2nd generation Xbox 360 codenaam:Zephyr

Started by papaleo, January 6, 2007, 09:54:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Inderdaad de tweede generatie Xbox360 en nu met HDMI

http://www.bit-tech.net/news/2007/01/05/MS_2nd_gen_xbox_360_hdmi_65nm/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Klinkt interessant. En een foto ;D

Icm met een 120 GB HD én een HD-DVD drive ingebouwd zou ik mijn oude 360 wel om willen ruilen. Alleen jammer dat mijn TV maar 1 HDMI ingang heeft  >:(
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

papaleo

Quote from: hanky panky on January  6, 2007, 10:07:25
Klinkt interessant. En een foto ;D

Icm met een 120 GB HD én een HD-DVD drive ingebouwd zou ik mijn oude 360 wel om willen ruilen. Alleen jammer dat mijn TV maar 1 HDMI ingang heeft  >:(

Daar  heb je 'mooie' hdmi switchboxjes voor....  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

#3
Quote from: hanky panky on January  6, 2007, 10:07:25
Klinkt interessant. En een foto ;D

Icm met een 120 GB HD én een HD-DVD drive ingebouwd zou ik mijn oude 360 wel om willen ruilen. Alleen jammer dat mijn TV maar 1 HDMI ingang heeft  >:(
Er zijn hdmi/dvi switchboxes te koop. Zal voor mij in de toekomst ook nodig zijn, heb nu een DVD speler met dvi uit, en een htpc. Komt natuurlijk deze xbox nog bij, en een bluray of hd-dvd speler, en wellicht een sat-ontvanger... en ik heb ook maar 1 hdcp/dvi ingang op de barco.

*edit* papaleo was me net voor ;)

Djang

Toch maar goed dat ik er nog geen 1 heb gekocht, in de kamer naast me staat er wel een van mijn broer.
Heb vaak het idee dat die jonge zijn kamer aan het stofzuigen is en dat doet ie vaak :p
Hij maak gewoon veel herrie dus ik hoop dat ze een verbeterde en stillere versie uitbrengen.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

aMUSEd

Eerst de ontbrekende support voor de xbox1 na de lancering van de 360, nu weer een upgrade snel na de lancering van de 1e versie van de 360. Ik kan me voorstellen dat MS zich niet erg populair maakt bij hun klanten.

jowi

Quote from: aMUSEd on January  6, 2007, 11:30:37
nu weer een upgrade snel na de lancering van de 1e versie van de 360
??? Volgens mij gaat de huidige 360 al weer meer dan een jaartje mee hoor... ik ken audio fabrikanten die sneller van model wisselen.

aMUSEd

Quote from: jowi on January  6, 2007, 11:37:50
??? Volgens mij gaat de huidige 360 al weer meer dan een jaartje mee hoor... ik ken audio fabrikanten die sneller van model wisselen.
een jaartje ::).. net als bij die audiofabrikanten geven dit soort acties mij het gevoel dat de producten niet met visie zijn gemaakt maar slechts inspelen op de wensen van het moment.
Ik zou niet blij zijn met deze ontwikkeling als ik net een premium 360 heb aangeschaft.

Hanky Panky

#8
Quote from: papaleo on January  6, 2007, 10:31:17
Daar  heb je 'mooie' hdmi switchboxjes voor....  ;)

Gelukkig heb ik een receiver met 2 x DVI in en 1 x out maar of je nu een receiver van 1500 euro of een losse switch ertussen plakt (van een honderdje of 1 á 2), de kwaliteit zal er iig niet beter op worden.  Afgezien van het feit dat je dan zit met weer meer kwaliteitskabels die je moet kopen. Aan de andere kant: als die HD-DVD drive lekker stil is tijdens afspelen dan kan mijn Oppo eruit (die nu dus de HDMI ingang inneemt).

Dus: Billy G. doe je best en silence dat ding  :D
Quote from: jowi on January  6, 2007, 10:31:49
Er zijn hdmi/dvi switchboxes te koop. Zal voor mij in de toekomst ook nodig zijn, heb nu een DVD speler met dvi uit, en een htpc. Komt natuurlijk deze xbox nog bij, en een bluray of hd-dvd speler, en wellicht een sat-ontvanger... en ik heb ook maar 1 hdcp/dvi ingang op de barco.

*edit* papaleo was me net voor ;)

Lijkt me een mooi excuus om zo'n dure scaler te kopen bij Frank D met 4 x HDMI in oid  ;D

Ik zal mijn vrouw er vast op voorbereiden  8)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

jowi

Quote from: aMUSEd on January  6, 2007, 12:01:06
een jaartje ::).. net als bij die audiofabrikanten geven dit soort acties mij het gevoel dat de producten niet met visie zijn gemaakt maar slechts inspelen op de wensen van het moment.
Joh! ;) Je zou haast zeggen dat ze op slinkse wijze geld aan ons proberen te verdienen ;D

aMUSEd

Quote from: jowi on January  6, 2007, 12:40:09
Joh! ;) Je zou haast zeggen dat ze op slinkse wijze geld aan ons proberen te verdienen ;D
;D

harrytasker

Volgens mij is er nauwelijks toegevoegde waarde voor deze HDMI.
Is natuurlijk wel prettig, maar ik geloof niet dat het in beeldkwaliteit met de vga-kabel en of component kabel veel zal uitmaken....
5150 time!

papaleo

Quote from: harrytasker on January  6, 2007, 21:14:25
Volgens mij is er nauwelijks toegevoegde waarde voor deze HDMI.
Is natuurlijk wel prettig, maar ik geloof niet dat het in beeldkwaliteit met de vga-kabel en of component kabel veel zal uitmaken....

Dit is niet het enige wat er gaat veranderen aan de 2nd gen. xbox360 het schijnt dat er een een andere CPU gebruikt gaat worden namelijk de 65nm Silicon-on-Insulator (SOI) technology ;

The 65nm CPU chip will reduce heat inside the Xbox 360 and could potentially lead to a price drop, which may be coming later than anticipated due to the delay.
Currently, all Xbox 360s are running on 90nm technology manufactured by Chartered Semiconductor


bron;
webwereld
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Quote from: harrytasker on January  6, 2007, 21:14:25
Volgens mij is er nauwelijks toegevoegde waarde voor deze HDMI.
Is natuurlijk wel prettig, maar ik geloof niet dat het in beeldkwaliteit met de vga-kabel en of component kabel veel zal uitmaken....

niet veel, wel wat. En bovendien gelijk audio naar je tv, hetgeen natuurlijk ook een voordeel kan zijn

aMUSEd

Ana d'r uit, Hana d'r in  ;D

"Update (06-01-2007): Inmiddels zijn er op Xbox-Scene ook enkele foto's en een filmpje verschenen van de Zephyr. Op de foto's is de binnenkant van de Xbox 360 te zien met daarop meerdere veranderingen ten opzichte van de oudere versies, zo zou onder andere de hardwarescale genaamd Ana vervangen zijn door de 'Hana'-chip. Het filmpje illustreert een Xbox 360-devkit die via een hdmi-dvi-converter op een lcd-monitor is aangesloten."
bron: tweakers

WubboZ

Is er ook al een idee van een prijsstelling en lanceer datum voor dit nieuwe speeltje? MS zou m bijvoorbeeld net voor de PS3 kunnen lancheren (in NL dan). Dat zullen ze alleen niet meer halen denk ik...
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

jOzh

Quote from: WubboZ on January 26, 2007, 19:09:47
Is er ook al een idee van een prijsstelling en lanceer datum voor dit nieuwe speeltje? MS zou m bijvoorbeeld net voor de PS3 kunnen lancheren (in NL dan). Dat zullen ze alleen niet meer halen denk ik...

Microsoft heeft aangegeven dat de foto's van de Zephyr wel echt zijn maar dat het om een experiment van Microsoft ging. Ze hebben geen plannen om de Xbox 360 daadwerkelijk in de getoonde vorm uit te brengen. Zie http://www.xboxic.com/news/2216
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

WubboZ

Quote from: jOzh on January 27, 2007, 17:57:03
Microsoft heeft aangegeven dat de foto's van de Zephyr wel echt zijn maar dat het om een experiment van Microsoft ging. Ze hebben geen plannen om de Xbox 360 daadwerkelijk in de getoonde vorm uit te brengen. Zie http://www.xboxic.com/news/2216

Ze zouden wel gek zijn als ze hem niet uitbrachten ;D
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination