Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Xander32

Dat genieten van de muziek lijkt mij essentieel met deze hobby 🙂 🎶

Je hebt een Lan isolator in gebruik zie ik. Ben je daar tevreden over? In een voorgaande opstelling (Aries G1) gaf die bij mij niet enkel een verbetering, zonder isolator vond ik het uiteindelijk toch beter klinken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

#2326
Quote from: Xander32 on October  2, 2021, 07:41:56
Dat genieten van de muziek lijkt mij essentieel met deze hobby 🙂 🎶

Je hebt een Lan isolator in gebruik zie ik. Ben je daar tevreden over? In een voorgaande opstelling (Aries G1) gaf die bij mij niet enkel een verbetering, zonder isolator vond ik het uiteindelijk toch beter klinken.
Toen ik hem plaatste - maar dat was met de vorige Atom - gaf het een verbetering. Dat was toen nog met een standaard UTP kabel en een TP-Link switch van een tientje. Sindsdien heb ik hem er eigenlijk nooit meer tussen uit gehaald, vanuit de gedachte "baat het niet, dan schaadt het niet". Maar ik zou eigenlijk de proef weer eens op de som kunnen nemen.

Wat vond jij beter klinken toen je de isolator er tussenuit haalde?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Met de isolator er tussen werd het hoog aangezet, de tonaliteit veranderde er door, niet naar mijn smaak.

Quote from: Richi on October  2, 2021, 12:39:00
Toen ik hem plaatste - maar dat was met de vorige Atom - gaf het een verbetering. Dat was toen nog met een standaard UTP kabel en een TP-Link switch van een tientje. Sindsdien heb ik hem er eigenlijk nooit meer tussen uit gehaald, vanuit de gedachte "baat het niet, dan schaadt het niet". Maar ik zou eigenlijk de proef weer eens op de som kunnen nemen.

Wat vond jij beter klinken toen je de isolator er tussenuit haalde?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Ik heb de Isolater er nog tussen zitten. Ik ervaar een verrijking van de geluidsbeleving.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Richi

De Grimm TPR kabels zijn blijvers. De Canare L-4E6S en AudioQuest Earth gaan in de verkoop.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

... je bent vannacht opgebleven om te luisteren? 😀

Quote from: Richi on October  3, 2021, 08:40:24
De Grimm TPR kabels zijn blijvers. De Canare L-4E6S en AudioQuest Earth gaan in de verkoop.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerre

#2331
Quote from: Richi on October  3, 2021, 08:40:24
De Grimm TPR kabels zijn blijvers. De Canare L-4E6S en AudioQuest Earth gaan in de verkoop.

Hoe lang is die AQ Earth kabel? En is het een rca of xlr? :angel:

Edit; ik denk dat die 1 meter lang is en xlr? Gokje?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Richi

Quote from: Xander32 on October  3, 2021, 08:45:17
... je bent vannacht opgebleven om te luisteren? 😀
Nee, ik was vroeg wakker vanochtend. Ik geef de voorkeur aan de optimale integratie tussen sub en luidspreker boven de betere klank van de AQ Earth.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Kerre on October  3, 2021, 09:31:31
Hoe lang is die AQ Earth kabel? En is het een rca of xlr? :angel:

Edit; ik denk dat die 1 meter lang is en xlr? Gokje?
1 meter XLR inderdaad.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerre

#2334
Jammer. Momenteel kan ik weinig met xlr. Enkel de Musicbooks, die ondersteunen dit wel. Maar mijn reciever niet. Tevens heb in gemerkt dat 1m toch wel erg aan de korte kant is in mijn meubel.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Richi

Ja, herkenbaar. Ze zijn snel te kort die interlinks. Daarom zijn de Grimms ook 3 meter lang. Past precies, maar niet als ik besluit de subwoofer te verplaatsen.  ::)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Grimm kabels beginnen lekker in te spelen (of ik begin er aan te wennen, wat je wil) en het klinkt wel erg goed hoor. Het meest belangrijke aan de kabelwijziging was dat ik het signaal door de sub wilde laten lopen om een optimale integratie tussen sub en luidsprekers te realiseren. Nou, dat is gelukt. Het is (voor mij) onmogelijk aan te geven waar de twee in elkaar over lopen, zo naadloos is de overgang. Je hebt gewoon niet door dat er een sub meedoet, maar als je de sub uitzet:  :'(

Ik ben nog een beetje aan het schuiven met de luidsprekers voor de optimale plaatsing. Des te verder ik ze naar voren haal, des te mooier komt het geluid los van de luidsprekers. Maar aangezien er hier een groot deel van de dag een Downie door het huis stuift, die niet bepaald rekening houdt met obstakels op zijn weg (nu overdrijf ik, maar toch) is er een grens aan hoever ik de luidsprekers naar voren kan halen. En het is natuurlijk een woonkamer en geen luisterruimte, zoals je op de foto wel kan zien. Een foto trouwens, die conform Naim Forum traditie is genomen inclusief voeten.  :D

Morgen verwacht ik overigens een Philips Fidelio X2HD hoofdtelefoon die ik voor mijn verjaardagsgeld heb gekocht. Voor de momenten dat papa naar muziek wil luisteren die door vrouw en kinderen niet wordt gewaardeerd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on October  4, 2021, 23:36:50
.... Een foto trouwens, die conform Naim Forum traditie is genomen inclusief voeten.  :D
...
Hahaha, moest goed kijken met al dat kinderspeelgoed, ze hebben er ook veel van weg :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerre

Leuke "actie" foto op de rommel na  ;)

Mag ik vragen wat die X vormige stands/dingen achter je luidsprekers zijn en wat ze doen? Zie screenshot.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

ajbeefde

Quote from: Kerre on October  5, 2021, 07:29:00
Leuke "actie" foto op de rommel na  ;)

Mag ik vragen wat die X vormige stands/dingen achter je luidsprekers zijn en wat ze doen? Zie screenshot.

Liggen volgens mij de luidspreker kabels op.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kerre

Quote from: ajbeefde on October  5, 2021, 07:42:47
Liggen volgens mij de luidspreker kabels op.....

Zo'n vermoeden had ik ook al. Maar waarom?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

CZ79

Om ze van de grond af te houden en ook op die plek goed te kunnen stofzuigen en als je er echt in gelooft demping, meer zwart, betere spreiding etc etc
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

Hoe ver staan ze nu van de achterwand? Ik heb die van mij best ver in de kamer staan, 115 cm van de wand. Verder de kamer in klinkt het mooist.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Quote from: cz79 on October  5, 2021, 08:25:02
Om ze van de grond af te houden en ook op die plek goed te kunnen stofzuigen en als je er echt in gelooft demping, meer zwart, betere spreiding etc etc
Allemaal waar!  :coffee:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#2344
Quote from: B-art on October  5, 2021, 08:36:40
Hoe ver staan ze nu van de achterwand? Ik heb die van mij best ver in de kamer staan, 115 cm van de wand. Verder de kamer in klinkt het mooist.
Ze staan ietwat ingedraaid op 39 respectievelijk 42,5 cm van de achterwand. De luidsprekers zijn 36,5cm diep, dus de voorzijde staat zo'n 80cm in de kamer. Verder gaat niet, want dan staan ze echt voor de kast. Plus dat de luidsprekerkabels dan anders 'gedrapeerd' moeten worden, want die hangen nu achter de kast, zodat ze de grond niet raken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerre

#2345
Quote from: Richi on October  5, 2021, 08:46:59
Allemaal waar!  :coffee:

Maar merk je het ook als ze op de grond liggen tov de X stand? Hoe uit zich dat?
Wat voor een merk is het trouwens? Mocht ik ergens wat reviews willen lezen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Richi

Quote from: Kerre on October  5, 2021, 09:42:01
Maar merk je het ook als ze op de grond liggen tov de X stand? Hoe uit zich dat?
Wat voor een merk is het trouwens? Mocht ik ergens wat reviews willen lezen.
Het zijn AudioQuest Fog Lifters (https://www.audioquest.com/accessories/audio-enhancements/fog-lifters) die in theorie helpen RF interferentie te verminderen. Om eerlijk te zijn, weet ik niet of het echt verschil maakt in mijn set. Het is meer dat de AudioQuest luidsprekerkabels die ik heb nogal zwaar zijn en door gingen hangen omdat de aansluitingen op de luidsprekers een paar centimeter van de grond zitten. Met deze lifters hangen de kabels niet door. Als ik ze er onderuit haal, raakt de kabel nog niet de grond, mede omdat ik ze achter de kast heb opgehangen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Kerre on October  5, 2021, 07:29:00
Leuke "actie" foto op de rommel na  ;)
Dank je. Gisterenavond had ik geen zin om weer op de knieën door de kamer te kruipen om alles op te ruimen. Eind van de dag is het toch weer een zooitje.  :tounge2:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Volkomen OT, maar is Niels toevallig een treinenfan?

Groet,

WillyP

Richi

Quote from: WillyP on October  5, 2021, 10:59:16
Volkomen OT, maar is Niels toevallig een treinenfan?

Groet,

WillyP
Leuke vraag. Zijn broer Lars zeer zeker. Niels begint nu treinen en vrachtauto's interessant te vinden, omdat hij nu begrijpt wat het zijn en waarvoor ze dienen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a