Théâtre de Gand (Nieuwe foto's 19/10/08)

Started by e-lektron, June 30, 2008, 19:34:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

e-lektron

Ik heb sinds kort een kleine kelderruimte ter beschikking gekregen hier in het gebouw, nu de vakantie is begonnen kan ik beginnen met het inrichten van mijn eerste dedicated htroom. De kamer is net iets meer als 4 op 4m en ongeveer 2,2m hoog. Door de grote steunbalk die van voor tot achter loopt kan ik gemakkelijk een crt ophangen, ik heb gekozen voor een Barco Graphics 808s (indien alles goed gaat, hangt die er binnenkort) die zal projecteren op een 2,2m breed 16:9 spanscherm. Ik heb nog wel wat reservespullen liggen voor audio (Yamaha receiver, kef eitjes enz) maar ik ga voorlopig een Logitech z-5500 (inderdaad, hoort er niet echt thuis :)) plaatsen in afwachting tot ik een goede set heb kunnen samenstellen voor deze kamer.



Dit is de voorlopige simpele plattegrond van de kamer, je ziet in het bruin de steunbalk waar de barco aan zal hangen (het zwarte ding). Daaronder staan 2 banken die ik zaterdag ga ophalen. Het zijn banken waar elk 3 personen in kunnen zitten, ik heb ze op dit plannetje wat naar elkaar toegedraaid, lijkt me handiger voor als je alleen of met 2 kijkt, dan kan je al liggend kijken en dan is die kleine hoek wel wat handiger.

Deze ruimte maakt deel uit van een grotere kelder die links en rechts doorloopt maar toch wel gedeeltelijk is afgescheiden. Links en rechts worden over de hele lengte zwarte gordijnen geplaatst zodat wanneer deze gesloten zijn het gewoon 1 kamer van 4 op 4m wordt. Omdat we de kelder graag ook willen gebruiken voor feestjes te geven heb ik niet gekozen voor echte bioscoopstoelen, op zich wel jammer maar dan wordt het te moeilijk om alles weg te bergen als er een feestje gegeven wordt.

Verdere foto's van de ruimte in de huidige staat komen er aan.

sj0er-D

nice begin! 4x4 is niet slecht hoor! :D

reza

Mooi. Ik heb nog een hele mooie set speakers die het heel erg goed zouden doen in jouw ruimte ::) ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

e-lektron

Heb ze gezien, mooi maar boven mijn budget. Tenzij het geruild kan worden tegen lcd (data)beamers :D

gvy

#4
Hoy e-lectron,

Ik heb in een ander topic gezien dat je een scherm wil maken met MDF plaat en projectieverf.
Als je een lichter alternatief wil , dat bovendien geen aanslag op je budget is , kijk eens naar mijn scherm.
Ik heb een eenvoudige constructie met balkjes gemaakt. Hierover heb ik een doek gespannen, gekocht bij "kilotex" in Gent (baan naar Merelbeke) Het komt van de rol en is 1.5m breed.
dat heeft me ongeveer 21€ gekost voor een stuk van 2.7m.
Ik projecteer op 2.4 x 1.35m.
Verder heb ik een frame rondom gemaakt met de exacte afmetingen , die ik met zwarte velours heb afgewerkt.
Afijn , in m'n topic vind je op blz 7 de beschrijving van de bouw van dit scherm.


Als je het eens wil zien , moet je maar langskomen.

Geert

reza

Quote from: e-lektron on June 30, 2008, 19:54:40
Heb ze gezien, mooi maar boven mijn budget. Tenzij het geruild kan worden tegen lcd (data)beamers :D



Als het full HD is wel ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Garmir

gaat mooi worden elek :) als je hulp nodig hebt ^^ you know where to find me

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

e-lektron

Wel, laat mij weten hoe het morgen gegaan is met het maken van uw scherm, als het niet goed ging... blijf dan maar thuis  :P

J/K  ;D  Maar de laatste keer dat ik zelf een scherm probeerde maken was dit een ramp.

PS: de doos van uw dvd speler staat hier ook nog steeds als ik mij niet vergis

Garmir

Quote from: e-lektron on July  1, 2008, 20:08:30
Wel, laat mij weten hoe het morgen gegaan is met het maken van uw scherm, als het niet goed ging... blijf dan maar thuis  :P

J/K  ;D  Maar de laatste keer dat ik zelf een scherm probeerde maken was dit een ramp.

PS: de doos van uw dvd speler staat hier ook nog steeds als ik mij niet vergis

Hehe :) mijn vorige scherm is ook goed gelukt, maar ja de kwaliteit van dat stof is niet speciaal :p

En van die doos das juist ^^ die heb ik nog niet hier thuis liggen :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

e-lektron

Vandaag een dagje uit (Goes, Veerse meer,...) om vervolgens bij forumlid denu langs te gaan. Denu heeft me voor een heel mooie prijs voorlopig kunnen voorzien van geluid voor de HT  ;D

Garmir

elek morgen ga ik schermpie maken voor mijn ht, ik hou u op de hoogte met fotomateriaal :) en hoe ik het juist gemaakt heb.

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

e-lektron

Quote from: Garmir on July  2, 2008, 20:35:17
elek morgen ga ik schermpie maken voor mijn ht, ik hou u op de hoogte met fotomateriaal :) en hoe ik het juist gemaakt heb.

Scherm ziet er goed uit! Ik ga je eens contacteren voor eventueel donderdag af te spreken.


sj0er-D

waar blijven trouwens de foto's van de ruimte ;)

e-lektron

Ik heb geen camera liggen atm, zal vragen aan een maat of hij er morgen een kan meebrengen ;)

@Garmir, bedankt voor het staaltje! Het is idd vrij elastisch en vrij vlak. Spreken we vanavond op msn iets af voor donderdag eventueel?

Garmir

#14
Quote from: e-lektron on July  8, 2008, 12:18:02
Ik heb geen camera liggen atm, zal vragen aan een maat of hij er morgen een kan meebrengen ;)

@Garmir, bedankt voor het staaltje! Het is idd vrij elastisch en vrij vlak. Spreken we vanavond op msn iets af voor donderdag eventueel?

Is goed je weet me te vinden :), en ik kan altijd donderdag mijn Canon mee nemen... dan zijn de foto-aasgieren ook tevrede  O0

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

e-lektron

#15
Vandaag is Garmir de hele dag komen helpen met het bouwen. Na het zien van zijn zelfbouw scherm met het doek dat gvy ook gebruikt had ik gevraagd of hij er nog zo eentje kon maken van 210cm breed, na een dagje werk is dit het resultaat.



Breedte is uiteindelijk 208cm geworden, verhouding is 16:9 en de totale kostprijs van de materialen (hout, velours, metaal, doek) was 80 euro. Verder heb ik nog een foto van de ruimte, let niet op de rommel binnen een goede week zou deze ruimte er helemaal anders moeten uitzien  ;D



Voor de muur waar de doorgang in is komt een zwart gordijn over de volledige lengte (ook op de tegenoverstaande muur die niet in beeld is). De muur waar de wasbak tegen hangt is de muur waar het scherm tegen komt, de wasbak moet weg en er moet een valse wand komen ongeveer 10cm van de muur, daarachter komen ook eventuele kabels. De wand hier tegenover (waar de zetels tegen komen) krijgt ook een valse muur. Ik hoop beide wanden deze donderdag of vrijdag te doen want zaterdag komen ze met de projector :)

Garmir

Hiep hiep hoi, ziet er goed uit  O0

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

JeKa

Mooie ruimte man en het scherm ziet er ook goed uit!
Ga je die mooie originele uitstraling (gedeeltelijk) in tact laten?

e-lektron

Nee, de bedoeling is dat er zo goed als niets meer van te zien valt. Het is echt mijn ding niet, het is trouwens ook niet echt hoe het origineel was. Mijn grootvader heeft de ruimte een tiental jaar geleden 2 jaar gebruikt als Gallerij voor zijn werken (hobby) en toen ook volledig gerenoveerd naar zijn smaak. De kelder wordt nu al een goede 8 jaar enkel gebruikt als opslagplaats, dat vond ik nogal zonde :). Buiten een deel dat dient als fitnessruimte en de ht-ruimte waaraan we nu bezig zijn is er nog steeds voldoende plaats om feestjes te geven en spullen op te bergen.

JeKa

Jammer (al zal je er zeker wel wat moois van maken ;)).
Ik doelde ook alleen op de stenen en het plafond hoor en dit dan combineren met strak stucwerk en moderne inrichting  O0.
Hekje en vloer zou ik ook niet zo laten.

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Garmir

It will be great, I tell you. Ruimte is uitermate geschikt voor zo iets in te maken al is er wel genoeg werk om het klaar te krijgen.

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Atmoz

#21
Ziet er goed uit e-lektron :D
Mooi schermpje, en inderdaad mooie ruimte!! (had mivvel me trouwens ook al verteld :))

Quotewant zaterdag komen ze met de projector

^-^ 8)


Groetjes en tot zaterdag!!

Atmoz



[edit]

P.S. laat je ons ook even weten waar we zaterdag goed op stap kunnen gaan? (in Gent) We gaan na 't ophangen en kalibreren natuurlijk niet meteen naar huis ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

gvy

#22
Quote from: atmoz on July 16, 2008, 19:02:58
Ziet er goed uit e-lektron :D
Mooi schermpje, en inderdaad mooie ruimte!! (had mivvel me trouwens ook al verteld :))

^-^ 8)


Groetjes en tot zaterdag!!

Atmoz



[edit]

P.S. laat je ons ook even weten waar we zaterdag goed op stap kunnen gaan? (in Gent) We gaan na 't ophangen en kalibreren natuurlijk niet meteen naar huis ;)

Dat zou eigenlijk geen probleem mogen zijn,vermits zaterdag de start is van de Gentse feesten. ;D
Dat is het jaarlijkse 10 daags stadsfestival, waarin Gent op zijn kop wordt gezet en een komplete metamorfose ondergaat.
Op alle stadspleinen in het centrum, zijn podia , er staat een grote kermis en de straten daartussen , worden een kolkende mensenpoel. Ook buiten het centrum zijn er diverse activiteiten.

Maar dat wist je misschien al ? ;)
Normaal zal je wel het programma vinden op het internet ergens onder de hit Gentse feesten.

En als je niet van drukte houd, ben je hier ook altijd welkom, om m'n HT d'ondergrondse eens te bezoeken. Ik woon zo'n half uurtje van Gent.
Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat de start van de Gentse feesten boeiender is  ;D


Geert

gvy

Hoy Thimo,

Mooi scherm, en op de foto's ziet het ernaar uit dat je daar een leuke ruimte kan gaan ombouwen.
Heb je al een schets of plattegrondje getekend, of zit het allemaal in je hoofd.

Geert

e-lektron

Quote from: gvy on July 16, 2008, 23:42:32
Hoy Thimo,

Mooi scherm, en op de foto's ziet het ernaar uit dat je daar een leuke ruimte kan gaan ombouwen.
Heb je al een schets of plattegrondje getekend, of zit het allemaal in je hoofd.

Geert

Voorlopig zit het gewoon nog allemaal in mijn hoofd :)
Veel grote verbouwingen ga ik niet doen, ik probeer zo simpel mogelijk de ruimte geschikt te maken voor HT.

@Atmoz, het is idd de start van de Gentse Feesten  8)
Als je veel ambience, drukte, drank wil kan je wat rondlopen in het centrum (Korenmarkt, Vrijdagsmarkt, St Baafs, St Jacobs,...
En als je daarna nog dik wil feesten kan je naar de Vooruit gaan (10 days Off -> http://www.tendaysoff.be/nl/programma/)