NEC komt met iMac killer !!

Started by Audiofiel, January 17, 2007, 15:37:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Nec is op het lumineuze idee gekomen om een scherm en een computer met elkaar te koppelen tot 1 apparaat. Voila: de nieuwe iMac killer, oftewel de retro Lavie J.



Zal een aardige concurrent worden. Er bestaat vooralsnog alleen een Apple 24" iMac (1920x1200) en deze is natuurlijk een stuk groter met 32" (1366 x 768). Maar of hij nou mooier is... ::) ;D

Overigens komt er ook nog een draagbare variant. Lees meer op tweakers.

Prijs: tussen de 2989 dollar en 4150 dollar...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: TearS on January 17, 2007, 15:47:16
Ik vind hem persoonlijk spuuglelijk!  :-X

;D ;D

Misschien is deze zelfs nog mooier:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

spotmatic

Ik heb nog op de Apple Lisa gewerkt. Mooi apparaat  :)

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Bant

Aargh wat een lelijk ding. Komt niet eens in de buurt van apple. En daarbij ook nog een belagelijk duur! Dan koop ik wel een Mac book Pro  :-*

astrobart


Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Markaudio

Ach, er zal waarschijnlijk wel een fatsoenlijk besturingssysteem op kunnen O0 :P
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Marsh

Hoe kómen ze bij het idee om zoiets lelijks te bouwen, als hier al 80% het lelijk vindt?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ajbeefde

Imac killer?  Met dat soort prijzen en design?   
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Audiofiel

Quote from: ajbalmere on February 10, 2007, 15:38:42
Imac killer?  Met dat soort prijzen en design?   

Ja. Ze hopen dat de iMac stikt van het lachen... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Ziet er i.d.d. niet uit, maar wacht?!?.....  32"? dit is dus gewoon een huiskamer TV met Mediacenter, is dus een heel ander segment dan zo'n kleine iMac....
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on February 10, 2007, 17:26:19
Ziet er i.d.d. niet uit, maar wacht?!?.....  32"? dit is dus gewoon een huiskamer TV met Mediacenter, is dus een heel ander segment dan zo'n kleine iMac....

Dan nog ziet het er echt niet uit...... ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Nee klopt, wie wil er nou een LCD met PC eronder, dat is net zoiets als een CRT TV in de jaren 80 met Teletext printer, ook zo'n misser!
JBL PRX Power!

Erik

#17
 ::)  Er staan dan ook nergens in de advertentie dat het een iMac killer is of moet worden. De echte reden waarom men dit hier zegt kunnen we we wel raden, denk ik ::)

Het is dan ook geen pc om op je buroblad moet neer te zetten. Maar gewoon een HD LCD televisie waarin men meteen een pc module heeft ingebouwd, hierdoor is deze ook meteen geschikt is als multimedia pc. Niet meteen mijn smaak maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit wel handig vinden, omdat ze geen aparte pc of mac in de huiskamer hoeven neer te zetten. Een kwestie van voor en nadelen tegen elkaar afwegen.

Wat meer specs:
Het systeem beschikt over een Core 2 Duo-chip, geheugenbankjes voor een maximumhoeveelheid van 2GB werkgeheugen en een GeForce Go 7600 van nVidia. Aangezien het systeem duidelijk als mediacenter bedoeld is, is er ruimschoots in opslagruimte voorzien met maar liefst 800GB hardeschijfcapaciteit. Bovendien is de computer uitgerust met een blu-ray-lezer, twee firewire-poorten, pcmcia-ondersteuning en een geheugenkaartlezer
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tube-freak

Wel een beetje jammer van het "pipo de clown" ontwerp.  Dit is dus echt niet te vergelijken met een iMAC....
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Erik

#19
Quote from: Tube-freak on February 10, 2007, 19:01:38
Wel een beetje jammer van het "pipo de clown" ontwerp.  Dit is dus echt niet te vergelijken met een iMAC....
En weer een gevalletje klok en klepel  ::)     
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

ajbeefde

Quote from: Tube-freak on February 10, 2007, 19:01:38
Wel een beetje jammer van het "pipo de clown" ontwerp.  Dit is dus echt niet te vergelijken met een iMAC....

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marsh

Quote from: Erik on February 10, 2007, 18:23:55
::)  Er staan dan ook nergens in de advertentie dat het een iMac killer is of moet worden. De echte reden waarom men dit hier zegt kunnen we we wel raden, denk ik ::)

Het is dan ook geen pc om op je buroblad moet neer te zetten. Maar gewoon een HD LCD televisie waarin men meteen een pc module heeft ingebouwd, hierdoor is deze ook meteen geschikt is als multimedia pc. Niet meteen mijn smaak maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit wel handig vinden, omdat ze geen aparte pc of mac in de huiskamer hoeven neer te zetten. Een kwestie van voor en nadelen tegen elkaar afwegen.

Wat meer specs:
Het systeem beschikt over een Core 2 Duo-chip, geheugenbankjes voor een maximumhoeveelheid van 2GB werkgeheugen en een GeForce Go 7600 van nVidia. Aangezien het systeem duidelijk als mediacenter bedoeld is, is er ruimschoots in opslagruimte voorzien met maar liefst 800GB hardeschijfcapaciteit. Bovendien is de computer uitgerust met een blu-ray-lezer, twee firewire-poorten, pcmcia-ondersteuning en een geheugenkaartlezer

maximaal 2 gb geheugen vind ik niet zo heel bijzonder eigenlijk.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ajbeefde

Quote from: Marsh on February 10, 2007, 22:32:31
maximaal 2 gb geheugen vind ik niet zo heel bijzonder eigenlijk.

nee meeste nwe pc's kunnen 4gb hebben.... maar dat is ook weer een beetje te... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wh-vanderpost

Wel mooi, die geïntegreerde center standaard ;D Vraag me af of hij niet bezwijkt onder een 17KG zware center ;D

Verder: hideous :-X
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest