jOzh's HT

Started by jOzh, November 21, 2005, 12:54:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jOzh

Na constant klooien met m'n digicam om een beetje leuke foto's te produceren, is het eindelijk gelukt om enigzins acceptabele plaatjes te schieten. 
M'n set bestaat uit de volgende onderdelen:

TV: Philips 28PW8506
Receiver: Marantz SR8500
DVD: Marantz DV7600
Fronts: B&W DM603
Center: B&W LCR600
Rears: B&W DM601 (niet op de foto's te zien...)
Sub: SVS PB12ISD






Als luidsprekerkabel heb ik Qed Silver Anniversary liggen, de scart is een Qed AV41. Digitale interlink tussen receiver en dvdspeler is de hier welbekende Apogee Wide Eye en als analoge verbinding de QED Qunex 2.

Volgende stap is luisteren of een cdspeler en aparte stereoversterker toegevoegde waarde heeft. Hierbij denk ik vooral aan Arcam (CD73 + A90), maar zoals gezegd, ik moet nog gaan luisteren dus wie weet rolt er iets heel anders uit =) Ik sta open voor suggesties dus laat maar horen! Hierbij moet ik wel zeggen dat ik graag een beetje (visueel) matchende onderdelen heb, dus vereiste is ten eerste dat de kleur zilver is, ten tweede dat cdspeler en versterker uit dezelfde serie komen (of iig van hetzelfde merk zijn).

De TV moet ook vervangen worden maar wat er voor in de plaats moet komen weet ik nog niet. Plaats voor een beamer is er in ieder geval niet. Op dit moment denk ik aan de 37 inch Philips 9830, maar het is even afwachten wat de prijs van die tv gaat doen in de komende maanden. Heb hier ook niet echt haast mee, wellicht dat er tegen de tijd dat het WK er aan zit te komen er wat leuke aanbiedingen komen.
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dru

Ziet erg netjes uit!

Mooi audio/tv meubel ook

Rappie

Die set moet wel goed klinken :) (heb ongeveer dezelfde staan :) )

Is het alleen geen overkill voor de grote van de kamer ? Of zit er nog een groot stuk achter wat je niet op de foto ziet.
Eigenaar van Paulthé

jOzh

Quote from: reza on November 21, 2005, 12:56:40
Ziet er goed uit ;)
Quote from: Dru on November 21, 2005, 13:32:01
Ziet erg netjes uit!

Mooi audio/tv meubel ook

Dank u beiden ;)


Quote from: Rappie on November 21, 2005, 14:11:31
Die set moet wel goed klinken :) (heb ongeveer dezelfde staan :) )

Is het alleen geen overkill voor de grote van de kamer ? Of zit er nog een groot stuk achter wat je niet op de foto ziet.

Toevallig zat ik laatst op jouw website te kijken, zag inderdaad dat onze spullen aardig overeenkomen =)

Mijn kamer is ongeveer 5x4 meter, je ziet op de laatste foto een stukje van m'n bank. Daarachter zit nog een meter of 2.
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

DA BoSS

Mooi hoor ! : :o 
Je audio/tv meubel is echt helemaal mijn smaak....wat voor een is het, als ik vragen mag?


8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman


wil

Mooie set, netjes geplaatst en lekker opgeruimd. Daar hou ik wel van. Ook een logische keuze van je speakers. Mocht ik ooit nog een LCR600 tegen het lijf lopen... wie weet.
Een andere cd-speler zal nog wel wat extra gevoel geven. Ik zou bij Marantz kijken voor een cd-speler uit de premium-serie en dan aansluiten met een mooie interlink. Of je hier een aparte stereoversterker bij moet doen weet ik niet. Het bekende geklooi met de twee volumeknoppen.

Wat ik alleen niet zou doen is die (lollige) beeldjes op de fronts plaatsen. Bij mij thuis is dat taboe!

Veel genietplezier!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

jOzh

#8
Quote from: DA BoSS on November 21, 2005, 15:10:20
Mooi hoor ! : :o 
Je audio/tv meubel is echt helemaal mijn smaak....wat voor een is het, als ik vragen mag?


8)

Het is zoals tingtong al zei inderdaad een Aldenkamp, en wel de RG68. Het TV-meubel is ook van Aldenkamp maar wat het typenummer daarvan is weet ik niet meer  ??? Ik mag hier waarschijnlijk niet plaatsen waar ik ze vandaan heb (niet bij een van de sponsors namelijk...)

Quote from: wil on November 21, 2005, 15:18:58
Mooie set, netjes geplaatst en lekker opgeruimd. Daar hou ik wel van. Ook een logische keuze van je speakers. Mocht ik ooit nog een LCR600 tegen het lijf lopen... wie weet.
Een andere cd-speler zal nog wel wat extra gevoel geven. Ik zou bij Marantz kijken voor een cd-speler uit de premium-serie en dan aansluiten met een mooie interlink. Of je hier een aparte stereoversterker bij moet doen weet ik niet. Het bekende geklooi met de twee volumeknoppen.

Wat ik alleen niet zou doen is die (lollige) beeldjes op de fronts plaatsen. Bij mij thuis is dat taboe!

Veel genietplezier!

wil

Ik heb inderdaad ook naar de cdspelers uit de premium range van Marantz gekeken, die ga ik ook zeker meenemen in een luistertest. Ik was ook bang voor die 2 volumeknoppen maar nu hoorde ik van iemand dat de Arcam A90 bijvoorbeeld een mogelijkheid heeft waarmee je het voorversterkergedeelte uit kan schakelen, zodat ik met filmpjes alleen de volumeknop van m'n sr8500 hoef te gebruiken. Ik neem aan dat stereoversterkers van Marantz die optie ook hebben?

Wat die beeldjes op m'n fronts betreft, ik weet dat het niet netjes is maar ik hoor eigenlijk het verschil niet. En ik vind het er leuk uitzien. Zelfs Buzz op m'n SVS blijft overeind staan als ik film aan het kijken ben :)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Jean Pierre

Erg mooie set! mooi upgrades ook! De set is een heel stuk veranderd met hoe ik hem een tijd terug nog heb gezien!

Waarom staat je vhs trouwens niet in je sig
^-^ ;)

jOzh

Quote from: Jean Pierre on November 21, 2005, 16:42:44

Waarom staat je vhs trouwens niet in je sig
^-^ ;)

Lol, daar zat ik al een beetje op te wachten ;)
Tja, laten we het er maar op houden dat het plankvulling is, ik heb em geeneens aangesloten. Met het apparaat is niks mis, maar ik kijk al amper 'normaal' naar tv, laat staan dat er 2 programma's tegelijkertijd draaien die ik zou willen zien.  Maar goed, speciaal voor jou, het is een echte LG :)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

R

Quote from: jOzh on November 21, 2005, 15:59:47
H. Ik was ook bang voor die 2 volumeknoppen maar nu hoorde ik van iemand dat de Arcam A90 bijvoorbeeld een mogelijkheid heeft waarmee je het voorversterkergedeelte uit kan schakelen, zodat ik met filmpjes alleen de volumeknop van m'n sr8500 hoef te gebruiken. Ik neem aan dat stereoversterkers van Marantz die optie ook hebben?

Nee, daar kun je niet zomaar van uit gaan. Ze zijn er wel van marantz, maar niet allemaal. Bijna alle arcam's hebben het.

Sjors

Wat een set zeg! erg mooi  8)


Groet, Sjors

Marc R

#13
Quote from: Ruben on November 21, 2005, 16:55:19
Nee, daar kun je niet zomaar van uit gaan. Ze zijn er wel van marantz, maar niet allemaal. Bijna alle arcam's hebben het.

Onder andere de Marantz pm17mkII heeft deze mogelijkheid en ik dacht de nieuwe stereo versterkers ook. Enig nadeel is wel dat de omschakel knop op de achterkant zit (in ieder geval wel bij de mp17mkII). Het zijn inderdaad wel de wat duurdere modellen van Marantz die deze optie hebben.

Overigens mooie set verder :).

jOzh

Quote from: Marc R on November 21, 2005, 20:42:29
Onder andere de Marantz pm17mkII heeft deze mogelijkheid en ik dacht de nieuwe stereo versterkers ook. Enig nadeel is wel dat de omschakel knop op de achterkant zit (in ieder geval wel bij de mp17mkII). Het zijn inderdaad wel de wat duurdere modellen van Marantz die deze optie hebben.

Zit die optie (knop) bij de Arcams ook op de achterkant of is dat via het menu te regelen? Zou wel handig zijn...
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

blackball147

hoi,

idd een mooi set, veel gelijkenissen met de mijne wat LS, interlinks en LSkabel betreft.  :D
heb trouwens qua uiterlijk exact dezelfde electrische gitaar ( een fender copie  :P )

R

#16
Quote from: jOzh on November 21, 2005, 20:45:33
Zit die optie (knop) bij de Arcams ook op de achterkant of is dat via het menu te regelen? Zou wel handig zijn...

Hangt dacht ik van het model af. Bij mij fmj a32, kan het beide. Kijk anders op arcam website of neem eens contact op met bjorn of garmt, die kunnen het je wel vertellen,

jOzh

#17
Quote from: blackball147 on November 21, 2005, 20:55:28
heb trouwens qua uiterlijk exact dezelfde electrische gitaar ( een fender copie  :P )

Had ik ook maar een kopie ipv een originele Fender gekocht, ik speel eigenlijk veel te weinig om zo'n dure gitaar te kunnen verantwoorden voor mezelf. Maar ja, ik denk maar zo, een echte Fender behoudt misschien ook wat meer z'n waarde ;)

Quote from: Ruben on November 21, 2005, 22:31:11
Hangt dacht ik van het model af. Bij mij fmj a32, kan het beide. Kijk anders op arcam website of neem eens contact op met bjorn of garmt, die kunnen het je wel vertellen,

Hmm, in de user manual van bijvoorbeeld de A90 zie ik niks over een processor mode, die de A32 wel heeft. Ik zal inderdaad Bjorn of Garmt er eens een pm over sturen.
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Atmoz


Ziet d'r erg goed uit.
Super apparatuur ook. Zoiets wil ik me dus ook gaan aanschaffen!!
Is dat duur zo'n Marantz receiver + DVD?

Heel cool!!  O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jOzh

Quote from: atmoz on November 22, 2005, 09:37:33
Is dat duur zo'n Marantz receiver + DVD?

Tja, wat is duur... Voor mij als student was het veel geld  :)
Ik heb er rond de 1800 euro voor betaald.
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Atmoz

#20
Quote from: jOzh on November 22, 2005, 11:14:23
Tja, wat is duur... Voor mij als student was het veel geld  :)
Ik heb er rond de 1800 euro voor betaald.

WOW  :o

Maar dan zal het vast en zeker beter klinken dan mijn Philips Machline DTS receiver...
Ben nu aan het kijken naar wat nieuws!! "naar het kijken" he, want kopen kan nog niet hehe  ;D

Wat voor muziek luister je ermee? Want ik vraag me echt af of het nut heeft dat ik een duurder systeem koop aangezien ik gewoon Techno, Trance, Hardcore, Groove enzo luister. Of komt zo'n dure set alleen tot zijn recht bij klassieke muziek met instrumenten enzo? En hoe zit het bij films? Kun je hier misschien wat over vertellen?

Alvast bedankt,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Jean Pierre

Quote from: atmoz on November 22, 2005, 12:08:53
WOW  :o

Maar dan zal het vast en zeker beter klinken dan mijn Philips Machline DTS receiver...
Ben nu aan het kijken naar wat nieuws!! "naar het kijken" he, want kopen kan nog niet hehe  ;D

Wat voor muziek luister je ermee? Want ik vraag me echt af of het nut heeft dat ik een duurder systeem koop aangezien ik gewoon Techno, Trance, Hardcore, Groove enzo luister. Of komt zo'n dure set alleen tot zijn recht bij klassieke muziek met instrumenten enzo? En hoe zit het bij films? Kun je hier misschien wat over vertellen?

Alvast bedankt,

Atmoz

Kan je ongeveer vertellen wat het uit maakt, het laag is minder rommeliger de speaker klinkt gecontroleerder allemaal zulk soort dingen! En de dvd speler geeft uiteraard een scherp(er) plaatje dan een standaard dvd speler van het kruitvat oid.. + veel meer aansluit mogelijkheden en degelijkheid. Verder kan ik het niet allemaal precies zeggen omdat ik het nog niet gehoord heb, maar ik zou zeggen: ga eens naar de winkel! en je zult het verschil ongetwijfeld merken!

jOzh

#22
Quote from: atmoz on November 22, 2005, 12:08:53
WOW  :o

...zegt de meneer met een Loewe 42 inch plasma ;)

Quote
Maar dan zal het vast en zeker beter klinken dan mijn Philips Machline DTS receiver...
Ben nu aan het kijken naar wat nieuws!! "naar het kijken" he, want kopen kan nog niet hehe  ;D

Wat voor muziek luister je ermee? Want ik vraag me echt af of het nut heeft dat ik een duurder systeem koop aangezien ik gewoon Techno, Trance, Hardcore, Groove enzo luister. Of komt zo'n dure set alleen tot zijn recht bij klassieke muziek met instrumenten enzo? En hoe zit het bij films? Kun je hier misschien wat over vertellen?

Alvast bedankt,

Atmoz

Ik ben niet zo goed in het benoemen van klank en muziekkleur maar ik heb voor aankoop van de 8500 een vrij lange luistersessie gehouden bij de sponsor uit Arnhem, waarbij ik geluisterd heb naar de Denon 3805 (stukje rustiger dan de Marantz), een Harman Kardon (ik dacht dat het de AVR 635 was, veel agressiever dan de Marantz) en de Rotel RSX-1067 (amper verschil te horen maar wel een heel stuk duurder). Voor de lol ook even geluisterd naar de Marantz SR12S1 om te kijken wat (meer dan een) verdubbeling van de prijs van een 8500 met de klank deed =) Tja, je moet ergens de grens trekken natuurlijk...

De dvdspeler heb ik er later bijgekocht omdat het een mooi bijpassend type was, de specs me erg aanspraken (alle aansluitingen erop en eraan) en alle reviews lovend waren. Hier heb ik eerlijk gezegd geen luistertest aan gewaagd destijds.

Wat een dergelijke combi met jouw muziekgenre zal doen durf ik niet te zeggen, is niet de muziek waar ik normaal gesproken naar luister. Zoals Jean Pierre al zei, neem je cdcollectie eens mee naar een winkel en luister zelf!
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Atmoz

Quote from: jOzh on November 23, 2005, 15:07:12
...zegt de meneer met een Loewe 42 inch plasma ;)

Ja oke, maar mijn audio is wel vrij kl*te  ;D
Maarja, daarom ben ik daar nu vragen over aan het stellen he...
Er moet echt zo snel als kan een nette audioset komen  8)


Quote
Ik ben niet zo goed in het benoemen van klank en muziekkleur maar ik heb voor aankoop van de 8500 een vrij lange luistersessie gehouden bij de sponsor uit Arnhem, waarbij ik geluisterd heb naar de Denon 3805 (stukje rustiger dan de Marantz), een Harman Kardon (ik dacht dat het de AVR 635 was, veel agressiever dan de Marantz) en de Rotel RSX-1067 (amper verschil te horen maar wel een heel stuk duurder). Voor de lol ook even geluisterd naar de Marantz SR12S1 om te kijken wat (meer dan een) verdubbeling van de prijs van een 8500 met de klank deed =) Tja, je moet ergens de grens trekken natuurlijk...

De dvdspeler heb ik er later bijgekocht omdat het een mooi bijpassend type was, de specs me erg aanspraken (alle aansluitingen erop en eraan) en alle reviews lovend waren. Hier heb ik eerlijk gezegd geen luistertest aan gewaagd destijds.

Wat een dergelijke combi met jouw muziekgenre zal doen durf ik niet te zeggen, is niet de muziek waar ik normaal gesproken naar luister. Zoals Jean Pierre al zei, neem je cdcollectie eens mee naar een winkel en luister zelf!

Bedankt. Ik denk dat ik inderdaad gewoon eens overal ga kijken c.q. luisteren.
Maarja weet je waar ik bang voor ben: dat die mensen in de winkel mij niet serieus nemen. Zo van: "daar heb je weer zo'n gast wat alleen maar komt kijken en wat interessant doen". Precies hetzelfde als laatst: loop ik met een vriend de plaatselijke B&O winkel in opzoek naar een nieuwe TV. Lopen gewoon alle medewerkers langs je door en helpen mensen die nog later als ons binnenkwamen. En ze zeiden gewoon geen woord. Dan weet je genoeg he ---> hoppa, meteen naar buiten k*tzaak  :-\

Hebben jullie dat nu nooit? Of nemen jullie meteen de geldkoffer mee zodat ze je wel aandacht geven?  ;D

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jantje112

Quote from: atmoz on November 23, 2005, 20:52:22

Hebben jullie dat nu nooit? Of nemen jullie meteen de geldkoffer mee zodat ze je wel aandacht geven?  ;D



Ik ben laatst voor de gein eens in pak naar de mediamarkt en wannabee's geweest. Erg leuk om te zien :) iedereen groet je opeens enzo :)