Meet & greet/luistersessie bij Remko thuis (Utrecht), part II

Started by reMC, February 21, 2007, 09:02:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

O.k., het is nog wat vroeg, maar ik kon het niet laten.

Ik heb Garmt, Frank, Ruben en Audioloog al uitgenodigd voor de eerste luistersessie. Dat is redelijk veilig publiek >:D

Daarna denk ik aan Patrick, Erik, Martin en Huub. Ik geloof dat jullie allemaal ooit eens hebben aangegeven de set te willen horen. Erik, jij kent het systeem natuurlijk al, maar ook jij bent van harte welkom :D

Over een datum is nog lastig iets te zeggen, maar ik denk aan de maand april. Wel eerst de set perfect zien op te stellen en optimaliseren (ik denk dat een scheidingstrafo ECHT nodig is en die heb ik nog niet ;))

Zijn we/jullie trouwens van plan om te shoot-outen of gewoon om lekker muziek te luisteren? Ik ben in principe voor het laatste, maar van apparatuur die ik nog niet ken vind ik het aan de andere kant niet erg om die in mijn set te horen...

reMC

Voor de vorm maar even een foto van hoe de set er nu uit ziet:


chansig

Hallo reMC,

Ik woon aardig in de buurt van Utrecht dus ik hou me graag aanbevolen om ook eens te mogen luisteren. Veel over gelezen, maar dat is niets vergeleken met luisteren. Daarnaast heb ik de 47 labs en de speakers ooit wel eens apart van elkaar gehoord, maar de combi lijkt mij wel een boeiende...

Dus...... ;D 8)

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

Hoi Hans, je bent zeker welkom (ik was je niet vergeten ;)). Ik zal even bedenken wie ik nog meer over mijn gloednieuwe tapijt laat lopen, je mag natuurlijk ook een keer alleen komen (of een keer samen met Huub, jullie kennen elkaar tenminste)?

chansig

Quote from: reMC on February 21, 2007, 09:45:10
Hoi Hans, je bent zeker welkom (ik was je niet vergeten ;)). Ik zal even bedenken wie ik nog meer over mijn gloednieuwe tapijt laat lopen, je mag natuurlijk ook een keer alleen komen (of een keer samen met Huub, jullie kennen elkaar tenminste)?

Alleen of met Huub dat maakt me niet zoveel uit, ik kan wel wachten. Zorg eerst maar dat je de set in je nieuwe huis aan de praat krijgt en je een beetje gesetteld bent en dan komt het wel. Alvast bedankt dat je mijn uitnodiging accepteert  ;D ;D ;D ;D (er zijn mensen die het erg vervelend vinden als jezelf ergens uitnodigd)

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Paul1967

#5
>ff offtopic<

Mooie luidsprekers Remko ;)

Mvg, Paul

reMC


hifiman

Ik ben erg benieuwd naar je set! Wat het wel of niet shootouten betreft, ik denk dat je over een shootout spreekt als je een bepaald thema hebt, bijvoorbeeld Interlinks vergelijken. Dat is hier niet aan de orde dus is het per definitie geen shootout lijkt me  ;D Je vroeg me mijn Monica DAC mee te nemen, dat lijkt me leuk om even te vergelijken met jouw DAC, maar dat maakt het nog geen shootout.. Lekker luisteren lijkt dus voorop te staan  :D

reMC

Quote from: Audioloog on February 21, 2007, 10:08:31
Je vroeg me mijn Monica DAC mee te nemen, dat lijkt me leuk om even te vergelijken met jouw DAC, maar dat maakt het nog geen shootout.. Lekker luisteren lijkt dus voorop te staan  :D

Maar natuurlijk, je dac! Lijkt mij goed (maar vind ik wel shoot-outen :P).

hifiman

#9
Quote from: reMC on February 21, 2007, 10:11:32
Maar natuurlijk, je dac! Lijkt mij goed (maar vind ik wel shoot-outen :P).
Dat vind ik pas als iedereen zijn DAC mee gaat nemen , ach kwestie van definitie  :P

Edit: als anderen het overigens niet prettig vinden wil ik de DAC ook wel thuis laten...

Martin_M

Lijkt me leuk, Remko.

Muziek luisteren lijkt mij in eerste instantie het leukst want ik wil graag horen waar jij voor gaat.

Dat er daarna wat ge-shootout gaat worden is natuurlijk helemaal niet erg ;)

Ik heb het allemaal niet meer zo gevolgd maar heb je intussen wat gedaan aan kameraanpassingen???
Misschien kan ik een diffuserpaneel (180 x 41) meenemen (hopelijk twee maar die moet dan wel af zijn :P)

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

reMC

Quote from: Martin_M on February 21, 2007, 10:35:23
Muziek luisteren lijkt mij in eerste instantie het leukst want ik wil graag horen waar jij voor gaat.

Zolang je maar niet schroomt je eigen muziek mee te nemen!

Quote
Ik heb het allemaal niet meer zo gevolgd maar heb je intussen wat gedaan aan kameraanpassingen???

Je bent inderdaad niet meer helemaal bij ;D Op dit moment woon ik nog in Groningen en vanaf 20 maart in Utrecht. In principe moet daar dus nog 'alles' gedaan worden aan de akoestiek. Daarom ben ik ook nog niet zeker over de datum van de luistersessie. En hoewel ik de akoestiek wel goed wil aanpakken, heb ik de ervaring dat Cees het vaak met simpele middelen voor elkaar krijgt, ik VERMOED dus dat het niet al te lang duurt voordat het goed klinkt.

Quote from: Martin_M on February 21, 2007, 10:35:23
Misschien kan ik een diffuserpaneel (180 x 41) meenemen (hopelijk twee maar die moet dan wel af zijn :P)

Is wellicht interresant! Als ik tegen die tijd nog niet tevreden ben met mijn akoestiek mag je zeker dat diffuserpaneel meenemen 8)

FrankB

I'll be there ;D

Wat mij betreft een muziekshoot-out, maar dat weet je al ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Garmt, Frank, Ruben en Audioloog: hoe zitten jullie qua tijd in de weekenden vanaf 14 april?

hifiman

Quote from: reMC on February 21, 2007, 12:50:09
Garmt, Frank, Ruben en Audioloog: hoe zitten jullie qua tijd in de weekenden van 14 april?
Ik zal het vanavond aan de baas ehhh mijn vrouw vragen  :P , maar volgens mij gaat dat wel lukken!  :)

reMC

Quote from: Audioloog on February 21, 2007, 12:51:40
Ik zal het vanavond aan de baas ehhh mijn vrouw vragen  :P , maar volgens mij gaat dat wel lukken!  :)

Ik bedoelde eigenlijk de weekenden VANAF 14 april, dus ook die van 21 en 28 april...

FrankB

Quote from: reMC on February 21, 2007, 12:50:09
Garmt, Frank, Ruben en Audioloog: hoe zitten jullie qua tijd in de weekenden vanaf 14 april?

Dan moet ik eerst een update kopen voor m'n agenda die tot na 1 april gaat ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Quote from: reMC on February 21, 2007, 12:53:04
Ik bedoelde eigenlijk de weekenden VANAF 14 april, dus ook die van 21 en 28 april...
Ook prima  ;D

advr

Hoi Remco,

Natuurlijk ben ik een beetje een onbekende voor jou, voor FrenkB niet echt, maar ik zou graag ook jouw set eens willen bewonderen.  ;D
Sowieso ben ik een buizengek maar ook de Sonatines zou ik wel eens in een echte set willen horen. Dus als er in een van de luistersessies een plaatsje is dan zou ik graag komen luisteren. :D

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz


reMC

Quote from: advr on February 21, 2007, 21:03:22
Hoi Remco,

Natuurlijk ben ik een beetje een onbekende voor jou, voor FrenkB niet echt, maar ik zou graag ook jouw set eens willen bewonderen.  ;D
Sowieso ben ik een buizengek maar ook de Sonatines zou ik wel eens in een echte set willen horen. Dus als er in een van de luistersessies een plaatsje is dan zou ik graag komen luisteren. :D

Ook jij bent zeker welkom. Ik denk dat het voor jou het leukste is om met de eerste groep mee te gaan, maar ik ben bang dat dat wat vol wordt :-\

Zodra ik een wat betere kijk heb op de ruimte laat ik het je weten!

reMC

Quote from: garmtz on February 21, 2007, 21:40:26
Voor zover ik weet geen afspraken die weekends.

Zullen we dan, als de rest ook kan, alvast een afspraak maken voor zaterdag 28 april? Ik weet het, het is nog wel heel ver weg en misschien is mijn set dan nog niet eens optimaal, maar als we pas gaan plannen wanneer het wél zo ver is, zijn we weer een maand verder voordat iedereen tegelijk kan :)

Tjeb

Misschien is dit iets voor het ruimte probleem:



In de lengte richting passen daar zitten al gauw 12 mensen op ;D

MvG Tjeb

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: reMC on February 21, 2007, 09:02:54
O.k., het is nog wat vroeg, maar ik kon het niet laten.

Ik heb Garmt, Frank, Ruben en Audioloog al uitgenodigd voor de eerste luistersessie. Dat is redelijk veilig publiek >:D

Daarna denk ik aan Patrick, Erik, Martin en Huub. Ik geloof dat jullie allemaal ooit eens hebben aangegeven de set te willen horen. Erik, jij kent het systeem natuurlijk al, maar ook jij bent van harte welkom :D



Bedoel je mij of een andere Erik... :-[ :-[
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on February 21, 2007, 23:04:38
Bedoel je mij of een andere Erik... :-[ :-[

Oei, dit kan pijnlijk worden.........
















;D

You it is!