VRAAG: bass shaker

Started by sj0er-D, January 30, 2007, 10:52:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sj0er-D

Heeft iemand ervaring met bassshakers? heeft het echt een groot effect? of is het "wel aardig". Weet iemand eventueel waar ik ze voordelig kan halen?. ik wil ze gebruiken in mn HT en ik wil er 2 tot 4 in mijn bed installeren (de plek waar ik vanaf kijk).

Den Tas

Quote from: sj0er-D on January 30, 2007, 10:52:40
Heeft iemand ervaring met bassshakers? heeft het echt een groot effect? of is het "wel aardig". Weet iemand eventueel waar ik ze voordelig kan halen?. ik wil ze gebruiken in mn HT en ik wil er 2 tot 4 in mijn bed installeren (de plek waar ik vanaf kijk).

Bij de echte Buttkickers heb je echt een zwaar tril effect, bij de andere(goedkopere) is het minder ::).
Ik heb beide al gezien/gevoeld en er zat toch wel een groot verschil tussen de Buttkicker en die andere vond ik(vergelijking was 1 buttkicker tegen 2 aura's dacht ik).

----------------------------------------------------------------------------------------------------

teske

Ik heb de buttkicker mini gemonteerd onder onze sofa,en mits de juiste afstelling diet hij de sofa toch lekker trillen bij lage frequenties zoals explosies,...
persoonlijk vind ik de "gewone" buttkicker te veel van het goede  ::)

fgroen

Quote from: sj0er-D on January 30, 2007, 10:52:40
en ik wil er 2 tot 4 in mijn bed installeren

Zal je vriendin / partner leuk vinden...  :D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Stress!!!!!

Quote from: fgroen on January 30, 2007, 13:57:49
Zal je vriendin / partner leuk vinden...  :D

En dan ff een filtertje ertussen die alleen de oehoehaaaahhhh doorlaat....
;D
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Maartje

ikzelf heb er 2 onder de bank en een vriend 3  O0
effect is erg goed hoor ( ook met een aura )  ;D
je moet wel een potige versterker hebben die niet gauw in de beveiliging springt  ;)
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

kobuzz

Iemand ervaring mt het aansluiten van 4 stuks aura op een XXL amp? Ik hoor hele wisselende ervaringen met die dingen, bij de 1 houden ze het geen week uit, bij de ander al maanden probleemloos....
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

denoontje

#7
ik heb er 4 in de bank, met filter op een denon pma 520 versterker..zie sig.....2 per kanaal aangesloten

Heb ze wel via de out van de subwoofer doorgelust, want op het linker kanaal van de pre out (via de denonversterker) gaf steeds ploppen bij schakelen van inputbronnen op de denon avr  ???

Effect is wel goed, zoek een goede plek uit die goed de vibraties overbrengt.

Zag vandaag dat er 2 te koop worden aangeboden op het forum
Kun je niet echt een buil aan vallen voor die prijs
Via marktplaats een mooie versterker en shaken maar.
Ze zijn zelfs nog te tweaken door de spider weg te frezen, maar daar heb ik geen ervaring mee

Er is een heel lang topic ergens over de aura's, want eeen forumgenoot had een heel bosje over laten komen uit de usa en verkocht ze hier op dit forum.

Denoontje

Audiofiel

Ik heb 4 Aura's in de bank zitten, met twee paren (die in serie staan) parallel, zodat ik weer op 4 ohm uit kom. Draait al jaren prima op een (oversized) versterker. Wel heb ik er een crossover tussen zitten, zodat ik alleen geluid onder de 35 Hz kan sturen en hem makkelijk kan uitzetten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Stress!!!!!

Ik ben net klaar met het frezen van 7 stuks aura's. Wel een pokkewerk maar de slag die de magneet maakt is veel groter en de shaker gaat veel lager door...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

denoontje

Quote from: Stress!!!!! on February  2, 2007, 13:06:39
Ik ben net klaar met het frezen van 7 stuks aura's. Wel een pokkewerk maar de slag die de magneet maakt is veel groter en de shaker gaat veel lager door...

pics?  ;D

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Audiofiel

Quote from: Stress!!!!! on February  2, 2007, 13:06:39
Ik ben net klaar met het frezen van 7 stuks aura's. Wel een pokkewerk maar de slag die de magneet maakt is veel groter en de shaker gaat veel lager door...

Gaat-ie ook niet sneller kapot? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Stress!!!!!

Wat heb je nou aan pics van 7 zwarte aurapotten?
Wat het kapot gaan betreft: Ze kosten 30 euro/2. Ik heb ze verleden week even flink getest en ik zit er aan te denken om de spiders nog dunner te maken... Het werkt prima!
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

denoontje

pics van het freeswerk natuurlijk...die potten kennen we al.... ;D

PatrickT

kan iemand mij vertellen waar ik die 50w aura bass shakers kan bestellen? kan op het forum en google geen verkooppunt vinden....

2x kef iQ5, 2x kef iQ1, 1x kef iQ2c, 1x JBL E150P/size]

denoontje

Ze werden een tijd geleden aangeboden door een forumgenoot die ze uit de vs had gehaald (hele lading).
Nu zijn ze op en zul je inderdaad moeten googlenof 2e handssites afspeuren.


Maartje

nog even gezocht voor je via marktzoeker.nl

maar die dingen bevallen kennelijk goed bij de huidige eigenaren !!
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

joost

hoeveel versterker vermogen heb je nodig om zo'n bass shaker aan te sturen?
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

Maartje

die aura´s koop je per stel
en ik heb mijn oude stereoversterker er voor gebruikt.
die heeft geloof ik een vermogen van 250 watt 

gr M
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

asterduc

#20
ik gebruik 4 auras per zetelbank.

Tussen de bank en de voeten heb ik een massieve plaat gemonteerd.
Op deze plaat staan de shakers gemonteerd.
De Shaker laat dus de plaat trillen via een hefboomeffect.

De voeten zelf staan op silent-blocks. Daardoor kan de bank vrij bewegen en kan zodoende meer vibratie bekomen worden in de bank.

De aansturing doe ik met een low-cost submodule van Mivoc. Kost 80 euro.
Frekwentie afgesteld op 50 hz.  Daarboven wordt het trillen storend.

De connectie van de shaker met de versterker is zoals Arjen reeds opgeeft, 2 in serie en die paren in parallel. Kun je mooi de 8 Ohm impedantie van de shaker behouden.
De 2 banken staan in parallel. Dus totale impedantie is dan 4 Ohm.
Daarmee heb je met de Mivoc AM-80 voldoende vermogen om ze te laten doorslaan! Meer als 50 watt is dus zeker niet nodig en zelfs schadelijk voor je trillers.

Ik zag laatst dat Intertechnik ze ook in het programma heeft onder de naam Nova. Waren erg goedkoop dacht ik.
Intertechnik produkten kun je vinden bij de reguliere speaker zelfbouw handel. Speakers & Co, Speakerland, enz...

Mijn persoonlijke mening van de trillers.  Leuk tijdens film. Voor muziek kan het ook wel, maar het trileffect kom te laat tov de speakers.  Je zou ze eigenlijk vroeger moeten aansturen. Een soort LipSync voor de submodule of beter gezegd, VibSync.

Groeten,
Ed.


Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Ghosty J

is er misschien genoeg annimo om een partij te kopen ?

ik heb op zich ook wel intresse in een paar :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

sj0er-D

Quote from: GhostyJ on July  8, 2007, 02:17:37
is er misschien genoeg annimo om een partij te kopen ?

ik heb op zich ook wel intresse in een paar :)
me too!
helaas geen tijd om een powerbuy te organiseren. maar ik wil best meedenken. :D

Arno P

1 clark TT onder het podium...en de hele vloer beweegt  ;D ;)

sj0er-D

Quote from: Arno P on July  8, 2007, 14:09:41
1 clark TT onder het podium...en de hele vloer beweegt  ;D ;)

hahahaha "boom" :P