Welke budgetstereoversterker zal mij kunnen bekoren

Started by MadEd, March 9, 2007, 12:21:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MadEd

Quote from: -madison- on March 10, 2007, 01:18:40
Er staat op Marktplaats een Cambridge Azur 640 te koop voor slechts 200 euro.. Mooie versterker die past in je budget en in de sound die je zoekt! :D

Het is niet dat ik nu dat budget beschikbaar heb jammer genoeg. Ik moet eerst weer werken en dan kan ik het betalen. Maar aangezien ik niet te veel verdien is dat mijn max. Ik kijk tzt dan weer op marktplaats naar leuke tweedehandse modellen, maar nieuwe mag ook. Is deze niet wat trouwens:

http://www.kieskeurig.nl/product/ED9B51A63B906C8CC1256D790040F14D.htm


dre73

misschien een prachtige marantz pm80,staan er zat van op marktplaats.
en al vanaf 150 euro
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

BuSpu

Quote from: MadEd on March  9, 2007, 16:43:18
De panasonic heeft maar 1 pre-out en geen subuitgang.
Wat is het typenummer van die Panasonic?

robert1325

De panasonic sa-xr55 is op zichzelf al een hele goede versterker,   Ik denk niet dat je daar makkelijk echt overheen kwam met een budget transistor versterker....   Kijk misschien even naar de
winsome labs mouse amp.... 

http://winsome-labs.com/products.htm
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

MadEd

Quote from: BuSpu on March 10, 2007, 12:25:49
Wat is het typenummer van die Panasonic?

sa xr-55

QuoteDe panasonic sa-xr55 is op zichzelf al een hele goede versterker,   Ik denk niet dat je daar makkelijk echt overheen kwam met een budget transistor versterker....   Kijk misschien even naar de
winsome labs mouse amp....

http://winsome-labs.com/products.htm

Dankje voor je reactie, maar ik zie dat je moet solderen. Echt onhandig ben ik niet, maar ik heb nog nooit gesoldeerd en beschik ook niet over die apparatuur. Dus dat is geen optie helaas  :(

Even nog een edit: Robert1325, denk jij dat er met een nieuwe cd-speler meer winst valt te behalen? Ik lees bijv. erg positieve verhalen over de H/K hd970 en de specs liegen er ook niet om (kan me iets bij de verhalen voorstellen als ik de specs zo zie  :o). Dat bespaart me natuurlijk weer geld, want ik was sowieso al van plan de cd-speler eens te upgraden. In Mei krijg ik een leuk bedrag van de belastingdienst terug en daar kan ik dus een upgrade mee doen.

Mvg,

MadEd

BuSpu

Quote from: MadEd on March 10, 2007, 13:50:19
sa xr-55

Inderdaad als ik de spec lees lijkt het erop dat er geen sub uit op zit. Erg bizar. Wat is nou het nut van een receiver die voor surround is bedoeld (ze hebben het zelfs over 4 surround speakers) en die als enige mogenlijkheid om de sub aan te sturen een stereo pre-out heeft?
Je kan dan wel de sub aan die uitgang hangen (niet fijn want is een gewone stereouitgang die je dus mone moet maken) maar je hebt helemaal geen basemanagemant meer. Ofwel je kan geen crossoverpunten instellen niet het sublevel instellen etc etc. Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?
??? ???

MadEd

Quote from: BuSpu on March 10, 2007, 15:37:47
Inderdaad als ik de spec lees lijkt het erop dat er geen sub uit op zit. Erg bizar. Wat is nou het nut van een receiver die voor surround is bedoeld (ze hebben het zelfs over 4 surround speakers) en die als enige mogenlijkheid om de sub aan te sturen een stereo pre-out heeft?
Je kan dan wel de sub aan die uitgang hangen (niet fijn want is een gewone stereouitgang die je dus mone moet maken) maar je hebt helemaal geen basemanagemant meer. Ofwel je kan geen crossoverpunten instellen niet het sublevel instellen etc etc. Of zie ik iets cruciaals over het hoofd?
??? ???

Jawel dat kan wel (kan filteren vanaf 80 en dan kan ik kiezen 80, 100, 150 of 200hz als x over dacht ik). Misschien is het een combinatie van beide?

BuSpu

maar welke uitgang filtert hij dan, toch niet je stereo pre-out mag ik aannemen?

MadEd

Quote from: BuSpu on March 10, 2007, 15:47:30
maar welke uitgang filtert hij dan, toch niet je stereo pre-out mag ik aannemen?

Dunno, maar er zit maar een pre-out op dus ik zou het echt niet weten  ::)

BuSpu

en er zit geen verdwaalde monotulp uitgang met opschrift "sub-out" of "LF-out" op?
Wat staat er eigenlijk in de manual over het aansluiten van een sub?

MadEd

Quote from: BuSpu on March 10, 2007, 15:59:32
en er zit geen verdwaalde monotulp uitgang met opschrift "sub-out" of "LF-out" op?
Wat staat er eigenlijk in de manual over het aansluiten van een sub?

Daar ga het ik ff in opzoeken moment ;)

Hmm er staat in de manual subwoofer out, terwijl ergens ander pre-out wordt genoemd. Op het apparaat staat ook pre-out volgens mij. Betekent dit dat er dan alleen een sub op aangesloten kan worden? Of kan er dan alsnog een versterker op. Sub kan natuurlijk eventueel ook via high level worden worden aangesloten.

Maar is die oplossing met zon schakelaar niks dan? Het lijkt me toch niet dat er veel verlies gaat optreden daarmee, uit zoveel componenten bestaat zo'n schakelaar niet.

BuSpu

op zich kan dat wel maar je zei eerder dat je die sub dan ook via die stereo versterker wilde aansturen maar dat is verre van ideaal. Je kan dan namelijk geen basemanagemant toepassen, dus zeggen van oke tot 80 Hz gaat over front Links/Rechts en de rest pluse het filmsubkanaal gaat naar de sub. Je sub via highlevel aansturen kan ook en met bv een REL kan dit heel mooi.

mikekiwi

#37
Quote from: MadEd on March 10, 2007, 17:49:39
Daar ga het ik ff in opzoeken moment ;)

Hmm er staat in de manual subwoofer out, terwijl ergens ander pre-out wordt genoemd. Op het apparaat staat ook pre-out volgens mij. Betekent dit dat er dan alleen een sub op aangesloten kan worden? Of kan er dan alsnog een versterker op. Sub kan natuurlijk eventueel ook via high level worden worden aangesloten.


Heb ook online even de handleiding erbijgehaald (heb het apparaat zelf niet) en als ik die plaatjes zo bekijk, heb je ook maar 1 tulpaansluiting als sub-out... Wel zag ik volgens mij de mogelijkheid van een tape-monitor-loop...

robert1325

Quote from: MadEd on March 10, 2007, 13:50:19
sa xr-55

Dankje voor je reactie, maar ik zie dat je moet solderen. Echt onhandig ben ik niet, maar ik heb nog nooit gesoldeerd en beschik ook niet over die apparatuur. Dus dat is geen optie helaas  :(

Even nog een edit: Robert1325, denk jij dat er met een nieuwe cd-speler meer winst valt te behalen? Ik lees bijv. erg positieve verhalen over de H/K hd970 en de specs liegen er ook niet om (kan me iets bij de verhalen voorstellen als ik de specs zo zie  :o). Dat bespaart me natuurlijk weer geld, want ik was sowieso al van plan de cd-speler eens te upgraden. In Mei krijg ik een leuk bedrag van de belastingdienst terug en daar kan ik dus een upgrade mee doen.

Mvg,

MadEd

Solderen hoef je niet,  je kan ze ook gewoon compleet gebouwd krijgen...    Als je de klank van je set nu mooi vind zou een cd-speler ook een goede keuze kunnen zijn.  Dan krijg je vooral meer rust  en diepte ... ook de  bas zal waarschijnlijk duidelijker zijn...    Ik weet niet op wat voor niveau je huidige CDP zit ,  die HK zal vast wel goed zijn,    misschien kan je beter 2dehands kijken naar een cambridge ,NAD of marantz... 
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

MadEd

Quote from: mikekiwi on March 11, 2007, 14:49:14

Heb ook online even de handleiding erbijgehaald (heb het apparaat zelf niet) en als ik die plaatjes zo bekijk, heb je ook maar 1 tulpaansluiting als sub-out... Wel zag ik volgens mij de mogelijkheid van een tape-monitor-loop...

Klopt maar via de tape-out werkt het niet. Dat heb ik al geprobeerd. Waar het aan ligt weet ik niet. Maar dan denk ik dat ik de stereoversterker maar moet laten voor wat het is en gewoon een nieuwe cd-speler kopen!

Darkman

#40
En wat dacht je van een nieuwe PM4001 van Marantz ? Kost nieuw geloof ik ook iets van € 249,-  met "maar" 2x 40 watt RMS aan 8 ohm, maar met een vrij gemakkelijk aan te sturen monitor speaker zoals de Mordaunt-Short MS902i speelt ie de sterren van de hemel , als je daar dan de CD5001 bijkoopt ( eventueel 2e hands) dan heb je een echte budget set, die verbluffend goed is voor dat geld.

Leuk detail is dat je bij de PM4001 er zelfs nog een phono-stage bij krijgt, dus als je nog een platenspeler aan zou willen sluiten, dan is ook dat een optie !
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

-madison-

Quote from: Darkman on March 27, 2007, 14:53:26
En wat dacht je van een nieuwe PM4001 van Marantz ? Kost nieuw geloof ik ook iets van € 249,-  met "maar" 2x 40 watt RMS aan 8 ohm, maar met een vrij gemakkelijk aan te sturen monitor speaker zoals de Mordaunt-Short MS902i speelt ie de sterren van de hemel , als je daar dan de CD5001 bijkoopt ( eventueel 2e hands) dan heb je een echte budget set, die verbluffend goed is voor dat geld.

Leuk detail is dat je bij de PM4001 er zelfs nog een phono-stage bij krijgt, dus als je nog een platenspeler aan zou willen sluiten, dan is ook dat een optie !
179 zelfs tegenwoordig!! :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MadEd

Quote from: Darkman on March 27, 2007, 14:53:26
En wat dacht je van een nieuwe PM4001 van Marantz ? Kost nieuw geloof ik ook iets van € 249,-  met "maar" 2x 40 watt RMS aan 8 ohm, maar met een vrij gemakkelijk aan te sturen monitor speaker zoals de Mordaunt-Short MS902i speelt ie de sterren van de hemel , als je daar dan de CD5001 bijkoopt ( eventueel 2e hands) dan heb je een echte budget set, die verbluffend goed is voor dat geld.

Leuk detail is dat je bij de PM4001 er zelfs nog een phono-stage bij krijgt, dus als je nog een platenspeler aan zou willen sluiten, dan is ook dat een optie !

Mja dat gaat dus helaas niet werken, omdat mijn receiver alleen een subwoofer pre-out heeft. Dan zou ik dus ook de receiver moeten upgraden en daar heb ik weinig zin an ;)