Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Quote from: LittleNinja on May 27, 2008, 13:02:18
Dus alleen de liefde voor jezelf op de loveseats....  :P

Haha, nee dat nu ook weer niet ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on May 27, 2008, 12:32:12
;D

Ik zit hier toch meestal alleen ;)

Je vrouw vindt onze hobby niks? Mijn vrouw kan er ook echt van genieten (muziek en film dan, he)

Quote from: LittleNinja on May 27, 2008, 13:02:18
Dus alleen de liefde voor jezelf op de loveseats....  :P

Zo kan ie wel weer >:D :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

De vrouw is er volgens mij nog maar één keer binnen geweest om te komen kijken als het klaar was ;D of te roepen als het eten klaar is >:D
Ze vind het allemaal wel mooi maar ze is geen filmfan ::)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on May 27, 2008, 14:02:57
De vrouw is er volgens mij nog maar één keer binnen geweest om te komen kijken als het klaar was ;D of te roepen als het eten klaar is >:D
Ze vind het allemaal wel mooi maar ze is geen filmfan ::)

;D Jammer voor je. Als je dus van een film wil genieten, zit je meestal alleen... ::)

Kan ze wel van muziek genieten? In de woonkamer dan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: molle on May 27, 2008, 14:02:57
De vrouw is er volgens mij nog maar één keer binnen geweest om te komen kijken als het klaar was ;D of te roepen als het eten klaar is >:D
Ze vind het allemaal wel mooi maar ze is geen filmfan ::)

Ze zit liever te genieten van muziek in de woonkamer.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

molle

Quote from: HTip on May 27, 2008, 14:11:53
;D Jammer voor je. Als je dus van een film wil genieten, zit je meestal alleen... ::)

Kan ze wel van muziek genieten? In de woonkamer dan?

Ik heb niet liever dat ik alleen zit daar. Kan het lekker luid en anders is het weer van kan het niet wat stiller ;D
Van muziek kan ik/zij wel genieten in de woonkamer. Gelukkig maar anders zet ik haar aan de deur >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on May 27, 2008, 14:13:26
Ik heb niet liever dat ik alleen zit daar. Kan het lekker luid en anders is het weer van kan het niet wat stiller ;D
Van muziek kan ik/zij wel genieten in de woonkamer. Gelukkig maar anders zet ik haar aan de deur >:D

;D Er is dus altijd wel wat ;) Ben benieuwd hoe het straks bij ons gaat?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

Quote from: HTip on May 27, 2008, 14:15:25
;D Er is dus altijd wel wat ;) Ben benieuwd hoe het straks bij ons gaat?

Je zal hier nog wel op terugkomen dan >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTip

Quote from: molle on May 27, 2008, 14:17:10
Je zal hier nog wel op terugkomen dan >:D

Kan je wel eens gelijk in hebben >:D

Ik ga nu weer eens verder met klussen, anders komt die HT nooit af ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag had ik nog vrij en dus de hele dag lekker bezig geweest en gewerkt aan de paneelabsorber. Frame is klaar en een het gedeelte achter het verzonken scherm is opgevuld met steenwol. Precies volgens instructies van meester Toine ;)

Ook het multiplex (Meranti 3,6mm) is vandaag gezaagd, dus als achter de overige 3 modules steenwolplaten zijn geplaatst, kan het geheel worden afgesloten met multiplex. We hebben ook besloten het nog niet te schilderen, totdat we zeker weten dat de absorber zijn werk goed doet. Als Toine de diffusers komt brengen en de meting heeft gedaan, weten we het zeker ::)

Nog een paar foto's om de dag af te sluiten, dan lekker douchen, muziek luisteren en gaan genieten van een welverdiende nachtrust :P

Het ongeduldige multiplex kan niet wachten totdat ze gemonteerd wordt :P


Achter de steenwolplaten moet nog holle ruimte overblijven. Was niet gemakkelijk, maar wel gelukt >:D


Eindresultaat van vandaag 8)


Morgenavond weer verder, moet helaas weer gaan werken :-\
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Ziet er heeeel profi uit!!!! kost wat tijd, maar... het is vast en zeker de moeite waard!
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: mimic on May 27, 2008, 22:09:57
Ziet er heeeel profi uit!!!! kost wat tijd, maar... het is vast en zeker de moeite waard!

Thanks, het blijft amateurwerk hoor :D We merken ook hiermee alweer verschil met de galm. Wordt nog beter met de multiplex ervoor. Stap voor stap wordt de akoestiek een stuk aangenamer :D

Maar nu is het tijd om te slapen. Ik ben een beetje moe ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

HTip

Quote from: molle on May 27, 2008, 23:37:56
Mooi gedaan hoor 8)
Quote from: Godtoh on May 28, 2008, 10:54:50
chapeau

Thanks :D

Vandaag even iets anders moeten regelen. Mijn vrouwtje is met haar auto bij iemand achterop gereden. Ze heeft gelukkig niets, was wel erg geschrokken. Logisch natuurlijk... Stak iemand over bij een zebrapad (op een weg waar 70km toegestaan is :o) en degene voor haar stond plotseling bovenop zijn rem ::) Mijn vrouw reageerde te laat en kon een botsing niet meer vermijden. Waarschijnlijk hebben meerdere mensen zitten slapen, want anders hoef je niet zo hard te remmen :-\

Maar wat je allemaal moet regelen... Ben je gewoon een avond mee bezig. Verzekering, garage, schadeformulier verder invullen, etc.

Misschien morgen weer alles normaal ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

mm altijd minder zoiets...
Gelukkige alleen blikschade dus.


LittleNinja

Quote from: HTip on May 28, 2008, 21:58:04
Thanks :D

Vandaag even iets anders moeten regelen. Mijn vrouwtje is met haar auto bij iemand achterop gereden. Ze heeft gelukkig niets, was wel erg geschrokken. Logisch natuurlijk... Stak iemand over bij een zebrapad (op een weg waar 70km toegestaan is :o) en degene voor haar stond plotseling bovenop zijn rem ::) Mijn vrouw reageerde te laat en kon een botsing niet meer vermijden. Waarschijnlijk hebben meerdere mensen zitten slapen, want anders hoef je niet zo hard te remmen :-\

Maar wat je allemaal moet regelen... Ben je gewoon een avond mee bezig. Verzekering, garage, schadeformulier verder invullen, etc.

Misschien morgen weer alles normaal ;)

Een schadeformuliertje invullen en een telefoontje naar de leasemaatschappij....  :D Hahaha!!

Balen! Voornaamste belang blijft natuurlijk dat er niemand gewond geraakt is. De rest komt allemaal wel goed.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on May 29, 2008, 06:41:48
Een schadeformuliertje invullen en een telefoontje naar de leasemaatschappij....  :D Hahaha!!

Ja hoor, wrijf het er maar in ;D Maar ik ken het nog van vroeguh :D

Quote from: denoontje on May 28, 2008, 22:46:25
mm altijd minder zoiets...
Gelukkige alleen blikschade dus.
Quote from: LittleNinja on May 29, 2008, 06:41:48
Balen! Voornaamste belang blijft natuurlijk dat er niemand gewond geraakt is. De rest komt allemaal wel goed.

Gelukkig wel, anders is het heel ander verhaal ::) Materiaal is altijd te vervangen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

Gisteravond was alles ongeveer weer terug naar normaal. Het krijgen van een vervangende auto was ook weer een hele kluif ::), maar uiteindelijk toch gekregen...

Quote from: denoontje on May 29, 2008, 21:57:36
vandaag dan weer wat gedaan?

Yep. Verder met het plaatsen van de steenwolplaten. Is allemaal niet eenvoudig, maar ook dit is weer gelukt. Laatste deel (linksboven en onder het scherm) gebeurt waarschijnlijk vanavond. Dan platen (tijdelijk) monteren om te kijken of alles past ;)

Natuurlijk een paar foto's gemaakt...

Tussenresultaat van gisteravond


Vanuit één van de ventilatiegaten in de achterwand ;)


Misschien vanavond dus weer verder :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R


denoontje

nou dit vordert ook al snel hoor....
jou vloer is al compleet ;-)

HTip

Quote from: R on May 30, 2008, 14:39:32
Keep up the good work.
Thanks!! We doen ons best ;)

Quote from: denoontje on May 30, 2008, 20:53:54
nou dit vordert ook al snel hoor....
jou vloer is al compleet ;-)

Ik moet nog voegen en een dorpel bij de deur maken... Naast nog veeeeeel meer kleine klusjes ::)
Eerst nog even de grote klussen (plafond, paneelabsorber en podia) afronden...

Daar zijn we vanavond mee verder gegaan. De steenwol is zoals gepland geplaatst en we hebben gekeken of de triplexplaten pasten. Bijna helemaal goed (dus best nauwkeurig gemeten ;)). Moeten hier en daar nog 1 à 2 mm eraf ::)

Ook gekeken of het scherm ertussen past.

Foto's >:D

Wand volledig dicht met steenwolplaten


Detail van de verzonken constructie voor het scherm


Het past 8) (bijna :P)


Nu is het natuurlijk dus nog wel zaak dat de platen geschuurd, geprimed en gelakt worden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

mimic

Oh wat mooi zeg! Een stuk echt hout zou ik ook niet verkeerd vinden in mijn kamertje. Zou zo`n paneelabsorder ook aan de achterkant van de ht kunnen :)
KEF LS50W - Velodyne DD12