stroom schakelen op afstand

Started by eduard, May 16, 2002, 19:33:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

eduard

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan plaatsen

Ik ben op zoek naar een mannier om op afstand, systemen uit en aan  tezetten.
Ik ben op zoek naar een stroom voorzieining (stopcontact) die ik via bv een consolle verbinding kan schakelen. Eventueel zou er ook met behulp van een telefoon geschakelt mogen worden. Dus niet via infrarood of rf.
Enige suggesties zijn welkom, ik deze vraag ook naar black box gestuurd.

mvg,
eduard

J.A.F._Doorhof

Geen probleem, kan allemaal met X10.
Dimmers, scherm-motors, apparaat switchers etc.

Het is niet ECHT goedkoop, maar het is goed te doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

#2
Ik heb pas van mijn vriendin een setje X10 spullen gehad, een inbouw dimmer en een IR ontvanger. Dit werkt heel erg mooi...

Maar zo kunnen ook apparaten geschakeld worden.
Het simpelste is denk ik je apparaat in een x10 geschakeld stopcontact plaatsen en dan met een of andere bediening schakelen (er zijn vele mogelijkheden ook anders dan IR en RF). Op mijn ir -> x10 kastje zitten bijvoorbeeld ook knoppen om de apparatuur te bedienen.
Check www.marmitek.nl maar eens of www.x10.nl
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

#3
Je kunt dit gewoon met je Pronto doen.
Waarom moet het anders ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

#4
tja.. ik gebruik ook gewoon mijn pronto en de dimmer die in de muur zit kan ik zelf bedienen. (de knoppen op het ir->x10 kastje gebruik ik niet)..
Maar eduard wilde gaan ir of rf...
Groeten, Peter

eduard

#5
Klopt  ik kan geen X10 systemen gebruiken want het gaat om afgesloten technische ruimente waar rf communicatie verboden is en ir niet gewenst. het is de bedoeling dat ik bv een server aan en uit kan zetten die in bussum staat terwijl ik in de haag zit. Bv via een toegang via een router(wan verbinding) of telefoon.

J.A.F._Doorhof

#6
Aha, duidelijk.
Daar weet ik zo geen oplossing voor, maar moet er zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

#7
X10 kan ook via de telefoon bedient worden, maar als je geen signalen over je lichtnet wilt sturen wordt t wat lastiger..
Groeten, Peter

eduard

#8
Als ik niks anders kan vinden wordt het misschien toch X10 is een beetje afhankelijk hoe de beveiligging is van het schakelen via de telefoon en de vervuiling van het stroom net. Het liefst zou ik de bestaande infrastructuur willen gebruiken en via een therminal de voeding(stop contact) schakelen.

jaco

#9
In de netwerk wereld bestaan wel kastjes waar je een modem aan kunt hangen. Daar kun je dan op inbellen en met een toetsdruk dan een relays in dat kastje overzetten.

Ik zit er naar 1 te kijken, maar die is defect. Deze is gemaakt door Getronics, maar ik dacht dat die ze niet meer maakt. Je zou even bij www.blackbox.nl kunnen kijken, en ze desnoods bellen.

Je moet dan wel in staat zijn een modem geod te configureren, hij moet op Auto Answer mode staan.


Voor X10 heb je overigens wel modules waar je op in kan bellen, en dan X10 signalen genereren. X10 maakt verwaardeloosbare storingen op een normaal stroom systeem. Verder heb ik nog nooit vanzelf het licht aan en uit zien gaan.
Ik heb de koeling van mijn hush box ook via een X10 relays lopen. Werkt prima.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eduard

#10
Bedankt jaco ik heb deze vraag ook al uit staan bij black box. Ik ben ook aan het kijken wat crestron voor oplossing heeft.

eduard

#11
ik heb ondertussen een aantal aparaten gevonde voor een redelijk prijs bv http://www.wti.com/nps230.htm kost rond de 600 dollar en kan 8 aparaten schakelen
misschien leuk voor de ht om je projector vast aan tezetten vanaf je werk

met een search op google met:
remote network power switch  
er blijken vele oplossingen mogelijk tezijn

jaco

#12
Dat is wel een mooi ding zeg. Kun je beter zo doen dan met X10. Werkt vast beter. En met telnet kun je het ook wel via een script op een unix machine in batch laten starten/stoppen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eduard

#13
precies zo dacht ik er ook over nu nog even kijken of mijn manager het ook goed vind(zal wel geen probleem worden). En dan kunnen er een aantal aangeschaft worden.