sj0er-D's HT: 3.5 - DIY Domotica: Gordijnen, verlichting, irrigatiesysteem, etc.

Started by sj0er-D, January 28, 2007, 15:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sj0er-D

check mn laatste post! :)

Hallo allemaal,

Na hier een beetje rondgekeken te hebben heb ik besloten aan een ht'tje te beginnen en met die beslissing ook een beamer aan te schaffen, de sanyo vpl z1x. Ik heb de beamer gisteren via ebay gekocht met een nieuwe (!) lamp voor 223 euro, en ja het is betrouwbaar want de winkel heeft 99% positieve feedback van 3000 feedbacks  :). Lekker voordelig dus. Verder had ik nog een 2 jaar oud 5.1 setje (JVC THA-35) hiervan heb ik inmiddels de receiver vervangen door een kenwood (weet even het type niet meer). Ik game en speel dvd's af via de xbox360 die via toslink glasvezelkabel optisch aagesloten staat op de kenwood (lekker gamen in DTS :P ). Verder heb ik een pioneer subwoofer en de 5 speakers van het jvc setje aangesloten op de kenwood.
Een bij elkaar geraapt zootje dus ;) maarja ik ben immers nog student he. De beamer komt aanstaande dinsdag of woensdag binnen dus dan kan ik meteen aan de slag (xbox via RGB aansluiten, beamer netjes ophangen en kabels wegwerken in gootjes etc). Ik stuur met deze post een sketchup tekeningetje met hoe ik het ongeveer wil hebben. Ik ben alleen over de plek van de versterker en de 360 nog niet uit. Maar daar ga ik later even over nadenken. Verder ga ik natuurlijk niet projecteren op de muur dus ik wil zelf zo goedkoop mogelijk een scherm maken (ja ik ben student dus ik ga geen scherm van weet ik veel hoe duur kopen, en het is natuurlijk een uitdaging). Ik wil een mooi 16:9 (past bij de beamer) doek maken met zwarte rand. Hier heb ik echter nog wat vragen over, die jullie vast wel kunnen beantwoorden.

1. Is het nou beter om een licht grijzen stof te gebruiken of een witte? (in verband met het contrast)

2. is het nou echt ongelovelijk veel mooier om de achterwand waar het scherm hangt zwart te schilderen of volstaat een zwarte rand om het scherm heen ook.

3. wat is de goedkoopste stof om redelijk op te projecteren? kan ik een redelijk dikke, gladde witte (of lichtgrijze) stof gebruiken? en daar als eerste laag over het frame (onder het witte doek dus) een zwarte of zilvere laag onder doen (soort thommydoek immitatie)? of hebben jullie nog een beter idee.

4. ik heb nog een 22" LG lcd tv die nu o pde plek hang waar ik het scherm wil hebben. hebben jullie nog een mooie alternatieve plek voor deze tv? (op een plek op de tekening) misschien een manier om deze via een lift systeem aan het uiteinde van mijn bed te bevestigen?

kan iemand me met deze resterende vragen helpen?

Alvast bedankt!

Sj0er-D :D

sj0er-D

door het harde werken aan mn kamer (leeghalen etc.) ben ik helemaal vergeten foto's te maken van het proces. ik zet binnenkort (morgen of overmorgen) foto's neer van het eindresultaat. het is trouwens heel anders geworden van op de cad tekening. de beamer zal in de lengte gaan projecteren.

groetjes,

sjoerd

HTR

heel verstandig om in de lengte van de kamer te gaan projectren!
ik ben benieuwd naar de fotos

sj0er-D

ja dat leek me toch wel beter:) verder schilder ik de wand waar op geprojecteerd word zwart (met uitzondering van een wit vlak in afwachting van een goede stof om een doek van te maken). misschien in de loop van de tijd nog wat merchandise kopen  :) glazen DTS bordje of iets dergelijks.

groetjes sjoerd.

sj0er-D

hij is af!

ik heb maar 1 foto van het daadwerkelijke werk, de rest is van het eindresultaat.

de foto's:



het afgeplakte witte vierkant (16:9) op de muur met de eerste zwarte laag geverfd.



van links naar rechts: xbox360 premium, kenwood 5.1 versterker en Pioneer 2.1 versterker/cdspeler  met los lcd schermpje die er op staat. aan de muur JVC 21" lcd tv met daarnaast de speakertjes die bij de pioneer 2.1 set horen. de subwoofer ligt onder de plaat waar deze spullen op staan.



het resultaat na de tweede laag en het verwijderen van de tape en het pastic. boxjes tevens opgehangen.



de sanyo z1x hangt zo stevig als een huis aan het plafond. bevestigd met behulp van een plaat mdf. de stroomkabels die je ziet zijn van mijn plafondlamp, moet ik nog ff wergwerken met kabelgootjes... maarja waar haal je die op zondag ;)



kastje + bed met "underglow" effect.



xbox 360 draaiend op 1080i via de beamer.

zodra ik foto's heb van wat betere kwaliteit en wat meer overzicht post ik ze.

groetjes,

Sjoerd

Sjors


HTR

jup zo ist idd goed! netjes, heel veel beter als je 1e idee...

sj0er-D

thanx thanx.. weet iemand nog een shop waar je DTS bordjes of iets dergelijks kan halen?

groetjes,

Sjoerd.

S. Versteeg

Dus jij bent degene die ervoor zorgt dat ik nooit Sjoerd NL als nick heb kunnen nemen als live! Haha grappig dat ik diegene hier tegenkom.

Aparte speakertjes, ziet er best goed uit zo.

Mvg,

SjoerdV NL
Audio:  Receiver: Denon 1705 Dvd-player: Denon 1400 Fronts:Monitor Audio Bronze B4 Rears:Monitor Audio Bronze B4 Center:Monitor Audio Bronze Center
Video: Projector: Hitachi PJ-TX100 HD-Ready Screen: Beamax High Contrast 72 " Cables and Interlinks by: Oehlbach, Monster, Microsoft and Profigold

dynam1ke

Quote from: S. Versteeg on February  5, 2007, 17:17:48
Dus jij bent degene die ervoor zorgt dat ik nooit Sjoerd NL als nick heb kunnen nemen als live! Haha grappig dat ik diegene hier tegenkom.
Volgensmij heeft hij 'sj0erd NL', met een nul. Dus er zal nóg iemand jullie voorgeweest zijn ;D

'dynamike' was ook al op dag 1 dat Live uit kwam al bezet  :'(

Leuke room verder!  ;D
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

sj0er-D

tanx jongens :)

en mn gamertag is idd sj0erd NL met een nul :)

ja de speakertjes.. ze doen het voor mijn ruimte heel goed.. en klinken lekker  :D dus ik ben tevreden!

nog te doen:

- zwarte effen gordijnen voor mn raam
-nodige afwerken (kabelgootjes, plint voor mn drempel etc)

Sjors

Quote from: sj0er-D on February  5, 2007, 10:33:13
thanx thanx.. weet iemand nog een shop waar je DTS bordjes of iets dergelijks kan halen?

groetjes,

Sjoerd.

Op de site van GT Design dacht ik:


www.designcreations.nl   ;)




Groet, Sjors

kazuyaonline

Quote from: sj0er-D on February  5, 2007, 00:07:55
xbox 360 draaiend op 1080i via de beamer.

Hoi Sjoerd,
Weet je zeker dat je hem op 1080i wilt draaien? Ik zie dat jouw projector als native resolutie onder 720p zit. Misschien beter om 720p of 480p te gaan draaien.

sj0er-D

Quote from: kazuyaonline on February  5, 2007, 23:56:53
Hoi Sjoerd,
Weet je zeker dat je hem op 1080i wilt draaien? Ik zie dat jouw projector als native resolutie onder 720p zit. Misschien beter om 720p of 480p te gaan draaien.

ja ik heb hem op 720p gezet. toch wat mooier.. maar ik ga niet naar 480p hoor..

en voor degenen die denken wat doet hij nog op internet om 2 uur 's nachts? project afmaken voor school ;)

sj0er-D

inmiddels heb ik een kleine toevoeging gedaan. ik heb mijn mediacenter pc gekoppeld aan mn xbox 360. nu heb ik dus  mediacenter via de xbox :D
het enige probleem dat ik had was dat de pc in een andere ruimte staat dan in mijn ht. ik heb het opgelost door op mn pda een programmatje te installeren die een wake-up on lan uitvoert via het netwerk. ik hoef dus nooit naar mijn pc te lopen om hem aan te zetten voor mediacenter. ik moet alleen even een 30 seconden tot een minuut wachten voordat mn pc is opgestart. verder ben ik op dit moment alle afstandbedieningen aan het vervangen door vito remote op mn pda te installeren. (hp ipaq 6340 (godzijdank een sterke ir-ontvanger/zender))

sj0er-D

weer een klein updeetjee.

ik heb over mn hele raamwand een zwart gorijn gehangen. dus niet alleen over mn raam maar de rails loopt ook nog over een stukje muur. die hele zijde van mn kamer is dus gordijn :)

sj0er-D

nog een update:

ik heb een actieve subwoofer aangeschaft via ebay. het is een goedkope 8" peerless jackson subwoofer. hij heeft me in totaal (!) 36,80.- gekost. en ik heb al een aantal meningen gehoord over het gebruik ervan in een home theater.

de reden van aaschaf is omdat ik nu op een pioneer passieve sub draai die aangesloten staat op het rechterkanaal van mijn kenwood receiver. niet echt goed dus... de receiver beschikt over een sub-out dus daar wilde ik dus ook gebruik van maken :)

foto's:





Joris1971

voor die 36,80 euro ziet het er goed uit die sub  :o

PatrickT

Quote from: sj0er-D on February  5, 2007, 10:33:13
thanx thanx.. weet iemand nog een shop waar je DTS bordjes of iets dergelijks kan halen?

groetjes,

Sjoerd.

Hier loopt op het moment een powerbuy voor! mag je ook nog zelf kiezen wat je op het bordje wilt hebben...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56590.0

2x kef iQ5, 2x kef iQ1, 1x kef iQ2c, 1x JBL E150P/size]

sj0er-D

Quote from: Joris1971 on March 19, 2007, 07:09:13
voor die 36,80 euro ziet het er goed uit die sub  :o
dat dacht ik wel ja :) ik zeg koopje van de maand  :P

ACQUA


sj0er-D

Quote from: ACQUA on March 19, 2007, 17:14:28
En hoe speelt hij?
ik heb hem nog niet hoor :) ik heb hem gisteravond "gewonnen" op ebay en ik moet hem nog krijgen. maar als ik de reviews hoor heet het apparaat een ongelovelijk goede prijs/kwaliteit verhouding.

sj0er-D

oeehh kleine grote opdate..  :P

mn broer gaat binnen nu en een week naar zn nieuwe huisje verkassen.. en dat betekent: EEN HELE VERDIEPING VOOR MEZELF!

- Een werkkamer
- Een grote slaapkamer
- Een... DEDICATED HT  ;D :D

nou ga ik het niet zo groot aanpakken als de meesten hier, maar ik wil er wel wat van maken :)
Verder heb ik een slaapkamer waar ik toch wat media wil. mn lcd tv gaat daarheen en die ga ik bevestigen op een manier die ik op ht forum heb gevonden. bij Atmoz namelijk. ik wil een plank (paneel) maken die een klein stukje van de muur af zit en waar mijn lcd aan bevestigd zit. een mooie gloed er achter en de kabels zijn mooi weggewerkt.


Ik hou de geintresseerden in ieder geval hier op de hoogte!

groeten,

Sjoerd

Raphie

Spannende ontwikkelingen 8)

Kijk uit naar nieuwe foto's !  ;)
JBL PRX Power!

sj0er-D

de sub is binnen!

En hij is het geld meeerr dan waard. echt een aanrader voor de beginnende hters (zoals ik zelf) onder ons!

En dat voor maar 36 euro!..

ik ga volgende week beginnen met ontwerpen van mn ruimte voor als mn broer het huis uit is. het loopt allemaal wat vertraging op..