Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Quote from: WillyP on June 30, 2021, 23:39:59
Dank je. Die site had ik al eens gezien! Dat was de site waar ik moedeloos van werd  ;D. Beslaat maar liefst 153 bladzijden.

Groet,

WillyP
:laugh:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Philips BDP-9700 staat inmiddels in de kast. Afgelopen donderdag 's avonds diverse SACDs gedraaid en dat klinkt toch wel erg goed hoor. Ik was er verbaasd over dat het zo goed klinkt, zeker ook in vergelijking met CDs op de Cambridge Audio CXC. Maar toen ik daarna een aantal van diezelfde opnames via QOBUZ beluisterde, waaronder diverse in high res, klonk het toch ook wel erg goed. SACD is als medium wel achterhaald, tenzij je fors investeert in een mooie speler, maar het blijft leuk om een schijfje te draaien.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Nostalgisch he  ;)

Marantz en Accuphase bv, geloven nog wel in het medium (sa)cd, die hebben nog steeds meerdere spelers in hun assortiment.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

De Marantz SA-10, dat is toch wel een heel mooie speler hoor. Ik heb die eens op een beurs gehoord en dat klonk erg goed. Ook het design is tijdloos, zeker in het zwart.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

De set (PM10 en SA10) heb ik destijds bij Marantz in Eindhoven mogen zien en horen.

Betreffende bouw draaien die mee in het topsegment, de SA ook betreft het presteren. De PM10 kent een bijzonder concept, is erg krachtig en geeft veel basdruk/slam. Maar diens tonaliteit matchde iig niet in mijn set, deze gaf een soort van loudness effect. Een wat teruggetrokken middengebied, waardoor de bas en het hoog overheersten.

Maar anno 2021 nog acht mille uitgeven aan een in beginsel (sa)cd speler (het is natuurlijk ook een top dac), dat zullen er niet veel meer doen.

Quote from: Richi on July  3, 2021, 21:01:02
De Marantz SA-10, dat is toch wel een heel mooie speler hoor. Ik heb die eens op een beurs gehoord en dat klonk erg goed. Ook het design is tijdloos, zeker in het zwart.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on July  4, 2021, 08:54:07
Maar anno 2021 nog acht mille uitgeven aan een in beginsel (sa)cd speler (het is natuurlijk ook een top dac), dat zullen er niet veel meer doen.
Helemaal mee eens. Het is voor mij één van de weinige apparaten waar ik hebberig van word. Zo mooi gebouwd en zo'n fantastische weergave. Het technisch concept erachter vind ik ook erg bijzonder.

Maar ja, 8000 euro. Nope.  :wacko:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Als alles op zijn plek valt, zit er een mooie upgrade in het verschiet. Als, mits, tenzij...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Spannend  :thumbs-up:

Quote from: Richi on July 21, 2021, 23:50:37
Als alles op zijn plek valt, zit er een mooie upgrade in het verschiet. Als, mits, tenzij...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WillyP

Quote from: Richi on July  4, 2021, 09:37:27
Helemaal mee eens. Het is voor mij één van de weinige apparaten waar ik hebberig van word. Zo mooi gebouwd en zo'n fantastische weergave. Het technisch concept erachter vind ik ook erg bijzonder.

Maar ja, 8000 euro. Nope.  :wacko:
De speler heeft ook heel hoog op mijn lijst gestaan. Toen zag ik een aanbieding van een dealer die zijn demonstratiemodel aanbood voor minder dan de helft. Ik hoefde niet na te denken en reageerde meteen. Helaas was iemand me net voor.

Ach, zo gaat het soms. In ieder geval succes gewenst!

WillyP

Richi

De Naim Uniti Atom staat te koop. Ik heb zojuist een Naim Uniti Atom Headphone Edition besteld. Deze gaat (net als de huidige Atom) gebruikt worden als voorversterker voor mijn Purifi EVAL1. Het mooie aan de Atom HE is dat dit een pure voorversterker is en daarop is geoptimaliseerd. Er zit zowel gebalanceerde als niet gebalanceerde pre-outs op. De gebalanceerde gebruik ik dan naar de Purifi eindversterker en ik heb nu al een RCA-XLR kabel in gebruik naar de subwoofer.

Meer informatie over de Atom HE: https://www.naimaudio.com/product/uniti-atom-headphone

Een van de tests: https://www.whathifi.com/reviews/naim-uniti-atom-headphone-edition-review

Volgens Naim is de levertijd op dit moment 12 weken, maar mijn dealer had er nog een in back-order staan, dus misschien komt die wat eerder. We zullen zien.  ::)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

 Mooi upgrade🎶🎶. Naim heeft ook nog een limited edition draaitafel voor erbij😉
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Quote from: fietser on July 22, 2021, 15:33:17
Mooi upgrade🎶🎶. Naim heeft ook nog een limited edition draaitafel voor erbij😉
LOL. Die is een ietsiepietsie duurder.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Heel Mooi Richi !
Even een vraagje, die Purufi is dat een Audiophonics ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Quote from: Kingpin on July 22, 2021, 15:40:38
Heel Mooi Richi !
Even een vraagje, die Purufi is dat een Audiophonics ?
Nee, de Purifi heb ik zelf in elkaar gezet met behulp van een Ghent Audio case en bekabeling, plus de EVAL1 en de Purifi modules. De Ghent audio case heb ik in het verleden ook gehad en die vind ik erg mooi en ze nemen weinig plaats in. Ik overweeg er nog wel een keer Isoacoustics voetjes onder de Ghent case te plaatsen, want de standaard voetjes zijn erg simpel. Daar valt nog wel wat te winnen, las ik laatst ergens.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Quote from: Richi on July 22, 2021, 16:00:34
Nee, de Purifi heb ik zelf in elkaar gezet met behulp van een Ghent Audio case en bekabeling, plus de EVAL1 en de Purifi modules. De Ghent audio case heb ik in het verleden ook gehad en die vind ik erg mooi en ze nemen weinig plaats in. Ik overweeg er nog wel een keer Isoacoustics voetjes onder de Ghent case te plaatsen, want de standaard voetjes zijn erg simpel. Daar valt nog wel wat te winnen, las ik laatst ergens.
Ok, ja stond me ergens bij dat ik zo'n Audiophonics eens gemeten had. Mooi kastje inderdaad.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Quote from: Kingpin on July 22, 2021, 16:06:15
Ok, ja stond me ergens bij dat ik zo'n Audiophonics eens gemeten had. Mooi kastje inderdaad.
Dat zal die van TabCam zijn geweest misschien. Hij heeft die van hem toen meegenomen naar ons zodat we eens konden luisteren. Hij speelt nu naar volle tevredenheid naar een 'knutselwerkje' van jou.  :D Klonk erg goed bij hem de laatste keer dat ik er was een paar weken geleden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Quote from: Richi on July 22, 2021, 16:11:52
Dat zal die van TabCam zijn geweest misschien. Hij heeft die van hem toen meegenomen naar ons zodat we eens konden luisteren. Hij speelt nu naar volle tevredenheid naar een 'knutselwerkje' van jou.  :D Klonk erg goed bij hem de laatste keer dat ik er was een paar weken geleden.
::) haha, ja klinkt zeker goed bij hem. Al tijdje niets gehoord, heb 'm nog geappt om een 'belofte' na te komen voor z'n versterker.
Binnenkort eens ff opnieuw appen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rowdy

Quote from: Richi on July 22, 2021, 14:52:12
De Naim Uniti Atom staat te koop. Ik heb zojuist een Naim Uniti Atom Headphone Edition besteld. Deze gaat (net als de huidige Atom) gebruikt worden als voorversterker voor mijn Purifi EVAL1. Het mooie aan de Atom HE is dat dit een pure voorversterker is en daarop is geoptimaliseerd. Er zit zowel gebalanceerde als niet gebalanceerde pre-outs op. De gebalanceerde gebruik ik dan naar de Purifi eindversterker en ik heb nu al een RCA-XLR kabel in gebruik naar de subwoofer.

Meer informatie over de Atom HE: https://www.naimaudio.com/product/uniti-atom-headphone

Een van de tests: https://www.whathifi.com/reviews/naim-uniti-atom-headphone-edition-review

Volgens Naim is de levertijd op dit moment 12 weken, maar mijn dealer had er nog een in back-order staan, dus misschien komt die wat eerder. We zullen zien.  ::)
Op lowbeats.de staat binnenkort een recensie ervan.

Richi

Bedankt voor de tip!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Ik ben benieuwd of en welk een verschil je gaat ervaren  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on July 22, 2021, 19:38:24
Ik ben benieuwd of en welk een verschil je gaat ervaren  :)
Ik ook. Op basis van de eerste ervaringen van gebruikers op het Naim forum durfde ik het wel aan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Leuk joh, weer wat nieuws. Alleen de voorpret al.

Quote from: Richi on July 22, 2021, 19:57:29
Ik ook. Op basis van de eerste ervaringen van gebruikers op het Naim forum durfde ik het wel aan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MAW

Quote from: Richi on July 22, 2021, 14:52:12
De Naim Uniti Atom staat te koop. Ik heb zojuist een Naim Uniti Atom Headphone Edition besteld. Deze gaat (net als de huidige Atom) gebruikt worden als voorversterker voor mijn Purifi EVAL1. Het mooie aan de Atom HE is dat dit een pure voorversterker is en daarop is geoptimaliseerd. Er zit zowel gebalanceerde als niet gebalanceerde pre-outs op. De gebalanceerde gebruik ik dan naar de Purifi eindversterker en ik heb nu al een RCA-XLR kabel in gebruik naar de subwoofer.

Meer informatie over de Atom HE: https://www.naimaudio.com/product/uniti-atom-headphone

Een van de tests: https://www.whathifi.com/reviews/naim-uniti-atom-headphone-edition-review

Volgens Naim is de levertijd op dit moment 12 weken, maar mijn dealer had er nog een in back-order staan, dus misschien komt die wat eerder. We zullen zien.  ::)

Ziet er goed uit! Ben benieuwd!
Gr. Martijn

scoc

Denk je dat deze Naim Headphone edition iets extra gaat brengen als voorversterker op zijn analoge uitgang in vergelijking met de standaard versie?  Naim zet deze toch echt in de markt als hoofdversterker versie en daar zal dan denk ik wel de meest aandacht (en budget) aan besteed zijn. De analoge uitgangen voor het eventueel koppelen van een eindversterker vermoed ik zal niet veel verschil uitmaken tegenover standaard versie denk ik dan.

Bovenstaande is gewoon eventjes my 2 cents ... omdat Naim dit toch bewust geen voorversterker noemt.

Of zie je dit zelf meer als een side-grade?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richi

Op het Naim forum heb ik hier met diverse mensen over van gedachten gewisseld. Inclusief mensen van Naim. En ook diverse testen geven aan dat de Atom HE een flinke stap voorwaarts is als voorversterker vergeleken met de reguliere Atom. Plus dat ik de eindversterker gebalanceerd aan kan sluiten, wat ook nog een verschil zou moeten maken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a