Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on October 26, 2017, 09:52:40
Hoe sta je tegen over afmontage met wall outlets?

Ik heb voor mijn rear speakers gedaan:



Andere voorbeelden:



Zou een optie kunnen zijn.

Ik sta er niet negatief over, maar hangt wel sterk af wat de kosten zijn.

blue-eyes

Op mijn foto: zelf gemaakt op een bind plaat.

Ik vermoed 10 tjes werk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on October 26, 2017, 10:08:46
Op mijn foto: zelf gemaakt op een bind plaat.

Ik vermoed 10 tjes werk.

Kan je aangeven waar je de speakerterminals vandaan hebt. Want dit kan eventueel een goede optie zijn om uit te voeren. En maakt het ook wel mooi af.

Jumping Jack

Quote from: WickedGame on October 26, 2017, 09:41:27
Heren... en dames :)

Ik heb even wat hulp nodig.

De luidsprekerkabels gaan straks door de muren heen en komen uit op muurplaten. Die platen gaan we afwerken met een blindplaat met gat erin. Nu wil ik de kabel gaan afwerken vanaf de blindplaat.

Qua afwerking zit ik te denken aan hetzelfde als de bijgevoegde foto.

Wat heb ik nodig?

- Krimpkous (hoe werkt dat qua monteren?) (Supra rondo heeft een diameter van 11mm)
- Kabelsplitter voor bi-wire (fronts gaan bi-wire uitgevoerd worden), aan de andere kant (versterker kant) single-wire uitgevoerd.
- Kabelsplitter voor single-wire (rears gaan rear-wire uitgevoerd worden), aan de andere kant (versterker kant) single wire uitgevoerd.
- Spades of pluggen?
- Zwart/rode sleeve oid (geen idee hoe dat heet, en hoe je zoiets monteert)

Boodschappenlijstje tot nu toe:

- +/- 15m Krimpkous voor (11mm diameter speakerkabel)
- 2x bi-wire kabelsplitter
- 4x single-wire kabelsplitter
- 22x spades/banana pluggen (welke aan te raden?)
- 11x rode sleeve
- 11x zwarte sleeve

Mis ik nu nog dingen?

En wat valt er aan te raden? Tips/links etc. ik probeer het zo kosten efficiënt mogelijk te houden. Dus spades/banana's graag betaalbare goede kwaliteit.

Ik denk dat je 'krimpkous' en 'sleeve' verwart. De zwarte en rode omhulsels zijn krimpkous en die gebruik om de gepaarde aders te scheiden. Je schuift die over de kabels heen en door te verwarmen krimpt de boel samen. De sleeve is de mantel van de kabel.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

blue-eyes

#2029
Quote from: WickedGame on October 26, 2017, 10:13:03
Kan je aangeven waar je de speakerterminals vandaan hebt. Want dit kan eventueel een goede optie zijn om uit te voeren. En maakt het ook wel mooi af.

Moet ik voor je zoeken, het zijn WBT's. Wellicht dat je het zelf ook snel genoeg gevonden hebt ;)  (p.s. Uit mijn hoofd zeg ik speakerland in Oss.) forum sponsor allekabels heeft ze ook ;)

Net nog 3 foto's gevonden. Het kastje er omheen is van Tehalit plint systeem.





Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

erik s.

Quote from: WickedGame on October 26, 2017, 09:41:27
Heren... en dames :)

Ik heb even wat hulp nodig.

De luidsprekerkabels gaan straks door de muren heen en komen uit op muurplaten. Die platen gaan we afwerken met een blindplaat met gat erin. Nu wil ik de kabel gaan afwerken vanaf de blindplaat.

Qua afwerking zit ik te denken aan hetzelfde als de bijgevoegde foto.

Wat heb ik nodig?

- Krimpkous (hoe werkt dat qua monteren?) (Supra rondo heeft een diameter van 11mm)
- Kabelsplitter voor bi-wire (fronts gaan bi-wire uitgevoerd worden), aan de andere kant (versterker kant) single-wire uitgevoerd.
- Kabelsplitter voor single-wire (rears gaan rear-wire uitgevoerd worden), aan de andere kant (versterker kant) single wire uitgevoerd.
- Spades of pluggen?
- Zwart/rode sleeve oid (geen idee hoe dat heet, en hoe je zoiets monteert)

Boodschappenlijstje tot nu toe:

- +/- 15m Krimpkous voor (11mm diameter speakerkabel)
- 2x bi-wire kabelsplitter
- 4x single-wire kabelsplitter
- 22x spades/banana pluggen (welke aan te raden?)
- 11x rode sleeve
- 11x zwarte sleeve

Mis ik nu nog dingen?

En wat valt er aan te raden? Tips/links etc. ik probeer het zo kosten efficiënt mogelijk te houden. Dus spades/banana's graag betaalbare goede kwaliteit.
Viablue heeft dat wel in het assortiment.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on October 26, 2017, 15:33:19
Moet ik voor je zoeken, het zijn WBT's. Wellicht dat je het zelf ook snel genoeg gevonden hebt ;)  (p.s. Uit mijn hoofd zeg ik speakerland in Oss.) forum sponsor allekabels heeft ze ook ;)

Net nog 3 foto's gevonden. Het kastje er omheen is van Tehalit plint systeem.







Ik ben overstag, ga de muur afwerking laten uitvoeren met een blindplaat erop en dan zoiets als dit.

Alleen WBT's tikken nog best wel aan qua prijs. Heb er in totaal 8 nodig. Dus even kijken of er eventueel nog andere opties zijn.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WickedGame

Quote from: erik s. on October 27, 2017, 12:58:28
Kan gelukkig ook wat goedkoper.
https://www.jouwhifi.com/c-1015629/overige/#article_15738149

Ik had al even op jullie site gekeken, en zag deze ook staan.

Hoe zit het qua monteren van de kabel? Bij WBT gebruik je een torx, is dit hier ook het geval? Of dien je dit te gaan solderen?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: WickedGame on October 27, 2017, 13:00:01
Ik had al even op jullie site gekeken, en zag deze ook staan.

Hoe zit het qua monteren van de kabel? Bij WBT gebruik je een torx, is dit hier ook het geval? Of dien je dit te gaan solderen?
Solderen of oogje aan de kabel persen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WickedGame

Quote from: erik s. on October 27, 2017, 18:37:07
Solderen of oogje aan de kabel persen.

Zal eens moeten kijken of ik ergens een soldeerapparaat heb incl. toebehoren. Anders heb ik alsnog een uitdaging  ;D In dat opzicht is WBT met de torx wel een ideale oplossing. Helaas geen goedkope oplossing :(

WickedGame

Ben uiteindelijk uitgekomen op bindingposts van Viborg via amazon.de




Specs:
Conductor:Pure Copper
Housing: Carbon Fiber,POM, Eutectic Copper Alloy
Insulation :Nylon (Red/Black) and Polycarbonate (Clear)
Connections: Soldered or Set Screw
Specified for core diameters up to 4.5mm
Housing: 11.5φ x 23.4mm (H)
Total Overall Length: 54 mm approx.
3-Layer Plated :
1. Oxygen Free Copper Plated
2. Silver Plated
3. Rhodium Plated

Nu nog op zoek naar geschikte banaanpluggen. Iemand hiervoor tips die niet gelijk honderden euro's kosten? Zal om 20 stuks gaan die ik nodig zal hebben.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on November  3, 2017, 10:22:45
Ben uiteindelijk uitgekomen op bindingposts van Viborg via amazon.de




Specs:
Conductor:Pure Copper
Housing: Carbon Fiber,POM, Eutectic Copper Alloy
Insulation :Nylon (Red/Black) and Polycarbonate (Clear)
Connections: Soldered or Set Screw
Specified for core diameters up to 4.5mm
Housing: 11.5φ x 23.4mm (H)
Total Overall Length: 54 mm approx.
3-Layer Plated :
1. Oxygen Free Copper Plated
2. Silver Plated
3. Rhodium Plated

Nu nog op zoek naar geschikte banaanpluggen. Iemand hiervoor tips die niet gelijk honderden euro's kosten? Zal om 20 stuks gaan die ik nodig zal hebben.

Die zien er strak uit zeg!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on November  3, 2017, 12:38:34
Die zien er strak uit zeg!

Ben ook erg benieuwd.

Wat ik ga doen is zoals Blue-Eyes het ook heeft gedaan. Heb de dozen waar de luidsprekerkabel uit komt voorzien van blindplaten. Op de blindplaten komen dan de de binding posts. Kwam er alleen achter dat ik nu dus 45m kabel heb gebruik en alsnog te kort kom om het af te werken :D Zal nog eens 10m nodig hebben om het af te ronden.  :laugh:


blue-eyes

Mooi, dat wordt gewoon lekker strak! Goede keus, goed advies ook :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on November  3, 2017, 17:18:50
Mooi, dat wordt gewoon lekker strak! Goede keus, goed advies ook :D :P

Goede adviezen zijn altijd geld waard! Maar kan ook worden ingelost met een luistersessie.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

De specificaties van Viborg moet je niet te serieus nemen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WickedGame

Denk je alles wel gehad te hebben met de nieuwbouwwoning komt er altijd wel weer iets naar voren dat niet wenselijk is.

Hele huis hebben we voorzien van Hirschmann Koka799 coax kabel voor TV, en de wandcontactdozen zijn Hirschmann EDC1000. Voordat onze electromonteur de luidsprekerkabels had getrokken had ik de coaxkabel direct op de horizonbox zitten zonder EDC1000. Dit ging uitstekend en was er geen issue.

Nu met de EDC1000 erop en daarop dan weer een Ziggo certified coaxkabel levert op RTL4, 5, Veronica issues op. Haperend beeld. Nu na veel overleg met Ziggo toch de conclusie gekomen dat het signaal versterkt moet gaan worden. Heel leuk, weer wat kosten erbij die niet voorzien waren... en de meterkast nog voller :D

Hirschmann HMV 41 is in ieder geval onderweg. De keuze voor deze versterker is mede omdat die compleet toekomstvast is. Hopelijk is dan het hele gebeuren rondom tv/audio nu wel een keer klaar :)

blue-eyes

Hebben ze geen glas bij jullie? Gewoon alles als IP verkeer :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LuPo

Deze hobby bezorgd je nog eens kopzorgen. :P ;D

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on November  8, 2017, 22:47:41
Hebben ze geen glas bij jullie? Gewoon alles als IP verkeer :P

Wel glas aanwezig, maar de kosten vind ik op het ogenblik te hoog.

Quote from: LuPo on November  9, 2017, 09:41:07
Deze hobby bezorgd je nog eens kopzorgen. :P ;D

Nou, dat valt nog wel mee. Maar je komt niet graag tot verassingen die je in wezen door gebruik van goede producten niet had verwacht.

WickedGame




Zo vanavond even tijd gemaakt om de binding posts op de blindplaten te monteren en uiteindelijk af te monteren op de getrokken supra kabel.

Moet zeggen dat ik heel erg content ben met het resultaat.

patsijb


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey