pronto tsu-3000 wanneer in Nederland?

Started by riwi, February 16, 2003, 22:01:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Hoi,

Ik las al een poos geleden op het web over een nieuwe pronto
genaamd de TSU-3000 in de VS. Komt deze ook naar Nederland?
Heeft iemand daar al iets over gehoord??

Ik heb nu de 1Mb pronto en als ik zou upgraden dan zou het zo'n 3000 model worden denk ik. Voornamelijk vanwege de extra "hard buttons" en de cursor pad die je nu op elk scherm moet tekenen bijna. Bovendien ziet ie er gewoon mooi uit!

/Richard




Joeri

Ja, ik kwam hem ook tegen, en hij komt naar NL. Wanner en voor welke prijs is mij nog niet duidelijk, maar dat komt nog wel. Typenummer wordt RU950 blijkt uit de volgende info die ik heb kunnen vinden. Die komt trouwens van een ebay veiling (let op pre-order!) waar de Buy-it-Now prijs staat op 315 UsD.


Features TSU3000
The TSU3000 will have an improved 320x240 pixel 3.8" display with 16 gray scales that will allow you to create much more realistic buttons and pictures. The bright true blue backlight that lights up both the LCD and all hard buttons will ensure perfect operability in the dark. The built-in light sensor will switch the backlight on automatically, while after the adjustabletime-out the light will smoothly fade off.

The Digital Contrast Control is always directly available to adjust the LCD-contrast.

A total of 19 hard buttons are available to perform basic functions: The channel up/down, mute, volume up/down buttons are conveniently located at the right side of the LCD. Of the four buttons below the LCD three can be freely assigned and labeled. The 4-direction cursor key can both be used for controlling devices by infrared or navigating through the devices and pages on the LCD.

The four buttons around the cursor are freely programmable. On the left side there are the page up/down and the backlight key.

The TSU3000 will have the latest available infrared codes in its universal database featuring more than 500 brands and the latest products like TiVo and X10. But in case your exotic amplifier or hard disk recorder is not listed, you can still learn the codes by copying your existing remote control.

In case your equipment is hidden behind a closet or is located in another room, you just switch the Pronto to RF (optional RF Extender required).

One of the strongest features of Pronto is its configurability via the included USB-cable to the PC. The software package ProntoEdit Release 5 will bring you besides the features in Release 4 new functionality to help you creating your configuration file, now called PCF (Pronto Configuration File):

Multi document
Multi level (Standard and Advanced)
Transparency
Multiple jumps in macro
Full screen configurability
Assignment of system functions to buttons
Import function for CCF-files
The TSU3000 will be introduced at the CEDIA-show in Minneapolis and will be available in the US in the last quarter of this year. A few months later the Pronto will also be available in Europe as RU950.




Specifications TSU3000
Hardware

Silver metallic spray painted ABS housing
3.8" monochrome LCD with 320x240 pixels, 16 gray scales and digital contrast control
High sensitivity touch screen
Blue backlight for both display and hard buttons
4 MB of non-volatile flash memory
Free programmable cursor plus 15 hard buttons
Built-in Universal infrared code database for more than 500 brands
Real time clock and calendar
USB port connector for PC-link
Light sensor
4 AAA 1.5V batteries (primary or rechargeable)
Typical battery life: 4 months
Automatic power off (time out programmable)
Infrared

Built-in Universal infrared code database for more than 500 brands
Four power-LED's on front for sending infrared codes
Learning frequency up to 78 kHz and 455 kHz (including B&O)
Learning distance: average 4 " (10 cm)
RF

1-way communication to control devices that are out of sight (requires RF extender)
Multi room
Addressable up to 16 different extenders
Operating frequency: 418 MHz (USA)
Miscellaneous

Dimensions: 6.0 x 3.6 x 1.1 " (153 x 92 x 27 mm)
Operating temperature: 41° F to 113° F (5° C to 45° C)
PC requirements

PC
Windows 98/ME, Windows NT4.0/2000, Windows XP
16 MB of RAM
25 MB of free hard disk space
Free USB port
CD-ROM player
Package includes

Pronto remote control
CD-ROM with ProntoEdit PC-software
USB cable for PC-connection
User guide
4 AAA batteries
Accessories (not included)

Docking station for recharging
RF Extender for use with radio frequency

Joeri

jaco

Wel interessant. Vooral dat hij 16 grijstinten heeft i.p.v. 4 zoals de oude zw/wt versies.
Ik heb nu een marantz 5200, die heeft ook hetzelfde aantal hardkeys. Wat ook wel handig is, is het feit dat het schermpje groter is, kun je net een rij knopjes meer kwijt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hans2911

Ik weet ff niet meer waar, maar ik heb ergens gelezen dat ie eind maart in europa op de markt komt.

Lid45678

Quote from: hans2911 on February 17, 2003, 09:39:53
Ik weet ff niet meer waar, maar ik heb ergens gelezen dat ie eind maart in europa op de markt komt.
Klopt. Hij is in America al leverbaar van eind 2002 en een paar maanden later zou hij in Europa verschijnen.

Ik hoop dat de prijzen van de andere pronto's nu wat gaan zakken  :)
En ik denk dat er ook een aantal mensen zullen zijn die hun oude Pronto weg doen voor de nieuwe RU950.
Dus dat is weer voordelig voor de mensen die naar een tweedehands Pronto zoeken.

Groetjes,

Marc

neptune

Ben ook op zoek naar een pronto 2e hands voor een mooi prijsje. Zijn de amerikaanse modellen ook hier te gebruiken? en hoe zit het met het opladen van zo'n u.s. model ? kan dat op ons stroomnet?
zet hier iets neer

Marc

Da's een goeie vraag HTpro. Want dan kunnen we hem ook in de v.s. bestellen  8)

J.A.F._Doorhof

US modellen zijn gewoon hier te gebruiken, je hebt alleen een omvormer nodig van 110v naar 220v.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Dat is goed nieuws, dat er dus wel plannen zijn voor een RU950.
Nu alleen hopen dat de U$315 zich in een pak hem beet €350 of lager laat vertalen, maar het zal wel boven de €400 komen te liggen ben ik bang.

Eigenlijk wel raar want ik zie €300 als €300 terwijl ik €450 lees als "kost wel duizend piek"... :-\

Richard

Lid45678

Quote from: riwi on February 17, 2003, 22:29:44
Dat is goed nieuws, dat er dus wel plannen zijn voor een RU950.
Nu alleen hopen dat de U$315 zich in een pak hem beet €350 of lager laat vertalen, maar het zal wel boven de €400 komen te liggen ben ik bang.

Eigenlijk wel raar want ik zie €300 als €300 terwijl ik €450 lees als "kost wel duizend piek"... :-\

Richard
Tsjaa  :-\ hoe ver wil je gaan ???
Ik heb er niet voor over om voor een ab zoveel geld neer te leggen. Ik zou er een mooi setje speakerkabels van kopen. Maarja ik kan niet in iedereen zijn portemonee kijken en wat hij/zij graag wil hebben. Dat blijft (gelukkig) nog altijd persoonlijk  :)

Groetjes,

Marc

MAD

Denk er ook over om mijn Pronto 890 voor deze hele mooie 950 in te ruilen. Meer hardbuttons en ook heel belangrijk: een stuk handzamer!

Marc

US modellen zijn gewoon hier te gebruiken, je hebt alleen een omvormer nodig van 110v naar 220v.

MvrGr.
Frank

Wat moet ik me van zo'n omvormer voorstellen? Simpel te installeren? Overal te verkrijgen? Prijs?

J.A.F._Doorhof

Conrad heeft ze denk ik wel.
Ze worden ook wel eens verhuisvoedingen genoemd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

Bij Conrad worden ze "voorschakel-spaartransformatoren" genoemd. De kleinste (merk Voltcraft), met een max. vermogen van 50VA weegt 1,3 kg en kost 29.47 Euro (exclusief netsnoer).

neptune

wordt wel een beetje off-topic, maar zag dat omvormertje voor 13,95
zie hier o.a.http://www.hissink.nl/nl/dept_162.html
ps is geen familie van me , gewoon ff gegoogled


zet hier iets neer

Edwin vd Zwaard

Ik zie dat er meerdere mensen oren hebben naar deze nieuwe pronto... Mochten jullie nou daadwerkelijk overgaan tot aanschaf, stuur mij dan even een mailtje..

Als beginnend HT'er zou ik graag jullie "oude" pronto (1 of 2 mb) overnemen :)

Groeten
Edwin

Marc

Edwin helaas, ik heb nog helemaal gene Pronto, maar er wordt aan gewerkt. Die RF module van deze Pronto, werkt dat ook met X10 (wordt daar Hoogfrequent genoemd)? en is dat universeel (VS, Europa...) en programmeerbaar?

Tapeshirt

Bespeur ik hier een powerbuy uit de VS misschien??

markvl

Quote from: Tapeshirt on February 26, 2003, 00:13:49
Bespeur ik hier een powerbuy uit de VS misschien??
Dan heb je hierbij nog een gegadigde.
Maar misschien even afwachten wanneer hij hier uitkomt, en voor hoeveel?
Het is tenslotte bijna Maart.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

maxtrash

Quote from: Marc on February 25, 2003, 21:14:02
Edwin helaas, ik heb nog helemaal gene Pronto, maar er wordt aan gewerkt. Die RF module van deze Pronto, werkt dat ook met X10 (wordt daar Hoogfrequent genoemd)? en is dat universeel (VS, Europa...) en programmeerbaar?
de rf frequenties in de US en bij ons zijn wel verschillend. Uit mijn hoofd dacht ik 310 mhz in de US en 433 mhz in europa. Weet niet hoe die bij de pronto werkt.

jurjen

Quote from: Marc on February 24, 2003, 11:10:53
US modellen zijn gewoon hier te gebruiken, je hebt alleen een omvormer nodig van 110v naar 220v.

Het lijkt mij dat je de Amerikaanse transformator, die 110 volt omvormt naar 12 volt voor de oplader, gewoon kan vervangen door de huis/tuin/keuken trafo die zowat bij elk apparaat geleverd wordt.

Lijkt mij ook een hele mooie pronto.  Hoe is de vergelijking met de Marantz?
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Marc

De Pronto werkt met 418 MHz, Marmitek bijvoorbeeld met 433,92 MHz. Betekent dat dan dat je met de RF module van de Pronto geen X10 of andere HF apparatuur hier kan schakelen?

jaco

Die RF module van de pronto is een ontvanger waarnaar de pronto zijn signalen verstuurd. Dat zal dan op de genoemde 418 Mhz gebeuren.
Die RF module zet vervolgens het via RF ontvangen signaal weer om naar IR. Je hebt dan 4 dubbelvoudige transmitters die je op de IR ontvangstoogjes van je apparatuur kan plakken.

Dit is althans zo bij de Maranzt uitvoering, maar ik kan me voorstellen dan die 100% gelijk is aan Philips (behalve de naam)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm