Re: IS Europe 2007, Amsterdam

Started by donaldk, December 21, 2006, 17:06:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

  • ISE 2007

garmtz

Er ben er ook woensdag, vanaf opening tot 14:00 uur. Helaas heb ik niet meer tijd.. :-\

donaldk

Daarom beperk ik het ook tot een dag (het is geen IBC waar je van donderdag tot en met maandag zoet bent;-)). Vorige keer had je in een middag alles wel gezien, maar nu moet je een beetje doorlopen om het allemaal in een dag te kunnen zien. En ongetwijfeld denk je achteraf nog; ik heb dat en dat gemist (vaak door slechte presentatie/promotie door de exposanten), maar het is niet de moeite om nog een keer de stad voor in te gaan, je bent zo weer een dag kwijt.

jaco

Quote from: rbauer on January 29, 2007, 22:26:02
Ik ben er woensdag.
Dan ga ik woensdagmiddag. Garmt schreef in een andere post dat hij hij er ook op woensdag was. Wellicht zie we elkaar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

dave-fish

Is er iemand die al langs de Rai is gegaan en producten heeft gezien die ik niet moet missen.

jaco

De exhibitor lijst ziet er veel interessanter uit dan de IBC.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Hmm, persoonlijk vind ik de IBC interessanter, maar jaa daar kom ik dan ook al twaalf jaar.

De JVC staat er dus niet.

Zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51987.msg830836#msg830836 voor wat tips.

Dus achterin hal 3 ook even kijken.

BarcoCRT

#31
Klein rapportje van vandaag.

Met Jaco en Raf naar de ISE 2007 getogen en een leuke dag gehad.
Highlights waren ondermeer:

CEDIA hometheater.
Er was een mooi hometheater opgebouwd, bestaande uit 8 US stadium style seating hometheater zetels, een perforated curved en masked Projection Design 1:2,35 scherm van 2,8m breed, een RUNCO VX-80d 1080p 3-chip DLP projector

Groot plaatje : http://www.castercomm.com/uploaded_images/ACF155F.jpg
De bron was een Toshiba HD-DVD speler met King Kong. De verdere Audio keten bestond o.a. uit ADA en nog wat merken, ben de namen even vergeten.

Het resultaat was een zeer mooi beeld! De punch in het beeld was werkelijk enorm. Bij navraag aan de Runco installer bleek de projector op het scherm een lichtopbrengst van 56Ft/L te hebben. Dat is extreem veel, het was prachtig, en het was zeker niet te veel. En het wit clipte ook niet, het beel zag er perfect uit.

Een ding was mij onmiddelijk duidelijk: zo veel licht komt er nooit uit een CRT, dat kan eenvoudigweg niet. Maar goed, de Runco kost ook $95.000. Het scherm was 15.000 euro.

Als er morgen nog iemand naar deze beurs gaat, loop even bij het Cedia hometheater langs.

Daarnaast ook de Sony SRXD 10.000 lumen projector bekeken op een 8 of 10 meter breed scherm. Dit is een 4k projector die werd aangestuurd met 'slechts' 2k materiaal. Op ons verzoek heeft de man van Sony HDCAM SR materiaal weergegeven. Dat is weliswaar HD (dus 2k), maar de projector schaalde dat netjes op naar 4k. Dit bronmateriaal had een bitrate van 440mbit/sec, en dat is mooi! De kans om dergelijk materiaal thuis te bekijken is nihil. Vrijwel al het materiaal uit de nieuwsgroepen verbleekt hierbij. Een erg indrukwekkende demo! Er werd een trailer van een Sony film getoond. Als hier nou eens een super-transfer op Blu-Ray van gemaakt wordt, dan krijgt Blu-Ray wel een flinke push.
Verder vertelde de sony man dat alle HD stations (Sky HD) in een zo hoog mogelijke kwaliteit opnemen, om uiteindelijk bij de gebruiker een zo mooi mogelijk beeld over te houden na alle compressie stappen 'onderweg'. Dit om het onderscheid tussen SD en HD voor de consument zo groot mogelijk te maken. Er wordt dus wel aan ons gedacht.

Ook leuk was een LG plasma scherm wat onder 25 verschillede hoeken bij de kijker een 3D beeld opleverde, zonder bril of wat dan ook! Dit was een first voor mij. Wel eerder 3D schermen gezien, maar dan was 3D beeld slechts waar te nemen vanaf 1 positie.

Verder nog veel LED-walls en struikelde je bijna over de blend-oplossingen.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jaco

Het was een leuke dag inderdaad. En 56 ftl was wel veel, maar wel redelijk goed naar te kijken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Leuk om Reinier, Jaco, Rob en vooral good-ol' Raf (!!) weer te zien! 8)

Ik vond die CEDIA demo ook goed te doen, alleen het geluid was matig.

donaldk

Tja de Runco RHB demo theater heb ik dus gemist, zag hem zo snel niet staan en had later geen tijd meer om de stand te gaan zoeken. Sony scherm was 8 meter breedt, zelf nog opgemeten;-), ze waren alle vier 8 meter, trouwens. Vertoonde men nog iest anders dan HDCAM SR dan?

Sky Italia verkracht trouwens het HD voetbal zo zeer, dat er van HD geen sprake meer van is.

Ze zijn er inderdaad al een tijdje in kleine aantallen, de full resolutie 50/60 Hz Sony camera's (ze gebruiken nu voor al het spul de CineAlta naam), maar de meeste producties draaien nog niet (volledig) op 1080P50/60, maar nog steeds op HDCAM, die camera's zijn vaak eigenlijk nog maar net aangeschaft, dus... Wel accepteren meer en meer kanalen HDCAM SR als deliverable, maar vaak nog wel als 1080i@25/30.

Geluid is vaak matig, in het kleine kamertje van Projection Design bijvoorbeeld boomde het ook flink.

Trouwens de LG was een LCD en geen plasma, plasma's zijn bijna niet zo aan te sturen. Sorry, maar toen ik er was klaagde iedereen juist over het slechte resultaat en dan werd er verteld dat je er het liefst rechtvoor moest gaan staan, nou ik kreeg het beeld maar niet scherp, kreeg er (bijna) hoofdpijn van.

De vorige keer dat ik de Philips demo zag vond ik deze beter dan die ik gisteren in de Rai zag, maar volgens mij hadden ze ook materiaal getekend dat veel bewegende schaduwflare effecten had, wat er dus als bewegingssmear uit zag. Ook bij de Philips kun je het scherm/materiaal optimaliseren voor een bepaalde kijkafstand, dus in een boog voor het scherm kan het resultaat dan redelijk zijn, inderdaad geen brilletjes en geen 'sweetspot'.

dave-fish

Ik vond de demo van de Grand Cinema HT5000 van sim2 ook erg mooi.

donaldk

Zoals beschreven, gistermiddag helaas alleen met dvd te zien, maar dat zag er voor mij goed uit.

dave-fish

Meridian had ook een demo van de LCoS projector. Was een live concert van Faithless. Zag er goed uit en het geluid was ook indrukwekkend.

donaldk

Tja die had ik ook nog op het lijstje staan, maar ja geen zin om nog een dagje terug te gaan.

Hoe vond je hem?

jaco

Quote from: dave-fish on January 31, 2007, 21:58:14
Ik vond de demo van de Grand Cinema HT5000 van sim2 ook erg mooi.
Gemiste kans dus, want die heb ik niet gezien.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Quote from: dave-fish on January 31, 2007, 22:17:11
Meridian had ook een demo van de LCoS projector. Was een live concert van Faithless. Zag er goed uit en het geluid was ook indrukwekkend.

Was feitelijk een slechte demo, want beeld en geluid kan veel beter uit die spullen, mits in een kamer met een fatsoenlijke akoestiek en dito beeldafstelling.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Reinier

Heb je nog tijd gehad om sniffers and detectives aldaar te bekijken...en of moome experimenten te doen...

PS
zal ik zo een dvi detective eens aanschaffen....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

donaldk

Iemand toevallig de TW1000 gezien? Ik was wel even op de Epson stand, maar er viel me niks op en had ook geen mental note gemaakt van te voren deze te gaan bekijken. Ik zat net echter even de ISE daily van Dinsdag door te bladeren en daar zag ik een verhaaltje over (de) Epson.

dave-fish

Epson TW1000 was wel op de stand, maar er was geen demo van. Net als de Pana PT-AE1000 en de Mitsubishi HC5000. Wel jammer dat er van de betaalbare 1080p projectoren geen demo's waren. Sharp had ook de XV-Z20000 op de stand, maar helaas was hier ook geen demo van.

jaco

Quote from: donaldk on February  2, 2007, 00:30:27
Iemand toevallig de TW1000 gezien? Ik was wel even op de Epson stand, maar er viel me niks op en had ook geen mental note gemaakt van te voren deze te gaan bekijken. Ik zat net echter even de ISE daily van Dinsdag door te bladeren en daar zag ik een verhaaltje over (de) Epson.
Ja gezien, stond in een demo ruimte achter een gordijn, en toen ik vroeg of er een 1080p LCD was werd ik daar heen gebracht en kreeg ik uitleg.
Het beeld was op zich goed, maar ik vond er wat veel beeldruis in zitten, maar goed als je niet weet wat en waarmee ze een demo geven kun je daar niet veel mee natuurlijk.
Scherm was denk ik 240 cm of zo breed (ruimte was niet zo groot) en de lichtopbrengst was redelijk goed.

In de Folder staat:
1200 ansi lumens
170 watt UHE (E-TORL) lamp
Lamp hours 1700/3000 (normal/economy)
Handmatige zoom en focus
Lens shift: V 96 H 47 graden (+/-)
noise (economy) 26 dB
1 x composiet, 1 x S-video, 1 x YUV, 1 x scart (on D4 with adapter), 1 x HDMI, 1 x VGA
HDMI 1.3 input
Supported signals: NTSC/NTSC 4.43/PAL/M-PAL/N-PAL/PAL 60/ SECMA 525i / 525p / 625i / 625p / 75-p / 1125i /1125p


Zoom 1-2.1
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Op de Mits stand was in ieder geval geen demoruimte daar heb ik nog naar gekeken. Bij Panasonic stonden de projectoren (leuke 10K bak, trouwens) ongebruikt op de stand en heb ik eigenlijk alleen even naar de twee plasma's gekeken, die zagen er voor mijn niet al te kritische blik goed uit. Sharp zit in Houten zie ik nu op het kaartje dat ik meekreeg van de account manager.

ThomasBelgium

Als ik het zo lees was er dus eigenlijk geen fuck te zien op de ISE... En ook al weinig of niets te horen.

BarcoCRT

Quote from: ThomasBelgium on February  3, 2007, 14:03:21
Als ik het zo lees was er dus eigenlijk geen fuck te zien op de ISE... En ook al weinig of niets te horen.
Dat is jouw mening, ik heb een iets andere mening over deze beurs. Bedenk wel goed dat dit geen beurs voor eindgebruikers is.
De VAD zou voor jou misschien een betere beurs zijn.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

Inderdaad, heel veel Digital Signage systemen en bijbehorende LCD's in portrait mode. Alsook een vier lcd scherm dat je op de grond voor bijvoorbeeld de balie legt (250 Kg belasting max.). Of een vidiwall waarbij je een pc (sw licentie 1200 UKP) per scherm gebruikt om zo over het gehele scherm doorlopende video te kunnen vertonen.

Mocht je op zoek zijn geweest naar een schermfabrikant, om projectieschermen in te kopen, er stonden er al gauw een stuk of 10-15.

Reinier, wat vond jij trouwens van het nieuwe glasscherm van Stewart, de look van een dergelijk emmissive display kan mij wel bekoren, maar ja ik heb dan ook altijd al een voorkeur gehad voor emmissive boven reflective displays. Ik dacht dat het de 100 was die ze toonden, dus dan zou je met de 60 nog meer contrast krijgen of meer omgevingslicht kunnen compenseren.

De 3m oplossing met retro-fit folie heb ik helaas niet echt (goed) gezien.

Aardig wat LED schermen, en ja 4mm maakt echt een verschil.

Switchertjes en dergelijke heb ik overgeslagen, maar mocht je dat soort install spul zoeken, het was er wel.

En natuurlijk leuke echte! beamertjes.

Iemand trouwens de QuadHD van Mitsubishi gezien, ik zat gisteravond het mapje van ze door te nemen en ik zal het vast wel in een blik gezien hebben, maar er staat me niks meer van bij.

Horen, tja, audio stands sla ik toch direct (speakercraft cenelec, ben ik langsgelopen herinner ik me) over, dus...

Het begon echt ergens op te lijken dit jaar, maar ja het is en blijft een beurs dus ja je wordt er niet zo gauw door overwhelmed;-).

ThomasBelgium

#49
Quote from: rbauer on February  3, 2007, 14:16:54
Dat is jouw mening, ik heb een iets andere mening over deze beurs. Bedenk wel goed dat dit geen beurs voor eindgebruikers is.
De VAD zou voor jou misschien een betere beurs zijn.

Dat het geen beurs voor eindgebruikers is is één ding, maar wat me vooral opvalt is dat het absoluut geen HT-beurs is. Ik bedoel maar hoeveel van de stands hadden echt iets met HT en/of hifi te maken? Een stuk of vijf?

Ach, ik ben waarschijnlijk veel te veel verwend door CEDIA US...