Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

frank2

Quote from: WickedGame on October 31, 2013, 09:21:00
Je woont helaas een beetje uit de richting, anders had ik allang erop in gegaan. Klinkt goed de ARC instelling, kijk ook al een beetje naar de MRX710 ivm het uiterlijk, alleen ligt die even doodleuk boven budget. Zou betekenen dat ik of langer moet wachten, of genoegen moet nemen met een MRX700 of andere receiver nu...

Enerzijds heb ik ook weinig zin meer om te wachten. Januari (bonus maand) wil ik toch wel knopen gaan hakken.

Ik verwacht dat als de 710 uitkomt er gegarandeerd enkele 700 versies op de tweedehands markt komen.
Ik heb regelmatig contact met Snowmaster die op dit moment de X4000 thuis heeft. Hoewel die zeker goede dingen doet zoals hij zelf zegt, zou hij liever voor een Anthem gaan, dit vanwege de goede muzikaliteit en het goede surround en stereo gebeuren van dit merk. Wat wel slechter is is dat er geen app e.d. op zit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Geen App op de 700 idd. En dat gaat ook niet gebeuren. Erg schraal  :nopompom:

€1500 voor een mrx 700 is toch bijna een *no brainer* zoals dat hier op het forum wordt gezegd :)

larzie

#1302
Het is het wachten wel waard. ARC is echt top. Corrigeert bijna alle imperfecties van de ruimte waarin deze is opgesteld. Je krijgt met een Anthem veel waar voor je geld.

PS: Ik mis een app niet, omdat ik mijn htpc als bron gebruik.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on November  1, 2013, 12:17:32
Het is het wachten wel waard. ARC is echt top. Corrigeert bijna alle imperfecties van de ruimte waarin deze is opgesteld. Je krijgt met een Anthem veel waar voor je geld.

PS: Ik mis een app niet, omdat ik mijn htpc als bron gebruik.

Tja keuzes, zag dat de MRX710 ook niet meer een seriele kabel nodig heeft voor ARC. Uiterlijk is wat strakker, verder kon ik weinig grote verschillen zien. Nog niet helemaal in gedoken, maar zo op het eerste gezicht geen grote verschillen.

Een app is leuk maar geen noodzaak/pre!

larzie

Dit las ik in een review:

"In a nutshell, the key benefits of this line over the previous one include a new proprietary amplifier featuring Advanced Load Monitoring circuitry, an improved version of Anthem Room Correction (ARC), faster operation, more HDMI inputs, dual HDMI outputs, 4K upscaling and pass-through, software updatable via USB, apps for Apple products (Android coming), easier-to-read onscreen display, crossover adjustments in 10Hz increments, and sleeker designs, as well as a few other things."
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on November  1, 2013, 12:52:12
Dit las ik in een review:

"In a nutshell, the key benefits of this line over the previous one include a new proprietary amplifier featuring Advanced Load Monitoring circuitry, an improved version of Anthem Room Correction (ARC), faster operation, more HDMI inputs, dual HDMI outputs, 4K upscaling and pass-through, software updatable via USB, apps for Apple products (Android coming), easier-to-read onscreen display, crossover adjustments in 10Hz increments, and sleeker designs, as well as a few other things."

Wel een paar leuke features, maar kon de MRX700 geen 4K upscaling en throughput? Als die dat niet kan, verdwijnt die al van het lijstje namelijk. Wil een receiver hebben waar ik zeker met de 4K standaard in het vooruitzicht future proof ben (zover je dat met een receiver bent). Mijn huidige Marantz heb ik namelijk ook al een tijdje en was altijd perfect tot de HDMI standaard werd doorgedrukt en ik langzaam aan achter de feiten begon aan te lopen.

Dus elke nieuwe aankoop bekijk ik zoveel mogelijk met een toekomstige bril op.

Raymond187

HDMI heeft idd een through ingang. Deze is handmatig in te stellen via het menu. Dan gaat het signaal 1:1 door.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November  1, 2013, 14:01:21
HDMI heeft idd een through ingang. Deze is handmatig in te stellen via het menu. Dan gaat het signaal 1:1 door.

Ook 4K materiaal?

Raymond187

Dat van de 4K zie ik nergens staan.

1:1 doorvoer lijkt me dan van wel.

Ik heb de Oppo op de TV aangesloten en vanuit de Oppo nog ene hdmi voor audio naar de Anthem.

Maro

Quote from: Raymond187 on November  1, 2013, 14:14:38
Dat van de 4K zie ik nergens staan.

1:1 doorvoer lijkt me dan van wel.

Ik heb de Oppo op de TV aangesloten en vanuit de Oppo nog ene hdmi voor audio naar de Anthem.

Voor 4K moet je toch minimaal HDMI 2.0 hebben. Met 1.4 krijg je geen 4K , 60 fps (frames per seconde).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Als dat zo is dan heb jij je antwoord Wicked ;)

larzie

Geen 4K idd volgens mij. Dan moet je de nieuwere Anthem hebben.
Maar goed zoveel 4K materiaal is er nog niet. Leuk straks die tv's in 4K, maar als er nog geen films zijn in die resolutie schiet het natuurlijk niet op.
Dat gaat nog wel even duren vermoed ik.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Quote from: larzie on November  3, 2013, 00:40:14
Geen 4K idd volgens mij. Dan moet je de nieuwere Anthem hebben.
Maar goed zoveel 4K materiaal is er nog niet. Leuk straks die tv's in 4K, maar als er nog geen films zijn in die resolutie schiet het natuurlijk niet op.
Dat gaat nog wel even duren vermoed ik.

Je weet dat veel films nu al opgenomen worden in 4K? Series ook zoals House of Cards.


LuPo


WickedGame

Quote from: larzie on November  3, 2013, 00:40:14
Geen 4K idd volgens mij. Dan moet je de nieuwere Anthem hebben.
Maar goed zoveel 4K materiaal is er nog niet. Leuk straks die tv's in 4K, maar als er nog geen films zijn in die resolutie schiet het natuurlijk niet op.
Dat gaat nog wel even duren vermoed ik.

Ik snap je insteek, maar denk toch wel dat 4K gepushed gaat worden. En dan is het toch wel prettig dat je receiver het aan kan, en voorlopig mee kan. Zou zonde zijn als ik nu iets koop en over een jaar de haren uit mijn kop trek dat ik niet de iets duurdere had genomen omdat die wel de 4K feature had.


larzie

Dat wordt dus een MRX710! :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

#1317
Oeps sorry 2x zelfde bericht. Zit op mijn smartphone. :) Al aangepast dmv dit zinloze bericht! :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Quote from: larzie on November  4, 2013, 08:57:57
Dat wordt dus een MRX710! :)

Lijstje gaat dan worden:

- MRX710 (minpunt is prijs)
- Marantz SR7008
- Denon X4000
- Denon 4520 (misschien een optie, ben er nog niet helemaal voeruit. Hij is ook wat te groot :D)

frank2

Snowmaster heeft pas geleden een Denon X4000 gekocht. Hij zij tegen mij dat deze nog steeds aan het inspelen is zelfs na 300 uur. Maar hoewel hij zeker positieve punten hoort/ziet aan deze reciever is hij nog niet overtuigd. Komend weekend gaan wij de Denon X4000 vergelijken op mijn set met de Anthem 700. De bron zal hetzelfde zijn. HDD en BoxeeBox.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik


Ik heb niet meegekregen wat je budget is maar er staat een hele mooie Denon AVC A1HDA 3D versie op Audiomarkt.

Heel  uniek vanwege het 3D board die niet meer te krijgen is. Deze is wel gebruikt maar dat zou mijn persoonlijke keuze zijn boven het lijstje hieronder. Een hogere klasse als de genoemde Anthem, Denon en Marantz.





Quote from: WickedGame on November  4, 2013, 09:19:46
Lijstje gaat dan worden:

- MRX710 (minpunt is prijs)
- Marantz SR7008
- Denon X4000
- Denon 4520 (misschien een optie, ben er nog niet helemaal voeruit. Hij is ook wat te groot :D)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WickedGame

Quote from: frank2 on November  4, 2013, 16:00:03
Snowmaster heeft pas geleden een Denon X4000 gekocht. Hij zij tegen mij dat deze nog steeds aan het inspelen is zelfs na 300 uur. Maar hoewel hij zeker positieve punten hoort/ziet aan deze reciever is hij nog niet overtuigd. Komend weekend gaan wij de Denon X4000 vergelijken op mijn set met de Anthem 700. De bron zal hetzelfde zijn. HDD en BoxeeBox.

Ik lees zijn inspanningen op het gebied van de X4000 ook mee. Ben wel benieuwd naar jullie vergelijk.

Quote from: vik on November  4, 2013, 17:56:15
Ik heb niet meegekregen wat je budget is maar er staat een hele mooie Denon AVC A1HDA 3D versie op Audiomarkt.

Heel  uniek vanwege het 3D board die niet meer te krijgen is. Deze is wel gebruikt maar dat zou mijn persoonlijke keuze zijn boven het lijstje hieronder. Een hogere klasse als de genoemde Anthem, Denon en Marantz.


Budget is gesteld op een max. van 1500,- euro. Ik vermoed dat de AVC A1HDA duurder is, en ook qua receiver te groot om in de kast te plaatsen (eis van het vrouwtje).

vik

Iets boven het budget en zeker ook een flinke unit.



Quote from: WickedGame on November  5, 2013, 15:17:56
Budget is gesteld op een max. van 1500,- euro. Ik vermoed dat de AVC A1HDA duurder is, en ook qua receiver te groot om in de kast te plaatsen (eis van het vrouwtje).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WickedGame

Quote from: vik on November  5, 2013, 20:00:54
Iets boven het budget en zeker ook een flinke unit.

Heb je tip even doorgezet naar mijn vader, die zoekt een vervanger voor zijn Marantz SR9300

frank2

Het testen van de Denon X4000 bij Snowmaster is klaar. De Denon is ingespeeld na 350 uur en hij heeft de X4000 vergeleken met zijn oude 4306 reciever.  De verbetering is wel aanwezig vlgs hem, handshake is er niet meer, en het geluid is commercieel en warm. De warmte is zeker net zo sterk als zijn oude Denon. (denon sound)
Eindconclusie van hem is dat de X4000 bassterk is, commercieel, warm, met meer hoog. Hij heeft ook meer controle. De4306 laat daar punten liggen, echter de beleving is bij zijn oude reciever beter. Hij is er wel zeker van dat een Anthem een echt andere klasse is, welke beter is. Voor 1300 euro is de Denon X4000 zeker goed, maar hij kan niet op tegen een "duurdere" Anthem van 2000 euro. Vlgs. hem dan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren