Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

denoontje


Raymond187

Kast waar de Anthem bij mij in stata is achter ook helemaal open en bovenkant 10CM vrije ruimte. Als ik de Anthem aan hem staan tijdens een film met het kast deurje dicht dan heb ik het idee dat er brand ontstaat zo warm wordt dat ding  :eh:

Mooie foto's  :thumbs-up:

Je center zo op de grond... hoor je dat niet? Ik heb ooit some aeons ago op me CRT de center speaker staan en later onder de TV en dit was een stuk beter. De stemmen waren directer (ja was nog DPL... I told you aeons ago :D )

Ook gave LP speler  :worship:

skyfox

Quote from: WickedGame on February  5, 2014, 09:07:02
Anderzijds is nog wel de vraag lost een Frontfire de dip op op die locatie?

Dit kan je natuurlijk nu al enigzins uittesten door de Rel op zn kant te leggen en de Anthem te laten meten. Meten is weten ;-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WickedGame

Quote from: larzie on February  5, 2014, 21:35:06
W1ck3d-HT

Ik krijg plots chantal jansen voor mij bij die benaming... lang leve wicked the musical  :hmmm:

Quote from: Maro on February  5, 2014, 22:08:04
The Dark Room

:D

Het is al zo licht op de foto's :P

Quote from: denoontje on February  5, 2014, 23:40:16
OOOO D3

Wat is jou merk auto?
Ik heb een oooo  :P

Oohhwwwdiieee adrie  ;D

Quote from: Raymond187 on February  6, 2014, 08:20:12
Kast waar de Anthem bij mij in stata is achter ook helemaal open en bovenkant 10CM vrije ruimte. Als ik de Anthem aan hem staan tijdens een film met het kast deurje dicht dan heb ik het idee dat er brand ontstaat zo warm wordt dat ding  :eh:

Mooie foto's  :thumbs-up:

Je center zo op de grond... hoor je dat niet? Ik heb ooit some aeons ago op me CRT de center speaker staan en later onder de TV en dit was een stuk beter. De stemmen waren directer (ja was nog DPL... I told you aeons ago :D )

Ook gave LP speler  :worship:

Kastje staat bij het spelen/draaien van film uberhaupt open. Dus genoeg ventilatie voor en achter, en wat je niet ziet is dat er aan de rechterkant ook nog 10cm ruimte zit. Zoals ik al zei, merk nergens dat de Anthem warm wordt, hij blijft in iedergeval koeler dan de Marantz was.

Nope center op die locatie werkt prima, nooit geen last mee gehad en nu ook niet. Het was ooit de bedoeling dat de center op de plek van de platenspeler zou komen. Maar de Transrotor past niet onderin, en mijn vorige platenspeler paste wel maar de arm kon toen niet draaien... dus vandaar uit noodzaak zo opgebouwd.

Het heeft in iedergeval geen nadelig effect.

Quote from: skyfox on February  6, 2014, 08:23:51
Dit kan je natuurlijk nu al enigzins uittesten door de Rel op zn kant te leggen en de Anthem te laten meten. Meten is weten ;-)

Yup is zeker een idee om eens te kijken wat er gebeurd als ik de sub kantel. Als dit het effect brengt wat het moet zijn dan weet ik waar ik naar moet gaan kijken.  ;D


Etiennevh

Mooie componenten Marc! Die LP speler is echt een sieraad om te zien zeg :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Quote from: Etiennevh on February  6, 2014, 09:15:34
Mooie componenten Marc! Die LP speler is echt een sieraad om te zien zeg :)

Thanks Etienne,

En weet je het is niet eens mooi om naar te kijken! Het klinkt ook nog eens geweldig  :pompom:

Etiennevh

Quote from: WickedGame on February  6, 2014, 10:04:44
Thanks Etienne,

En weet je het is niet eens mooi om naar te kijken! Het klinkt ook nog eens geweldig  :pompom:
Haha goedzo! Ik ben wel gecharmeerd van die mooie looks, maar dat het ook nog geweldig klinkt dat kan ook niet anders met zo'n set :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jurgen79

Ziet er fraai uit allemaal :) Wel weer lekker doorgeslagen in het aantal componenten dat er inmiddels staat, bekend probleem haha :D Ik heb inmiddels ook zoveel staan (cd speler, blu-ray speler, receiver, stereo versterker, media speler, nas, squeezebox en komt nog hoodftelefoonversterker bij) dat het erg lastig begint te worden om een geschikt nieuw meubel te vinden waar alles in past  ;D
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

WickedGame

Quote from: jslender on February  6, 2014, 10:53:09
Ziet er fraai uit allemaal :) Wel weer lekker doorgeslagen in het aantal componenten dat er inmiddels staat, bekend probleem haha :D Ik heb inmiddels ook zoveel staan (cd speler, blu-ray speler, receiver, stereo versterker, media speler, nas, squeezebox en komt nog hoodftelefoonversterker bij) dat het erg lastig begint te worden om een geschikt nieuw meubel te vinden waar alles in past  ;D

Tja het doorslaan gebeurd geleidelijk en voor je het weet heb je weer veel te veel staan. Heb wel een aantal apparaten staan waar ik hoop toch een keer afscheid van te gaan nemen. Als eerste de Humax, die wil ik gaan vervangen als er een nieuwe TV komt met CI module of iets wat er tegen die tijd leverbaar is. Daarnaast twijfel ik of ik de Blu-Ray moet behouden of over moet gaan op streaming. Dat zou betekenen het vertrek van AppleTV en de Marantz voor 1 apparaat.

De CDP-502 blijft, die dient bij mij als cd-speler en is daar erg goed in. Dat die nog DVD kan is leuk meegenomen maar geen prio voor dit apparaat.

Raymond187


Maro

Quote from: Raymond187 on February  6, 2014, 11:45:58
Zie in me glazenbol een Oppo 105D  :angel:

En die kan het die Classe CDP nog wel eens erg moeilijk maken.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on February  6, 2014, 15:32:09
En die kan het die Classe CDP nog wel eens erg moeilijk maken.  :angel:

Wie weet... ik ken de Oppo's niet goed genoeg. De CDP-502 ooit gekocht als package deal met een CA-2200. Voordeel wat er toen was dat je de CDP-502 en CA-2200 op elkaar kon aansluiten (gebalanceerd) en dat je dan klaar was. De CDP-502 is namelijk ook voorversterker, waarbij er ook nog eens is gekozen voor een geheel gescheiden opzet met aan de ene kant de CD weergave (bijna identiek aan de CDP-202) en aan de andere kant de DVD-weergave.

Heb al wel eens een shootout gedaan met een Classe CD-speler waarin de CDP-502 nipt wat won (kleine verschillen waarneembaar).

Ik vermoed ook wel dat de Oppo goed presteert, kan mij nog wel herinneren dat er ook menig Oppo's waren met upgrades (TUC etc). Dus geeft het wel aan dat Oppo mooie machine's kan bouwen.

Even nog iets anders. De naam voor de HT gaat worden....

*trommelgeroffel*

:popcorn:

*trommelgeroffel*

"The Canadian VIP-Room"

Vanwaar deze naam: Ten eerste is Classé samen met Anthem beiden afkomstig uit Canada en VIP-Room staat op mijn deurmat  :blink:  :laugh: 1+1 maakt 2 dacht ik ;)





Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room


WickedGame

Ik loop overigens nog met een idee wat ik vroeger (voordat de Anthem kwam) in mijn hoofd heb gelopen. Dat is namelijk een CP-500 of CP-700 als Pre voor de CDP-502 en CA-2200 componenten. Voordeel is dan dat ik de streaming/cd en LP over de Classé laat lopen. En de Anthem via SSP functie op de CP-500/700 laat lopen voor de fronts.

Dan krijg je een compleet gescheiden stereo en surround setup. Alleen twijfel ik heel erg of dit echt beter is of zelfs nodig is nu de Anthem er is gekomen.

Dus is een CP-500/700 een upgrade of zeggen jullie niet doen! Zeker een CP-500 kan je leuk kopen, een CP-700 is lastig te vinden.

frank2

Quote from: WickedGame on February 11, 2014, 09:47:34
Ik loop overigens nog met een idee wat ik vroeger (voordat de Anthem kwam) in mijn hoofd heb gelopen. Dat is namelijk een CP-500 of CP-700 als Pre voor de CDP-502 en CA-2200 componenten. Voordeel is dan dat ik de streaming/cd en LP over de Classé laat lopen. En de Anthem via SSP functie op de CP-500/700 laat lopen voor de fronts.

Dan krijg je een compleet gescheiden stereo en surround setup. Alleen twijfel ik heel erg of dit echt beter is of zelfs nodig is nu de Anthem er is gekomen.

Dus is een CP-500/700 een upgrade of zeggen jullie niet doen! Zeker een CP-500 kan je leuk kopen, een CP-700 is lastig te vinden.

Uitproberen, maar voor jouw puur een afweging, is het het geld waard, en geeft het meerwaarde.
Trouwens mooie stoel, die heb ik ook nog, de draaistoel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on February 11, 2014, 10:40:03
Uitproberen, maar voor jouw puur een afweging, is het het geld waard, en geeft het meerwaarde.
Trouwens mooie stoel, die heb ik ook nog, de draaistoel.

Is ook uitproberen, is ook meer een gedachten en geen must tot nu toe. Ben erg tevreden hoe het geheel nu speelt. Afgezien van de subwoofer dip waar de oorzaak wel duidelijk is (locatie). Moet nog wel even testen wat het effect is als ik een frontfire sub simuleer met de REL of dan de dip minder of zelfs weg is. Als dat zo is dan is de REL de volgende die het speelveld moet gaan verlaten. Zo niet dan blijft die lekker :D

Stoel is al heel lang in het bezit in onze familie. Heb hem bij het verkrijgen daarvan opnieuw laten stofferen. De stoel kan je overigens nog steeds kopen. Betreft een Artifort F510

RubenV.

Leuke en toepasselijke naam, "the Canadian VIP-Room"  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Je beperkt je op langere termijn wel in je merkenkeuze met zo'n naam natuurlijk.  :D 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

#1670
Ach als je eenmaal Anthem hebt "geproefd" wordt het erg zwaar om weer naar een ander merk te gaan. ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Quote from: frank2 on February 11, 2014, 15:55:51
Ach als je eenmaal Anthem hebt "geproefd" wordt het erg zwaar om weer naar een ander merk te gaan. ;D ;D

Ik had niet anders verwacht van jou frank.  :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Denk dat ik mijn HT maar "little China" ga noemen dan.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187