Mp3-speler aansluiten op Sony Da1200ES receiver

Started by kili, March 1, 2007, 14:23:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kili

Hallo, ik graag een mp-3 speler aanschaffen welke ik kan aansluiten op mijn Sony receiver.
Kan mij iemand tips geven welke speler ik daarvoor het beste kan aanschaffen?
Liefst met HD, het gaat vooral om de aansluiting op de receiver.

MvrGr Kili ^-^

mikekiwi

Ik zou een iAudio X5 nemen en daar dan een los dockingstation bij kopen ; voor de 20Gb versie ben je dan zo'n 325-350 euro kwijt en dan heb je een speler die qua geluidskwaliteit zeer goed aangeschreven staat.

Op het dockingstation zit een analoge line-uit....

Alternatief zijn geloof ik wat iRiver-spelers waar een digitale uitgang op zit.

mariolino

Quote from: kili on March  1, 2007, 14:23:11
Hallo, ik graag een mp-3 speler aanschaffen welke ik kan aansluiten op mijn Sony receiver.
Kan mij iemand tips geven welke speler ik daarvoor het beste kan aanschaffen?
Liefst met HD, het gaat vooral om de aansluiting op de receiver.

MvrGr Kili ^-^

Je kan elke MP3 speler aansluiten op een receiver via een mini-jack/cinch kabel.
Ik zelf heb een ipod nano 8GB met dockingstation gehad maar heb deze verkocht omdat ik hem toch nergens mee naartoe nam, en nu speel ik mijn muziek af van laptop(uitgang hoofdtelefoon) naar receiver met een mini-jack/cinch kabel.

Sullivan

Mijn collega heeft de DA5200ES gekocht met in de veronderstelling (is hem verteld) dat hij er een ipod via de usb gang op kan aansluiten. Nu heeft hij nog geen ipod. Heeft iemand ervaring met een ipod (en welke) aangesloten via de usb poort. Gaat de bediening dan via de sony-ab of moet je de nummers op je ipod zelf kiezen. Is er dan nog een extra adapter nodig?

mvg,
Frank

Phoob

Het meeste logische is iig dat hij zelf de nummers op iPod zou moeten kiezen, anders zou z'n versterker ook iets van een driver moeten hebben voor de iPod (weet het niet meer zeker, maar je kon toch alleen met iTunes een iPod volschrijven?).

Sullivan

De muziek zal inderdaad via iTunes op de iPod komen. Maar kan er dan muziek van de iPod via de usb ingang afgespeeld worden op de versterker? Het zou kunnen zijn dat de Sony versterker de iPod gewoon ziet als een hardeschijf en op die manier kan beschikken over de muziekbestanden. Dan kan ik me voorstellen dat je ook kan browsen via de sony ab.

Niemand die een iPod en deze versterker heeft?

Frank

PS. Ik ben me bewust van analoog kunnen aansluiten van de iPod op elke versterker middels een mini-jack/cinch kabel, maar mijn collega wil juist gebruik maken van zijn DAC's in de versterker.