Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

high-q

Mooi verslag, volgens mij hebben jullie een prima dag gehad!
Altijd leuk om de eerste reacties te lezen van de bezoekers van The Chamber of Dreams :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

tiptop

Zo te lezen weer een leuke geslaagde dag. 8)

Kan bijna niet anders met zo'n mooie ruimte en de gastvrijheid van Philip en Annet. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

SV..S

Weer eens genoten can een mooi m&g verslag, het water loopt me in de mond bij de gedachte aan geluid beeld en smaak ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

We, Annet en ik, hebben genoten van je verslag Richard! Weer een mooie aanwinst voor mijn M&G-boek. Bedankt voor de complimenten. Je hebt het goed gezien dat we én streven naar perfectie én heel erg kunnen genieten van onze ruimte. Dat jouw DD10 niet veel onder doet van onze DD18 verbaast me geheel niet. Het is ook een prachtige sub waar menigeen jaloers op zal zijn.

Wat de muziek betreft heb je het allemaal aardig onthouden. Ik moet even kijken wat ik nog meer heb gedraaid, maar volgens mij is het lijstje best compleet.

Leuk om je te leren kennen. Het was zeker gezellig en de dag is dan ook weer omgevlogen. Ook namens Annet bedankt voor je komst. Ze vond het erg leuk om te lezen hoe goed de lasagne jou is bevallen :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Leuk ook weer de reacties op het verslag en de mooie woorden. Ik word er toch elke keer weer een beetje stil van. Bedankt allemaal! :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on November 30, 2012, 23:51:39
Leuk ook weer de reacties op het verslag en de mooie woorden. Ik word er toch elke keer weer een beetje stil van. Bedankt allemaal! :wub:
Wie goed doet, ontmoet goed. Jij bent steeds zo gastvrij om iedereen te laten genieten van jouw ruimte en gastvrijheid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on December  1, 2012, 08:14:00
Wie goed doet, ontmoet goed. Jij bent steeds zo gastvrij om iedereen te laten genieten van jouw ruimte en gastvrijheid.
Dank je Bas! Ik vind het inderdaad erg leuk om de forumleden, die zo met me hebben meegeleefd bij de bouw van de Chamber, te laten meegenieten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Zo te lezen was het weer een leuke M&G en is er weer vollop genoten.

Offtopic: Htip bedankt voor de link naar de roommode calculator. Ik ga er even mee aan de slag!

JCL

Quote from: HTip on November 30, 2012, 23:49:51
We, Annet en ik, hebben genoten van je verslag Richard! Weer een mooie aanwinst voor mijn M&G-boek. Bedankt voor de complimenten. Je hebt het goed gezien dat we én streven naar perfectie én heel erg kunnen genieten van onze ruimte. Dat jouw DD10 niet veel onder doet van onze DD18 verbaast me geheel niet. Het is ook een prachtige sub waar menigeen jaloers op zal zijn.

Wat de muziek betreft heb je het allemaal aardig onthouden. Ik moet even kijken wat ik nog meer heb gedraaid, maar volgens mij is het lijstje best compleet.

Leuk om je te leren kennen. Het was zeker gezellig en de dag is dan ook weer omgevlogen. Ook namens Annet bedankt voor je komst. Ze vond het erg leuk om te lezen hoe goed de lasagne jou is bevallen :wub:

De DD10 is technisch toch ook gelijk aan de DD18? "Alleen" heeft de DD18 een 18" woofer ipv een 10"? In theorie kan de DD18 dus meer druk zetten, maar verder spelen ze hetzelfde toch?

Raymond187

Quote from: JCL on December  1, 2012, 11:32:27
De DD10 is technisch toch ook gelijk aan de DD18? "Alleen" heeft de DD18 een 18" woofer ipv een 10"? In theorie kan de DD18 dus meer druk zetten, maar verder spelen ze hetzelfde toch?

Als je in een grote ruimte bent 10 x 8 dan zal die 18DD de ruimte makkelijker vullen dan de 10DD.
Je zal je driver toch moeten kopen op de grote van de ruimte waar hij in staat?

Staaled

Quote from: Raymond187 on December  1, 2012, 11:57:27
Als je in een grote ruimte bent 10 x 8 dan zal die 18DD de ruimte makkelijker vullen dan de 10DD.
Je zal je driver toch moeten kopen op de grote van de ruimte waar hij in staat?
Of hoe hard je speelt. ;)

Mij valt bij een grote driver het "gemak" op. Zowel in dynamisch als puur SPL opzicht.
Het eerste pluk je ook de vruchten van bij lager volume.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Quote from: Raymond187 on November 28, 2012, 14:37:51
Tja.... wel aardig HTruimte en setje.

Leuk subJE ook :D

ZEER Vetjes hoor  :thumbs-up:
Had deze leuke reactie gemist... Thanks! 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: frankp on December  1, 2012, 09:45:21
Zo te lezen was het weer een leuke M&G en is er weer vollop genoten.
Absoluut! En de HSDD maakt de demo zoveel makkelijker :thumbs-up: Scheelt het gewissel en de laadtijd, dus je kan veel meer laten zien!

Quote
Offtopic: Htip bedankt voor de link naar de roommode calculator. Ik ga er even mee aan de slag!
Graag gedaan. Zowel de "kleine" als "grote" ruimte hebben een mooie ratio, maar veel hangt af van de hoogte van het (verlaagd) plafond.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Leuk verslag weer.

Philip heb je ooit een cd geript voor en na nespa en dan beluisterd?

bmateijsen

#12914
Quote from: JCL on December  1, 2012, 11:32:27
De DD10 is technisch toch ook gelijk aan de DD18? "Alleen" heeft de DD18 een 18" woofer ipv een 10"? In theorie kan de DD18 dus meer druk zetten, maar verder spelen ze hetzelfde toch?

Niet echt... zie de post van hipster...

Letterlijk is een subwoofer nooit te groot voor een ruimte... hij kan wel te klein zijn ;).

JCL

Quote from: bmateijsen on December  1, 2012, 20:20:44
Niet echt... zie de post van hipster...

Letterlijk is een subwoofer nooit te groot voor een ruimte... hij kan wel te klein zijn ;).

Hmm oke. Nooit zo bij na gedacht, maar klinkt logisch. Je zou dus ook een DD18 kunnen plaatsen in een kleine(re) ruimte.

bmateijsen

Quote from: JCL on December  1, 2012, 20:22:11
Hmm oke. Nooit zo bij na gedacht, maar klinkt logisch. Je zou dus ook een DD18 kunnen plaatsen in een kleine(re) ruimte.

Ja hoor.. dat is geen enkel probleem, je hebt namelijk EQ en volume om het geheel te tunen ;)

Raymond187

Quote from: bmateijsen on December  1, 2012, 20:23:18
Ja hoor.. dat is geen enkel probleem, je hebt namelijk EQ en volume om het geheel te tunen ;)

Correctie. het is niet mogelijk als de ruimte kleiner is als de DD18 :D

Wat zal het verschil in beleving zijn als de 18DD vervangen wordt door 2  12DD? zal er verschil zijn? En wat zal het verschil dan zijn?

is maar goed dat ik niet om de hoek woon en een x op visite heb mogen komen HTip, want als ik dan thuis kom steek ik al me spul in de brand hahaha :D

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  3, 2012, 15:05:39
Correctie. het is niet mogelijk als de ruimte kleiner is als de DD18 :D

Wat zal het verschil in beleving zijn als de 18DD vervangen wordt door 2  12DD? zal er verschil zijn? En wat zal het verschil dan zijn?

is maar goed dat ik niet om de hoek woon en een x op visite heb mogen komen HTip, want als ik dan thuis kom steek ik al me spul in de brand hahaha :D

Roep je even wanneer je naar Htip gaat, kom ik wel je huis leeghalen alvorens je Pyromaantje gaat spelen  ;D

HTip

Quote from: denoontje on December  1, 2012, 20:08:39
Leuk verslag weer.

Philip heb je ooit een cd geript voor en na nespa en dan beluisterd?
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan, maar volgens mij heeft advr deze test een keer gedaan. Mijn speler in mijn laptop is op dit moment kapot, dus kan ik het ook niet zo snel testen. Misschien een keer bij jou of Ralph?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik zie dat de vragen over de verschillende DD's al vakkundig zijn beantwoord :thumbs-up:

In ieder geval kan ik beamen dat een sub nooit te groot kan zijn. Want mijn ruimte is ca. 48m3 bruto, dus niet erg groot. Het volume van de sub staat dan ook heel laag, maar nog altijd voldoende om wat druk op te bouwen ;)

Quote from: Raymond187 on December  3, 2012, 15:05:39
Wat zal het verschil in beleving zijn als de 18DD vervangen wordt door 2  12DD? zal er verschil zijn? En wat zal het verschil dan zijn?
Moeilijk te zeggen. Je kan met 2 subs een evenwichtigere laagweergave krijgen, maar dan moet je wel goed afstellen. De staande golven (pieken en dips) die je met 1 sub krijgt kan je corrigeren met de andere sub.

Quote
is maar goed dat ik niet om de hoek woon en een x op visite heb mogen komen HTip, want als ik dan thuis kom steek ik al me spul in de brand hahaha :D
Een bezoek aan mij is inderdaad niet goed voor het budget is gebleken. Ik ga ook een disclaimer opzetten en bij de deur hangen :D
Zou niet je spul in de brand steken. Geeft veel rotzooi en ik denk dat menigeen jaloers is op jouw set ;) (getuige de post van WickedGame)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Quote from: WickedGame on December  3, 2012, 15:07:49
Roep je even wanneer je naar Htip gaat, kom ik wel je huis leeghalen alvorens je Pyromaantje gaat spelen  ;D
Ik stuur je wel een whats app :D

Quote from: HTip on December  3, 2012, 15:22:32
Ik zie dat de vragen over de verschillende DD's al vakkundig zijn beantwoord :thumbs-up:

In ieder geval kan ik beamen dat een sub nooit te groot kan zijn. Want mijn ruimte is ca. 48m3 bruto, dus niet erg groot. Het volume van de sub staat dan ook heel laag, maar nog altijd voldoende om wat druk op te bouwen ;)
Moeilijk te zeggen. Je kan met 2 subs een evenwichtigere laagweergave krijgen, maar dan moet je wel goed afstellen. De staande golven (pieken en dips) die je met 1 sub krijgt kan je corrigeren met de andere sub.
Een bezoek aan mij is inderdaad niet goed voor het budget is gebleken. Ik ga ook een disclaimer opzetten en bij de deur hangen :D
Zou niet je spul in de brand steken. Geeft veel rotzooi en ik denk dat menigeen jaloers is op jouw set ;) (getuige de post van WickedGame)
Nou niks om jaloers op te zijn. Vrij schrale set vergeleken met veel sets hier op het forum. Al ben ik wel tevreden en geniet ik van films kijken.

2 subs...ik zou er ook nog wel 1 bij willen. alleen denkt de bazin daar anders over whahwha :D

HTip

Quote from: Raymond187 on December  3, 2012, 15:35:47
Nou niks om jaloers op te zijn. Vrij schrale set vergeleken met veel sets hier op het forum. Al ben ik wel tevreden en geniet ik van films kijken.
Je hoeft niet altijd naar boven te kijken ;) Er zijn velen (misschien niet veel hier op het HTforum) die het met een alles-in-1 setje kijken met een veel kleiner scherm. Het kan natuurlijk altijd beter, maar dat vergt ook vaak een (grote) investering. En die is niet iedereen bereid te doen. Ik ben bijvoorbeeld nu dusdanig tevreden dat grote investeringen zeker niet op het programma staan. Los van als er iets kapot gaat natuurlijk, maar dat is niet te hopen...

Quote
2 subs...ik zou er ook nog wel 1 bij willen. alleen denkt de bazin daar anders over whahwha :D
;) Niet alle ruimtes hebben baat bij een extra sub. En mooi zijn ze vaak ook niet, dus dan gaat de WAF een rol spelen. In een dedicated ruimte heb je ook daar weer minder last van :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  3, 2012, 15:35:47
Ik stuur je wel een whats app :D
Nou niks om jaloers op te zijn. Vrij schrale set vergeleken met veel sets hier op het forum. Al ben ik wel tevreden en geniet ik van films kijken.

2 subs...ik zou er ook nog wel 1 bij willen. alleen denkt de bazin daar anders over whahwha :D

Haha is goed, huh  :blink: heb jij mijn 06 dan :P

Schraal wil ik je set niet noemen hoor, het gaat erom dat je er plezier aan beleeft.  ;D

Raymond187

Quote from: HTip on December  3, 2012, 15:55:04
Je hoeft niet altijd naar boven te kijken ;) Er zijn velen (misschien niet veel hier op het HTforum) die het met een alles-in-1 setje kijken met een veel kleiner scherm. Het kan natuurlijk altijd beter, maar dat vergt ook vaak een (grote) investering. En die is niet iedereen bereid te doen. Ik ben bijvoorbeeld nu dusdanig tevreden dat grote investeringen zeker niet op het programma staan. Los van als er iets kapot gaat natuurlijk, maar dat is niet te hopen...
;) Niet alle ruimtes hebben baat bij een extra sub. En mooi zijn ze vaak ook niet, dus dan gaat de WAF een rol spelen. In een dedicated ruimte heb je ook daar weer minder last van :D
Klopt, maar als ik naar een andere set kijk dan liever 1 die mooier is dan die van moi :)
Ik ben niet verstandig geweest. Ik had vorig jaar alles moeten upgraden. Nu kan het niet meer vanwege me grootste trots me zoon van 3 maanden.
Enige waar ik wel aan zit te denken is een deel van de zolder te gebruiken die is 12x6x4.5M  ongeveer. Ben alleen niet zo handig dussssss dat is dan weer jammer anders had ik al begonnen hahaha :D

Vraag me goed af hoe dat nou zit wanneer een sub wel of niet goed afgesteld is.
Op dit forum zie ik allemaal meetingen en grafieken.

Mijn ervaring is (niet alleen HT) wat op papier perfect is hoef ik niet mooi te vinden.

Quote from: WickedGame on December  3, 2012, 16:02:48
06lijpspel :D

Zeker plezier alleen mis ik wat  :nopompom: maar daar ga ik dit topic niet mee bevuilen ;)
Haha is goed, huh  :blink: heb jij mijn 06 dan :P

Schraal wil ik je set niet noemen hoor, het gaat erom dat je er plezier aan beleeft.  ;D