Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

CP010

#21775
Het is officieel ik ben Naimloos. De NDX 2 heeft ook een nieuwe eigenaar gevonden. Was echt verbaasd hoeveel mensen er reageerde op de advertentie. Ben gegaan voor een Aurender streamer en de versterker van Alluxity.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.


Richi

Vanmiddag weer heerlijk naar de Atom HE zitten luisteren, maar dan als streamer gekoppeld aan de Classé. Internet radio klinkt super en de TIDAL playlist nog beter.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

GerritNor

Goedemorgen, Nieuw hier en een half jaartje gebruiker van volgende setje:
Supernait2, Dac-v1 met Node, Stageline met Thorens MK166 en Dynaudio Special forty.
Wie heeft een idee voor upgrade met bestaande set? (wil door met sn2)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Quote from: HuubF on February  9, 2023, 09:21:53Tsja en dat bepalen we lekker zelf.

Als ik jou was zou ik wat meer de tijd nemen voor werk en gezin. Inmiddels weten we wel hoe je over hifi denkt. Mag hoor, maar eindeloos herhalen is dan wat zinloos. Levert weinig interessant leesvoer op voor alle partijen.

En dat zegt de man met 8700 berichten voornamelijk in zijn eigen kleine draadje waarin tegengeluid niet welkom is.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

#21781
Quote from: DofN on March 30, 2023, 19:34:29En dat zegt de man met 8700 berichten voornamelijk in zijn eigen kleine draadje waarin tegengeluid niet welkom is.


Dit is een liefhebbers-topic. Degene waartegen ik fulmineerde heeft inmiddels andere topics geopend waarin hij zijn ei prima kwijt kan.

En tegengeluiden zijn prima, maar niet de gebruikelijke grammofoonplaten. En al helemaal niet als ik een bijbedoeling vermoed of als elke vorm van humor ontbreekt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Marco66

As week in huis, mijn 1e serieuze apparaat van Naim.
Een mooi Naim Superuniti, eens kijken hoe deze combi het gaat doen met de Elac's.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fireman

Quote from: Marco66 on April  2, 2023, 10:35:56As week in huis, mijn 1e serieuze apparaat van Naim.
Een mooi Naim Superuniti, eens kijken hoe deze combi het gaat doen met de Elac's.



Mooi ding. Heb ik in het verleden ook gehad en is voor mij een allrounder.

Enjoy
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Proficiat @Marco66 daar ga je veel plezier van hebben!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Marco66

Nu een paar dagen aan het luisteren naar de Superunitit en dit is toch echt een klasse hoger dan de Evo 75!
Het gemak waarmee het geluid uit de speakers komt, los komt vd speakers en warm vol geluid maar met behoud van detail in het hoog vd fijne ribbon tweeters vd elac's.
Naim app werkt redelijk goed voor de internet radio en spotify app moet je los opstarten.
Straks even proberen via de laptop firmware 4.8 te installeren op de Naim, staat nu nog op 4.4 van 2015.
Verder erg blij met deze keuze voorlopig.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Drie verschillende stappen met upgrade, is goed gegaan gelukkig  ;D





Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robiwan

Quote from: Marco66 on April  2, 2023, 10:35:56As week in huis, mijn 1e serieuze apparaat van Naim.
Een mooi Naim Superuniti, eens kijken hoe deze combi het gaat doen met de Elac's.



Mooi he, die staat hier ook te spelen.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Marco66

Ja, vind het een prachtig apparaat!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

JeroenGRT

Quote from: Marco66 on April  8, 2023, 08:36:28Ja, vind het een prachtig apparaat!

Ik heb ook zo'n 7 jaar de superuniti gehad, prachtig apparaat! Veel plezier ermee!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Dr.Bedlo

#21791
K was hier al lang niet meer geweest. het intresserde mij ook niet bijster meer. de reden is dat ik nu ook Naimloos ben. behalve dan enige reclame folders.
Quad vintage.

Rowdy

Wat heb je nu staan?

fireman

Quote from: Rowdy on April 20, 2023, 17:48:43Wat heb je nu staan?

Zijn handtekening is dus verouderd 😁
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Quote from: Rowdy on April 20, 2023, 17:48:43Wat heb je nu staan?

Alleen nog een Quad vintage set.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Dr.Bedlo on April 21, 2023, 10:19:19Alleen nog een Quad vintage set.

klinkt dat niet wat saai?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Tis wel iets anders dan Naim.
Quad vintage.

HuubF

De Naim NSC 200 is (volgens mij) erg gevoelig voor het stroomsnoer dat je er voor knoopt. Natuurlijk raar maar ja, subjectief he?

Het meegeleverde snoer klinkt na weken vergelijken toch het best, ondanks dat kabels van Supra en Wireworld beter lijken te klinken. Maar na een tijdje mis je dan toch te veel van de Naim sound. De 'betere' stroomsnoeren klinken wat helderder en het laag is wat strakker. Maar de mojo is deels weg.

Het meegeleverde stroomsnoer heet geloof ik de Naim Powerline Lite. Uiteraard wil ik dan de echte Powerline wel eens proberen maar die moet dan weer een eeuwigheid inspelen (of niet, maar daar kom je pas na weken achter).

Heeft iemand een Powerline liggen die ik mag uitproberen? Of te koop, ook goed.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

mmuetst

Quote from: HuubF on March 31, 2023, 01:53:38Dit is een liefhebbers-topic. Degene waartegen ik fulmineerde heeft inmiddels andere topics geopend waarin hij zijn ei prima kwijt kan.

En tegengeluiden zijn prima, maar niet de gebruikelijke grammofoonplaten. En al helemaal niet als ik een bijbedoeling vermoed of als elke vorm van humor ontbreekt.
Naim me niet kwalijk  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

HuubF

Quote from: mmuetst on May  2, 2023, 21:03:01Naim me niet kwalijk  ;)

Nou kijk, dat is nou eens een leuke snelle reactie!  ;D
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)