Apple reinvents the phone: iPhone

Started by Audiofiel, January 10, 2007, 01:38:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Quote from: bentsdl on January 10, 2007, 18:19:00
ik ga al 500 euro uitgeven aan zelfbouw electrostaten
Kijk dat zou ik dus weer niet doen ;) ieder z'n ding toch?

Audiofiel

Bijzonder lachwekkend bericht in Inquirer:

QuoteMicrosoft warns Apple about iPhone

A gizmo too far

Kennelijk ruikt Microsoft onraad. Na het succes van de iPod en het (veel te) late (en niet succesvolle) Zune-antwoord van Microsoft zien ze de bui al hangen... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

#27
Quote
Cisco heeft de rechter gevraagd om Apple het gebruik van het merk 'iPhone' voorlopig te verbieden. Onderhandelingen tussen de twee bedrijven hebben kennelijk geen bruikbare resultaten opgeleverd.

Apple iPhone Cisco is sinds 2000 eigenaar van deze handelsnaam, en het bedrijf nam dan ook met verbazing kennis van de presentatie van Apples nieuwe telefoon. Om de naam iPhone te mogen gebruiken had Apple toestemming van Cisco moeten hebben, en ondanks maandenlange onderhandelingen was er nog geen licentieovereenkomst getekend toen Apple zijn nieuwe telefoon presenteerde. Gisteren liet Cisco al enigszins verongelijkt weten dat het op getekende contracten zat te wachten, maar toen die aan het eind van de dag niet waren binnengekomen, besloot men tot hardere maatregelen. De netwerkgigant heeft inmiddels bekendgemaakt dat het de Californische rechter heeft gevraagd om 'de inbreuk op en het kopiëren en gebruiken van Cisco's geregistreerde merknaam' te verbieden. Het is belangrijk dat het merk beschermd wordt, vertelde Cisco-vice-president Mark Chandler, want: 'The potential for convergence of the home phone, cell phone, work phone and PC is limitless.' Die motivatie zal Apple zeker onderschrijven, en de vraag is dan ook wat dat bedrijf heeft bewogen om zulke juridische risico's te nemen.

Wellicht denkt Apple dat de voorwaarden waaronder de merknaam is aangeboden ongunstig zijn, en rekent het erop dat een voor de rechter bereikt compromis voordeliger is. Het is zelfs mogelijk dat Apple hoopt dat de rechter de gelijkenis met het iPod-merk zal zien als een rechtvaardiging voor het iPhone-gebruik, zodat het helemaal geen licentiekosten aan Cisco zal hoeven betalen, maar dat lijkt een te grote gok. Ook Cisco heeft echter motieven om het conflict te zoeken: enerzijds zou het bedrijf Apple in een houdgreep hebben en met een rechtszaak betere voorwaarden kunnen afdwingen, anderzijds is alle publiciteit voor de rechtszaak ook publiciteit voor zijn eigen voip-iPhones.Natuurlijk is het ook nog mogelijk dat de hele rechtszaak een een-tweetje tussen de beide bedrijven is, waarmee hun respectievelijke iPhones nog even extra in de schijnwerpers worden gezet. Wellicht is dat wel een heel cynische uitleg, maar dat er iemand met een verborgen agenda bezig is, lijkt wel zeker: Apple weet als geen ander hoe waardevol een merknaam is en zal niet zonder reden de 'iPhone' hebben gelanceerd zonder de naam in licentie te nemen.
Bron

Niet zo slim lijkt me? Tenzij italic gedeelte.
   

J.A.F._Doorhof

ziet er mooi uit.
Even over resolutie, het kan inderdaad groter op dit formaat.
Veel Imagetanks draaien al een tijdje rond de 640x480.

Maar of dat voor een telefoon nodig is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

probleem met deze phone is wel dat die geen G3 en MMS ondersteuning heeft. Je zal hem dus niet snel met een abbo bundel voor 2 jaar tegenkomen.
Ben benieuwd wie er 700 gaat ophoesten voor een telefoon zonder abbo, echt internet en MMS......
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 11, 2007, 09:19:46
Even over resolutie, het kan inderdaad groter op dit formaat.
Veel Imagetanks draaien al een tijdje rond de 640x480.

Die (Epson) Imagetanks draaien op een iets groter scherm, 4" in plaats van 3,5". Maar de pixeldichtheid ligt daar inderdaad wat hoger.

Uiteraard is niet alleen de resolutie van belang. Kwaliteit van het scherm (contrast/helderheid) en vooral stroomverbruik zullen essentiëel zijn bij een telefoon.  En ik vind de specs van de accu bijzonder goed:

QuoteBattery   
Up to 5 hoursTalk / Video / Browsing
Up to 16 hoursAudio playback
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#31
Quote from: Raphie on January 11, 2007, 09:47:35
probleem met deze phone is wel dat die geen G3 en MMS ondersteuning heeft.

Ik zie dat niet zozeer als een probleem. G3 ofwel UMTS heeft nog lang geen landelijke dekking in Nederland en is een dure technologie. ::)

De iPhone is uitgerust met EDGE technologie, wat gewoon een uitbreiding van de GPRS-techniek is, waarbij snelheden tot 384 Kbps haalbaar zijn, ruim voldoende voor leuk internetten. In België kun je er zelfs kanaal Z mee bekijken via telecomprovider Mobistar, een dochter van de Orange-groep.

Zie voor een verschil tussen UMTS, GPRS en EDGE ook deze demo van Telfort. Uiteraard reclame voor EDGE, maar het geeft aan dat de verschillen niet te groot zijn.

QuoteJe zal hem dus niet snel met een abbo bundel voor 2 jaar tegenkomen.
Ben benieuwd wie er 700 gaat ophoesten voor een telefoon zonder abbo, echt internet en MMS......

Daar sla je volgens mij de plank mis. Je moet even niet denken aan de iPhone als weer een nieuwe telefoon waar je uit kunt kiezen voor bij je bestaande abonnement, maar als een compleet concept. Net als in de VS zal Apple hier een speciale deal gaan maken met een telecom-aanbieder. Ik denk dat naast EDGE van Telfort, ook KPN en Orange zeer geïnteresseerd zullen zijn in zo'n deal. 8)

Kijk maar eens naar het onlangs geïntroduceerde Rabomobiel, waarbij je tegen zeer lage tarieven (0,10 euro per minuut) kunt bellen, die gewoon achteraf worden afgerekend (zonder bundels!). Hierbij mag je tot 1 Mb gratis internetten of bankzaken regelen (bijvoorbeeld 60x saldo checken of 30x overschrijven) per maand. Daarboven betaal je slechts 2 euro per Mb, wat redelijk laag is. Maar nu komt het: wil je onbeperkt internetten (tot 750 Mb !! per maand) op je GSM, dan betaal je daarvoor een flatrate van 10 euro per maand. Het is een publiek geheim dat het netwerk dat Rabomobiel gebruikt Orange is. ;)

Dat is een soort constructie zoals ik die ook verwacht bij Apple's iPhone. Een telecomprovider geeft je onbeperkt internetten met EDGE voor een vast bedrag per maand. En natuurlijk kun je dan het toestel er bij kopen in een leuke deal voor 1 of 2 jaar. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ik hoop het, 3G wordt toch wel de toekomst, als je kijkt naar 3G adoption, dan zie je GPRS snel teruglopen. 3G geeft nagenoeg breedband snelheid en wordt hard gepushed door bijv Vodaphone. speciaal met notebook bundels e.d.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Ik heb het verhaal over EDGE hierboven nog even aangevuld met de demo van Telfort. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Lijkt een mooie oplossing, maar waar het volgens mij om draait is dat de grote providers allemaal fors geinvesteerd hebben in 3G en adoptie daarvan. Ze zullen dus eerder toestellen gaan pushen die hun netwerk en diensten optimaal kunnen gebruiken ipv toestellen die minder "compatible" zijn.
Maar wie weet kan Apple dat omdraaien omdat de vraag voor dit toestel groot zal gaan worden.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on January 11, 2007, 11:35:41
Maar wie weet kan Apple dat omdraaien omdat de vraag voor dit toestel groot zal gaan worden.

De iPod heeft een complete markt gecreëerd die er vóór introductie nog niet eens was. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Audiofiel, ik proef zo links en rechts in je comments een bescheiden vorm van enthousiasme ?  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Hij is zo blij als een kind, dat zie je toch wel aan z'n Avatar?  ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: hanky panky on January 11, 2007, 14:35:39
Audiofiel, ik proef zo links en rechts in je comments een bescheiden vorm van enthousiasme ?  ;)

Ik zie gewoon een nieuwe revolutie à-la-iPod gebeuren. En deze iPhone kan ik veel beter gebruiken dan mijn iPod die ik nu heb en mijn smartphone. Slechts 1 apparaat en veel meer mogelijkheden.

Dus ja, ik ben zo enthousiast als een kind. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

tja.. ik heb nu 2 ipod's 1 smartphone en 1 gewone telefoon bij me.. ik zou dat graag in een exemplaar willen hebben maar zie dat met de iphone ook nog niet gebeuren.. maar wie weet..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

2 ipods ?
Heb je nog die mono uitvoeringen dan ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Durk

lol..
nee. 1 ipod met muziek 80 gb video en 1 ipod 4 gb mini met lezingen e.d. de mini ligt gewoon altijd in mijn dashboardkastje aangesloten op mijn autoradio. Ik wil die lezingen e.d. niet in mijn Itunes hebben, dus heb ik de mini die ik op een personeelsfeestje gewonnen heb, niet weggedaan.. Op dit moment heb ik dus 2 ipods bij me...

Ik heb een smartphone en een gewone telefoon omdat voor de smartphone (qtek 9100) geen carkithouder te krijgen is voor mijn af-fabrieksautotelefoon.

gelukkig heb ik grote tas naar mijn werk...  :)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Hanky Panky

Quote from: Durk on January 11, 2007, 16:01:01
lol..
nee. 1 ipod met muziek 80 gb video en 1 ipod 4 gb mini met lezingen e.d. de mini ligt gewoon altijd in mijn dashboardkastje aangesloten op mijn autoradio. Ik wil die lezingen e.d. niet in mijn Itunes hebben, dus heb ik de mini die ik op een personeelsfeestje gewonnen heb, niet weggedaan.. Op dit moment heb ik dus 2 ipods bij me...

Ik heb een smartphone en een gewone telefoon omdat voor de smartphone (qtek 9100) geen carkithouder te krijgen is voor mijn af-fabrieksautotelefoon.

gelukkig heb ik grote tas naar mijn werk...  :)

Het gaat slecht in de branche zie ik  ;D ;D ;D

Ik vraag me af hoe het met de door jou gewenste connectiviteit zal gaan. We zullen zien hoe snel autofabrikanten daarop inspelen want als je nu kijkt zijn volgens mij alleen BMW en VW een beetje voorbereid op Ipod's e.d., bij de andere merken is het nog steeds klieren met een Dension interface of een vergelijkbare adapter.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Quote from: hanky panky on January 11, 2007, 16:23:34
We zullen zien hoe snel autofabrikanten daarop inspelen want als je nu kijkt zijn volgens mij alleen BMW en VW een beetje voorbereid op Ipod's e.d., bij de andere merken is het nog steeds klieren met een Dension interface of een vergelijkbare adapter.

Er bestaan wel meer oplossingen hoor. Bij mijn Pioneer heb ik een iPod-adapter zitten waardoor ik de muziek kan bedienen vanaf het stuur. Er bestaan ook al diverse autoradio's die direct aan te sluiten zijn op een iPod. ;)

Wel ben ik heel erg benieuwd wat voor interface we zullen hebben op de iPhone... ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Zou de Amerikaanse versie precies dezelfde zijn als de versie die naar Europa komt?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: TheSpeedSkater on January 11, 2007, 18:46:32
Zou de Amerikaanse versie precies dezelfde zijn als de versie die naar Europa komt?

Nee, want zoals het er nu uitziet, is de Amerikaanse versie simlocked gebundeld met een abonnement van provider Cingular.

Met andere woorden: als je er eentje in de VS gaat kopen, dan heb je een leuk apparaat wat een hoop kan, maar bellen doe je er dan niet mee. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

jowi

Quote from: Audiofiel on January 11, 2007, 18:56:48
Nee, want zoals het er nu uitziet, is de Amerikaanse versie simlocked gebundeld met een abonnement van provider Cingular.
Ja dat is echt iets voor Apple, de boel locken en die bundelverkoop ;) Het zou verboden moeten worden. Valse concurrentie enzo ;) ;) ;D

Audiofiel

Quote from: jowi on January 11, 2007, 19:37:04
Ja dat is echt iets voor Apple, de boel locken en die bundelverkoop ;) Het zou verboden moeten worden. Valse concurrentie enzo ;) ;) ;D

Jij wilt wel HEEL erg graag zo'n iPhone. ;D


Als ik je omschrijving nog eens lees, herken ik eerder een bedrijf er in dat begint met een M...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.