Sony lanceert PlayStation 3 op 23 maart prijs 599,- euries

Started by ArneM, January 25, 2007, 16:15:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

jij bedoelt video bestanden.

nee ik heb ook nog geen geluk gehad.

Uitje

Zo ik heb gisteren eindelijk ook een PS3 gehaald en ik moet zeggen dat het er allemaal zeer goed uit ziet. Nu nog een beetje betere netwerk ondersteuning en deze jongen wordt er helemaal blij van  ;D

angel66

bij mij werkt het netwerk gedeelte top.
geheel draadloos.

Uitje

Heb het niet helemaal goed omschreven  ::) Bedoelde eigenlijk met het netwerk gebeuren het afspelen van audio/video files vanaf een file server. Heb al even gezocht maar tot nu toe nog geen goede oplossing kunnen vinden  :(
Quote from: angel66 on April  2, 2007, 10:27:01
bij mij werkt het netwerk gedeelte top.
geheel draadloos.

Girlzdad

Quote from: angel66 on April  1, 2007, 14:13:00
jij bedoelt video bestanden.

nee ik heb ook nog geen geluk gehad.
ja,ik bedoel video bestanden.
Vreemd dat het niet lukt terwijl Mpeg4 gelezen zou moeten worden door de PS3.
Als iemand het is geluk op video bestanden van de MS/externe schijf te lezen ...vertel  :)

Paul Landsmeer

Quote from: Girlzdad on April  2, 2007, 17:26:51
Als iemand het is geluk op video bestanden van de MS/externe schijf te lezen ...vertel  :)

Mag dat dan via een offline mailwisseling? Of desnoods via een aparte topic? Want de discussie over mapjes en dergelijke begint het onderwerp een beetje te overheersen geloof ik.

Misschien wil iemand nog wat andere gebruikerservaringen kwijt? Hoe bevalt de PS3 nu het nieuwe eraf is?

aMUSEd

Quote from: Paull on April  2, 2007, 18:00:41
Mag dat dan via een offline mailwisseling? Of desnoods via een aparte topic? Want de discussie over mapjes en dergelijke begint het onderwerp een beetje te overheersen geloof ik.
Goed idee, ik zal een topic openen: het PS3 topic

Girlzdad

Quote from: Paull on April  2, 2007, 18:00:41
Mag dat dan via een offline mailwisseling? Of desnoods via een aparte topic? Want de discussie over mapjes en dergelijke begint het onderwerp een beetje te overheersen geloof ik.

Misschien wil iemand nog wat andere gebruikerservaringen kwijt? Hoe bevalt de PS3 nu het nieuwe eraf is?
Ik denk dat de meeste mensen met een PS3 het wel willen weten ;)
Misschien is het een idee om de topic titel te veranderen in een algemeen PS3 topic  ???


Resistance fall of man online gaat nog niet vervelen hoor.
Al heb ik het offline gedeelte uitgespeeld.

[edit] Had ik toch maar eerst gekeken  ;D

Rob_Dingen

Hoi angel66

Zou jij voor ons niet in stappen uit kunnen leggen hoe het HSF progje werkt om mappen op een andere pc zichtbaar te maken voor de ps3.
Ik krijg het niet voor elkaar.

Rob

angel66

uhm nou effe proberen.


als je het progje start zie je een webadres bovenaan.

dat voer je bij de ps3 in[bij de webbrowser als adres] en voila....3 mappen verschijnen.

music
video
pictures.


vanuit het progje[op de pc of laptop] kun je de mappen vullen/aanwijzen

Paul Landsmeer

Quote from: angel66 on April  3, 2007, 09:47:46
uhm nou effe proberen.


als je het progje start zie je een webadres bovenaan.

dat voer je bij de ps3 in[bij de webbrowser als adres] en voila....3 mappen verschijnen.

music
video
pictures.


vanuit het progje[op de pc of laptop] kun je de mappen vullen/aanwijzen

Dit soort discussie bedoel ik dus. Is het enorm bezwaarlijk om dat in een aparte topic te posten? Kunnen alle PS3'ers gewoon nog meelezen en kunnen we ons hier beperken tot de launch en gebruikerservaringen e.d.

Teejoo

Dit zijn toch vrij essentiĆ«le gebruikerservaringen zou ik zo zeggen  ??? Het was alleen even jammer dat het niet meteen duidelijk was wat we bedoelden, waardoor er 20 keer hetzelfde gevraagd werd.

We willen gewoon dat de PS3 video files kan streamen van een server/PC/harde schijf  ;D !

Paul Landsmeer

Quote from: Teejoo on April  3, 2007, 19:02:11
Dit zijn toch vrij essentiĆ«le gebruikerservaringen zou ik zo zeggen  ??? Het was alleen even jammer dat het niet meteen duidelijk was wat we bedoelden, waardoor er 20 keer hetzelfde gevraagd werd.

Indeed  ;D Niet zo erg interessant om te lezen of het mapje nou met hoofdletters moet of niet, tenminste, als je geen PS3 hebt. Maar ik zag dat er een nieuw topic is geopend, dus dat lijkt me prima werken zo.

Joris1971

Wat een geklooi zeg met die mappen!

Heb hier een USB-stick van 1 gig.
Maak ik daarop een map aan Music, gooi ik hier een MP3 in, werkt perfect op de PS3.
Maar dan met foto's.. heb al diverse mappen aangemaakt als: Picture, PICTURES, PHOTO, PHOTO'S, Photo.... maar hij ziet geen foto's, hoe ik die map ook noem! Grrrrr...

Iemand die hier meer over weet?

Girlzdad

Quote from: Joris1971 on April  8, 2007, 18:13:08
Wat een geklooi zeg met die mappen!

Heb hier een USB-stick van 1 gig.
Maak ik daarop een map aan Music, gooi ik hier een MP3 in, werkt perfect op de PS3.
Maar dan met foto's.. heb al diverse mappen aangemaakt als: Picture, PICTURES, PHOTO, PHOTO'S, Photo.... maar hij ziet geen foto's, hoe ik die map ook noem! Grrrrr...

Iemand die hier meer over weet?
Dat werkt prima bij mij,geen probleem  ???

Gaeje

Quote from: Joris1971 on April  8, 2007, 18:13:08
Wat een geklooi zeg met die mappen!

Heb hier een USB-stick van 1 gig.
Maak ik daarop een map aan Music, gooi ik hier een MP3 in, werkt perfect op de PS3.
Maar dan met foto's.. heb al diverse mappen aangemaakt als: Picture, PICTURES, PHOTO, PHOTO'S, Photo.... maar hij ziet geen foto's, hoe ik die map ook noem! Grrrrr...

Iemand die hier meer over weet?
dat moet volgens mij dan weer van een flash kaartje komen...

Girlzdad

Quote from: Joris1971 on April  8, 2007, 18:13:08
Wat een geklooi zeg met die mappen!

Heb hier een USB-stick van 1 gig.
Maak ik daarop een map aan Music, gooi ik hier een MP3 in, werkt perfect op de PS3.
Maar dan met foto's.. heb al diverse mappen aangemaakt als: Picture, PICTURES, PHOTO, PHOTO'S, Photo.... maar hij ziet geen foto's, hoe ik die map ook noem! Grrrrr...

Iemand die hier meer over weet?
Sorry,niet goed gelezen,ik bedoel memory-stick  :-X

Djang

Met PS3 Portal kan je makkelijk alles over netwerk verzenden naar de PS3.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

pch

Quote from: Djang on April  9, 2007, 10:31:39
Met PS3 Portal kan je makkelijk alles over netwerk verzenden naar de PS3.

Ik heb nog geen PS3 maar ga er misschien wel een kopen als ik weet of wat ik er mee wil doen allemaal gaat werken...
Ik heb PS3Portal gedownload en draaiend, de mappen "my Photos, my Music en my Videos" kan ik nu linken aan de plek waar ik mijn foto's, muziek en video's heb staan. Maar die staan bij mij dus allemaal op mijn WD Netcenter van 250 Gb die boven op de zolder staat en middels ethernet aan mijn netwerk/router hangt. Sinds kort heb ik ook nog een 2e backup WD (geen ethernet maar USB2) ook van 250 Gb die ik aan mijn WD Netcenter heb hangen.
Vraag: kan ik in PS3Portal gewoon mijn mappen op de WD Netcenter aanklikken en die dan vanuit de nog aan te schaffen PS3 benaderen door de weblink in de PS3 in te vullen? Of moet dan ook altijd de PC/laptop aanstaan?
Zou het anders wel gaan werken als de PC/laptop aanstaat tijdens het streamen?
Of zou een andere mogelijkheid kunnen zijn de 2e backup HDD met USB2 direct aan de nog aan te schaffen PS3 te hangen?
Graag advies zodat ik de knoop kan doorhakken om een gameconsole (mijn 1e voor de kinderen maar uiteraard ook voor pappa!  ;D) te kopen...

Gr. Paul.

pch

Quote from: pch on April 13, 2007, 10:17:05
Ik heb nog geen PS3 maar ga er misschien wel een kopen als ik weet of wat ik er mee wil doen allemaal gaat werken...
Ik heb PS3Portal gedownload en draaiend, de mappen "my Photos, my Music en my Videos" kan ik nu linken aan de plek waar ik mijn foto's, muziek en video's heb staan. Maar die staan bij mij dus allemaal op mijn WD Netcenter van 250 Gb die boven op de zolder staat en middels ethernet aan mijn netwerk/router hangt. Sinds kort heb ik ook nog een 2e backup WD (geen ethernet maar USB2) ook van 250 Gb die ik aan mijn WD Netcenter heb hangen.
Vraag: kan ik in PS3Portal gewoon mijn mappen op de WD Netcenter aanklikken en die dan vanuit de nog aan te schaffen PS3 benaderen door de weblink in de PS3 in te vullen? Of moet dan ook altijd de PC/laptop aanstaan?
Zou het anders wel gaan werken als de PC/laptop aanstaat tijdens het streamen?
Of zou een andere mogelijkheid kunnen zijn de 2e backup HDD met USB2 direct aan de nog aan te schaffen PS3 te hangen?
Graag advies zodat ik de knoop kan doorhakken om een gameconsole (mijn 1e voor de kinderen maar uiteraard ook voor pappa!  ;D) te kopen...

Gr. Paul.

Niemand?

Gr. Paul.

angel66

ik zou zeggen een HD direct aan je ps3 hangen.
dat werkt bij mij ook goed.
dat andere werkt niet.

pch

Quote from: angel66 on April 19, 2007, 17:26:08
ik zou zeggen een HD direct aan je ps3 hangen.
dat werkt bij mij ook goed.
dat andere werkt niet.

Kan ik hem dan nu gewoon loskoppelen van mijn WD Netcenter en de losse WD 250 GB USB-2 op de PS3 aansluiten? Kan ik de bestanden zoals ze nu op die HDD staan gewoon zo laten of moet er voor de PS3 een bepaalde layout voor zijn? Kan ik dan mijn foto's laten zien op mijn plasma via de PS3 en HDMI kabel op 720p?

Gr. Paul.

Djang

Ik heb zelf een Firewire externe HDD dus kan het helaas niet testen.
Dus ik heb er niet echt een antwoord op.

Maar als je een memory stick gebruik moet je gewoon onder video driehoekje drukken en dan (alles weergeven) selecteren, dan krijg je alle mappen te zien en maakt het niet uit welke naam ze zijn.
Ik heb zo een stukje van The bridse corpse getest na deze te hebben omgezet met Red Kawa, eerlijk gezegd vindt ik hem mooier afspelen op mijn PC dan op de PS3.

Via portal zou je alles moeten downloaden, wordt niet gestream maar als een soort web pagina gelinkt.
Een externe HDD zou hetzelfde als een USB stick moeten werken lijkt mij dus gewoon direct aansluiten en dan naar afbeeldingen gaan op de PS3 en dan driehokje om alles te weergeven en de map te selecteren en weergeven maar.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

gogo

Quote from: pch on April 19, 2007, 17:52:13
Kan ik hem dan nu gewoon loskoppelen van mijn WD Netcenter en de losse WD 250 GB USB-2 op de PS3 aansluiten? Kan ik de bestanden zoals ze nu op die HDD staan gewoon zo laten of moet er voor de PS3 een bepaalde layout voor zijn? Kan ik dan mijn foto's laten zien op mijn plasma via de PS3 en HDMI kabel op 720p?

Gr. Paul.

Paul koop er 1 bij de media markt test alles bevalt hij niet breng je hem terug onder het mom  apparaat voldoet niet aan mijn eisen, ze hebben een niet tevreden geld terug garantie.

gr gogo
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10