gegaan)
  • pilaren: vastzetten, spots monteren en plankje maken voor beeldjes
  • diffusers: schuren en verven en constructie voor verplaatsen maken
  • stoelen: frames schuren en spuiten en bekerhouders monteren
  • akoestiek: panelen maken tegen flutter en tbv extra absorptie en kleed leggen
  • ventilatie: roosters plaatsen en spuiten
  • elektriciteit: stroompunten in pilaren aansluiten, stroompunt maken voor gordijn en audiofiele stroomgroep voor HT installeren
  • apparatuur: audiorack aanschaffen en plaatsen, misschien van 5.1 naar 7.1
Morgen verder...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op november 12, 2008, 22:41:13
ja een topic ;) hehe ik heb al hyves en facebook zeg, lol voor een topic moet ik fotoos maken, zolder vegen, sokken opruimen, een fatsoenlijke camera en hoop tijd hebben :-\ mwahh topic zal ik zeker eens aan beginnen als ik klaar ben, momenteel ben ik mijn gordijnen aan het afspelden en op maat te maken, zojuist ook een pronto van iemand overgenomen, verwacht ook snel mijn pakketje van autogordijn ;D

edit:
niet te vergeten, ben ook nog mijn nieuwe DJ booth meubeltje aan het bouwen, voor DJ avondjes 8)

dus nog ffies geduld :-*


;D Prioriteiten stellen dus. HTforum, hyves en facebook ;D

Zonder gekheid. Ik heb geduld genoeg hoor, maar zou het gewoon leuk vinden als jij wat meer van je HT liet zien :-*
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op november 12, 2008, 22:48:38
Kan ook nog een activiteit van het lijstje strepen. De deur is klaar. Wat een verschil met de kale deur zonder lijst :o Met de plinten ziet het er strak uit.

Ook nog begonnen met een activiteit die niet op het lijstje stond ;) Het wegwerken van de kabels in de kabelgoten en plinten. Achter begonnen (SL en SW) en dan langzaam (nou ja, vrijdag krijgen we bezoek, dus dan wil ik het af hebben) naar voren werken. Ook nog een netkabel voor de sub gemaakt, Belden stroomkabel afgewerkt met W&M audio stekkers (SK-03G en SK-04G).

Heb het lijstje nog veranderd. Dan lijkt het minder ;D

  • apparatuur: audiorack aanschaffen en plaatsen, misschien van 5.1 naar 7.1
Morgen verder...
Straks is je kelder nog te klein. Moet je weer aan de slag ;D

Succes maar weer dan :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje

dus je hebt je kaku wel aan het werk met de power mid?

PjotrrrNL

Citaat van: denoontje op november 13, 2008, 09:43:24
dus je hebt je kaku wel aan het werk met de power mid?

Waarom niet? Werkte hier en nu bij Little Ninja ook prima hoor....

denoontje


HTip

Citaat van: denoontje op november 13, 2008, 09:43:24
dus je hebt je kaku wel aan het werk met de power mid?
Yep! En ook in 1 keer. Daarom was ik ook zo blij ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Yehooo (amerikaans voor jeehoo ;D),
Hij doet het. :D

Kan je mij mischien pm-en en een korte uitleg geven hoe het precies werkt, Philip?
Zat er aan te denken om hier over een tijdje ook een multifunctionele ab aan te schaffen en mijn rolscherm voor het raam werkt ook met RF. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op november 13, 2008, 19:22:56
Yehooo (amerikaans voor jeehoo ;D),
Hij doet het. :D
Yep! ;D

Citaat van: tiptop op november 13, 2008, 19:22:56
Kan je mij mischien pm-en en een korte uitleg geven hoe het precies werkt, Philip?
Zat er aan te denken om hier over een tijdje ook een multifunctionele ab aan te schaffen en mijn rolscherm voor het raam werkt ook met RF. :)

Ik leg het gewoon hier uit, dan heeft iedereen er wat aan ;) Hangt natuurlijk wel af van de AB, maar mijn oplossing is voor een Marantz/Philips programmeerbare AB.

Allereerst de benodigdheden:
- Programmeerbare AB of AB met uitgebreide database met IR-codes
- Marmitek PowerMid XL IR receiver (RF-zender)
- PC met ProntoEdit (voor Philips Pronto) of Wizz-It (voor Marantz RC)
- Generator voor omzetten IR in RF (voor de KAKU AB is dat YCT-10x met x=0 of 5) Deze is hier te krijgen)

Programmeerstappen (in Wizz-It voor Marantz)
- Voer in generator de gewenste code van de RF AB, in dit geval A1-aan


- Voeg knop toe in scherm


- Definieer de eigenschappen van de knop


- Voeg IR code toe en kopieer de gegenereerde code in het veld


Het programma downloaden naar AB en de AB is klaar voor gebruik. Daarna plaats je de IR-ontvanger (RF-zender) in het zicht van de AB. De IR-ontvanger zet het IR-signaal om in een RF-signaal en lichtpunt 1 gaat aan.

Dit voorbeeld werkt met een KAKU RF-AB. Hoe het met andere merken omgaat weet ik niet. Misschien dat iemand anders andere merken RF afstandsbedieningen heeft geprobeerd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag het verbergen van de kabels in de kabelgoten voltooid. Op de juiste plekken zijn gaten gemaakt en nu zie je dus alleen het begin en het einde van de kabel. De rest is niet zichtbaar. Ook nog snel even een test met wat muziek gedaan (zonder beamer) en dat werkt (gelukkig) allemaal nog. Kortom, helemaal klaar voor morgen.

Van het weekend maak ik nieuwe foto's. Zal het statief hard nodig hebben, wat het wordt nu steeds donkerder ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Bedankt voor de uitleg, Philip. 8)

Het staat opgeslagen, dus tegen die tijd ga ik het eens allemaal na. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Voor de Logitech Harmony staan de codes gewoon in de database, onder dezelfde Intertechno naam.
Wat volgens mij ook werkt, is precies het tegenovergestelde doen.
Dan neem je een RF naar IR converter, zet je universele AB op de IR leerstand, zendt met de orginele KAKU AB een code uit, de converter zal deze code als IR uitsturen, en die vang je op in de IR AB.
Ik heb net even getest of mijn RF-IR converter ging knipperen met een orginele KAKU AB... HET WERKT!
Al wil ik wel zeggen: Als je een database kan gebruiken, doe dat dan ook.

HTip, je krijgt dus vanavond visite?
Die gaan zeker een uitgebreide demonstratie krijgen?
Ik ben benieuwd hoe ze reageren op een automatisch gordijn, automatische verlichting, een brullende SVS subwoofer etc. ;D
Ik hoor het graag.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DJ-Foxx

hey Philip, dank voor de template, heb al wat aanpassingen gedaan en ziet er gewoon super uit. :D


HTip

Citaat van: tiptop op november 14, 2008, 14:11:20
Bedankt voor de uitleg, Philip. 8)

Het staat opgeslagen, dus tegen die tijd ga ik het eens allemaal na. :)
Graag gedaan Fabian :D

Citaat van: celerontje op november 14, 2008, 16:16:29
HTip, je krijgt dus vanavond visite?
Die gaan zeker een uitgebreide demonstratie krijgen?
Ik ben benieuwd hoe ze reageren op een automatisch gordijn, automatische verlichting, een brullende SVS subwoofer etc. ;D
Ik hoor het graag.
We zijn eerst wat gaan eten, maar dat was zo gezellig dat het wat laat werd en dus geen tijd meer was voor film :-\

Bezoek was al een keer geweest en we hebben toen Finding Nemo gekeken. Dat was al super, maar toen waren we nog lang niet zo ver als nu. Nog geen KAKU, gordijnen, beklede deur, etc. Had natuurlijk ook nog flink opgeruimd en wat beeldjes en andere dingen neergezet :D

Natuurlijk toch nog wat laten zien en horen. Kon het niet laten ;D Heb DTS demo DVD nr. 10 opgezet. Die is ideaal om snel een demo te geven. Heb nog geen macro waar alles automatisch mee gaat, dus alles moest met de hand, maar dat was volgens het bezoek toch wel erg indrukwekkend. De beleving was nu nog meer van een bioscoop, alleen nu met goed beeld en geluid ;D Kan die DVD echt aanraden. Zit een scene in (Adrenaline Rush) waar 5 man van een berg afspringen en dan 28 seconden :o freefall maken voordat ze veilig met de parachute landen. Het was net of je meesprong ::) Ik krijg er weer warme handen van nu ik dit type ;D

Die macro staat nu wel heel erg hoog op het verlanglijstje, maar ik wil ook nog verder met de bouw van de HT ;) Moet ik misschien iets minder tijd op het forum doorbrengen :-\

Citaat van: DJ-Foxx op november 14, 2008, 18:17:45
hey Philip, dank voor de template, heb al wat aanpassingen gedaan en ziet er gewoon super uit. :D
Graag gedaan DJ 8) Heb je het ook al wat getest?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op november 15, 2008, 08:12:04
Graag gedaan DJ 8) Heb je het ook al wat getest?

heb gister inderdaad wat getest met icm klikaan klikuit en x10, werkt gewoon super ;D vandaag ffies met de x10 codegen spelen, dat excel bestand waar alle hex codes in staan en ook wel erg handig :D

laat het je wel weten hoe de vorderingen gaan ;D

HTip

Citaat van: HTip op november 12, 2008, 22:48:38

  • apparatuur: audiorack aanschaffen en plaatsen, misschien van 5.1 naar 7.1
Citaat van: tiptop op november 12, 2008, 22:53:29
Straks is je kelder nog te klein. Moet je weer aan de slag ;D

Succes maar weer dan :)
Met de 5.1 setup kan het rack nèt achter in de hoek. Maar veel ruimte heb ik dan niet over. Maar met een 7.1 opstelling komt de hoek rechtsachter helemaal vrij. Heb het ontwerp aangepast, maar ben nog aan 't kijken naar speakers.

5.1 opstelling


7.1 opstelling


Eén ding is zeker... Het moeten kleine surroundspeakers worden. Ik heb deze op het oog (staan ook op schaal in het ontwerp):
Mordaunt Short Avant 903i


Ze komen zoals je op het ontwerp kan zien dan aan de pilaren achter te hangen. Hoe ze combineren met mijn ALR/Jordan Note weet ik niet, maar ik heb begrepen dat de match met Marantz goed is... De mogelijkheden van de SR9600 kan ik ook zo optimaal benutten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op november 15, 2008, 11:08:38
heb gister inderdaad wat getest met icm klikaan klikuit en x10, werkt gewoon super ;D vandaag ffies met de x10 codegen spelen, dat excel bestand waar alle hex codes in staan en ook wel erg handig :D

laat het je wel weten hoe de vorderingen gaan ;D
Fijn dat het bij jou ook werkt. Ben benieuwd naar jouw macro. Ik ga er binnenkort aan beginnen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx

het begin >:D



de 2x SW10's (scherm/gordijn) en de LW12 (spots) werken perfect.. wat zijn die macro's een kriem...grrr, gisternacht nog tot 4.30uur lopen klooien :P

mooie surrounds die mordaunt's, zijn die ook in (zwart >:D) leverbaar?

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op november 15, 2008, 12:34:19
het begin >:D



de 2x SW10's (scherm/gordijn) en de LW12 (spots) werken perfect.. wat zijn die macro's een kriem...grrr, gisternacht nog tot 4.30uur lopen klooien :P
Dat ziet er goed uit :D Mooie macro's kosten inderdaad veel tijd (ik heb je gewaarschuwd ;D), maar ik werk ze eerst uit op papier en ga ze dan pas programmeren ;)

Citaat van: DJ-Foxx op november 15, 2008, 12:34:19
mooie surrounds die mordaunt's, zijn die ook in (zwart >:D) leverbaar?
;D Natuurlijk, anders komen ze er niet in >:D

Heb je ervaring met die MS dipolen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Weer een activiteit weg. We hebben gisteren een vloerkleed gekocht. Was niet veel werk, maar op zaterdag kan ik niemand aanraden >:D


Die van ons is helemaal zwart. Combineert mooi met de tegels...

Gisteravond X-Men 1.5 gekeken en het effect is meteen duidelijk. Er is duidelijk (weer) minder nagalm en het geluid is weer strakker en (nog) minder schel. Ook nog vergeleken met onze referentie DVD-A Hotel California van de Eagles en ook die klinkt met elke aanpassing beter 8) Nu alleen nog de flutter achter en met de akoestiek zijn we klaar...

To-do:

  • deur afwerken (puntjes op de i :D)
  • voorpodium opnieuw bekleden met tapijt (1e keer niet helemaal goed gegaan)
  • pilaren: vastzetten, spots monteren en plankje maken voor beeldjes
  • diffusers: schuren en verven en constructie voor verplaatsen maken
  • stoelen: frames schuren en spuiten en bekerhouders monteren
  • akoestiek: panelen maken tegen flutter en tbv extra absorptie een vloerkleed leggen
  • ventilatie: roosters plaatsen en spuiten
  • elektriciteit: stroompunten in pilaren aansluiten, stroompunt maken voor gordijn en audiofiele stroomgroep voor HT installeren
  • apparatuur: audiorack aanschaffen en plaatsen, misschien van 5.1 naar 7.1
Foto's volgen binnenkort :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive