Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

skyfox

Met al die PS3 en film uren (en straks tv), zit je niet onderhand aan een nieuwe lamp? Lijkt me dat de uren erop vliegen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: RonG on September 13, 2012, 12:42:35
Gaaf, F1 op het grote scherm :pompom:.

Veel plezier allen bij de M&G.

Oja, heb opeens weer zin in lasagne :D
Smakelijk :P F1 (live) kijken duurt nog wel even, want ik moet daarvoor ook nog de schotel vervangen en kabels aanleggen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skyfox on September 13, 2012, 18:02:20
Met al die PS3 en film uren (en straks tv), zit je niet onderhand aan een nieuwe lamp? Lijkt me dat de uren erop vliegen?
Gelukkig nog niet. Een paar weken geleden de 700 uur gepasseerd, dus ik heb nog even ;) Ik zal eens aan Bjorn (BB&G) vragen wanneer ik kan komen voor een hercalibratie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Oh dan kun je nog flink vooruit! Ik zit al boven de 1400 geloof ik nu. Rond de 1275 is hij naar high lamp modus gegaan.
Het plaatje bevalt me op zich nog prima. Hij is nu wel wat luidruchtiger..

Met de projector naar Frank gaan voor calibratie bij nieuwe lamp is wel een optie aangezien ik binnenkort een weekje redelijk in de buurt ben.

clockwork

@Sonic Circle: welke projector heb jij? Ik kon dat zo snel niet terugvinden in je topic. :confused:
Dan kan ik een beetje inschatten wanneer ik aan de beurt ben voor een nieuwe lamp.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling


clockwork

Quote from: Sonic Circle on September 14, 2012, 13:07:11
Heb een JVC HD350.

oke, dank je. Die heb ik ook. Dus ik heb nog wel een uur of 800 voor de boeg. :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Quote from: Sonic Circle on September 14, 2012, 11:48:57
Oh dan kun je nog flink vooruit! Ik zit al boven de 1400 geloof ik nu. Rond de 1275 is hij naar high lamp modus gegaan.
Het plaatje bevalt me op zich nog prima. Hij is nu wel wat luidruchtiger..
Dat is een mooie levensduur. Zo haal je het maximale uit je lamp. Heb je tussendoor nog een kalibratie laten uitvoeren?
Ik had begrepen dat je voor high lamp mode een aparte kalibratie zou moeten doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on August  5, 2012, 12:56:57
Vakantie heb ik in juni gehad. Kan niet aan de gang blijven ;)

Belangrijkste is inderdaad dat we van de Oppo kunnen genieten. Ga deze ook binnenkort vergelijken met een standaard 95. Ben erg benieuwd wat daaruit komt...

Heb je deze vergelijking nog kunnen maken? Just curious.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on September 15, 2012, 15:36:41
Heb je deze vergelijking nog kunnen maken? Just curious.  ;)
Goed dat je me eraan herinnert ;) Ik heb tijdens een bezoek aan Jean Sibelius kort de 83 TUC met de standaard 95 kunnen vergelijken. Door aansluitperikelen alleen in analoog stereo kunnen doen en de voorzichtige conclusie was dat het verschil minder spectaculair was dan verwacht. Ik vond dat de gemodificeerde 83 meer details weergaf en de bas strakker klonk. Echter ik vond de match tussen versterking (zowel voor- als eind) en speakers minder geslaagd. Ik denk dan ook dat het verschil met andere versterking beter naar voren zou kunnen komen. Maar het is ook duidelijk geworden dat de Oppo 95 is in de basis al een hele mooie speler is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#12735
Even nog iets voor de bezoekers van de M&G van a.s. zaterdag... Ik heb alleen bevestiging dat DVDPF van DVD.nl aanwezig is.

eddy135, Hipster en Kamidioblitz: ik heb nog geen reactie gehad op mijn PM's! Graag z.s.m. laten weten of én wanneer jullie komen en of het eten goed is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb een afzegging voor a.s. zaterdag, dus zeker 1 plaats over... We beginnen rond 12.00 uur, dus sta/stond je op de wachtlijst of heb je al eerder achter het net gevist, grijp je kans :popcorn:

Dit wil overigens niet zeggen dat het nu opeens open huis is en dat iedereen kan inschrijven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Wat bezielt iemand om af te zeggen?? :o :P Veel plezier voor de rest en ik denk dat dat laatste plaatsje zo vol is :D

Edit; 4000e post ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

vik

Quote from: HTip on September 17, 2012, 12:14:29
Goed dat je me eraan herinnert ;) Ik heb tijdens een bezoek aan Jean Sibelius kort de 83 TUC met de standaard 95 kunnen vergelijken. Door aansluitperikelen alleen in analoog stereo kunnen doen en de voorzichtige conclusie was dat het verschil minder spectaculair was dan verwacht. Ik vond dat de gemodificeerde 83 meer details weergaf en de bas strakker klonk. Echter ik vond de match tussen versterking (zowel voor- als eind) en speakers minder geslaagd. Ik denk dan ook dat het verschil met andere versterking beter naar voren zou kunnen komen. Maar het is ook duidelijk geworden dat de Oppo 95 is in de basis al een hele mooie speler is.

Bedankt voor de update.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Martijn90 on September 17, 2012, 23:02:20
Wat bezielt iemand om af te zeggen?? :o :P Veel plezier voor de rest en ik denk dat dat laatste plaatsje zo vol is :D
Persoonlijke omstandigheden ;) Maar wat in het vat zit verzuurt niet. Kan alleen wat langer duren... Iemand die graag wil komen laat het me morgen weten. Het is natuurlijk kort dag, dus misschien blijft die plaats vrij. Ik heb ook nog steeds niets gehoord van Kamidioblitz. Sinds 15 september niet meer online geweest, dus misschien heb ik nog een plaatsje vrij. Betekent natuurlijk meer lasagne voor ons :P ;D

Quote
Edit; 4000e post ;D
Ik ben vereerd dat je die in mijn topic plaatst ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz


!! in overleg met de altijd vriendelijke, en behulpzame HTip !!

Beste forumvrienden,

Zouden jullie mij willen proberen helpen met het volgende:
Ik zou heel graag in contact willen komen met forumlid draaienkreng.
Zie daarvoor a.u.b. dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126456.0
Mocht je kunnen/willen helpen: alvast heel erg bedankt. Mocht je niets kunnen doen: toch bedankt voor het lezen ;)

Met vriendelijke groet,

Atmoz


P.S. HTip: hartstikke bedankt dat ik dit in jou (ontzettend vaak bezochte (en mooie!! 8)) topic) mocht plaatsen  :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Graag gedaan atmoz en bedankt voor alle lovende woorden! Ik hoop dat het je helpt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag nog een afmelding gekregen, dus inmiddels 2 plaatsen over!

@eddy135: veel beterschap en tot een andere keer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Zonde al die afmeldingen, alleen voor de lasagna zal ik al komen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Quote from: HTip on September 20, 2012, 11:22:10
Vandaag nog een afmelding gekregen, dus inmiddels 2 plaatsen over!

@eddy135: veel beterschap en tot een andere keer...

Wow, zo staan er mensen in de rij, en zo heb je 2 plaatsen over. ;)
Helaas is de timing helemaal verkeerd, anders had ik zeker graag komen kijken en luisteren.

Hopelijk worden de plaatsjes snel gevuld!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Quote from: Madhouse on September 20, 2012, 11:23:06
Zonde al die afmeldingen, alleen voor de lasagna zal ik al komen  ;)
:D Je kunt wellicht beter niet komen, anders moet je weer upgraden (lees: PM15S2LE :P) ;D

Quote from: Eddye on September 20, 2012, 11:25:06
Wow, zo staan er mensen in de rij, en zo heb je 2 plaatsen over. ;)
Helaas is de timing helemaal verkeerd, anders had ik zeker graag komen kijken en luisteren.

Hopelijk worden de plaatsjes snel gevuld!
Tijden veranderen ;) Nee hoor, dit is gewoon overmacht... In maart heb ik zelf een M&G moeten afzeggen omdat ik toen ziek was.

Vorige keer had je een leuke motivatie (me, me, pick me ;D) en kon je niet en nu weer niet. Ik zal je op de lijst plaatsen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Kamidioblitz heeft ook nog niet bevestigd, dus het zijn er misschien wel 3 :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

Quote from: HTip on September 20, 2012, 12:02:16
Kamidioblitz heeft ook nog niet bevestigd, dus het zijn er misschien wel 3 :o


Goh, chique. Er zal wel een goeie reden voor zijn, maar ik vind het toch een tikkie onbeleefd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Eddye

Quote from: HTip on September 20, 2012, 11:54:52

Vorige keer had je een leuke motivatie (me, me, pick me ;D) en kon je niet en nu weer niet. Ik zal je op de lijst plaatsen ;)

Thanks :)





Cool, I'm on the list  :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Quote from: evilniek on September 20, 2012, 12:16:19
Goh, chique. Er zal wel een goeie reden voor zijn, maar ik vind het toch een tikkie onbeleefd.
Is niets voor hem, dus misschien is er ook wel iets aan de hand. Hij is niet meer online geweest sinds 15 september...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive