Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

#12925
Quote from: Raymond187 on December  3, 2012, 16:05:32
Klopt, maar als ik naar een andere set kijk dan liever 1 die mooier is dan die van moi :)
Ik ben niet verstandig geweest. Ik had vorig jaar alles moeten upgraden. Nu kan het niet meer vanwege me grootste trots me zoon van 3 maanden.
Enige waar ik wel aan zit te denken is een deel van de zolder te gebruiken die is 12x6x4.5M  ongeveer. Ben alleen niet zo handig dussssss dat is dan weer jammer anders had ik al begonnen hahaha :D

Vraag me goed af hoe dat nou zit wanneer een sub wel of niet goed afgesteld is.
Op dit forum zie ik allemaal meetingen en grafieken.

Mijn ervaring is (niet alleen HT) wat op papier perfect is hoef ik niet mooi te vinden.

Een zoon is denk ik een grotere aanwinst/upgrade dan een nieuw HT-apparaat ;) Mooie ruimte zou je op zolder kunnen maken. Toen ik begon had ik wel wat DHZ-ervaring, maar een verlaagd plafond, e.d. had ik nog nooit gedaan. Moraal is dat je alles kan leren...

Met afstellen van de sub, bedoel ik plaatsing, fase, timing, volume en eventueel EQ/DSP. Een sub die niet goed is geplaatst kan heel moeilijk goed gaan klinken. Daarnaast zorgt de fase ervoor dat de sub verdwijnt in het geluidsbeeld. Timing en volume zorgen voor een homogeen geluidsbeeld. En met EQ/DSP kan je de dips/pieken corrigeren. Je kan niet alles met EQ/DSP oplossen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Eindelijk wat tijd gevonden om mijn verslag te schrijven. Nu de gelijkenissen met het verslag Richard zullen niet vreemd zijn  ;)

Na een lange rit kwam 'k een kwartiertje voor de afgesproken tijd reeds aan bij het huis van Philip. Luc was reeds aanwezig maar we moesten nog even wachten op Richard.

We werden door Philip meteen getrakteerd op een kopje koffie of thee en gebakje, wat deugd deed na toch een serieuze autorit. Toen Richard plots toch uit de mist opdook en we met hem ook kennis hadden gemaakt, en hij ook zijn drankje en gebakje had genuttigd konden we beginnen met het echte werk.

Aangekomen in de kelder werd de deur geopend naar de Chamber en werden we meteen begroet door het traditionele Dire Straits. Na de vakkundige uitleg van Philip over hoe de ruimte werd opgebouwd en waar vooral de uitdagingen lagen konden we beginnen met het kijk- en luisterspel ;)

We begonnen eerst met muziekstukken in zowel surround als stereo. Ook de Nespa kon zijn rol spelen, want mijn Once Upon a Time in the West soundtrack CD wilde ik wel eens horen op een installatie die toch een paar trapjes hoger is dan de mijne en ook na een behandeling met de Nespa.
Eerst ging deze onbehandeld, nogal wiedes ;), in de Oppo en dat klonk zowaar niet slecht. Daarna de CD in de Nespa waar na 2 minuutjes deze terug in de Oppo kon en we terug de track Finale, ja Richard die was het, nogmaals afspeelden. Is er verschil te horen, o ja zeker, het klonk voor mij meer als één geheel, stem van de zangeres en instrumenten werkten beter samen. Ook de hoge uithaal van de zangeres ( Edda dell'Orso ) naar het einde toe, leek me beter in balans.

Daarna was het de buurt aan een CD van Richard maar helaas was die wat besmeurd dus die kon de Nespa proef niet meteen ondergaan.
Een andere CD van Richard kon wel behandeld worden en ook hier waren er weer verschillen te horen, logischerwijs hoorde vooral Richard hier meer verschillen dan Luc en mezelf. Conclusie was dan ook dat de Nespa toch wel een wonderbaarlijk apparaat is.

Zoals Richard al aangaf Seal's Crazy klinkt op Philip's zijn set echt wel héél lekker net zoals de andere nummers die we gehoord hebben. Bij Crazy liet ik me zelfs vangen omdat 'k dacht dat deze in surround aan het afspelen was en ik bij de lage gedeeltes de Velodyne meende te horen. Niet dus, het was gewoon de Marantz PM-15S2 LE die in stereo de ALR Jordan luidsprekers tot hun volle recht laat komen. Verbazingwekkend vond 'k dit.

Na de diverse muziekstukken was het tijd om weer bovengronds te gaan voor een drankje en broodje, maar het begon al snel weer te kriebelen om de kelder in te duiken en verder te gaan. Er stond ook nog één en ander op het programma.

Eerst was er een vergelijk tussen de SACD en DVD-A van The Eagles met het nummer Hotel California. Een echte winnaar in dit duel was er niet meteen te maken, en de meningen waren enigszins verdeeld.

Na nog wat materiaal geluisterd te hebben, volgde de al even traditionele Topgear challenge. Kan daar zelf zéér kort over zijn, heb geen tijd neergezet want werd gewoon misselijk achter dat Logitech stuur na één rondje. Mag vreemd lijken, maar een eerdere onprettige ervaring met carting moest me reeds een hint gegeven hebben hoewel niet echt vergelijkbaar maar toch, mijn maag moet er niets van weten. Gelukkig heb 'k dit niet als 'k zelf in de auto rij dat zou de actieradius nogal beperken  ;D

Richard en Luc brachten het er in de Topgear challenge lang niet zo slecht vanaf, Luc reed zelfs zéér snel als een pro rond  :D

Dan was het beurt aan een andere topper en ook al een traditioneel gegeven van een M&G bij Philip, want we gingen terug naar boven voor de overheerlijke lasagne met de geheime kruiden van Annette.

Na dit culinair spektakel doken we terug de kelder in en Luc haalde daar een speciale DVD-A van Seal boven met de nummers in de normale versie en in een akoestische versie. Die laatste werd door mij meteen omgedoopt tot de "Chinese versie" :-D

Over naar de film stukjes en wat kan je daarvoor beter gebruiken dan de HSDD disk. Vooral Pulse was een beleving, die 'k zelf thuis ook nog eens moet proberen op mijn BK maar dat zal lang niet hetzelfde geven als de DD18 die toch een stuk lager gaat. Ook de diverse beeldfragmenten op de HSDD zien er op de JVC en Stewart scherm fenomenaal uit.

Om de avond af te sluiten werd Prometheus nog in de speler gestopt en konden we genieten van hetgeen Richard al aangaf ... Aliens, ruimteschepen, verlaten bouwwerken en buitenaards mysterie. Maar natuurlijk ook van Charlize Theron en Noomi Rapace :-D

En zo was het reeds middernacht gepasseerd zonder dat we erg in hadden. Terug boven aarde konden we ook nog even kennismaken met Annette en werd er nog kort gediscussieerd over o.a. de maten van de grote Panasonic schermen en al-dan-niet van nut zijn van film sequels :-)


Dit was een uiterst geslaagd dag, eentje die me lang zal bijblijven, die zoals meerdere M&G'ers zullen herkennen, werkelijk voorbij gevolgen is.


Trouwens één woord / uitdrukking is me sowieso bijgebleven ... we gaan eens op oorlogssterkte draaien ... geinig gewoon  ;D

Madhouse

Zo een tijdje niet mee kunnen lezen hier (druk met zo'n kleintje) maar leuk om al die verslagen weer te lezen, het voelt gelijk weer als 1 van die vele keren dat ik al van deze ruimte heb mogen genieten  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skyfox

Leuk verslag, Stefaan! Die uitspraak over "op oorlogsterkte draaien" is me ook heel goed bijgebleven... :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Erg leuk stukje weer! :) Lees die verslagen altijd met veel plezier.

Quote from: Madhouse on December  3, 2012, 17:59:38
Zo een tijdje niet mee kunnen lezen hier (druk met zo'n kleintje) maar leuk om al die verslagen weer te lezen, het voelt gelijk weer als 1 van die vele keren dat ik al van deze ruimte heb mogen genieten  :D
Grappig is dat inderdaad, heb zelf ook het gevoel die M&G weer te ervaren als ik de andere verslagen lees ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Quote from: HTip on December  3, 2012, 16:34:12
Een zoon is denk ik een grotere aanwinst/upgrade dan een nieuw HT-apparaat ;) Mooie ruimte zou je op zolder kunnen maken. Toen ik begon had ik wel wat DHZ-ervaring, maar een verlaagd plafond, e.d. had ik nog nooit gedaan. Moraal is dat je alles kan leren...

Met afstellen van de sub, bedoel ik plaatsing, fase, timing, volume en eventueel EQ/DSP. Een sub die niet goed is geplaatst kan heel moeilijk goed gaan klinken. Daarnaast zorgt de fase ervoor dat de sub verdwijnt in het geluidsbeeld. Timing en volume zorgen voor een homogeen geluidsbeeld. En met EQ/DSP kan je de dips/pieken corrigeren. Je kan niet alles met EQ/DSP oplossen ;)
Onze zoon is zeker me grootste aanwinst in mijn leven  :wub:
Hij is al gek op de TV en vind het leuk om muziek te horen  :thumbs-up:

Als ik aan zolder ga beginnen laat ik de geraamte maken door een timmerman dan doe ik de rest wel. Nou electra kom ik ook niet aan bel me neefje wel anders zit straks half NL zonder stroom :D

Las ik nou ergens dat er soto was gegeten tijdens de M&G :O kan vast niet lekkerrder zijn dat de soto ayam die ik maak  O0

SV..S

Quote from: StefaanD on December  3, 2012, 17:48:23
Eindelijk wat tijd gevonden om mijn verslag te schrijven. Nu de gelijkenissen met het verslag Richard zullen niet vreemd zijn  ;)



Zoals Richard al aangaf Seal's Crazy klinkt op Philip's zijn set echt wel héél lekker net zoals de andere nummers die we gehoord hebben. Bij Crazy liet ik me zelfs vangen omdat 'k dacht dat deze in surround aan het afspelen was en ik bij de lage gedeeltes de Velodyne meende te horen. Niet dus, het was gewoon de Marantz PM-15S2 LE die in stereo de ALR Jordan luidsprekers tot hun volle recht laat komen. Verbazingwekkend vond 'k dit.


Leuk verslag weer om te lezen, :clapping: maar ik meen me te herrineren dat de sub wel meespeelt in stereo?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

WickedGame

Toch elke keer weer leuk om de verslagen te lezen, en het toch weer her te beleven zoals ik dat toen der tijd ook heb beleefd. Philip kan alleen maar trots als een pauw zijn na zoveel lovende recensies en verslagen.

StefaanD

#12933
Quote from: SV..S on December  4, 2012, 09:39:47
Leuk verslag weer om te lezen, :clapping: maar ik meen me te herrineren dat de sub wel meespeelt in stereo?

In dit geval niet, want Philip had hem stiekem uitgezet  >:D  ;D

HTip

#12934
Leuk verslag Stefaan :thumbs-up: En dan zeggen dat je niet leuk kunt schrijven. Je verslag krijgt een mooi plaatsje in mijn M&G-boek :popcorn:

Met al die verslagen kan ik elke M&G weer opnieuw beleven. Deze is geen uitzondering. De term "oorlogssterkte" wordt hier overigens vaker gebruikt. Zoek er maar eens op. Weet ook niet precies waar die vandaan komt, maar het klinkt inderdaad wel geinig ;D

Quote from: WickedGame on December  4, 2012, 10:05:25
Philip kan alleen maar trots als een pauw zijn na zoveel lovende recensies en verslagen.
Absoluut! :wub: Ik heb elke keer iets van "ik hoop dat ik aan de hoge verwachtingen kan voldoen", maar elke keer blijkt die ongegrond ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: SV..S on December  4, 2012, 09:39:47
Leuk verslag weer om te lezen, :clapping: maar ik meen me te herrineren dat de sub wel meespeelt in stereo?
Toen jij hier was wel, want toen had ik de stereoversterker nog niet. Dat is op dit moment anders ;) Misschien toch nog een keer deze kant opkomen? :D

Quote from: StefaanD on December  4, 2012, 14:49:38
In dit geval niet, want Philip had hem stiekem uitgezet  >:D  ;D
;D Als ik nu op de AB stereomuziek kies, dan zorgt een macro ervoor dat de receiver wordt uitgezet en daarmee ook de sub (via 12V trigger). Moet dan nog wel de PM omzetten van eindversterker in geïntegreerde versterker (kan helaas niet via de AB) en dan worden alleen de fronts aangestuurd. Op zich is het nog steeds mogelijk om stereo te spelen met sub via de receiver, dus ik zal eens kijken of ik die keuze (mét of zonder sub) nog toevoeg in de AB.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Quote from: HTip on December  5, 2012, 08:19:47
Toen jij hier was wel, want toen had ik de stereoversterker nog niet. Dat is op dit moment anders ;) Misschien toch nog een keer deze kant opkomen? :D
;D Als ik nu op de AB stereomuziek kies, dan zorgt een macro ervoor dat de receiver wordt uitgezet en daarmee ook de sub (via 12V trigger). Moet dan nog wel de PM omzetten van eindversterker in geïntegreerde versterker (kan helaas niet via de AB) en dan worden alleen de fronts aangestuurd. Op zich is het nog steeds mogelijk om stereo te spelen met sub via de receiver, dus ik zal eens kijken of ik die keuze (mét of zonder sub) nog toevoeg in de AB.
Heb je de sub dan niet via High level input aangesloten (dus gekopeld aan je eindversterking/speakers)?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

HTip

#12937
Quote from: Midcall on December  5, 2012, 08:41:56
Heb je de sub dan niet via High level input aangesloten (dus gekopeld aan je eindversterking/speakers)?
Heb ik inderdaad niet gedaan. Wie weet nog iets voor de toekomst. Ik moet toch nog iets overhouden voor 2013? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: Midcall on December  5, 2012, 08:41:56
Heb je de sub dan niet via High level input aangesloten (dus gekopeld aan je eindversterking/speakers)?
Wat is ook alweer het verschil? Kan me even niet herinneren. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Quote from: Etiennevh on December  5, 2012, 16:56:25
Wat is ook alweer het verschil? Kan me even niet herinneren. :)
High level pakt het laag signaal dirct van de speakers. Dus als hij op source/pure dirct staat pakt hij alsnog het laag van de speakers, maar blijven de speakers ook op large staan. Low level pakt in principe alleen het .1 kanaal, hoewel hij bij veel receivers ook wel meespeelt met stereo.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Quote from: Martijn90 on December  5, 2012, 18:17:10
High level pakt het laag signaal dirct van de speakers. Dus als hij op source/pure dirct staat pakt hij alsnog het laag van de speakers, maar blijven de speakers ook op large staan. Low level pakt in principe alleen het .1 kanaal, hoewel hij bij veel receivers ook wel meespeelt met stereo.
Oh oké nooit geweten dat je speakers dan op LARGE blijven staan. Aangezien jij en HTip een SR9600 hebben net als ik, waar kan ik wat instellen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

SV..S

Quote from: Martijn90 on December  5, 2012, 18:17:10
High level pakt het laag signaal dirct van de speakers. Dus als hij op source/pure dirct staat pakt hij alsnog het laag van de speakers, maar blijven de speakers ook op large staan. Low level pakt in principe alleen het .1 kanaal, hoewel hij bij veel receivers ook wel meespeelt met stereo.
Sorry, maar dat snap ik niet helemaal?
Hebben we het nu over aansluitingen op de reciever of op de sub?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: HTip on December  5, 2012, 08:19:47
Toen jij hier was wel, want toen had ik de stereoversterker nog niet. Dat is op dit moment anders ;) Misschien toch nog een keer deze kant opkomen? :
Wanneer komt Rens jou kant op? :D

Ik snap niet dat je stereo luistert zonder sub, die moet je dan toch wel missen? :o




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Martijn heeft het op zich goed uitgelegd, alleen volgens mij zijn er nogal wat probleempjes als je dit op een receiver doet. Met name als de sub zowel via low-level als high-level hetzelfde signaal krijgt. Het LFE-kanaal gaat alleen via low-level, maar het "normale" laag kan door de x-over 2x worden aangeboden. En volgens mij heb je dan nog het probleem van timing/level van de sub. Voor low-level wordt dat geregeld in de receiver. Voor high-level worden daarvoor de instellingen van de fronts gebruikt.

Quote from: SV..S on December  6, 2012, 12:55:59
Sorry, maar dat snap ik niet helemaal?
Hebben we het nu over aansluitingen op de reciever of op de sub?

Low-level is de pre-out van de receiver aansluiten op de line-in van de sub. High-level gebeurt door een extra set speakerkabels te trekken tussen receiver en sub.

Het is overigens wel interessant als je een aparte stereoversterker hebt, zoals de PM. Dan heb je ook in stereo de ondersteuning van de sub in het laag.

Quote from: Etiennevh on December  5, 2012, 20:06:20
Oh oké nooit geweten dat je speakers dan op LARGE blijven staan. Aangezien jij en HTip een SR9600 hebben net als ik, waar kan ik wat instellen?
In de SR9600 worden de speakers op LARGE geplaatst als gekozen wordt voor "Source/Pure Direct". Dan wordt puur 2.0 uitgestuurd. Doordat de SR9600 ook bass management toepast op analoge signalen wordt stereo in 2.1 uitgestuurd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: SV..S on December  6, 2012, 12:57:48
Wanneer komt Rens jou kant op? :D
Moeten we nog afspreken ;)

Quote
Ik snap niet dat je stereo luistert zonder sub, die moet je dan toch wel missen? :o
Had ik ook gedacht, maar dat valt heel erg mee. Mijn ALR/Jordan Notes geven met alleen de PM15S2LE een diep en vol laag. Maar nog nooit geprobeerd om de sub te laten meespelen, want dat kan alleen high-level.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: HTip on December  6, 2012, 13:48:55
Moeten we nog afspreken ;)
Had ik ook gedacht, maar dat valt heel erg mee. Mijn ALR/Jordan Notes geven met alleen de PM15S2LE een diep en vol laag. Maar nog nooit geprobeerd om de sub te laten meespelen, want dat kan alleen high-level.

Rens is zo aan het opruimen, straks ruimt die ook nog zijn magische plankjes op :D

HTip

Quote from: WickedGame on December  6, 2012, 13:52:26
Rens is zo aan het opruimen, straks ruimt die ook nog zijn magische plankjes op :D
Ik denk niet dat Rens zijn magische plankjes ooit weg doet. Mijn plankje komt Rens wel brengen, maar is niet van hem ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on December  6, 2012, 13:46:58
Martijn heeft het op zich goed uitgelegd, alleen volgens mij zijn er nogal wat probleempjes als je dit op een receiver doet. Met name als de sub zowel via low-level als high-level hetzelfde signaal krijgt. Het LFE-kanaal gaat alleen via low-level, maar het "normale" laag kan door de x-over 2x worden aangeboden. En volgens mij heb je dan nog het probleem van timing/level van de sub. Voor low-level wordt dat geregeld in de receiver. Voor high-level worden daarvoor de instellingen van de fronts gebruikt.

Het is overigens wel interessant als je een aparte stereoversterker hebt, zoals de PM. Dan heb je ook in stereo de ondersteuning van de sub in het laag.
In de SR9600 worden de speakers op LARGE geplaatst als gekozen wordt voor "Source/Pure Direct". Dan wordt puur 2.0 uitgestuurd. Doordat de SR9600 ook bass management toepast op analoge signalen wordt stereo in 2.1 uitgestuurd.
Ik heb me er blijkbaar nog te weinig in verdiept. Ben nu even de draad kwijt, anders dan ik het verschil nu weet :) In ieder geval, volgens mij speelt de sub gewoon mee op low level in stereo. Ik weet niet of dat ook zo is op Source/Pure Direct, nog niet geprobeerd.

QuoteLow-level is de pre-out van de receiver aansluiten op de line-in van de sub. High-level gebeurt door een extra set speakerkabels te trekken tussen receiver en sub.
En dan? Bi ampen? :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

StefaanD

Quote from: HTip on December  6, 2012, 13:48:55
Had ik ook gedacht, maar dat valt heel erg mee. Mijn ALR/Jordan Notes geven met alleen de PM15S2LE een diep en vol laag. Maar nog nooit geprobeerd om de sub te laten meespelen, want dat kan alleen high-level.

Dat kan 'k alleen maar bevestigen. Zoals 'k al aangaf de PM15S2LE doet de ALR/Jordan's toch wel tot hun volle recht komen.

HTip

Quote from: Etiennevh on December  6, 2012, 15:38:13
Ik heb me er blijkbaar nog te weinig in verdiept. Ben nu even de draad kwijt, anders dan ik het verschil nu weet :) In ieder geval, volgens mij speelt de sub gewoon mee op low level in stereo. Ik weet niet of dat ook zo is op Source/Pure Direct, nog niet geprobeerd.
In stereo klopt dit ook, maar Marantz probeert met Source/Pure Direct een stereoversterker zo veel mogelijk te benaderen. Zo min mogelijk processing en dus geen bass management en dus speakers op LARGE.

Quote
En dan? Bi ampen? :P
Nog een probleem. Je versterker moet voldoende vermogen hebben om de sub te kunnen aansturen. Want als ik het goed heb wordt de versterker in de sub niet gebruikt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive