Ninja palace!!

Started by reza, March 31, 2007, 13:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Hoi,


Daar zijn we weer ;D


Gisteravond omgeving Den Haag onveilig gemaakt. En zijn dus op visite geweest bij onze ''kleine'' vriend (little) Ninja.
Dit bezoek zat al een tijdje in de planning, eigenlijk al gelijk vanaf het punt dat Dennis bij mij was geweest, het was toen zo gezellig, en de klik was er ook al gelijk van af het begin dat een volgend bezoek niet kon uitblijven. En een WEER volgend bezoek zit er vast en zeker ook wel in. :D

Nou daar gaan we dan!! Ok om 19.00 vertrokken om daar om 19.30 aanwezig te kunnen zijn dit is niet zo,n moeilijke opgaaf omdat ik wel meer erg snel over een bepaalde afstand rijd ;)
Onderweg krijg ik van Dennis een berichtje dat als ik van de rijksweg afga hem dan even moet bellen, hij zal mij dan verder loodsen dit omdat zijn huis best lastig te vinden is. Zijn advies volg ik op en bel hem, zoals gezegd loodst hij mij door allerlei straatjes en kom na een korte rid bij zijn huis aan.

Daar staat een lachend gezicht mij op te wachten. Ik parkeer mijn auto en ga bij zijn huis naar binnen. Daar kom ik gelijk in de keuken/woonkamer en zie de living HT in volle glorie. Er hangt een Bravia aan de muur en de B&W,s lachen naar me.
De reciever en de dvd-speler staan verscholen in het wandmeubel, en wachten tot iemand hun tot leven brengt. De spullen zijn trouwens : Yamaha....? versterker Yamaha dvd speler, B&W cdm NT9, NT1,CNT, een rel Q400.

Ik kijk wat rond, en krijg wat te drinken ( speciaal voor mij gehaald - cola light )  ;) Ik krijg een korte maar zeer krachtige toer door zijn huis. Het is een leuk huis, maar er moeten nog wel wat puntjes op de I gezet worden! Er zijn een aantal zaken nog niet helemaal af, maar dat is helemaal niet zo belngrijk want daar kom ik niet voor.
We gaan weer naar beneden, en ik bekijk de speakers en de bekabeling dennis draaid met de zelfde kabels als die ik ook heb v/d Hull clearwater, en met v/d Hull goldwater?? er zitten mooie bananen aan, en het ziet er gewoon mooi uit!

Dennis is een beetje zenuwachtig :D Maar dit ligt ik verder in het verhaal wel toe!

Ik heb een aantal spullen mee genomen : DB-meter, 2 cd,s van Nora jones, 1 DTS cd van de Dire straits, 1 muziek DVD van Kane ( februari DTS ) en de Peppers Live in Slane Castle. We gaan beginnen, hij vraagt wat wil je? Ik zeg tegen hem verras mij maar :D Er komen een aantal CD,s te voorschijn waaronder : Dire straits, Kane , Greg david. eerst gaat Greg david erin.
Het klinkt aardig, maar echt boeien kon het me niet :-X Dit komt absoluut niet door de spullen maar echt alleen maar door David! Dit vertel ik Dennis dan ook! Hij kijkt me lachend aan, en zie hem denken : wat ben je toch weer lekker recht door zee ::) ;D

Ik zeg doe de Dire strait er maar eens in. Private investigations Dit klinkt goed, maar Dennis is het niet helemaal met mij eens! Hij vind het wat onrustig klinken. Ik gaat er eens goed voor zitten en sluit mezelf bij hem aan. Ook ik vind het op sommige stukken behoorlijk onrustig klinken, met name de Bass is niet de gehele tijd op de juiste plaats. Dit komt volgens mij niet door de speakers maar echt door de reciever, die er af en toe een eigen mening op na houd. Er zit op het einde een behoorlijk lang instrumentaal stuk in, en dit klinkt verbazend goed.

We gaan mijn DTS cd eens proberen met gegarendeerd goed geluid. We stoppen hem er in en...........................

Er gebeurt niks de DVD speler leest hem niet? Ik zeg nou dan doen we toch Nora Jones. We stoppen hem er in.................

Ook die leest hij niet. Wat blijkt de dvd-speler leest geen -R schijfjes :-\ Nou dan gaan we de boel maar eens afstellen!!
We pakken de DB-meter en gaan aan de slag.  de test toon gaat aan, en willen de front speakers afstellen, maar krijgen dit niet voor elkaar?? Zodra we dit willen doen schiet hij vanzelf naar de center af naar de rears?? Heel vreemd. We zoeken in het boekje maar kunnen niks concreets vinden. Het wordt een kort avondje zeg ik tegen Dennis ;D

We gaan weer verder en doen de DTS track van Kane er in. De lampen gaan uit en zitten op de voorste rij. Ik zie Dennis met een lach op de bank zitten, hij zegt : Deze dvd ga ik morgen gelijk kopen!!
Dit kinkt gewoon goed!! We delen onze mening volledig met elkaar. Er is een ruimte van geluid, maar wel prima in balans, het geluid klopt met wat er op het beeld is te zien.

Er komen een paar verschillende dvd,s voorbij MI2,TFATF, en Bas rutten :D Daar eindigd onze HT hobby en gaan verder met onze andere hobby : Martial Arts. Hier praten we ook nog ruim en uur over en besluit ik om maar weer eens naar huis te gaan.

De reden dat Dennis wat zenuwachtig overkwam, is dat hij bang was dat ik zijn spullen/geluid helemaal niet goed zou vinden.

@Dennis dit heb ik gisteren ook al gezegd en nu zeg ik het weer: Het klonk goed. Ik vond sommige cd,s zelfs erg goed klinken. Maar je weet waar verbeter punten liggen = versterker en acoustiek.  Acoustiek is altijd moeilijk in een woonkamer dit omdat je dan toch conssesies moet doen met moeder de vrouw!!
En de versterker die je wilt gaan kopen, die komt er wel denk ik ;D Maar eerst nog even door sparen.

Bedankt voor de gezellige avond en de gastvrijheid, en we zien elkaar wel weer.


Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Ik wil er graag even op reageren..... maar ik moet nu eerst weg om die dvd te kopen!!!  ;)  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

#3
Zo... ff naar de winkel geweest...
Helaas hadden ze "February" van Kane nergens waar ik heb gekeken...  :(

In dit geval maar "Live in Rotterdam" meegenomen.. Hopelijk is het wat.
Heel even bij mijn ouders geluisterd, maar met het 5.1 JVC setje komt het weinig spannend over.  :-X Vanavond maar even knallen.

Wel moeilijk... Ik ging even kijken voor Kane... ga naar huis met Kane, 16 Blocks, MI3 en King Arthur DC..  ::)

Quote from: reza on March 31, 2007, 13:55:01

En een WEER volgend bezoek zit er vast en zeker ook wel in. :D


Tja... Ik moet toch wel even polshoogte komen nemen van de 7.2's en de nieuwe Kappa center...  ;)

Quote from: reza on March 31, 2007, 13:55:01

De spullen zijn trouwens : Yamaha....? versterker

Het is een leuk huis, maar er moeten nog wel wat puntjes op de I gezet worden! Er zijn een aantal zaken nog niet helemaal af, maar dat is helemaal niet zo belangrijk want daar kom ik niet voor.


Het is de DSP A2... toendertijd de subtop van Yamaha... De RXV4600 van nu, zeg maar..

Jaja... Wrijf het er nog een keer in.... die puntjes op de i....  ;D


Quote from: reza on March 31, 2007, 13:55:01

Dennis is een beetje zenuwachtig :D Maar dit ligt ik verder in het verhaal wel toe!


Tja... je staat nu eenmaal bekend om je eerlijke en ongezouten mening...  ;)

Quote from: reza on March 31, 2007, 13:55:01

We gaan mijn DTS cd eens proberen met gegarendeerd goed geluid. We stoppen hem er in en...........................

Er gebeurt niks de DVD speler leest hem niet? Ik zeg nou dan doen we toch Nora Jones. We stoppen hem er in.................


:-[  :-[  :-[

Sorry... de dvd s796 is nu eenmaal een wat ouder, maar trouw beestje.  :D

Quote from: reza on March 31, 2007, 13:55:01

We pakken de DB-meter en gaan aan de slag.  de test toon gaat aan, en willen de front speakers afstellen, maar krijgen dit niet voor elkaar?? Zodra we dit willen doen schiet hij vanzelf naar de center af naar de rears?? Heel vreemd. We zoeken in het boekje maar kunnen niks concreets vinden. Het wordt een kort avondje zeg ik tegen Dennis ;D

We gaan weer verder en doen de DTS track van Kane er in. De lampen gaan uit en zitten op de voorste rij. Ik zie Dennis met een lach op de bank zitten, hij zegt : Deze dvd ga ik morgen gelijk kopen!!
Dit kinkt gewoon goed!! We delen onze mening volledig met elkaar. Er is een ruimte van geluid, maar wel prima in balans, het geluid klopt met wat er op het beeld is te zien.


Heel vreemd inderdaad. Gelukkig zijn we een heel eind gekomen... Ik heb er een topicje voor geopend...  mocht iemand ervaring hebben.  ???

Die dvd van Kane blijft verbazen. Hij klonk bij jou al zo indrukwekkend en toen ik ontdekte dat hij bij mij ook erg lekker klinkt... was ik helemaal verkocht. Hij gaat er uiteraard nog steeds komen.. Geduld.

Het klonk allemaal erg prettig!!

Quote from: reza on March 31, 2007, 13:55:01

Daar eindigd onze HT hobby en gaan verder met onze andere hobby : Martial Arts. Hier praten we ook nog ruim en
uur over en besluit ik om maar weer eens naar huis te gaan.

De reden dat Dennis wat zenuwachtig overkwam, is dat hij bang was dat ik zijn spullen/geluid helemaal niet goed zou vinden.

@Dennis dit heb ik gisteren ook al gezegd en nu zeg ik het weer: Het klonk goed. Ik vond sommige cd,s zelfs erg goed klinken. Maar je weet waar verbeter punten liggen = versterker en acoustiek.  Acoustiek is altijd moeilijk in een woonkamer dit omdat je dan toch conssesies moet doen met moeder de vrouw!!
En de versterker die je wilt gaan kopen, die komt er wel denk ik ;D Maar eerst nog even door sparen.

Bedankt voor de gezellige avond en de gastvrijheid, en we zien elkaar wel weer.


Reza.

Yep.. altijd leuk die martial arts. Beetje taktieken vergelijken en bespreken..  8)

Ik was blij om te horen dat jij het wel goed vond klinken allemaal! Het zorgt ervoor dat ik mijn eigen set weer meer waardeer ( dat was een beetje weggezakt in de loop van tijd ).

De acoustiek wijzigen zal er inderdaad ( zo goed als ) niet in zitten. Een kleed, gordijnen, maar veel verder dan dat zullen we niet komen verwacht ik. Die amp gaat er uiteraard wel komen. Het spaarplan is druk in ontwikkeling  ;).

Rees.. Het was inderdaad super gezellig! En het zal zeker niet bij deze keer blijven.

Bedankt voor je komst!!  8)

Greetzzz
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Overigens vind ik February van Kane in DTS eigenlijk helemaal niks. Veel te veel echo toegevoegd en het lijkt wel of men een soort compressie erop heeft gezet als echt uitgehaald wordt. Als ik deze DVD nog eens opzet dan is het altijd in stereo. Dan ben je die vervelende echo voor een deel kwijt.

reza

 ;D ;D

Live in Rotterdam is ook wel ok. Maar dit is wel een heel druk concert en zal zeker niet zo mooi klinken als Februari.
Wel is het nummer met Ilse de lange erg mooi in Live in Rotterdam ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

WickedGame

Leuke review en erg prettig om te lezen. Toch ben ik wel benieuwd hoe het klinkt, aangezien ik toch ook wel mijn interesse heeft gewekt. En er komt zeker keer een meet & greet aan :)

Verder het onrustige verhaal is altijd lastig, het hangt van veel factoren af en is moeilijk aan te geven. Net als de klank van cd's en dvd's waar hij ook nu wel over mee kan praten ;)

Maar moet zeggen erg leuk om te lezen dit alles.

LittleNinja

Quote from: bmateijsen on March 31, 2007, 17:41:22
Overigens vind ik February van Kane in DTS eigenlijk helemaal niks. Veel te veel echo toegevoegd en het lijkt wel of men een soort compressie erop heeft gezet als echt uitgehaald wordt. Als ik deze DVD nog eens opzet dan is het altijd in stereo. Dan ben je die vervelende echo voor een deel kwijt.

Hmmmm... Misschien ligt dat aan je apparatuur Björn....  ::)  :P  ;D  ;D

Quote from: WickedGame on April  1, 2007, 02:02:54
Leuke review en erg prettig om te lezen. Toch ben ik wel benieuwd hoe het klinkt, aangezien ik toch ook wel mijn interesse heeft gewekt. En er komt zeker keer een meet & greet aan :)

Verder het onrustige verhaal is altijd lastig, het hangt van veel factoren af en is moeilijk aan te geven. Net als de klank van cd's en dvd's waar hij ook nu wel over mee kan praten ;)

Maar moet zeggen erg leuk om te lezen dit alles.

Da's geen probleem Wicked! Je bent van harte welkom.  :D

Inderdaad. Het onrustige wijt ik in eerste instantie aan de receiver. Ik heb wat dat betreft erg mooie geluiden uit mijn speakers horen komen met nog wat andere apparatuur eraan. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik toen wel in een speciale luisterruimte zat.. idealer dus dan mijn woonkamer.

Wat cd's betreft heb ik inderdaad geleerd dat het een wereld van verschil kan zijn, puur op basis van de kwaliteit van de cd. Op extreem goede apparatuur komt dit soms erg duidelijk aan het licht. Hierover later meer in een meet&greet die ik had afgelopen donderdag..

LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

.... en nu is February ook binnen.  8)

Mijn gehoor is in ieder geval minder fijngevoelig dan dat van Björn, want ik hoor geen afwijkingen.
Ik ben er dus blij mee.  ;)  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Das mooi,


Ik ervaar ook niet dat gene wat Bjorn wel ervaard ( gelukkig maar ) ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on April  5, 2007, 23:30:59
Das mooi,


Ik ervaar ook niet dat gene wat Bjorn wel ervaard ( gelukkig maar ) ;D

Wellicht heeft het te maken met de set waarmee we spelen..  :-X Het kan natuurlijk zijn dat die van Björn de slechtere stukken kenbaar maakt. Zoals ik dus ook ervaarde met die cd's.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Dat denk ik niet hoor ;D
Ligt gewoon an zijn set ;) ;D >:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on April  6, 2007, 10:25:21
Dat denk ik niet hoor ;D
Ligt gewoon an zijn set ;) ;D >:D

Die nagalm hoor ik overigens wel... Het klinkt wel een beetje kunstmatig... of is het gewoon echt?!  ???

Even iets anders... Toen ik vanmorgen thuis wat reacties plaatste had ik 2168 posts... Nu heb ik er 2159?!?!?!
Betekent dit dat er reacties ( of topics ) verwijderd zijn?? Eerder had ik ook al dat gevoel.....  :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

#13
Ja ze liggen op de loer >:D
En ze houden je in de gaten ( en terrecht ;D )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on April  6, 2007, 15:20:41
Ja ze liggen op de loer >:D
En ze houden je in de gaaten ( en terrecht ;D )

Ik heb het bijna weer gecompenseerd met slap geouwehoer... zoals jullie ook van me verwachten.

Trouwens.. Enorm veel lezers maar weinig mensen die reageren. Is it me?  :-\  ::)



Ook jammer dat we Björn niet op de kast krijgen... hahaha!!  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on April  6, 2007, 16:20:26
Ik heb het bijna weer gecompenseerd met slap geouwehoer... zoals jullie ook van me verwachten.

Trouwens.. Enorm veel lezers maar weinig mensen die reageren. Is it me?  :-\  ::)



Ook jammer dat we Björn niet op de kast krijgen... hahaha!!  :P

Ach ja stille mensen laten zich nooit horen... haha ik lees aandachtig mee met je slappe geouwehoer :) oh ja en dan ook de zinnige stukken hoor :)


reza

Quote from: LittleNinja on April  6, 2007, 16:20:26


Trouwens.. Enorm veel lezers maar weinig mensen die reageren. Is it me?  :-\  ::)




Het kan ook aan mij liggen ;D Denken ze misschien OOOOHH daar komt tie weer :-\ ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: reza on April  5, 2007, 23:30:59
Ik ervaar ook niet dat gene wat Bjorn wel ervaard ( gelukkig maar ) ;D

Ik denk dat het verschil in ervaring niet direct door de apparatuur komt, maar door waar je op let als luisteraar. Bjorn is iemand met veel luisterervaring en die let waarschijnlijk op andere zaken dan jullie hebben gedaan.
Ook is er sprake van smaak : de een zoekt in een meerkanaals mix een spectaculaire ervaring waar geluid van alle kanten komt. De ander wil in de meerkanaalsmix alleen de ervaring van het live optreden terug horen, de akoestiek van de zaal voelen en niet de persoonlijke smaak van de persoon achter de mix apparatuur.
Maar laat je niet gek maken. wat je zelf mooi vind dat is mooi. Wat een ander er van vind is veel minder belangrijk of zelfs totaal niet belangrijk  :)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"