Wharfedale of Kef?

Started by e-lektron, February 3, 2007, 14:32:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

e-lektron

Ik was ff in de war, 300 euro voor de Q7 lijkt niet overdeven veel idd als de Q5 maar 260 euro kost. Maar de vraag is of mijn receiver zwaar genoeg is en of de compacts dan wel nog goed passen als rears met zulke zware fronts.

e-lektron

Ik heb binnenkort een nieuwe receiver, mijn marantz sr4300 wordt dan vervangen door een denon AVR-2105, deze heeft per kanaal 125 watt in tegenstelling tot de 80w van de marantz (dacht ik). Dan zou ik eventueel wel overwegen om de Q7 te nemen als fronts, maar het lijkt dan zo overkill tov de compacts.

e-lektron

Begint hier een beetje een monoloog te worden :).

Ik zie nu dat het 90w rms per kanaal is, dus niet echt zo veel meer. Ik denk dat ik gewoon voor de Q5 ga gaan, iemand die hier iets op te zeggen heeft?

Roksan

Ik zou niet op basis van vermogen een luidspreker uitkiezen ;)

Als je budget toelaat is een Q7 natuurlijk wel de moeite waard. Zeker voor de prijzen waar ze nu voor weggaan.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

AlphaMale

Ik zou ook niet kiezen op basis van vermogen. Klankkwaliteit moet de hoogste prioriteit hebben, imho
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

e-lektron

#80
Dus het feit dat mijn receiver minder vermogen kan geven zal enkel resulteren dat het minder luid zal gaan? Dan lijkt die twee maal 30 euro extra voor de Q7 zeker te verwaarlozen. Ik vind ze net ook wel iets minder mooi als de Q5, maar met de frontjes erop zijn ze dezelfde dus maakt dan ook niet zoveel meer uit.

ps: wat is er zo verschillend aan de q7?

AlphaMale

De klank waarschijnlijk. Heb je ze al eens naast elkaar beluisterd?
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

e-lektron

Quote from: Pio-WDale on March 26, 2007, 18:01:31
De klank waarschijnlijk. Heb je ze al eens naast elkaar beluisterd?

Ik heb nog geen kans gehad om de Q7 te beluisteren, de Q5 wel.

Minguel

Quote from: e-lektron on March 26, 2007, 18:25:53
Ik heb nog geen kans gehad om de Q7 te beluisteren, de Q5 wel.

Als het even kan zou ik proberen om deze 2 naast elkaar te beluisteren. In een direct vergelijk vonden mijn oren de Q7 de betere van de 2; overall vond ik het een mooier geluid weergeven dan de Q5.

Maar nogmaals, probeer zelf te luisteren als het even kan met de reciever die je op het oog hebt.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

Felicimo

ik heb zelf ook voor de keuze gestaan of de Q5 of Q7....
en naar veel en lang luisteren heb ik voor de Q7 gekozen...
klinkt net ff wat beter en wat voller...

Het is zo... met pa heeft de q5 gekocht... en later een sub erbij...
dat was toch wel nodig.
en ik een Q7 en om te zeggen dat ik NU een sub nodig is? nee niet echt

voor het prijsverschil zou ik het niet laten en lekker voor de Q7 gaan...
je zal er geen spijt van krijgen
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D


Wishlist: mooie goeie Phono Pre

e-lektron

Momenteel heb ik een een bijna complete set, maar nog geen sub (q10c, 2xQ3, 2xQcompact). Maar ik krijg het echt moeilijk om de rears te plaatsen, ik heb te weinig plaats achter mijn bank in mijn kleine kamer. Ik zat te denken om als rears mss gewoon 2 kef eitjes op van die dunne stands te plaatsen ipv de compacts, het zal uiteraard minder zijn maar dat moet dan maar. Maar heb ik dan geen probleem dat de receiver te zwaar is voor de rears?

Rob Eric Blank

Quote from: e-lektron on June  1, 2007, 14:49:17
Momenteel heb ik een een bijna complete set, maar nog geen sub (q10c, 2xQ3, 2xQcompact). Maar ik krijg het echt moeilijk om de rears te plaatsen, ik heb te weinig plaats achter mijn bank in mijn kleine kamer. Ik zat te denken om als rears mss gewoon 2 kef eitjes op van die dunne stands te plaatsen ipv de compacts, het zal uiteraard minder zijn maar dat moet dan maar. Maar heb ik dan geen probleem dat de receiver te zwaar is voor de rears?
Nope je receiver is zeker niet te zwaar voor je rears. Niet zo blind staren opvermogen lijkt mij het beste. Is dus 2 keer de Q3 geworden?

djyamx

prijs kwaliteit vindt ik de wharefedales zeer goed

Crissis

Spuitelf... :D twee jaar na dato...
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D