Waarom bioscoop stoelen kopen om thuis film te kijken?

Started by Raphie, January 2, 2007, 16:07:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTR

nou je kan uiteraard ook de tussenweg nemen, geen standaard bank of bioscoopstoeltjes, maar gewoon grote relaxte leren stoelen, beetje t idee wat gtdesign ook gezet heeft in die ht van hem, wat te herkennen is aan t hifimeubel wat opgebouwd is uit staaldraden waar lampjes aan hangen en glazen platen.

leuk dat er toch een topic over gemaakt is, dit vraag ik me al af vanaf t allereerste begin dat ik op dit forum loop...

HTR

iemand overiges een link naar een site waar ze die stoelen verkopen? lijken me super dingen!
heb ik ook es een goede stoel in men httje :P en hoef ik niet op men bed of bureaustoel te hangen...

Raphie

relaxstoelen, daar geloof ik ook wel in, het gaat mij echt om de typische bioscoop klapstoel met vloer montage, waar je altijd zit te vechten om de armleuning met je buurman/vrouw. Die zitten NIET lekkerder dan een goede bank of dikke loveseat.
JBL PRX Power!

donaldk

Van die krappe stoeltjes met of geen lendesteun, of geen rugsteun, waarvan de armleuningen (die je ook weer moet delen) te laag zitten, enz. wie is daar nou zo gek op, not me. Ik heb het dan ook nooit begrepen, dat gedoe met die vieze ouwe stoeltjes;-).

HTR

Quote from: Raphie on January  2, 2007, 20:22:51
relaxstoelen, daar geloof ik ook wel in, het gaat mij echt om de typische bioscoop klapstoel met vloer montage, waar je altijd zit te vechten om de armleuning met je buurman/vrouw. Die zitten NIET lekkerder dan een goede bank of dikke loveseat.

mee eens, in de bios zit ik pas redelijk lekker als ik men jas in een prop doe, in die hoek ga liggen, men rechter voet op de bekerhouder en men liner over de armleuning, oftewel dan neem ik 5 plekken in beslag:P
maargoed weet je welke stoelen ik bedoel? in die garage ht....

Den Tas

Ik persoonlijk vind dat bioscoop zetels een meerwaarde geven aan je ht(afhangkelijk van welke zetel(tjes) je hebt natuurlijk ::)).
Ikzelf heb de Vegas love(elke zetel heeft twee armleuningen), die zitten zeer relex en je kunt er goed in doorzakken.
Maar van die kleine klap zeteltjes ofzo zou ik ook wel niet willen, ik moet goed relex kunnen zitten en mijn hoofd moet goed ondersteund zijn(dat heb je meestal nooit met klap zeteltjs)!

Maar dat is een persoonlijke keuze en maakt ieder voor zich uit, de ene persoon kijkt ook graag film op een gewone tv(en kan ervan genieten?) terwijl ik er op een gewone tv niet zo van geniet als op een groot scherm van 200cm of meer 8).
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Gullwing

Leuke topic  :D en het is inderdaad een afweging die je maakt, een jaar of 3 geleden heb ik mijn dedicated ht gebouwd en na een tip waar bij mijn vrouw aanwezig was, was mijn vrouw direct dol enthousiast om ook bioscoop stoelen te kopen.

Heb ze gekocht bij Bseated en de lekkerste uitgezocht, type weet ik niet maar ze zitten best lekker, alleen jammer dat ik er maar 5 kwijt kan, en dat is wel is jammer als je met zijn zessen wil kijken.

Persoonlijk vind ik het 2 films, achter elkaar dan, op uit te houden, maar heb dan toch de welbekende houten r**t, twijfel nu een beetje, of de stoelen houden of 2 banken neerzetten.......maar het oogt wel leuk in een dedicated HT, in huis/slaapkamer is het weer wat minder denk ik........maar soms lijkt een 'hang'bank me ook wel lekker, maar voorlopig zal het nog wel even zo blijven.

Hier wat foto's zijn tijdens verbouwing gemaakt dus vloer is wat stoffig  :P
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Sjors

Omdat ik een weliswaar een kleine maar toch dedicated ruimte bezit en met de échte bios stoelen toch een beetje extra sfeer creëer, heb maar 3 stoelen maar dat omdat ik er gewoon weg niet meer kwijt kan.. zou er graag meer hebben    O0



Is toch niet verkeerd zo ?











Groet, Sjors

Berserker

Je hebt bioscoopstoelen, en je hebt bioscoopstoelen  ;)

Als ik naar de gemiddelde nederlandse bioscoop ga, en ik ga zitten in die stoeltjes, is bijna altijd het eerste wat ik denk: Damn, thuis zit ik veel lekkerder in mijn eigen bioscoopstoelen. Bioscoopstoelen kun je in zoveel verschillende uitvoeringen kopen, en ook qua zitcomfort zit er groot verschil in. Bijna iedereen die in mijn bioscoopstoelen heeft gezeten bij mij thuis, was er zeer positief over. Het zijn gewoon lekkere stoelen, die je ook nog eens een echt bioscoopgevoel geven. Het maakt de look van de kamer helemaal af samen met the big screen.

Dus natuurlijk is een bank in sommige gevallen lekkerder of fijner dan een bioscoopstoel. Maar als je goede stoelen uitzoekt, en je gaat van tevoren even testzitten, dan zou je nog wel eens meer tevreden kunnen zijn met je bioscoopstoelen dan je (Ikea) bank  :P

Mijn bioscoopstoelen staan overigens te koop. Niet omdat ik ze niet lekker vind zitten, maar omdat ik waarschijnlijk een 3-zitter loveseat wil gaan aanschaffen. Zie dit verkooptopic voor de geïnteresseerden:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53569.0
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

donaldk

Okay welke vinden jullie dan zo mooi, aantrekkelijk en of lekker en waarom? http://www.huizenga.nl/collection/index.php


Raphie

JBL PRX Power!

donaldk


Gullwing

Quote from: donaldk on January  3, 2007, 22:18:47
Nee dat zijn zogenaamde relax feauteuils.

Zoiets had ik ook eerst, maar als een film iets minder boeiend is dan je had gedacht, dan zijn deze erg uitnodigend om lekker in dromenland te raken  :D, maar ze zitten eerlijk is eerlijk veel lekkerder dan bioscoopstoelen  8) 
Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

jaco

Ik heb er ook 2 staan voor de aardigheid, maar zo veel zit ik er niet in. Net als er 2 vrienden of collega's zijn ga ik er zelf wel eens op zitten.
Maar ik denk dat ik ze weg doe, want dan heb ik weer wat meer ruimte, dus als iemand nog blauwe stoelen met houten leuningen zoekt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

joostpolletje

Ik ben het niet helemaal met je eens..

Ik heb zelf ook twee stoelen staan. (slaapkamer) En heb er echt heel veel plezier van.

1:Ze zitten lekker, zegt iedereen die erin gezeten heeft.
2: Het is het gevoel van Home-Theater.
3: I kheb de ruimte niet voor een bank, dus wat moet ik dan... Op de grond zitten..
4: Met voetenbank erbij is het ook heerlijk..
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Raphie

We hebben net ons nieuwe zwarte leren bankstel binnen gekregen, met 2 grote leren pouffes en een chair lounge.
Zal vanavond wel ff foto's maken, maar nu kunnen dus 5 mensen kijken waarvan 3 languit met de benen gestrekt!

Huiskamer HT ten voeten uit!  ;D

JBL PRX Power!

Kjelt

Ik heb zelf dus een platform gebouwd met drie stoelen.
Zie: HIER
Inmiddels is de situatie veranderd, ik heb een hele lekkere tweezitsbank ervoor staan. Het platform heb ik qua diepte 50cm ingekort en daarvoor dus de bank geplaatst. Alleen of met 1 gast zit ik bijna altijd alleen nog maar in de bank, zit prima. Soms krijg ik veel gasten en dan heb ik dus een hele leuke tweede rij!  :D
Voordeel: 1. Iedereen zit voor het scherm en niet opzij. 2. De tweede rij kijkt door het platform over de eerste rij heen 3.lekkere cupholders in de stoelen en tactile transducers in het platform voor ht experience  ;) 4.plaats voor 5 gasten en 4 extra bijzet stoeltjes als het perse zou moeten (maar dan zitten ze dus wel opzij).

Durk

er zijn beste lekkere stoelen: die in de nieuwe cinema in almere zitten best lekker comfi.. en als ik met vrienden kijk vind ik het ook niet zo fijn om dicht op hen te zitten..

Bijkomend voordeel van een stoel: je houdt je wederhelf op een afstandje..  8)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Raphie

hier is die dan: (en deze bank is echt GROOT)

JBL PRX Power!

R

Ah mooi. Die zal zeker mooi staan in je huis. Ziet er erg relaxed uit. Imho veel lekkerder dan een bioscoopstoel.

Quote from: Raphie on January  4, 2007, 14:03:06
hier is die dan: (en deze bank is echt GROOT)



RonG

Als je een dedicated HT hebt voegen echte "comfortabele" bioscoopstoel iets toe. Ik kan niet zeggen dat ze niet lekker zitten, tuurlijk, relexbanken etc. zitten beter maar ik kan niet klagen, ook het bezoek vind het geweldig om te zien en vinden het ook nog eens lekker zitten.

Het is een afweging en het ligt er ook aan welke bioscoopstoelen je hebt.

gr,

Ron

Berserker

Quote from: Durk on January  4, 2007, 13:53:10
er zijn beste lekkere stoelen: die in de nieuwe cinema in almere zitten best lekker comfi.. en als ik met vrienden kijk vind ik het ook niet zo fijn om dicht op hen te zitten..

Bijkomend voordeel van een stoel: je houdt je wederhelf op een afstandje..  8)

Haha, ik vind het ook altijd fijn om rustig naar een film te kunnen kijken. Met die leuningen tussen de stoelen was het voor mijn vriendin praktisch onmogelijk om te knuffelen tijdens de film  >:D Dus dat is inderdaad wel een voordeel. Maar niet voor iedereen natuurlijk...

Quote from: RonG on January  4, 2007, 14:16:00

Het is een afweging en het ligt er ook aan welke bioscoopstoelen je hebt.

gr,

Ron

Inderdaad, je hebt echt bioscoopstoelen die gewoon niet zitten. Maar je hebt ook behoorlijk fraaie uitvoeringen. De reden dat ik destijds toch voor bioscoopstoelen heb gekozen, is omdat die van mij wel lekker zitten. Als het van die simpele klapstoeltjes zouden zijn geweest, had ik ze zeker laten staan, en een bank aangeschaft.
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

EdoE

Wij hebben een setje Las Vegas loveseats in de heimkino-ruimte en vinden die eigenlijk heel aardig zitten. En geloof me, dat wil wat zeggen, wij zijn namelijk wat, ehm, nou ja, we zijn de doelgroep van Sonja Bakker, zeg maar.

In mijn woonkamer zou ik ze natuurlijk niet willen hebben.

manta

Zoals ik hier kan merken is het duidelijk een smaak-ding, de ene heeft liever echte cinema stoelen de andere liever een goede (Relax)zetel.

Ik prefereer ook het laatste, maar één ding vind ik wel belangrijk, je moet genieten van de film onder eender welke omstandigheden. ;)

Mijn opinie is dan ook dat een dedicated HT ruimte niet om de stoel draait die er in staat maar wel om de belevenis in het algemeen. (de Home Theater is een ruimte thuis die voorbestemd is voor optimaal films te beleven)


;D