Beluisteren B&W N803

Started by Incognito, April 6, 2007, 18:02:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Incognito

Beste forummers :),

Al een tijdje ben ik me aan het oriënteren op nieuwe speakers. Nu heb ik eigenlijk nog nooit de CDM 9NT's gehoord. Omdat ik toch verhalen heb gehoord dat deze dicht bij de N803's in de buurt komen, zou ik dat toch graag een keertje doen. ***ik heb mijn ideeen toch een beetje veranderd; ik zou denk ik toch direct de stap naar de N803 willen maken, daarom heb ik de topictitel veranderd en zou ik graag een keer bij iemand de N803 komen beluisteren***

Is er toevallig iemand in de omgeving van Utrecht of Amsterdam die deze speakers in bezit heeft en waar ik een keertje zou kunnen komen luisteren?

Ikzelf speel met Primare apparatuur, als die combo ergens anders icm met de CMD's N803's beluisterbaar is, zou dat natuurlijk helemaal super zijn!

Alvast bedankt!

Groeten,

Lucas.

remon123

erg mooie speaker
zou haast zeggen die kun je blind kopen
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Incognito

Misschien wil ik wel gelijk een stapje hoger naar de N804 of N803, vandaar... :)

remon123

Quote from: Incognito on April  6, 2007, 20:08:09
Misschien wil ik wel gelijk een stapje hoger naar de N804 of N803, vandaar... :)
je mag bij wel luisteren hoor ik heb de 804 's
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

kid

Je kan altijd bij mij terecht als je dat wilt .
Ik heb hier B&W 803's staan, aangestuurd door een Yamaha DSP-AZ1.
Ik woon in Medemblik.

Incognito

Heeft een van jullie toevallig meerdere of alle speakers gehoord? Ik heb begrepen dat de nieuwe 804 vrij dicht bij de oude 803 zou moeten komen...

Thanks voor jullie aanbiedingen. Ik moet ff kijken hoe en wat, het is natuurlijk lastig om jullie speakers te vergelijken met mijn eigen situatie als de apparatuur geheel anders is. De 803 heb ik al eerder gehoord, van de 804 alleen de nieuwe versie en de CDM 9NT en 7NT nog nooit.. Ik ben vooral benieuwd naar de 9NT, omdat ik de 803 wel blind zou durven kopen. Het gaat mij meer om de vraag of de 9NT echt zoveel beter is dan mijn huidige opstelling en of deze ook écht vrij dichtbij de 804 of 803 komt. Met andere woorden, is het de moeite waard om die tussenstap nog te maken.

Ik hou jullie aanbiedingen in ieder geval wel in mijn achterhoofd :), het is nooit verkeerd om nog even extra te luisteren. Thanks!!!

riwi

Ik heb 9NT als achter speaker nu. En ik heb N803 als fronts. Amps zijn Lexicon MC4 en Chord spm1900. kimber 8tc aan de fronts en center.

Voorheen waren de 9NT mijn fronts en had ik 7NT als rears. En was daar erg tevreden mee, totdat ik een keer een paar maanden een paar N803 te leen kreeg. Ik vond die echt een heel stuk beter dan dan de 9NT, zodanig dat ik een aantal maanden later toch zelf ook maar een paar N803 gekocht heb. Ik vond de N803 veel dynamischer en een veel groter beeld neer zetten.
M'n zwager heeft 603mk2 of 3. Ik vind de 9NT een klasse beter dan de 6xx serie.

Pieter-Jan

9NT mag je bij mij komen beluisteren als je een paar honderd km wil rijden ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Incognito

Quote from: riwi on April  7, 2007, 14:02:00
Ik heb 9NT als achter speaker nu. En ik heb N803 als fronts. Amps zijn Lexicon MC4 en Chord spm1900. kimber 8tc aan de fronts en center.

Voorheen waren de 9NT mijn fronts en had ik 7NT als rears. En was daar erg tevreden mee, totdat ik een keer een paar maanden een paar N803 te leen kreeg. Ik vond die echt een heel stuk beter dan dan de 9NT, zodanig dat ik een aantal maanden later toch zelf ook maar een paar N803 gekocht heb. Ik vond de N803 veel dynamischer en een veel groter beeld neer zetten.
M'n zwager heeft 603mk2 of 3. Ik vind de 9NT een klasse beter dan de 6xx serie.


Ok, dat is een heel duidelijk antwoord. Fijn een reactie van iemand die beide speakers goed kent. Bedankt!

Ik had al verwacht dat de 9NT een klasse beter is dan de 600 serie. Nu moet ik zelf zeggen dat ik de 604 die ik zelf heb wel aanzienlijk beter vind dan de 603, maar ik haal nu ongeveer het maximale uit de 604's, dus het is onderhand wel eens tijd voor een stapje hoger.

Vorig weekend ben ik bij Hifi Studio Wilbert in Utrecht gaan luisteren. Ik heb daar de B&W 804s, de Audio Physic tempo en de scorpio en de Avalon Symbol gehoord. Allen op Primare apparatuur zoals ik ongeveer thuis heb staan. Wat met erg opviel en wat ik ook zeker niet had verwacht, was dat het geluidsbeeld bij de 804s lang niet zo los van de speaker kwam als bij de andere 3 speakers. Op de andere vlakken vond ik B&W weer erg lekker klinken, zeker met de Primare apparatuur was het klankkarakter eigenlijk precies als bij mij thuis. Het was ongeveer alsof ik naar mijn eigen speakers zat te luisteren die alleen wat minder aan het stressen waren en daardoor ook net wat sprankelender klonken.
De Audio Physic vond ik persoonlijk iets te rustig, maar wel een zeer lekkere klank. De Avalon had dit geluidsbeeld ook, zo niet beter, alleen vond ik het hoog net aan de felle kant en het laag was te afwezig. Ik ga nu tweedehands eens kijken naar de wat grotere Avalons, omdat ik moet zeggen dat ik het geluidsbeeld toch wel helemaal geweldig vond! Ik hoop dat de minpuntjes van de Symbols bij de grotere broers niet of nauwelijks aanwezig zijn, wat zou betekenen dat deze zeker iets voor mij zouden kunnen zijn.

Bedankt voor de info in ieder geval, mocht het desondanks alles B&W worden dan is het in ieder geval duidelijk dat ik toch beter gelijk voor de N803 kan gaan.

Groeten,

Lucas.

citac

Ken de Avalon Symbols redelijk goed ,en kan me niet herinneren dat ze fel in het hoog klinken.
Ik vind de hoog mooi sprankelend ,nooit irriterend.
Hoorde je de Symbols met de frontjes erop?
Indien niet, kan dat de te felle hoog verklaren ,aangezien de frontjes erop horen om het hoog iets te dempen.
Over de afwezige laag, het laag van de Symbols is erg strak ,en sneller dan die van veel andere speakers, hierdoor lijkt het vaak alsof er erg weinig laag is , maar het is gewoon anders waaraan je eerst moet wennen.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Incognito

Qua scherp in het hoog; tsja, misschien is een beetje agressief een betere bewoording. Voor mij te pittig met sommige nummers... Qua laagweergave, ik kan je vertellen dat ik eerder strak en snel laag heb gehoor (Wilson Puppy's bijvoorbeeld icm Krell) en ik vond het laag van deze speakers voor mijzelf te minimaal.

Tuurlijk speelt mijn perceptie hierbij een rol, wat voor mij te agressief (tegen het scherp aan) is in het hoog, kan voor iemand anders goed te behappen zijn. Met laag is dat hetzelfde geval.

Dit was overigens wel de nieuwste versie van de Symbol. Ik heb begrepen dat er ook een versie is geweest met een andere tweeter.

De Symbols speelden overigens inderdaad met de frontjes erop.

bigdipper23

Als Leeuwarden een optie voor je is mag je betreffende speakers hier ook komen luisteren. Aangstuurd door Rotel 1095 en 1098 DVD 1060. Als bekabeling kimber (hero, 8TC, dv30).

Ik hoor het wel als je interesse hebt.

Gr,

Bigdipper

http://my.hifi.nl/index.php?user=376
Voor een aantal foto's verwijs ik je naar bovenstaande link
Pioneer PDP-LX5090
Rotel RMB 1095, Rotel RSP 1572, Cambridge Audio 751BD, Apple TV, VU+ plus Duo
B&W CDM 9NT, B&W CDM CNT, B&W CDM SNT, B&W CDM 1NT  Rel Stadium 3, Kimber Hero Interlinks, Kimber 8TC Speakercable

remon123

ik zou ook gelijk voor een 803 d gaan gaan de gewoon 803's links laten liggen
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Incognito

Tsja, zit toch een 2500 euro verschil in, in vergelijking tot de 803's, maar in vergelijking met de N803's is het een verschil van 5000 euro...

PM

Mocht je gaan luisteren hou er dan wel rekening mee dat het veel uit maakt wat voor apparatuur er voor staat.
Groeten, Peter

Incognito

Ik heb de topicnaam veranderd. Ik ben er eigenlijk wel uit dat ik toch liever gelijk voor de N803 zou willen gaan. Nu is de vraag of iemand de N803 heeft staan waar ik kan komen luisteren?

Als het even kan zou het natuurlijk geweldig zijn als diegene primare apparatuur heeft, maar alleen de N803 is natuurlijk ook al top!

Groeten,

Lucas.

kid

#16
Quote from: Incognito on April 16, 2007, 16:07:42
Ik heb de topicnaam veranderd. Ik ben er eigenlijk wel uit dat ik toch liever gelijk voor de N803 zou willen gaan. Nu is de vraag of iemand de N803 heeft staan waar ik kan komen luisteren?

Als het even kan zou het natuurlijk geweldig zijn als diegene primare apparatuur heeft, maar alleen de N803 is natuurlijk ook al top!

Groeten,

Lucas.

Hoi Lucas,

Mijn aanbod ( zie reply in dit topic ) staat nog steeds open .  ;)

gr, Adri

Incognito

Dat was ik eigenlijk alweer vergeten, bedankt! Maar dat is voor mij wel een uur rijden. Als je het niet erg vind wil ik eerst nog even wachten of er iemand is die wat meer in de buurt woont en mij een uitnodiging wil geven.

Groeten,

Lucas.

Incognito

Ik heb afgelopen weekend de 803s beluisterd bij een audiozaak en heb toch besloten om nog even verder te kijken wat er nog meer aangeboden wordt. Is een mooie speaker, maar ik heb bij andere merken (als Audio Physic, Master en Avalon) een betere soundstaging gehoord en ik hoop toch binnen mijn budget iets anders te vinden wat daar meer in de buurt komt.

Bedankt voor de aanbiedingen in ieder geval :).