6 Macs en een mini - inclusief binnenkant ;D

Started by Audiofiel, October 28, 2005, 23:32:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Voor een klant heb ik 6 iMac G5's binnen en een Mac mini. Voor de echte Mac-fans en ook voor degenen die ze juist niet zo goed kennen, dacht ik: misschien leuk een paar foto's te nemen. Hier zijn ze dan:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

6 grote en 1 kleine:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Rondje Macs en Tiger in actie:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En dan het mes er in: Macjes ontleden om het geheugen uit te breiden:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Wat een strak design, zeer  O0
Heb je 3 setjes geheugen gekocht voor die 6 machines (ik durf het geen pc's te noemen :))
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

macbudha

Cooleshit, ik had al een tijd een oogje op de mini maar de imac 20" is ook erg lekker.

Vroeg me alleen af of het mogelijk is om een digitale out op de mini te hebben ivm met het aansluiten op mijn av versterker?

Mooi spul!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Arno P

Audiofiel....waarom begin je niet Mac-HTPC's samen te stellen? Die gaan als warme broodjes over de toonbank... ;)

Audiofiel

Quote from: squadra on October 29, 2005, 00:52:16
Wat een strak design, zeer  O0
Heb je 3 setjes geheugen gekocht voor die 6 machines (ik durf het geen pc's te noemen :))

3 setjes inderdaad. Met exact identiek geheugen zijn ze 20% sneller (128 bit geheugengebruik) met hun rammetjes. Om 6 identieke sets te maken heb ik 3 identieke Kingston machine-specifiek geheugen gekocht. Dat gaat in 3 machines. Met het overgebleven geheugen maak ik weer 3 identieke paren in de andere machines.

Althans, dat hoopte ik, want er zat totaal 3 verschillende latjes in die 6 machines. :-\ Daardoor heeft 1 Mac nu helaas niet volledig dezelfde blokjes...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: macbudha on October 29, 2005, 01:42:22
Cooleshit, ik had al een tijd een oogje op de mini maar de imac 20" is ook erg lekker.
Dit zijn de 17", want ze zijn voor kantoor-toepassingen bedoeld. De 20" heeft een beter, maar ook mooier scherm en eerlijk gezegd vind ik de verhoudingen daar nòg beter gelukt.
[/quote]

QuoteVroeg me alleen af of het mogelijk is om een digitale out op de mini te hebben ivm met het aansluiten op mijn av versterker?
Op de mini zit standaard geen digitale uitgang, daarvoor zul je een 'kastje' moeten gebruiken van M-Audio of wat dan ook. Op de iMac zit wel digitaal uit, door middel van een mini 3,5" optisch uit (in combinatie met de hoofdtelefoon-uitgang) en dat werkt prima, zowel in stereo als met meerkanaals DD of DTS.

Als je een TV-ontvanger zoals bijvoorbeeld de EyeTV aansluit, heb je daar ook een digitale uitgang op trouwens.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Arno P on October 29, 2005, 08:01:52
Audiofiel....waarom begin je niet Mac-HTPC's samen te stellen? Die gaan als warme broodjes over de toonbank... ;)

Zou er vraag naar zijn? Er zit al bijna geen marge op de Macs...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Quote from: Audiofiel on October 29, 2005, 08:13:33
Zou er vraag naar zijn? Er zit al bijna geen marge op de Macs...

Je zou er eens een kunnen opzetten en die door wat vakidiotenHT-ers laten reviewen... ;)...voor je het weet valt er een powerbuy uit de lucht

B.J.

Geweldig design. Zou precies in mijn woonkamer passen!

Marcel_T.

Geheugen uitbreiden? Heeft de iMac aan de standaard 512MB niet genoeg dan? (ik ken het Mac-systeem verder niet, ziet er wel goed uit)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Erik

Grappig om te zien wat een ruimte verschil als ik 6 en 1/2 pcs neerzet is meteen de hele kamer vol ;D
Ze zien er idd alledrie erg mooi en leuk uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

norman

Er zijn al een hoop reviews gemaakt van bv. de mini als HTPC en die komt vaak slechter uit de test als een PC ....
Voornamelijk qua beeldkwaliteit....
kijk maar is bij ik dacht Anandtech of Toms Hardware
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

FrankB

Quote from: Marcel_T. on October 29, 2005, 12:54:28
Geheugen uitbreiden? Heeft de iMac aan de standaard 512MB niet genoeg dan? (ik ken het Mac-systeem verder niet, ziet er wel goed uit)

Ik heb dan wel geen Mac maar een pc  ::) maar daar kom ik aan de 1024Mb nu al tekort, mijn volgende pc gaat dan ook zeker 2048Mb geheugen bevatten.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jowi

Quote from: FrenkB on October 29, 2005, 17:33:42
Ik heb dan wel geen Mac maar een pc  ::) maar daar kom ik aan de 1024Mb nu al tekort, mijn volgende pc gaat dan ook zeker 2048Mb geheugen bevatten.
Wat draai je voor extreme dingen dan? Voor huis tuin en keuken gebruik lijkt het me wat onzinnig veel... voor een bedrijfsserver is het een ander verhaal natuurlijk.

VlisChris

Kan me ook niet goed voorstellen wat voor dingen je dan veel doet op je pc.
Heb er zelf 512 inzitten, en dat is inderdaad te weinig als je veel toepassingen tegelijk open hebt staan.
Maar 1024 moet meestal toch wel voldoende zijn?
Bij video en fotobewerking lijkt het me pas echt nuttig om heel hoog te gaan zitten :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

OS-X is simpelweg sneller met meer geheugen. ALLE geheugen wordt namelijk gebruikt, wat niet nodig is voor programma's wordt gebruikt om takn te cachen en versnellen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Biite

En daar komt de aap uit de mouw....

Max OS X is *nix based :)
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

jowi

Quote from: norman on October 29, 2005, 21:03:30
Wat alle *NIX varianten doen eigenlijk :)
Niet om te bashen, maar Windows XP + varianten doen hetzelfde.

Audiofiel

Quote from: jowi on October 30, 2005, 10:36:36
Niet om te bashen, maar Windows XP + varianten doen hetzelfde.

Ook niet om te bashen, maar XP is 'far-from-*nix'.

Misschien om zijn hollands wel: niks. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

norman

Jikes en nu wordt het toch een bashing :)
XP is voor client gebruik helemaal niet slecht ... zelfs beter dan linux/BSD, simpelweg vanwege gebruikersgemak ...
Leg jij maar is een leek uit hoe die met linux ze bluetooth headset moet koppelen om deze te gebruiken met skype ..

Daar in tegen is MacOS daarop een uitzondering, dat is gewoon een erg fijn besturingssysteem,
ik hoop zodra die x86 ondersteuning erdoor heen is dat het aantal programma's en support van hardware etc allemaal zal gaan groeien....
En ja er is al veel .. maar bedoel groeien :) zoals meer games etc
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Audiofiel

Even weer ON-topic:

Hier staat een foto-verslag van de Mac mini die met een plamuurmes uit elkaar is gehaald. :o >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.