Apple reinvents the phone: iPhone

Started by Audiofiel, January 10, 2007, 01:38:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Apple heeft vandaag haar langverwachte product geïntroduceerd: de iPhone. Mac-fanaten wachten al bijna 4 jaar op dit toestel, maar het wachten was het waard. Smarter than a Smartphone, this is the iPhone.



Wat is revolutionair aan dit toestel?
- Het is een breedbeeld iPod van 4 of 8 Gb
- Het is een telefoon met aanraakscherm en super eenvoudige bediening
- Het is een OS-X light besturingssysteem met volwaardige internet browser

Eigenlijk is het toestel alles wat je van een hele goede PDA en smartphone (zoals de Sony Ericsson P990) verwacht en dan nog véél meer. En hij werkt ZONDER knoppen!

Het toestel is te bedienen met twee vingers en is naast iTunes speler (iPod 'vervanger') tevens een fototoestel en heeft ingebouwde WiFi en bewegingssensoren die weten of je de telefoon horizontaal of verticaal houdt en of hij dicht bij je oor zit (automatische schermdimmer).

Is er ook een nadeel aan deze telefoon? Jazeker: hij komt pas najaar 2007 in Europa. De Amerikanen mogen al in juni van al dit moois gaan genieten.

Zie voor alle informatie de website van Apple.

Meer info over de iPod functies, en natuurlijk de belfuncties en tenslotte de webbrowserfuncties zijn zeer veelbelovend.

Eén ding is zeker: IK WIL ER EEN !!! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jaco

Kun je er ook in HD resolutie filmpjes mee maken, of verwacht ik nu te veel ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jannis

 :o Ik weet al wat mijn Treo 650 gaat vervangen over 'n jaar of wat...

Durk

hoop dat dat schermpje wat beter gaat werken dan het touchscreen van een pda.. die eigenlijk alleen met een stylus te bedienen is.
Verder: nogal krasgevoelig lijkt me...

ook valt de resolutie een beetje tegen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Quote from: jaco on January 10, 2007, 05:29:33
Kun je er ook in HD resolutie filmpjes mee maken, of verwacht ik nu te veel ?

LOL ;D ;D

BlueRay recorder optional
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Durk on January 10, 2007, 08:41:56
hoop dat dat schermpje wat beter gaat werken dan het touchscreen van een pda.. die eigenlijk alleen met een stylus te bedienen is.

Apple kennende zit dat helemaal goed. Deze gaat zonder stylus en met meerdere vingers tegelijk. Kijk maar eens naar de uitleg over het gebruik van 'Photos'. Met twee vingers inzoomen en uitzoomen!

Quoteook valt de resolutie een beetje tegen.

Tsja, dat vind ik dus niet. Deze resolutie is het maximum wat je kunt halen met deze kleine afmetingen. Hij moet immers wel draagbaar blijven!

QuoteScreen resolution   320 by 480 at 160 ppi
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ziet er goed uit!
Eindelijk een fun device waar telefoon inzit geintergreerd. ipv andersom.
JBL PRX Power!

Durk

we zullen het in de praktijk wel zien hoe het lijkt..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Hanky Panky

Als Tomtom of andere navi-software er ook op kan draaien dan hebben ze een winnaar in huis denk ik. Ziet er wel gelikt uit.

Heeftie eigenlijk Blauwtand ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Quote from: hanky panky on January 10, 2007, 13:44:39
Als Tomtom of andere navi-software er ook op kan draaien dan hebben ze een winnaar in huis denk ik.

Aangezien Google Maps er standaard inzit en het draait op een light-versie van OS-X verwacht ik dat er snel GPS software zal zijn. De GPS zit zelf niet ingebouwd en dat is juist erg logisch. Dat is immers een extreme stroomvreter en kost ook ruimte. Een losse BT GPS muis is dan veel makkelijker. ;)

QuoteHeeftie eigenlijk Blauwtand ?

Bluetooth 2.0 EDR naast WiFi 802.11g 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.


Bant

Wat een super mooi ding!! Maarja zal wel zo'n 500 euro kosten, en dat heb ik niet over voor een telefoon. Hoe mooi die ook mag zijn.

Audiofiel

#12
Quote from: bentsdl on January 10, 2007, 16:26:43
Wat een super mooi ding!! Maarja zal wel zo'n 500 euro kosten, en dat heb ik niet over voor een telefoon. Hoe mooi die ook mag zijn.

Helemaal mee eens. Alleen is dit geen telefoon, maar VEEL meer apparaten. 8)


Ach, als ik zie dat sommigen op dit forum 400-450 euro hebben betaald voor een iPod Video, dan verwacht ik niet dat de prijs een probleem is voor een apparaat dat zoveel meer kan. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wh-vanderpost

Als de Metro het goed heeft, gaan de prijzen uiteen lopen van ongeveer 385 tot 460 euro.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Audiofiel

Quote from: wh-vanderpost on January 10, 2007, 17:12:30
Als de Metro het goed heeft, gaan de prijzen uiteen lopen van ongeveer 385 tot 460 euro.

De Metro heeft deze bedragen rechtstreeks van dezelfde niet-geïnformeerde Telegraaf-journalist overgenomen. De prijs staat gewoon helemaal nog niet vast en direct omrekenen van dollars naar euros is dan het domste wat je als journalist kunt doen... :P ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wh-vanderpost

Quote from: Audiofiel on January 10, 2007, 17:14:56
De Metro heeft deze bedragen rechtstreeks van dezelfde niet-geïnformeerde Telegraaf-journalist overgenomen. De prijs staat gewoon helemaal nog niet vast en direct omrekenen van dollars naar euros is dan het domste wat je als journalist kunt doen... :P ::)
Ja, Apple kennende zal het toch wel een eenvoudige valuta-symbol-swap worden (zoals met alles wat ze verkopen).. .dus 599 euro :-\
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Audiofiel

Vergeet niet dat die Amerikaanse prijzen in combinatie met een abonnement zijn van een provider. Het is mij niet duidelijk wat nu de telefoon zelf kost en wat het abonnement. Laat staan wat het abonnement behelst... onbeperkt internetten? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Maakt niet uit hoe duur... ik wil hem hebben! :D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bant

Quote from: jowi on January 10, 2007, 17:21:06
Maakt niet uit hoe duur... ik wil hem hebben! :D

Kijk, dankzij zulk soort mensen komen ze nog weg ook met die prijzen ::) Maar veel plezier ermee. Ga je hem alvast op ebay kopen voor 1000 dollar ofzo? Dan ben je de eerste in NL

Rody

Hij switch automatisch van landscape naar verticale layout als je de iPhone 90 graden draait  ;D

Audiofiel

Quote from: Rody on January 10, 2007, 17:34:33
Hij switch automatisch van landscape naar verticale layout als je de iPhone 90 graden draait  ;D

En zet het scherm op 'dimmen' en de geprojecteerde knoppen op 'uit' als je hem (haar?) aan je oor zet! :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Quote from: bentsdl on January 10, 2007, 17:32:23
Kijk, dankzij zulk soort mensen komen ze nog weg ook met die prijzen ::) Maar veel plezier ermee. Ga je hem alvast op ebay kopen voor 1000 dollar ofzo? Dan ben je de eerste in NL
Nou nou... jaloers? ;D

Bant

#23
Quote from: jowi on January 10, 2007, 17:48:28
Nou nou... jaloers? ;D
Hahaha nou niet echt hoor, ik zou hem heel graag hebben, maar ik ga al 500 300 euro uitgeven aan zelfbouw electrostaten dus ik heb andere speeltjes nu ;D
Nee ik ben heel tevreden met m'n razr, plat en hij beld goed. Een mp3 speler heb ik nooit gehad en ook geen behoefte aan.

Audiofiel

Quote from: bentsdl on January 10, 2007, 18:19:00
Hahaha nou niet echt hoor, ik zou hem heel graag hebben, maar ik ga al 500 euro uitgeven aan zelfbouw electrostaten dus ik heb andere speeltjes nu ;D

Waarom geen kant-en-klare electrostaten? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.