**HD DVD beats BluRay**

Started by papaleo, April 5, 2007, 23:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

http://www.t3.co.uk/news/247/entertainment/dvd_-_player/hd_dvd_beats_bluray

Ik kan het orginele verslag 'nog' niet terug vinden in Home Cinema Choice...,misschien wordt het nog geplaatst?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

FrankB

Lekker tendentieus. Ik weet niet welke beter is, maar de toon in dit stukje is wel erg pro HD, anti Blu ray en Sony.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bart_nl


baltar

Nu ik dit lees moet ik weer denken aan 2 verkopers bij Mediamarkt Eindhoven op mijn vraag waarom ze wel 2 Blu-Ray spelers hadden staan en niet de Toshiba E(X)-1 HD-DVD spelers.

"Nee meneer die verkopen we niet, alleen Blu-Ray".

Mijn antwoord:"ik vind die Blu-Ray spelers nogal duur".

Antwoord: "Ja meneer maar dit is kwaliteit, daar betaalt u voor en bovendien past er meer op een Blu-Ray schijfje".



roufa

tja de nederlandse markt

roufa

bmateijsen

Quote from: baltar on April  8, 2007, 21:08:28
en bovendien past er meer op een Blu-Ray schijfje".

Hij liegt in ieder geval niet ;).

riwi

Quote
Steve May, editor of Home Cinema Choice said, "The HD DVD format wins out because it is simply the genuine article. Blu-Ray hardware and software is trailing behind HD DVD, which offers genuine user benefits."
Ik vind deze opmerking zo simpel, daar kan ik gewoon niet over uit. En dat uit de mond van een editor van een homecinema magazine, te triest voor woorden.

HD-DVD is het beste want het is gewoon echt. En : "wij zijn het beste, want BluRay ligt achter kwa hard en software". Ronduit geleuter, zonder inhoud.


bart_nl

Quote from: riwi on April  9, 2007, 14:59:08
Ik vind deze opmerking zo simpel, daar kan ik gewoon niet over uit. En dat uit de mond van een editor van een homecinema magazine, te triest voor woorden.

HD-DVD is het beste want het is gewoon echt. En : "wij zijn het beste, want BluRay ligt achter kwa hard en software". Ronduit geleuter, zonder inhoud.
het is m.i. de britse manier van review verwoorden. Bij Top Gear vind iedereen het leuk en bij HT blijkbaar wat minder. Zo te lezen houd jij meer van de duitse inslag ;)

astrobart

we wachten nog op de combinatie speler, die alles aan kan, het liefst van een onbekent merk en elcheapo, althans ik w8 er op ;D

jaco

Quote from: riwi on April  9, 2007, 14:59:08
QuoteSteve May, editor of Home Cinema Choice said, "The HD DVD format wins out because it is simply the genuine article. Blu-Ray hardware and software is trailing behind HD DVD, which offers genuine user benefits."

Ik vind deze opmerking zo simpel, daar kan ik gewoon niet over uit. En dat uit de mond van een editor van een homecinema magazine, te triest voor woorden.

HD-DVD is het beste want het is gewoon echt. En : "wij zijn het beste, want BluRay ligt achter kwa hard en software". Ronduit geleuter, zonder inhoud.
Inderdaad, en een conclusie trekken binnen een half jaar nadat BluRay erbij is gekomen is wel een beetje snel.

Ik denk dat je einde van het jaar wat meer kunt zeggen. Als ze dan eindelijk de interactiviteit werkend hebben, en interne decoders voor alle lossless sound codecs zou je beter kunnen vergelijken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Quote from: jaco on April 11, 2007, 08:01:13

Ik denk dat je einde van het jaar wat meer kunt zeggen. Als ze dan eindelijk de interactiviteit werkend hebben, en interne decoders voor alle lossless sound codecs zou je beter kunnen vergelijken.
Dat gaat allemaal niet veel uitmaken want
a) het ligt standaard al op een veel hoger niveau dan de lossy formaten.  Hoeveel higher-end moet het nog worden?

b) studio's die voor beide formaten films uitbrengen gebruiken gewoon dezelfde audio en videomaster voor zowel HD-DVD als Blu-Ray.   Zie de titels van Warner.  Da's allemaal VC1 momenteel.

THX-UltraII

Quote from: Robbo on April 11, 2007, 08:08:43
Dat gaat allemaal niet veel uitmaken want
a) het ligt standaard al op een veel hoger niveau dan de lossy formaten.  Hoeveel higher-end moet het nog worden?

Wat bedoel je hier precies mee? De huidige Lossless PCM tracks die op een BR-schijfje staan? Want die geven EXACT dezelde SQ als TrueHD en DTS-MA. Laatste 2 nemen echter veel minder ruimte in beslag. Uiteindelijk zal het hele lossless PCM 'formaat' ook verdwijnen en alles TrueHD en DTS-MA zijn. Ik verwacht dus WEL dat er veel zal veranderen als spelers op de markt komen die alle decoders aan boord hebben.

Robbo

Nee het vergelijk van lossless tussen HD-DVD en Blu-Ray.

Gaeje

ik heb persoonlijk in belgie ook nog nergens HD-dvd's gevonden, en wel al blu rays. doch nog niet veel
HD dvd wordt hier precies doodgezwegen  ;D

THX-UltraII

Quote from: Robbo on April 11, 2007, 12:37:43
Nee het vergelijk van lossless tussen HD-DVD en Blu-Ray.

ok, sorry, toelichting voor niks dan

THX-UltraII

Quote from: Gaetan on April 11, 2007, 13:13:15
ik heb persoonlijk in belgie ook nog nergens HD-dvd's gevonden, en wel al blu rays. doch nog niet veel
HD dvd wordt hier precies doodgezwegen  ;D

Mooi zo!! :)

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

papaleo

Quote from: spotmatic on April 11, 2007, 14:24:39
Blauw is de kleur van dode lichamen  ;D

En Rood is de kleur van de Liefde....

I love (op dit moment) HD-DVD  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Gaeje

ik snap gewoon NIET waarom niet iedereen voor blu ray kiest eigenlijk??

baltar

Quote from: Gaetan on April 11, 2007, 23:09:10
ik snap gewoon NIET waarom niet iedereen voor blu ray kiest eigenlijk??


Heel simpel omdat wanneer je alle reviews bekijkt van HD-DVD en Blu-Ray, HD-DVD gemiddeld nog steeds net wat beter scoort dan Blu-Ray (HighdefDigers, The digital bits). Daarnaast zijn de stand-alone Blu-Ray spelers te duur en steken de upscale kwaliteiten van SD-DVD's schril af bij die van Toshiba's X(E)-1 spelers.

Let op: ik zeg hiermee niet dat Blu-Ray geen goed produkt is. Integendeel maar om je nu af te vragen waarom niet iedereen voor Blu-Ray kiest...

dipswitch

#20
 O0

mradem

HD dvd vs BD vind ik net als de xbox360 vs de ps3. Beide hebben aanhangers die alleen maar kritiek leveren op de tegenstander terwijl ze diep van binnen toch wel graag gebruik willen maken van het product van de tegenstander.

papaleo

Quote from: mradem on April 12, 2007, 12:53:16
HD dvd vs BD vind ik net als de xbox360 vs de ps3. Beide hebben aanhangers die alleen maar kritiek leveren op de tegenstander terwijl ze diep van binnen toch wel graag gebruik willen maken van het product van de tegenstander.

Daar kan je best wel eens gelijk in hebben  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Gaeje

Quote from: baltar on April 12, 2007, 00:21:41
Heel simpel omdat wanneer je alle reviews bekijkt van HD-DVD en Blu-Ray, HD-DVD gemiddeld nog steeds net wat beter scoort dan Blu-Ray (HighdefDigers, The digital bits). Daarnaast zijn de stand-alone Blu-Ray spelers te duur en steken de upscale kwaliteiten van SD-DVD's schril af bij die van Toshiba's X(E)-1 spelers.

Let op: ik zeg hiermee niet dat Blu-Ray geen goed produkt is. Integendeel maar om je nu af te vragen waarom niet iedereen voor Blu-Ray kiest...
ik weet het wel hoor. er zat enige ironie in.
maar ik ben een beetje ongeduldig enerszijds dat het aanbod van BR nog zo klein blijft, en ergens ook ongerust dat de 2 naast elkaar gaan blijven bestaan (en al zeker als iedereen blijft wachten op een duo-speler...)
op papier lijkt blu ray mij gewoon beter (grotere capaciteit, keuze tss verschillende codecs, 7 van de 8 grote filmstudio's; waarvan 4 exclusief... )

shiver

Quote from: dipswitch on April 12, 2007, 12:40:55
op het moment dat een brandertje even kostbaar is als een dvd fikker, dan zal het mij een worst wezen of het blauw of rood is, zolang er maar wat meer op kan dan een dvd-tje ;). misschien moesten we met z'n allen nog maar ff wachten op de holografische schijfjes ::)
Beiden zijn blauw.