Windows Vista gepresenteerd op een... Mac!

Started by Audiofiel, February 1, 2007, 11:00:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Op de Noorse tv is dit filmpje geweest waarin een topman van Microsoft Noorwegen uitlegt wat Vista inhoudt.

Het aparte is... hij doet dat op een Apple iMac. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Quote from: Audiofiel on February  1, 2007, 11:00:51
Op de Noorse tv is dit filmpje geweest waarin een topman van Microsoft Noorwegen uitlegt wat Vista inhoudt.

Het aparte is... hij doet dat op een Apple iMac. ;D
Kun je nagaan hoe goed Vista is ;D

Audiofiel

Overigens is er ook nog een filmpje van c|net met een bespreking van Office 2007. Je ziet daar een MacBook Pro aan het begin en einde. Verder een heel saai filmpje met een slaapverwekkende stem. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Quote from: Audiofiel on February  1, 2007, 11:00:51
hij doet dat op een Apple iMac. ;D
Nou moet eerlijk zeggen dat ik het filmpje niet helemaal heb uitgekeken (gaaaaap) maar volgens mij zie ik alleen maar een Apple beeldscherm hoor... ik begrijp dat iemand als jij dan al helemaal enthousiast wordt >:D maarreh... of mis ik iets?

Audiofiel

Quote from: jowi on February  1, 2007, 12:11:39
Nou moet eerlijk zeggen dat ik het filmpje niet helemaal heb uitgekeken (gaaaaap) maar volgens mij zie ik alleen maar een Apple beeldscherm hoor... ik begrijp dat iemand als jij dan al helemaal enthousiast wordt >:D maarreh... of mis ik iets?

Ja! ;D ;D ROTLOL  ;D ;D


Van de week hoorde ik dat ook al bij een klant. Komt er zakelijk bezoek voor degene waar ik net zijn 24" iMac sta in te richten. Dat bezoek zit te apegapen naar een Apple iMac waar ik Windows XP op aan het zetten ben, dus ze zeggen eerst "wat een mooie PC". De eigenaar van de iMac zegt "Maar dit is een Apple hoor". "Oh ja", zegt het bezoek, maar die draaien toch geen Windows?". Wij knikken beide in koor: "Alle nieuwe Macs wel"...

Willen ze net weglopen, vraagt de ene nog waar de computer zelf staat... Je had zijn blik moeten zien toe we vertelden dat dit de hele computer is. In het scherm zit alles ingebouwd. ;) :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi


Audiofiel

#6
Quote from: jowi on February  1, 2007, 12:58:18
;D

De campagne van Apple bij de introductie van de eerste iMac G5 in 2004 speelde precies in op dit fenomeen: "Where did the computer go?

Quote"Everyone is going to be asking, 'Where did the computer go?' The entire computer (now) floats in the air," said Schiller. Apple, he said, is aiming for a machine that people will be "proud to have in their den, their living room or in the front of a small business."

Overigens verbaasd het mij dat je dat niet wist, Jowi. Immers je had ook gereageerd in mijn topic waarin ik zo'n iMac zonder achterkant liet zien.

Hier nog een foto die ik heb geschoten op de Apple Expo in Parijs waar hij op 1 september 2004 werd gepresenteerd:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

#7
Quote from: Audiofiel on February  1, 2007, 13:16:04
Overigens verbaasd het mij dat je dat niet wist, Jowi. Immers je had ook gereageerd in mijn topic
Je link is niet helemaal jofel ;)

Ja joh ik kan niet alles weten... op een gegeven moment moet er belangrijkere info mijn hoofd in en dan moet ik iets wat ik niet nodig heb dumpen... en dan begin ik bij de A ;D

Wel handig uitbreiden zo'n machine ??? Waar laat je een nieuwe videokaart etc? Of zit ik nu weer op z'n PC's te denken >:D

Audiofiel

Quote from: jowi on February  1, 2007, 13:22:33
Je link is niet helemaal jofel ;)

Opgelost. ;)

QuoteWel handig uitbreiden zo'n machine ??? Waar laat je een nieuwe videokaart etc? Of zit ik nu weer op z'n PC's te denken >:D

Die kun je dus niet uitbreiden. Maar dat is ook niet de opzet van deze machine. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Quote from: Audiofiel on February  1, 2007, 13:26:28
Maar dat is ook niet de opzet van deze machine. ;)

Oké, als een Mac iets niet kan dan was het ook zo bedoeld  ;D

Volgens mij mis ik in dat apparaat ook mijn bekerhouder.....
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Quote from: Enno on February  1, 2007, 13:36:18
Oké, als een Mac iets niet kan dan was het ook zo bedoeld  ;D

Nee, dat niet. Maar als je een apparaat ontwikkeld als een alles-in-1, dan is het logisch dat-ie minder uitbreidbaar is. Je GSM is ook minder uitbreidbaar dan een PDA. Voor wie wil uitbreiden is er de MacPro, een systeemkast met losse videokaarten, uitbreidingssloten, extra drivebays etc.

QuoteVolgens mij mis ik in dat apparaat ook mijn bekerhouder.....

Aan de rechterzijkant zit een gleuf met de CD/DVD brander. Maar die is zonder laatje, dus die beker zul je zelf vast moeten houden.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

JvD.

Quote from: Audiofiel on February  1, 2007, 13:44:22
Aan de rechterzijkant zit een gleuf met de CD/DVD brander. Maar die is zonder laatje, dus die beker zul je zelf vast moeten houden.
Dat laatje is ook helemaal niet nodig, want de beker loopt tóch leeg! ;D
Als het regent in mei, is april voorbij...

Tube-freak

Niet dat ik een MacOSX fan ben ofzo maar ik denk dat OSX een stuk sneller is en minder resources gebruikt dan dat leipe Vista.  Ik geloof dat ik 15Gigabyte moet hebben voor een installatie van Vista (ergens gelezen dat je dat nodig hebt... en 20 gig geadviseert).  Zijn ze daar de weg kwijt ofzo bij microsoft????

Zelfs de die hard pc-nerds op mijn werk beginnen er niet eens aan aan dat vista.  Kan je nagaan hoe slecht het dan moet zijn.  Dus als je een pc wil kopen om een beetje te forummen, internetten en af en toe een game moet je 15 gigabyte voor hebben?? En het draait geloof ik maar op 10% van de huidige pc's want de rest heeft geen hardware die compatible is of niet snel genoeg.

Nou ik ga maar weer terug naar Linux geloof ik...  Dat vraagt tenminste niet 85 keer om "are you sure you want to do this??" en dan houd ik tenminste nog schijftruimte over om iets anders op de pc te zetten dan aleen het besturingssysteem en het is gratis.

 

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Erik

#13
Helemaal mee eens en dat kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Draai hier al een maand of drie probleemloos OSX met volledige hardware ondersteuning waaronder videokaart. Eerst 10.4.7 en later de nieuwste 10.4.8 op mijn pc, via dual boot en nee audiofiel niet alle pc's zijn donkerbruin en lelijk, dat was nog in de tijd dat je jong en mooi was  :) Alles gaat echt zoveel efficienter met OSX.

Starten pc en programma's, de "feel" en logica waar alles zit. En vooral harde schijf cq cpu benaderingen tijdens multitasking, geen enkele hapering / vastloper hierbij. Ik kan gewoon lekker doorwerken.

Ok dit is wel vergeleken met een verse Xp. Vista heb ik nog te weinig ervaring mee, maar die blijkt nog meer resources te vreten. Bevestigd door diverse reviews in computerbladen en websites.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Erik on February  3, 2007, 12:24:49
Draai hier al een maand of drie probleemloos OSX met volledige hardware ondersteuning waaronder videokaart. Eerst 10.4.7 en later de nieuwste 10.4.8 op mijn pc, via dual boot en nee audiofiel niet alle pc's zijn donkerbruin en lelijk, dat was nog in de tijd dat je jong en mooi was  :) Alles gaat echt zoveel efficienter met OSX.

Starten pc en programma's, de "feel" en logica waar alles zit. En vooral harde schijf cq cpu benaderingen tijdens multitasking, geen enkele hapering / vastloper hierbij. Ik kan gewoon lekker doorwerken.

Leuk om dat nu eens uit jouw mond te horen. :D :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

#15
Ik heb ook wel is OSX op mijn pc gehad, beetje proberen enzo.  Van start knop indrukken tot je eerste applicatie starten was binnen 30 seconden.  Na 1 minuut was Windows XP is een keer opgestart en dan blijft mijn harde schijf lampje nog een halve minuut branden omdat ie allemaal achtergrond dingen aan het doen is.

Ik draai nu XP maar ik denk dat ik weer terug ga naar linux met Gnome.   Ik kan gewoon niet aan die OSX desktop logica wennen. bvandaar geen OSX (Bovendien kan je dat niet "officieel" draaien).

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai