Pijnlijke mail Microsoft topman Allchin naar Bill Gates + Steve Ballmer lekt uit

Started by Audiofiel, January 15, 2007, 10:43:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Het was al eerder bekend dat er een compromitterende email was uitgelekt die Microsoft topman Jim Allchin naar zijn bazen Bill Gates en Steve Ballmer had gestuurd in 2004 over de beleidsvisie van Microsoft.

Nu is dan ook het emailtje zelf op internet te vinden, wat kennelijk in een rechtszaak gebruikt is geweest. De tekst is niet geschikt voor (jeugdige) Microsoft-fans... :o

QuoteI would buy a Mac today if I was not working at Microsoft. If you run the equivalent of VPC on a MAC you get access to basically all Windows application software (although not the hardware). Apple did not lose their way. You must watch this new video below. I know this doesn't show anything for businesses, but my point is about the philosophy that Apple uses. They think scenario. They think simple. They think fast. I know there is nothing hugely deep in this.

Ik vroeg me zelf eerst af of het nu helemaal waar was, totdat ik een link naar Allchin's eigen weblog tegenkwam. Zijn huidige omschrijving van het voorval klinkt vooral als 'damage control'... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

spotmatic

Wat is er zo pijnlijk/compromitterend aan? Als manager/topman moet je nu eenmaal wat andere mensen wakker schudden. Waarschijnlijk zou ik het precies hetzelfde verwoord hebben :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Audiofiel

Het is compromitterend omdat het is uitgelekt. En kennelijk is daar zelfs een rechtzaak om gevochten. Ik heb gelezen dat het bij Microsoft gebruikelijk is dat emails van de top worden vernietigd en dus nooit op straat zouden mogen komen te liggen...

Overigens vind ik het een hele eerlijke mail: hij geeft gewoon toe dat de concurrent een hele goede visie heeft die Microsoft op dat moment mist. Hij vraagt zich af waarom Microsoft niet op dezelfde manier ideeën om kan zetten in producten en gebruikt daarvoor een confronterende email om dat zijn bazen duidelijk te maken.

Maar ik denk niet dat Bill Gates en Steven Ballmer er blij mee zijn... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

ik zou zo'n actie eerder verwachten van een magazijnmedewerkers richting een magazijnmeester o.i.d.
je stuurt toch geen mailtje met strategische beleidsnotities ??
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

DA BoSS

Quote from: spotmatic on January 15, 2007, 10:46:17
Wat is er zo pijnlijk/compromitterend aan? Als manager/topman moet je nu eenmaal wat andere mensen wakker schudden. Waarschijnlijk zou ik het precies hetzelfde verwoord hebben :)

precies...elk groot bedrijf heeft soms behoefte aan een advocaat van de duivel >:D
(zegt niks over het waarheidgehalte of de positie van msft)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

zou het eerder zorgwekkend vinden als dit soort mails uberhaupt NIET voorkwamen. Het "Lekken" zegt meer iets over het naleven van de geheimhoudingsplicht van de IT afdeling.

Ik vind het backdaten van aandelen opties voor persoonlijke verrijking veel erger ::)
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on January 15, 2007, 12:48:12
Ik vind het backdaten van aandelen opties voor persoonlijke verrijking veel erger ::)

Vriendelijk verzoek om dit keer on-topic te blijven. Raphie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

geen probleem ;) maar wat zijn voor jou de "on topic"  grenzen voor dit topic?
JBL PRX Power!

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DA BoSS

Quote from: spotmatic on January 15, 2007, 13:07:53
Omdat Audiofiel een Apple adept is?  ;D

dan mogen we toch ook over apple praten???

nouja we wachten de intenties van TS even af...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Zo moeilijk is het toch niet, jongens? Het is niet de bedoeling om hier een Microsoft versus Apple topic van te maken. Daar verzandt het helaas al te vaak in.  ::)

Discussiëren mag je doen binnen de grenzen van een topic. En de titel geeft vaak al een duidelijke richting daar aan. Er is een mailtje uitgelekt tussen een paar topmensen van Microsoft. Dat is nieuws. En daarom staat het berichtje hier. Dus discussieer vrolijk mee over dat onderwerp.

En als je graag over de aandelen-optie problematiek wilt praten, dan kan dat ook. Maar niet in dit topic. Even zoeken, Raphie heeft daar vast al wel een topic eerder over geopend.... ::)

Ja: daar is-tie al: Stoute Steve. Op zich niet de juiste titel aangezien Steve Jobs zichzelf niet heeft verrijkt, maar juist een aantal andere personen, maar goed: daar kun je er dus over verder praten. Niet hier. Of gaan we in dat topic dan weer verder door over Microsoft?

Ik begin me de laatste tijd af te vragen of off-topic ouwehoeren niet een compleet eigen cultuur begint te worden met een eigen vaste kern... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Duidelijk, m'n mening staat hier boven, kan er verder weinig meer aan toevoegen....
JBL PRX Power!

AppleMies

A. Ik ben Apple adept in vind dus dat de man in kwestie volkomen gelijk heeft.
B. Ik vind het ook een schande dat de mail van deze man die ik toch als bedrijfsinformatie en dus als vertrouwelijk beschouw uitlekt en dan ook nog eens tegen hem gebruikt wordt.
C. Ik vind dat deze man geprezen moet worden omdat hij kritisch durft te zijn t.a.v zijn eigen winkel. Als managers dat eens meer zouden doen dan zouden EN klanten de producten zelf verkopen (veel van mijn familie, directe vrienden en kennissen en zelfs twee klanten zijn aan de Mac!!!!!,jja echt waar) EN de personeelsleden weer eens leuk vinden er te werken. Als voorbeeld haalt hij één concurrent Apple aan die het in zijn ogen goed voor elkaar heeft.  What's wrong with that?  Ik kijk ook naar concurrenten en enkelen zie ik ook als voorbeeld omdat ze het beter doen als ik.  Dat communiceer ik ook naar mijn mensen.

D.  What's the point om hierover te discusseren?


gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

brtram

Quote from: Audiofiel on January 15, 2007, 13:33:31
Er is een mailtje uitgelekt tussen een paar topmensen van Microsoft. Dat is nieuws.

Een mailtje uit 2004 is NIEUWS ???


Raphie

JBL PRX Power!

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass


Audiofiel

Hij schijnt gezegd te hebben dat hij met pensioen gaat zodra (alle versies) Vista zijn gelanceerd. Kennelijk is zijn pensioen met enige jaren vertraagd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.


Audiofiel

Quote from: brtram on January 15, 2007, 20:46:42
Een mailtje uit 2004 is NIEUWS ???

De interne e-mail is gedateerd op 7 januari 2004 en werd vorige week als bewijs ingebracht in een van de anti-trustzaken van de Verenigde Staten tegen Microsoft, in dit geval in Iowa.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass