Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Slim met dat blad erop en 't oogt ook nog eens goed. Zo hou je hare maje eveneens tevreden 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on August  5, 2021, 10:04:31
Slim met dat blad erop en 't oogt ook nog eens goed. Zo hou je hare maje eveneens tevreden 😄
Nou, inderdaad. In ons huishouden is zo'n 'deksel' wel nodig. Paar van die glasrubbertjes eronder en hij ligt super stabiel en blijft op de plek. Hare maje was trouwens snel overtuigd overigens toen ze het verschil hoorde zonder en met de sub: "ik moet toch wel eerlijk toegeven dat het nu veel beter klinkt".  ;D 
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: VrijPassiefAccount on August  4, 2021, 22:05:31
Daar zit niels op  :devil:!!!
Zou er eigenlijk een buttkicker in moeten bouwen en kijken hoe hij dan reageert!  :devil:  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Xander32 on August  3, 2021, 10:29:25
Hoelang ben je de kabels kwijt voor het ombouwen?
Nou, dat ging bizar snel. Dinsdag de Earth interlinks opgestuurd naar Audioquest en vandaag al weer terug! Ik heb ze net ontvangen. Netjes met een nieuwe doos er omheen omdat op de oude natuurlijk RCA-XLR stond. Super snelle en goede service.

Dank ook voor Marcel van H&C Hifi voor het organiseren van dit alles.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Quote from: Richi on August  6, 2021, 10:30:04
Nou, dat ging bizar snel. Dinsdag de Earth interlinks opgestuurd naar Audioquest en vandaag al weer terug! Ik heb ze net ontvangen. Netjes met een nieuwe doos er omheen omdat op de oude natuurlijk RCA-XLR stond. Super snelle en goede service.

Dank ook voor Marcel van H&C Hifi voor het organiseren van dit alles.

Is het niet gewoon een nieuwe kabel? Dat kan wel eens goedkoper voor ze zijn dan iemand ze te laten aanpassen, zeker als het verder standaard kabels zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Quote from: fugazi_2009 on August  6, 2021, 12:00:13
Is het niet gewoon een nieuwe kabel? Dat kan wel eens goedkoper voor ze zijn dan iemand ze te laten aanpassen, zeker als het verder standaard kabels zijn.
Volgens mij niet, maar die van mij was nog als nieuw, dus is lastig te zien.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerkhoffd

Quote from: Richi on August  6, 2021, 10:30:04
Nou, dat ging bizar snel. Dinsdag de Earth interlinks opgestuurd naar Audioquest en vandaag al weer terug! Ik heb ze net ontvangen. Netjes met een nieuwe doos er omheen omdat op de oude natuurlijk RCA-XLR stond. Super snelle en goede service.

Dank ook voor Marcel van H&C Hifi voor het organiseren van dit alles.

Hier dezelfde ervaring met de after service van AudioQuest. Echt méér dan prima!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Robbie2410

Bij mij zijn de luidsprekerkabels net naar Audioquest toe voor ombouw naar Naim-specificaties. Naim hield niet zo van de standaard configuratie, waardoor de versterker loeiheet werd...au.
Ben benieuwd, zijn kabels van 6 resp. 10 meter, dus ik zal mijn eigen kabels wel terugkrijgen[emoji3]
Naim Supernait 3 | Naim HicapDR | Auralic Altair G1 | Roon Nucleus | Monitor Audio GX300 | Audioquest Rocket 44 | Audioquest Cinnamon | audioquest Mckenzie

Richi

Quote from: Robbie2410 on August  6, 2021, 20:25:06
Bij mij zijn de luidsprekerkabels net naar Audioquest toe voor ombouw naar Naim-specificaties. Naim hield niet zo van de standaard configuratie, waardoor de versterker loeiheet werd...au.
Ben benieuwd, zijn kabels van 6 resp. 10 meter, dus ik zal mijn eigen kabels wel terugkrijgen[emoji3]
Welke kabels heb je en wat gaan ze er precies aan veranderen? Ik blijf het bijzonder vinden dat dit zo'n ding is bij Naim. Eerlijk gezegd heb ik nooit helemaal begrepen waar hem dat nu in zit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rowdy

#2234
Misschien gebruikt een Naim versterker geen Boucherot filter op de uitgang, waardoor de versterker bij luidsprekerkabels met een hoge capaciteit oscilleert.
Bron: https://www.hifiwigwam.com/forum/topic/47404-new-speakers-and-zobel-networks/, antwoord van zebra100.

Robbie2410

Quote from: Richi on August  6, 2021, 23:23:29
Welke kabels heb je en wat gaan ze er precies aan veranderen? Ik blijf het bijzonder vinden dat dit zo'n ding is bij Naim. Eerlijk gezegd heb ik nooit helemaal begrepen waar hem dat nu in zit.
Ik heb de Rocket 44 speakerkabel. Ze moeten de wijze waarop de pluggen aan de + en - geleiders zijn bevestigd wijzigen.

https://www.lexicommultimedia.nl/nieuws/belangrijke-waarschuwing-bij-gebruik-van-audioquest-luidsprekerkabels-op-naim-versterkers/

Blijkbaar gebruikt Naim de luidsprekerkabels ook om de weerstand te regelen ofzo,..

Enfin, dat moet dan maar... ik wil de Rocket 44 toch graag behouden. Ben er erg tevreden over.
Naim Supernait 3 | Naim HicapDR | Auralic Altair G1 | Roon Nucleus | Monitor Audio GX300 | Audioquest Rocket 44 | Audioquest Cinnamon | audioquest Mckenzie

Richi

Quote from: Robbie2410 on August  7, 2021, 18:07:58
Ik heb de Rocket 44 speakerkabel. Ze moeten de wijze waarop de pluggen aan de + en - geleiders zijn bevestigd wijzigen.

https://www.lexicommultimedia.nl/nieuws/belangrijke-waarschuwing-bij-gebruik-van-audioquest-luidsprekerkabels-op-naim-versterkers/

Blijkbaar gebruikt Naim de luidsprekerkabels ook om de weerstand te regelen ofzo,..

Enfin, dat moet dan maar... ik wil de Rocket 44 toch graag behouden. Ben er erg tevreden over.
Bedankt voor de link. Interessant leesvoer.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Ik had de Hifi News gekocht om in het vliegtuig te lezen. Daar stond onder andere een review in van de Uniti Atom Headphone edition, daar waren ze best positief over. Ook grappig hoe dit apparaat gelijk ook de discussie oproept of Naim nu gaat afwijken van de DIN stekkers en bijvoorbeeld ook een eindversterker met XLR aansluitingen gaat maken of niet.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Quote from: fugazi_2009 on August 18, 2021, 09:28:27
Ik had de Hifi News gekocht om in het vliegtuig te lezen. Daar stond onder andere een review in van de Uniti Atom Headphone edition, daar waren ze best positief over. Ook grappig hoe dit apparaat gelijk ook de discussie oproept of Naim nu gaat afwijken van de DIN stekkers en bijvoorbeeld ook een eindversterker met XLR aansluitingen gaat maken of niet.
Ja, het is nogal een ding in de Naim wereld, die XLR aansluitingen. Wat veel mensen zich niet realiseren is dat de Naim DIN aansluitingen ongebalanceerd zijn. Dus dat een kabeltje van DIN naar stereo RCA gemakkelijk te maken is. Maar van DIN naar gebalanceerd, is een stuk lastiger. Overigens is de Naim Statement (het vlaggeschip van Naim versterking) wel voorzien van XLR aansluitingen. Maar ja, als je 160k voor een voor- en eindversterker vraagt, dan mag dat er ook wel op zitten.  ;D

Geniet van je vakantie! (Of was het in het vliegtuig op de terugweg dat je de test las?  :hehe:

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

160k? Dan moet het wel heel speciaal zijn!

Geen vakantie, working from anywhere heet dat bij ons. En met de Nederlandse zomer heb ik maar besloten dan anywhere buiten Nederland moest zijn  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Quote from: fugazi_2009 on August 18, 2021, 12:35:12
160k? Dan moet het wel heel speciaal zijn!

Geen vakantie, working from anywhere heet dat bij ons. En met de Nederlandse zomer heb ik maar besloten dan anywhere buiten Nederland moest zijn  ;D
Heel goed! Have fun (en succes).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vandaag een berichtje van mijn dealer: waarschijnlijk komt de Atom Headphone Edition deze week binnen.

O0
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Dan kan je waarschijnlijk de huidige nog 1 op 1 met de nieuwe vergelijken. Dat lijkt mij wel een interessante test.

Quote from: Richi on August 21, 2021, 19:50:59
Vandaag een berichtje van mijn dealer: waarschijnlijk komt de Atom Headphone Edition deze week binnen.

O0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on August 21, 2021, 21:34:43
Dan kan je waarschijnlijk de huidige nog 1 op 1 met de nieuwe vergelijken. Dat lijkt mij wel een interessante test.
Dat ga ik zeker doen ja.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Naim Atom is verkocht. Een direct vergelijk met de nieuwe Naim Atom Headphone edition is dus niet meer mogelijk. Hopelijk wordt de Atom HE deze week geleverd.

Leuk leesvoer, een test van de Atom HE in Stereophile: https://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-52-naim-uniti-atom-headphone-edition-focal-clear-mg-headphones
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pacific

Quote from: Richi on August 25, 2021, 15:55:39
De Naim Atom is verkocht. Een direct vergelijk met de nieuwe Naim Atom Headphone edition is dus niet meer mogelijk. Hopelijk wordt de Atom HE deze week geleverd.

Leuk leesvoer, een test van de Atom HE in Stereophile: https://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-52-naim-uniti-atom-headphone-edition-focal-clear-mg-headphones
Wat mij betreft de enige betrouwbare bron voor dit soort testen. Bij alle spullen die ik kocht kwamen mijn bevindingen overeen met die van Stereophile. Zo ook van de Vivid B1 en K1 die ik beide heb kunnen luisteren.  Veel luisterplezier met je nieywe aankoop als die binnen is!

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Richi

Quote from: pacific on August 25, 2021, 17:49:03
Wat mij betreft de enige betrouwbare bron voor dit soort testen. Bij alle spullen die ik kocht kwamen mijn bevindingen overeen met die van Stereophile. Zo ook van de Vivid B1 en K1 die ik beide heb kunnen luisteren.  Veel luisterplezier met je nieywe aankoop als die binnen is!

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Helemaal mee eens. Stereophile is ook mijn referentie. De andere bladen zijn leuk ter aanvulling en voor de foto's. 😋
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Fijn dat je hem relatief snel hebt kunnen verkopen 👍🏻

Quote from: Richi on August 25, 2021, 15:55:39
De Naim Atom is verkocht. Een direct vergelijk met de nieuwe Naim Atom Headphone edition is dus niet meer mogelijk. Hopelijk wordt de Atom HE deze week geleverd.

Leuk leesvoer, een test van de Atom HE in Stereophile: https://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-52-naim-uniti-atom-headphone-edition-focal-clear-mg-headphones
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Als alles meezit, staat de Atom HE hier morgen te spelen.  :wow:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Spannend man! Heerlijk hè, dat soort vooruitzichten.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3