Apple reinvents the phone: iPhone

Started by Audiofiel, January 10, 2007, 01:38:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Quote from: Audiofiel on January 11, 2007, 19:38:37
Als ik je omschrijving nog eens lees, herken ik eerder een bedrijf er in dat begint met een M...
Nou ja zeg altijd maar weer M$ erbij halen tssss ;D

Bant

Quote from: jowi on January 11, 2007, 19:37:04
Ja dat is echt iets voor Apple, de boel locken en die bundelverkoop ;) Het zou verboden moeten worden. Valse concurrentie enzo ;) ;) ;D

Het zou best kunnen dat er binnen no-time een hack voor is zodat je toch je telfort abo'tje kunt gebruiken. >:D

jaco

Quote from: Bas Janssen on January 11, 2007, 09:09:40
Bron
Niet zo slim lijkt me? Tenzij italic gedeelte.
Ach het gaat goed met apple, die kunnen cisco wel een paar honderd miljoen betalen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Durk

Quote from: hanky panky on January 11, 2007, 16:23:34
Het gaat slecht in de branche zie ik  ;D ;D ;D

Ik vraag me af hoe het met de door jou gewenste connectiviteit zal gaan. We zullen zien hoe snel autofabrikanten daarop inspelen want als je nu kijkt zijn volgens mij alleen BMW en VW een beetje voorbereid op Ipod's e.d., bij de andere merken is het nog steeds klieren met een Dension interface of een vergelijkbare adapter.

VW voorbereid? Ik heb een dension en meer dan een veredelde CD interface is dat niet.. Audio is wat dat betreft heel wat beter voorbereid: je kunt via het mmi systeem de Ipod bedienen als ware het MMI wiel het clickwheel..Ook Mercedes heeft via he command systeem een vergelijkbaar systeem en hier heb ik al eens mee mogen spelen: je kunt dan met de knoppen op het stuurwiel de ipod bedienen en de informatie op de wijzerplaten terugzien.. erg gaaf werkt dat. Het mmi systeem moet nog geavanceerder zijn: het schijnt dat je daar ook je video's mee kunt afspelen.. maar dat heb ik nog niet in het echie gezien dus..

en het gaat inderdaad slecht in de brache.. we komen om in het werk en dat zal bij de grootste speler niet anders zijn, als ik tenminste lees dat ze shrinks gaan inzetten op het controlewerk..  ;D



HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Hanky Panky

Quote from: Durk on January 11, 2007, 21:14:17
VW voorbereid? Ik heb een dension en meer dan een veredelde CD interface is dat niet.. Audio is wat dat betreft heel wat beter voorbereid: je kunt via het mmi systeem de Ipod bedienen als ware het MMI wiel het clickwheel..Ook Mercedes heeft via he command systeem een vergelijkbaar systeem en hier heb ik al eens mee mogen spelen: je kunt dan met de knoppen op het stuurwiel de ipod bedienen en de informatie op de wijzerplaten terugzien.. erg gaaf werkt dat. Het mmi systeem moet nog geavanceerder zijn: het schijnt dat je daar ook je video's mee kunt afspelen.. maar dat heb ik nog niet in het echie gezien dus..

en het gaat inderdaad slecht in de brache.. we komen om in het werk en dat zal bij de grootste speler niet anders zijn, als ik tenminste lees dat ze shrinks gaan inzetten op het controlewerk..  ;D

Die dension kits zijn heel aardig, zo zou ik via mijn navi-systeem een ipod integraal kunnen bedienen en MP3-tags op het scherm krijgen e.d. maar dat is een externe oplossing. Mooier zou een fabrieksready Ipod connector zijn.

@ Audiofiel

Jouw iPhone mag helemaal geen eens zo gaan heten  :o :

http://tweakers.net/nieuws/45874/Cisco-naar-rechter-om-iPhone-merknaam.html

Dus verzin maar vast een andere naam, MacPhone bijvoorbeeld (klinkt als een broodje telefoon dat je bij de goudgele M haalt)  8)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

@hankypanky & @jaco: jullie vertellen natuurlijk niets nieuws.

Het hele verhaal over de naam iPhone wou ik hier buiten beschouwing laten. Anders krijgen we ellenlange discussies over de naam, terwijl het hier over het product gaat. :-\


Ik wil er alleen dit over kwijt (en het daar bij laten). Degene die bijna 8 jaar geleden als eerste kwam met de benaming met een kleine i, gevolgd door een Beginkapitaal van de productnaam, was Apple met haar iMac. Daarna begonnen diverse bedrijven mee te liften op het succes door een soortgelijke benaming te kiezen. Dat er nooit een product 'iPhone' had geheten als Apple geen iMac had uitgebracht, lijkt mij duidelijk. Dat Cisco de naam alleen maar heeft gekregen door een ander bedrijf over te nemen en dat ze zelf 'toevallig' pas een eigen product met de naam iPhone hebben uitgebracht nadat de hele markt deze term al 2,5 jaar gebruikte voor de nog te lanceren multipurpose-GSM van Apple, geeft ze niet een erg stevig fundament voor een 'infringement'. Ik denk dat die 'rechtzaak' nog wel een staartje krijgt. Vooralsnog lijkt het er op dat Cisco het alleen maar gebruikt voor extra naamsbekendheid en news-coverage... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

Quote from: hanky panky on January 11, 2007, 22:12:20
Die dension kits zijn heel aardig, zo zou ik via mijn navi-systeem een ipod integraal kunnen bedienen en MP3-tags op het scherm krijgen e.d. maar dat is een externe oplossing. Mooier zou een fabrieksready Ipod connector zijn.

@ Audiofiel

Jouw iPhone mag helemaal geen eens zo gaan heten  :o :

http://tweakers.net/nieuws/45874/Cisco-naar-rechter-om-iPhone-merknaam.html

Dus verzin maar vast een andere naam, MacPhone bijvoorbeeld (klinkt als een broodje telefoon dat je bij de goudgele M haalt)  8)


Je kunt skippen en je kunt playlist 1...5 selecteren.. met playlist 6 kun je je ipod een beetje bedienen, maar dan moet je wel naar het schermpje turen..
Tags kun je vergeten: ik neem aan dat jouw mfd ook geen cdtext ondersteund.. je krijgt dan geen tag's in het scherm..

maar misschien heeft Seat de moeite genomen om de firmware wat uit te breiden? Jouw Seat kan volgens mij ook Nederlands praten, terwijl die van mij alleen Deutsch und English praat.. (bitte Tanken..)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Hanky Panky

Jawohl !! Mijn seat kent geen Nederlands, alleen de wegwijs juf in het dashboard. Er zijn mensen die het voor elkaar krijgen maar dan moet je wel de laatste versie van alles hebben zeg maar. Geen trek om me daar in te verdiepen, tis maar een lease auto.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Durk

okw.. de laatste keer dat ik in een altea zat, sprak hij nederlands.. en de wegwijsjuf vlaams..

zal eens bij mijn dealer informeren of ze volgende week alle firmware kunnen controleren. moet volgende week toch voor een beurtje..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

koffie

Quote from: Audiofiel on January 11, 2007, 22:44:22
@hankypanky & @jaco: jullie vertellen natuurlijk niets nieuws.

Het hele verhaal over de naam iPhone wou ik hier buiten beschouwing laten. Anders krijgen we ellenlange discussies over de naam, terwijl het hier over het product gaat. :-\


Ik wil er alleen dit over kwijt (en het daar bij laten). Degene die bijna 8 jaar geleden als eerste kwam met de benaming met een kleine i, gevolgd door een Beginkapitaal van de productnaam, was Apple met haar iMac. Daarna begonnen diverse bedrijven mee te liften op het succes door een soortgelijke benaming te kiezen. Dat er nooit een product 'iPhone' had geheten als Apple geen iMac had uitgebracht, lijkt mij duidelijk. Dat Cisco de naam alleen maar heeft gekregen door een ander bedrijf over te nemen en dat ze zelf 'toevallig' pas een eigen product met de naam iPhone hebben uitgebracht nadat de hele markt deze term al 2,5 jaar gebruikte voor de nog te lanceren multipurpose-GSM van Apple, geeft ze niet een erg stevig fundament voor een 'infringement'. Ik denk dat die 'rechtzaak' nog wel een staartje krijgt. Vooralsnog lijkt het er op dat Cisco het alleen maar gebruikt voor extra naamsbekendheid en news-coverage... ;)
JIJ kan wel willen het hierbij te laten, maar ik sping er toch op in :P
Als ik even heel vlug research, stamt de eerste iMac uit ergens tussen 1996 en 1998
Infogear heeft in 1996 een product genaamd iPhone (of de naam geregistreerd of whatever).
In 2000 heeft Cisco Infogear overnomen en inmiddels verkopen ze via dochter Linksys VOIP achtige apparaten genaamd iPhone.

Het zal een rechter jeuken wat de kwaliteit van zo'n telefoon is en wat de kwaliteit van de concurrent is. Feit is : Cisco bezit de merknaam iPhone voor een dergelijk apparaat. Apple wil een telefoon uitbrengen en daarvoor de naam iPhone gebruiken. Ze komen erachter dat die naam in handen van Cisco is, en gaan onderhandelen. De onderhandelingen zijn gaande, maar nog geen akkoord. Apple kondigt tijdens een mega event hun nieuwe telefoon aan : iPhone.
Als dit echt tot een rechtszaak zou komen, heeft Apple geen schijn van kans.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

W

Quote from: koffie on January 12, 2007, 15:15:19
JIJ kan wel willen het hierbij te laten, maar ik sping er toch op in :P
Als ik even heel vlug research, stamt de eerste iMac uit ergens tussen 1996 en 1998
Infogear heeft in 1996 een product genaamd iPhone (of de naam geregistreerd of whatever).
In 2000 heeft Cisco Infogear overnomen en inmiddels verkopen ze via dochter Linksys VOIP achtige apparaten genaamd iPhone.

Het zal een rechter jeuken wat de kwaliteit van zo'n telefoon is en wat de kwaliteit van de concurrent is. Feit is : Cisco bezit de merknaam iPhone voor een dergelijk apparaat. Apple wil een telefoon uitbrengen en daarvoor de naam iPhone gebruiken. Ze komen erachter dat die naam in handen van Cisco is, en gaan onderhandelen. De onderhandelingen zijn gaande, maar nog geen akkoord. Apple kondigt tijdens een mega event hun nieuwe telefoon aan : iPhone.
Als dit echt tot een rechtszaak zou komen, heeft Apple geen schijn van kans.

Ik denk dat Apple gewoon wat $ doorschuift. Ik DENK namelijk net als Audiofiel dat dit apparaatje wel eens een nieuwe revolutie kon ontekenen in het mobiele wereldje. Als Apple er ook zo over denkt dan zullen ze wel weten wat hun te doen staat. Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren!

@Raphie: 700E is inderdaad veel geld. Maar veel mensen hebben nu ook zoveel apparaten met een net zo grote gecombineerde waarde in hun broekzak zitten(Telefoon, iPod, PDA, etc. een combinatie van die dingen) Als dat vervangen kan worden voor 1 apparaat zal dat denk ik wel inslaan als een bom. Probleem is dat iedereen alles al heeft en niet echt behoefte zal hebben aan alles dubbel :-\ Langzaam aan zal dat toch wel opgang komen...

anyway, dit is wat ik denk! Ik ga er zeker naar kijken tegen de tijd dat ie uitkomt!

Groet,
Wybrand

guitarman

Niet mee eens dat Apple geen schijn van kans heeft, want cisco's belang is niet zo groot als dat van Apple, en bovendien gebruiken ze de naam niet actief en dat is wel een voorwaarde om je recht uit te kunnen oefenen.
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

koffie

Quote from: guitarman on January 12, 2007, 16:26:32
Niet mee eens dat Apple geen schijn van kans heeft, want cisco's belang is niet zo groot als dat van Apple, en bovendien gebruiken ze de naam niet actief en dat is wel een voorwaarde om je recht uit te kunnen oefenen.
Oh, wat is dit dan ? toch echt een product van Linksys e de naam iPhone.
And again, het zou van de zotte zijn dat een rechter beslist dat de naam naam Apple moet, omdat het belang van Cisco niet zo groot zou zijn  ???
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Audiofiel

Ik stel voor dat we even een 'koffie'-pauze houden omdat anders dit hele topic straks over de naam van het beestje gaat en niet over het product zelf. Open zelf een los topic over de naamgeving, als je dat belangrijk genoeg vind... anders moet ik een moderator vragen om op te schonen. :-\


Dus: HEEL graag mee-discussiëren, maar dan wel over het product zelf! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

koffie

Quote from: Audiofiel on January 12, 2007, 17:13:34
Ik stel voor dat we even een 'koffie'-pauze houden omdat anders dit hele topic straks over de naam van het beestje gaat en niet over het product zelf. Open zelf een los topic over de naamgeving, als je dat belangrijk genoeg vind... anders moet ik een moderator vragen om op te schonen. :-\


Dus: HEEL graag mee-discussiëren, maar dan wel over het product zelf! :D
Met alle respect, maar de naam is wel degelijk iets wat bij dit product hoort, IMHO. En niet in een apart topic ?
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Audiofiel

#66
Quote from: koffie on January 12, 2007, 19:31:54
Met alle respect, maar de naam is wel degelijk iets wat bij dit product hoort, IMHO. En niet in een apart topic ?

Dat is altijd het bekende intro vóórdat iemand – in tegenspraak tot het intro zelf – alsnog iets vervelends gaat zeggen. :-\


Nogmaals: dit topic gaat over het product zelf. Discussies over de naam horen in een apart topic thuis. Als er wordt doorgaan over de naamgeving, dan zie ik mij genoodzaakt dit topic te sluiten... :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Er is een fantastisch filmpje over de nieuwe iPod waarin Apple's twee man, Phil Schiller, hem demonstreert. Het ziet er waanzinnig gelikt uit en ook supersnel! Filmpje van CBS. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PjotrrrNL

Wat een innovatief product!
Ben zeer onder de indruk, dat wordt mijn volgende 'telefoon'!!!

B.J.

Quote from: Audiofiel on January 12, 2007, 19:39:21
Dat is altijd het bekende intro vóórdat iemand – in tegenspraak tot het intro zelf – alsnog iets vervelends gaat zeggen. :-\


Nogmaals: dit topic gaat over het product zelf. Discussies over de naam horen in een apart topic thuis. Als er wordt doorgaan over de naamgeving, dan zie ik mij genoodzaakt dit topic te sluiten... :-X

Zo respectloos lijkt mij die opmerking niet? Dreigen om een topic te sluiten lijkt mij meer ongepast.

Quote from: Audiofiel on January 13, 2007, 17:09:49
Er is een fantastisch filmpje over de nieuwe iPod waarin Apple's twee man, Phil Schiller, hem demonstreert. Het ziet er waanzinnig gelikt uit en ook supersnel! Filmpje van CBS. :o

Filmpje is goed en product lijkt mij fantastisch. Het lijkt wel als of hun model een hogere resolutie heeft? Dat lijkt me sterk (en zal wel niet) maar die foto zag er erg scherp uit. Revolutionair is het niet. Er bestaan toch al meerdere telefoons met touchscreen, foto en mp3 mogelijkheden? De manier van scrollen door contacten lijkt mij helemaal niets als je veel mensen in je adresboek hebt staan, misschien is er ook een optie om de beginletter te kiezen (idem voor muziek). Snelheid lijkt erg hoog maar batterij gebruik (in de praktijk) zal dan wel tegenvallen.
Wordt hij een beetje betaalbaar (of mag het van de baas) dan wil ik er wel een.  :D

Audiofiel

Quote from: Bas Janssen on January 13, 2007, 17:30:29
Zo respectloos lijkt mij die opmerking niet? Dreigen om een topic te sluiten lijkt mij meer ongepast.

Ik heb het woord respectloos niet in de mond gehad. En een dreigement is het eventuele sluiten niet. Off-topic doordiscussiëren kan iedereen voldoende gaan op de plekken die daarvoor bestemd zijn: de subsectie Afterhours. Lijkt mij duidelijk genoeg.

QuoteRevolutionair is het niet. Er bestaan toch al meerdere telefoons met touchscreen, foto en mp3 mogelijkheden?

Iets is niet revolutionair door de losse individuele mogelijkheden die in verschillende apparaten te vinden zijn, maar wel door al die mogelijkheden in 1 apparaat te integreren op een naadloze wijze. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

Quote from: Audiofiel on January 13, 2007, 17:36:25
Ik heb het woord respectloos niet in de mond gehad. En een dreigement is het eventuele sluiten niet. Off-topic doordiscussiëren kan iedereen voldoende gaan op de plekken die daarvoor bestemd zijn: de subsectie Afterhours. Lijkt mij duidelijk genoeg.

Iets is niet revolutionair door de losse individuele mogelijkheden die in verschillende apparaten te vinden zijn, maar wel door al die mogelijkheden in 1 apparaat te integreren op een naadloze wijze. ;)

Of het naadloos al bestaat weet ik niet maar geintegreerd al lang. Snel gegoogled: sony , nokia

Audiofiel

Quote from: Bas Janssen on January 13, 2007, 17:43:07
Of het naadloos al bestaat weet ik niet maar geintegreerd al lang. Snel gegoogled: sony , nokia

Dat zijn hele andere producten. MP3's afspelen kan ik ook al bijna 3 jaar met mij Sony Ericsson P900. En daarmee kan ik ook internetten via GPRS. Bovendien kan ik er mijn contacten en agenda mee synchroniseren met Mail en iCal op mijn Mac...

Maar het is geen iPhone. Die doet 3x meer dan dat. En alles naadloos. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Nou volgens mij doet die gewoon hetzelfde als de gemiddelde smartphone met windows mobile, de formfactor is  anders (de speler / scherm functionaliteit is nou in de lead ipv de phone functie) maar om hem daarom nou revolutionair te noemen?!? Apple heeft gewoon goede trendwatchers en een goede design afdeling. Dus ze komen op tijd met het juiste product.
JBL PRX Power!

Durk

kan hij meer dan mijn pda? denk dat hij het makkelijker kan en wellicht sneller? maar meer??
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749