Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Dat is pas een enge gedachte  :crazy:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Vanwaar toch die fascinatie? Gewoon een andere username. Meer hoef je daar niet achter te zoeken . Nog geen Muso van AA in Vries.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Nog steeds geen Muso...Had voor mijzelf een 3 weken terug een 2de Muso besteld bij Bol. Had ik binnen een week.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

als dat zo doorgaat, dan is de Muso net zo oud als mijn Edison fhonegraph
Quad vintage.

Iver

Quote from: Piebas on December 24, 2020, 11:34:22
Met de Naim Supernait 3 & Naim ND5 XS2 & Sonus faber Minima Amator 2 komen we de lockdown voorlopig wel door....   ;)
Muzikale kerstdagen toegewenst!

Waanzinnig mooie set; ik heb de Minima Amator's een paar keer gehoord, en telkens onder de indruk. Prachtige tonale balans.
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

Quote from: Dr.Bedlo on March 26, 2021, 11:06:08
als dat zo doorgaat, dan is de Muso net zo oud als mijn Edison fhonegraph

:D :D Er zijn goedkopere net zulke goede alternatieven ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Voor jouw misschien maar dat geldt niet voor mij.
Quad vintage.

CP010

Goedenavond,

Sinds de laatste update van Naim voor de NDX 2 laadt de album coverart niet meer zo snel als hiervoor.
Alles staat goed in mediaserver van Synology. Een vriend die ook een NDX 2 heeft dezelfde problemen. Zijn er nog andere mensen die dit probleem hebben? Helaas vindt ik deze update ook minder klinken.

Kan je de NDX 2 aansturen met een externe ssd en dan via de Naim app de cover art zien, is dat mogelijk?
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

CP010

Vandaag met Latham gebeld en het ligt niet bij de Naim app. Op advies MinimServer geïnstalleerd en nu werkt het supersnel. Dus na de laatste Synology update toch iets veranderd wat niet meer werkte.
Heb ook de indruk dat het beter klinkt.  :withstupid: :withstupid: :withstupid:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Richi

 ^^ Top dat het is opgelost.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fireman

Quote from: CP010 on April  8, 2021, 18:56:53
Vandaag met Latham gebeld en het ligt niet bij de Naim app. Op advies MinimServer geïnstalleerd en nu werkt het supersnel. Dus na de laatste Synology update toch iets veranderd wat niet meer werkte.
Heb ook de indruk dat het beter klinkt.  :withstupid: :withstupid: :withstupid:

Wat is de MinimServer precies? Ik heb nl ook een Synology, wellicht winst te behalen :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Richi

#21311
Kijk hier maar eens: https://minimserver.com/

Naar aanleiding van dit draadje heb ik het op mijn Mac Mini geïnstalleerd en werkt prima en super snel.

Edit: je vraagt wat het eigenlijk is. Het is een muziek server programma dat je kan installeren op je computer waar je muziek ook op staat. In mijn geval dus de Mac Mini. Minimserver erop zetten, opstarten, muziekmap aanwijzen en klaar. In de Naim app kan ik nu de juiste server kiezen (Minimserver [Mac Mini] in mijn geval) en ik kan door mijn albums bladeren. Handig voor als ik geen zin heb om Roon te starten.

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Achiel

Gebruik al jaren minimserver op de synology nas. Klinkt ook het beste. Bediende de boel vroeger met een tablet, maar tegenwoordig via upplay op de linux laptop welke ook werkt onder windows en macos https://www.lesbonscomptes.com/upplay/ .
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

niels1962

Quote from: CP010 on April  8, 2021, 18:56:53
Vandaag met Latham gebeld en het ligt niet bij de Naim app. Op advies MinimServer geïnstalleerd en nu werkt het supersnel. Dus na de laatste Synology update toch iets veranderd wat niet meer werkte.
Heb ook de indruk dat het beter klinkt.  :withstupid: :withstupid: :withstupid:
Hoi. Interessant dit. Heb hetzelfde probleem als jij met de albumcovers maar had hier voor de rest geen last van. Je hebt Minimsever dus op je synology gezet? Snap alleen niet hoe het beter zou kunnen klinken. De muziek staat op je nas en nog steeds. Of doet Minimserver iets met de bestanden? Groet, Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Net ook even de minimserver geïnstalleerd om te proberen. Ik vind nu echter in de Naim app geen servers meer. De synology server die daar stond is verdwenen en in de plaats daarvan zie ik een rondje zoals bij Windows die blijft alsof hij iets aan het zoeken is. Moet ik misschien de app mediaserver uit zetten?
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

CP010

Hallo Niels,

Misschien de Nas even uitzetten en weer aan doen. De installatie was best wel makkelijk voor MinimServer.
En ik vindt het zeker beter klinken. Dit is echt een stukje software gemaakt voor audio.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

niels1962

Hoi CP. Op mijn kantoor heb ik de tv aan voor muziek en daar zag ik de Minim server wel verschijnen. Dus ook mijn Iphone gecheckt en daar staat ie ook. Alleen mijn ipad weigert hem dus te zien. Zal de naim app op mijn iPad vanavond even verwijderen en opnieuw installeren, kijken wat er gebeurd.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Niets gedaan maar toch opgelost. Vanmiddag verscheen de app ineens op de iPad.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

BJF

Je moet er even de tijd voor naimen. :angel:
NAD M10 V2
Elac FS247

Dr.Bedlo

De Muso ivoor mijn ex is eindelijk gearriveerd.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Dr.Bedlo on April 17, 2021, 10:52:47
De Muso ivoor mijn ex is eindelijk gearriveerd.

klinkt dat een beetje? Kan me van een demo herinneren dat het nogal donker klonk en vet klonk :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Je moet er uiteraard rekening mee houden dat het een draadloze speaker is en daarmee nooit de SQ haalt van een dedicated stereo opstelling. Maar het valt mij alleszins mee. Plaatsing is wel van belang en daarmee is nog een hoop winst te behalen. Het gebruiksgemak, waar het mijn ex om te doen was is ongekend.
Quad vintage.

niels1962

Goedemiddag,

Afgelopen maandag had ik de tweede keer mijn ND5 XS2 streamer helemaal vast. Hij deed uiteindelijk niets meer, alleen het volume ging nog omhoog en omlaag met de app. De eerste keer is de streamer teruggestuurd naar Latham audio waar uiteindelijk een factory reset is gedaan waarna hij het weer deed. Een factory reset kan je natuurlijk zelf ook doen dus dat heb ik ook gedaan afgelopen maandag waarna de streamer het weer deed. Bij navraag blijkt dat dit zou kunnen komen door o.a. een te vol cache geheugen in je router. Nu heb ik een erg dure router juist voor streamen van muziek en films maar oke, zou kunnen natuurlijk. Zijn er meer mensen die deze problemen (af en toe) ervaren?

Groet, Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Richi

Als dat al zo zou zijn, dan mag je van je streamer verwachten dat deze hier robuust tegen is. Een kwestie van de firmware goed programmeren. Ik weet dat er met de streamer firmware diverse problemen zijn die leiden tot vastlopers en dit soort problemen. Als lid van de beta testersgroep weet ik ook dat er hard wordt gewerkt aan verbeteringen en dat er al diverse beta firmwares zijn vrijgegeven om te testen of deze problemen zijn verholpen. Draai je zelf met de laatste publieke versie (3.6.0 als ik het goed heb)?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

niels1962

Ja, ik draai met de laatste software versie.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4