Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Het is dan echt wel belangrijk om te weten wat je bekeken hebt. Ik heb van die plastic glimmende gezien en die spraken mij niet aan. Wij hebben een spanplafond welke geperforeerd is, (dat deed/doet behoorlijk veel met de akoestiek) en is bv niet glimmend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Zoiets zit op ons toilet. Mat, geen glans. Er zijn zo veel mogelijkheden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pacific

Quote from: chansig on January 21, 2021, 19:02:08
Het is dan echt wel belangrijk om te weten wat je bekeken hebt. Ik heb van die plastic glimmende gezien en die spraken mij niet aan. Wij hebben een spanplafond welke geperforeerd is, (dat deed/doet behoorlijk veel met de akoestiek) en is bv niet glimmend.

Gr. Hans
Die glimmende trek ik helemaal niet. Vond het er niet mooi uitzien glimmend of mat.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Richi

In de US of A een set AudioQuest Castle Rock luidsprekerkabels gevonden 'voor weinig'. Ze zijn nu onderweg naar een collega in Texas, die ze dan weer zal doorsturen naar Nederland. Een kijken of dat veel verschil geeft met de Atlas 3.5. De beste van de twee mag blijven, de andere set gaat in de verkoop.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Je bent druk de "puntjes op de i" aan het zetten zie ik. Benieuwd ben ik wat de uitkomst gaat zijn.
Zelf ga ik t.z.t. waarschijnlijk ook over op Audioquest ls bekabeling t.b.v. de synergie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Ja, klopt inderdaad, lekker tweaken en hobbyen.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Maximus_Aurelius

Tweaken hoort er ook bij.
Zelf vind ik dit altijd het leukste maar goed is goed ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kerkhoffd

Quote from: Maximus_Aurelius on February 14, 2021, 09:00:35
Tweaken hoort er ook bij.
Zelf vind ik dit altijd het leukste maar goed is goed ;).

@Maximus: in dat kader; Hoe bevalt de Forrester F1 voeding op de switch? Ook nog andere voedingen vergeleken voordat je de koop hebt gesloten?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Maximus_Aurelius

Quote from: Kerkhoffd on February 14, 2021, 09:31:28
@Maximus: in dat kader; Hoe bevalt de Forrester F1 voeding op de switch? Ook nog andere voedingen vergeleken voordat je de koop hebt gesloten?

Hij bevalt erg goed. Wanneer ik de F1 loskoppel hoor ik het op mijn set gelijk. Minder diepte en ruimtelijkheid.
Voor het bedrag hoef je het niet te laten. Ik heb geen andere voedingen vergeleken omdat ik er geen zin in had  :D en qua prijs wat de F1 kost niet relevant voor andere merken erbij te testen.
Misschien, heel misschien had ik een Farad moeten proberen maar had er geen zin in  ;). Ik ben over de F1 zeer tevreden en nog een voordeel wat ik er nu mee heb dat hij twee 5V aansluitingen heeft. Ik kan dus een USB kaart ook apart mee voeden.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kerkhoffd

Dank je! Hik zelf ook een beetje aan tegen de meerprijs van de Farad met alle toeters en bellen t.o.v. de Forrester F1. Maar stiekem wel benieuwd naar het effect daarvan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Richi

De AudioQuest Castle Rock luidsprekerkabels zijn binnen. Straks maar eens aansluiten. Ben benieuwd!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Spannend 😃 👍🏻

Quote from: Richi on February 25, 2021, 19:30:28
De AudioQuest Castle Rock luidsprekerkabels zijn binnen. Straks maar eens aansluiten. Ben benieuwd!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p



Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes, Richi krijgt nieuwe draadjes. 

:pompom: :pompom: :pompom:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

#1888
Hahaha, het zijn maar nieuwe kabeltjes hoor!  :D

Nou, ik heb ze beluisterd samen met mijn vaste luistermaatje. Ik was niet meteen overtuigd. Vond de stemmen wat plastisch klinken, het geheel was minder ruimtelijk dan met de Atlas kabels en stemmen klonken niet zo open als ik hoopte. Het laag was wel duidelijk mooier (gelaagde en dieper) plus dat instrumenten losser van elkaar speelden.

We beluisterden allemaal voor ons bekende nummers en na een uurtje begon het geluidsbeeld te veranderen. Het plastische ging van de stemmen af, de ruimtelijkheid nam toe (maar nog niet zo 'surround' als de Atlas) en stemmen kwamen meer op de voorgrond. Net of de kabels zich even moesten zetten. Of onze breinen moesten zich her-kalibreren. Geen idee, maar hoe dan ook, ik ben nu tevreden met hoe het klinkt: dynamisch, gedetailleerd en mooi in balans. Maar vooral voller dan de Atlas Hyper 3.5 en het laag klinkt een stuk mooier (wat ik dacht te missen, hoor ik nu en daar was het mij met name om te doen).

Uiteraard is deze kabel zwaar overkill ten opzichte van de set. 1850 Euro nieuwprijs staat natuurlijk niet in verhouden met een Atom van 3000 euro en een Purifi van 1250 euro. Maar gelukkig heb ik er bij lange na niet dit bedrag voor betaald. ;)

Nu maar eens afwachten hoe de kabel bevalt op langere termijn. De beste van de twee mag blijven. Beide zijn geen straf om mee te spelen: het is puur dat de kabel met de beste match mag blijven.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1889
Een paar maanden geleden had ik het gevoel dat er nog iets miste in de weergave: diepgang in het laag. Ben aan het kijken geweest naar een Dynaudio Sub 6, had er bijna één gekocht in het buitenland (wit en tegen een mooie prijs), maar in overleg met mijn vrouw besloten dat niet te doen omdat we een sub hier eigenlijk teveel van het goede vinden qua aangezicht.

Er was nog één ding dat ik kon proberen (behalve het wisselen van apparatuur of luidsprekers) en dat was het uitproberen van andere bekabeling. In het verleden heb ik al mogen ervaren wat een Audioquest Water XLR voor een verbetering gaf qua dynamiek toen ik nog met de Esoteric, nCores en Pioneers speelde. Dus durfde ik de gok wel aan met Audioquest. Het werd de Audioquest Earth tussen voorversterker en eindversterker. Dit gaf een mooie verbetering in het laag (strakker, gelaagder, dieper) en dat smaakte naar meer. Dus op de gok een set Audioquest Castle Rock luidsprekerkabels uit de VS laten komen via een collega. De Earth heb ik kunnen aankopen voor de helft van de nieuwprijs en de Castle Rock zelfs voor ongeveer 1/3 van de nieuwprijs. Beide kabels waren 2e hands, relatief jong met de laatste DBS versie en tegen deze prijzen liep ik weinig risico, zo was de gedachte.

Tegen nieuwprijs zou het absurd zijn zulke dure kabels te gebruiken in mijn set. De nieuwprijs van de kabels bedraagt samen 3000 euro. De voor- en eindversterker samen kosten 4200 euro nieuw. Maar zoals gezegd, doordat ik de kabels relatief goedkoop heb kunnen aanschaffen, was het mij de gok wel waard.

Maar... wat pakt het goed uit. De diepgang en gelaagdheid in het laag is flink toegenomen. Ook de detaillering is over het hele frequentiegebied toegenomen. Die combinatie van dynamiek, detail en rust in de weergave is erg verslavend. Het enige dat de Atlas luidsprekerkabels die ik hiervoor had, beter doen dan de Audioquest Castle Rock is de ruimtelijkheid van de weergave. De Atlas vult de ruimte nog iets meer. Of dat meer natuurgetrouw is, ik weet het niet, maar het is wel iets waar ik van hou. Maar de plussen en minnen afwegend, is de weergave er een flink stuk op vooruit gegaan.

Als ik terugkijk, heb ik behoorlijk geïnvesteerd in bekabeling en 'tweaks' zoals de Audioquest Niagara en de IsoAccoustics Gaias. Door gebruik te maken van mijn inmiddels toch wel uitgebreide ervaring (veel sets beluisterd, beurzen bezocht in binnen- en buitenland, veel geëxperimenteerd met componenten) is het me gelukt om een set samen te stellen die op een heel erg hoog nivo speelt binnen een voor ons behapbaar budget. En dat is voor mij de sport altijd geweest: zoveel mogelijk 'bang for the buck' proberen te krijgen en een set samen te stellen die aansluit op onze eisen (gebruiksgemak, kleine footprint, energiezuinig) en mijn klank voorkeuren (open, gedetailleerd, dynamisch en rust).

Ben een heel tevreden mens. Als iemand het leuk vindt om een keer te komen luisteren (en liefst ook een verslagje te schrijven hier op het forum) dan ben je van harte welkom. Dat is altijd leuk en erg leerzaam, plus dat je weer nieuwe muziek leert kennen. Nu hopen dat we snel van dat COVID gedoe af zijn, wat afspreken gemakkelijker maakt.

Zijn we nu helemaal klaar? Bijna. Ik overweeg nog de netsnoeren van Audioquest uit te proberen, maar ben een beetje bang dat die door hun stugheid niet goed toepasbaar zijn in het meubel. Vooralsnog doen de Artspeak netsnoeren het ook uitstekend.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1890
Ik heb nog even zitten rekenen. Dit is wat ik nu heb staan:

AudioQuest Niagara 1200 - outlet
Cambridge Audio CXC - nieuw
JKE Hifi Plasma Grade Digital - nieuw
Mac Mini i7 Roon Server - nieuw
Blue Jeans Cable Cat 6A - nieuw
Pink Faun LAN noise isolator - 2e hands
Naim Uniti Atom - nieuw
AudioQuest Earth - 2e hands
Purifi EVAL1 - nieuw
Audioquest Castle Rock - 2e hands
Dynaudio Contour S 3.4 LE - nieuw
IsoAcoustics Gaia II isolators - nieuw
ArtSpeak netsnoeren - nieuw

De totale nieuwprijs van mijn set bedraagt 16.553 euro. Ik heb in totaal 9.830 euro betaald, wat 60% van de nieuwprijs is. Als je weet wat je wil hebben en als je bereid bent om snel toe te slaan als een mooie aanbieding voorbij komt (en met een beetje geluk) kan je dus flink wat geld besparen.

Een leuke anekdote over een beetje geluk: het Cambridge Audio CD loopwerk heb ik via eBay aangeschaft bij Cambridge Audio in de UK als een factory refurbished apparaat. Door een fout hadden ze er meer verkocht dan ze hadden staan. Of het goed was dat ze voor dezelfde prijs een nieuw exemplaar leverden. Met excuses van hun zijde. Natuurlijk was dat goed.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

#1891
... een handelsman in de dop 😃

T.z.t. wanneer ik één of twee prikjes heb gehad, kom ik graag een keer bij je luisteren. Jouw set heb ik al een hele tijd gevolgd hier, zien groeien en ben onderwijl erg benieuwd hoe dat klinkt 🎶

Het afgelopen jaar heb ik zelf mogen ervaren hoeveel versterking doet met de bas. Dat startte allemaal met de relatief impulsieve aankoop van een Ncore ev. Een probleem met de match speaker - ruimte zal geen versterker kunnen oplossen (zonder dsp), maar is er wel de match van die twee en blijft de match speaker - versterker achter, is daar echt de nodige winst te behalen heb ik ervaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Lijkt me erg gezellig Sander. Naast de matching van de apparatuur stellen wij beide ook strikte eisen aan de grootte en het uiterlijk van onze apparatuur. Althans deels, voor dat deel dat in het zicht staat. Dat maakt de zoektocht alleen nog maar lastiger. In mijn geval kan apparatuur niet dieper zijn dan 34cm inclusief bekabeling. Ga er maar aan staan voor een goede voorversterker met mooie bekabeling. In jouw geval speelt de hoogte en diepte van je kast een rol. Het mag dus allemaal niet te warm worden, het moet goed passen, er mooi uitzien en ook nog goed klinken. Toch leuk dat we allebei tevreden zijn met het eindresultaat.

Kijk, als je een dedicated ruimte hebt, dan mag het allemaal groot, fors en lelijk zijn :devil: maar dat is natuurlijk te gemakkelijk en niet uitdagend genoeg.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Quote from: Richi on March  3, 2021, 09:00:56

Kijk, als je een dedicated ruimte hebt, dan mag het allemaal groot, fors en lelijk zijn :devil: maar dat is natuurlijk te gemakkelijk en niet uitdagend genoeg.  :hehe:

:D

Bijkomend voordeel is dat het ook nog eens goedkope zooi kan zijn welke je er neer kan zetten.

Veel plezier van je weergave in ieder geval. Inderdaad niet mijn weg die je hebt bewandeld. But wie maakt dat wat uit ?

En bij tijd, ruimte etc...leuk. Hoor je set graag aan om er vervolgens wat over te schrijven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Leuk Hans. Wordt tijd dat we elkaar in 'real life' ontmoeten. :-)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

#1895
Mooi werk Richi, en weer een set van rond die magische €15.000,- hoe vaak kom ik dat (ook bij mij) niet tegen.  :headbanging:

https://www.youtube.com/watch?v=hrp5SXNwHp8
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Quote from: J o e p on March  3, 2021, 09:43:23
Mooi werk Richi, en weer een set van rond die magische €15.000,- hoe vaak kom ik dat (ook bij mij) niet tegen.  :headbanging:

https://www.youtube.com/watch?v=hrp5SXNwHp8
Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien is 15k wel de sweet spot voor een 'normale huiskamer set'?!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Quote from: Richi on March  3, 2021, 09:00:56
Lijkt me erg gezellig Sander. Naast de matching van de apparatuur stellen wij beide ook strikte eisen aan de grootte en het uiterlijk van onze apparatuur. Althans deels, voor dat deel dat in het zicht staat. Dat maakt de zoektocht alleen nog maar lastiger. In mijn geval kan apparatuur niet dieper zijn dan 34cm inclusief bekabeling. Ga er maar aan staan voor een goede voorversterker met mooie bekabeling. In jouw geval speelt de hoogte en diepte van je kast een rol. Het mag dus allemaal niet te warm worden, het moet goed passen, er mooi uitzien en ook nog goed klinken. Toch leuk dat we allebei tevreden zijn met het eindresultaat.

Kijk, als je een dedicated ruimte hebt, dan mag het allemaal groot, fors en lelijk zijn :devil: maar dat is natuurlijk te gemakkelijk en niet uitdagend genoeg.  :hehe:

Ik heb wel mijn audiomeubel echt uitgezocht op de diepte van mijn apparatuur. Mijn meubel is 45 cm diep en staat iets naar voren tov de muur. Mijn oude meubel bleek te breed voor een goede speaker opstelling nadat ik verhuisd was; toen is er wel een nieuw meubel gekomen. Ik vind dat het meubel ondergeschikt is aan de apparatuur en niet andersom. Dus als het meubel een beperkende factor is dan moet er een nieuw meubel komen. Wat dan uiteraard wel mooi moet staan in de woonkamer en waar mijn vrouw ook blij van wordt. Een mooi en passend TV meubel hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn met een beetje doorzoeken. 34 cm diep incl kabels is met de meeste apparatuur echt niet te doen.

Mijn Chord Signature interlink is best diep, ik heb om die reden van die 90 graden verloopjes besteld via AlieExpress. Mocht dat geen geluidverlies leveren dan kan ik op die manier weer de set een cm of 5 dichter bij de muur zetten. Zo ben ik - net als jij - ook lekker praktisch aan het stoeien, binnen het ogenlijke.

Ik heb het geluk dat mijn vrouw de LM 219ia ook een mooie versterker vind om te zien, dus die pakt de shine (zie foto's in mijn showcase topic) en de rest verwerk ik onder en achter het meubel zodat het toch erg rustig, maar ook stijlvol én uniek oogt. Tenminste, dat vind ik :)

Ik denk dat je met de AQ stroomkabels idd nog wel een flinke boost in het laag erbij kan krijgen, maar het zijn dure en stugge kabels in de hogere klasse, lastig met korte bochtjes idd
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Richi on March  3, 2021, 10:17:40
Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien is 15k wel de sweet spot voor een 'normale huiskamer set'?!

Als je de nieuwprijs rekent zit ik op bijna 25k, maar ik moet wel zeggen dat misschien wel vanaf zo'n 15k de verschillen steeds kleiner werden.
Ik denk dat de sweetspot nog wel een stuk onder de 15k zit, want hoe beter je set, hoe meer je gaat betalen voor een steeds kleiner verschil.
Of dat het geld waard is, is voor iedereen anders. Ook hoe groot je die verschillen ervaart verschilt pp.

Maar het is ook leuk om te hobbyen toch, en als je mooie kabels vindt voor 1500,- en je kan het betalen dan koop je die. Ik wel tenminste  :angel:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Dank voor je reactie. We hebben indertijd (toen ik nog een surround pre-pro en eindversterker in het meubel probeerde te verstoppen) een Pastoe meubel op maat laten maken. Die was maar liefst 55cm diep. Echt super, maar het meubel kwam ook zo'n eind de kamer in, plus dat je de luidsprekers erg ver naar voren moest schuiven om nog 'voor het meubel langs te spelen'. Dat werd ons op een gegeven moment te gortig. Het blijft toch een woonkamer hè?! Dus vandaar dat we besloten hebben om voor een ondieper meubel te gaan en was het mijn uitdaging om apparatuur te vinden die daar in past. De Atom en de Cambridge Audio CXC zijn mede uitgezocht op hun (on)diepte. De Purifi versterker past in theorie ook in het meubel, maar door de stugge Audioquest bekabeling doe ik dat niet, dan moet ik de kabels teveel buigen. Dat voelt niet goed. Dus staat de eindversterker over dwars in het meubel. Dat klinkt even goed. ;D

De Audioquest Niagara is gelukkig erg ondiep, dus ik denk dat ik met de stugge netsnoeren van AudioQuest wel weg kom. Dat zal de volgende stap wel worden als het budget het weer toe laat.  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a