nieuwe JVC DLA-HD1

Gestart door jaco, november 14, 2006, 22:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Jinsu

Hoi,

Er zijn veel mensen die commentaar leveren die er niet zijn geweest ;) .

Ik werd net uit bed gebeld om te horen hoe goed de JVC wel niet is ;D . De HC5000 is al goed, maar de JVC speelt in een eigen klasse, een projectie van 3m is geen probleem. Het verschil tussen 1080i en 1080p is minimaal, HD-DVD was iets beter dan Blu-Ray.

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

donaldk

En wij gaan gewoon morgen kijken, lekker comfortabel in de Rai, scheelt toch weer een hele reis naar Duitsland.

garmtz

Is hij er dan? Ik ben er woensdag.

donaldk

Nou ja daar ga ik van uit. Als je de moeite neemt om een bak geld uit te geven om er te gaan staan, op wat inmiddels toch een van de grootste custom install/(public) display en presentation show van Europa is, dan vlieg je desnoods een van de pre-production, modellen in die al op andere plaatsen zijn getoond, hij is zelfs al bij Grobi getoond, dus ik mag aannemen van wel. Vraag het anders even na bij JVC.

garmtz

Ik heb het al nagevraagd bij de importeur... ;)  Die zei dat de projector er waarschijnlijk wel zou zijn. Maar dat is een week of twee geleden dat hij dat zei... :)

donaldk

Ach ja als ie er niet staat, kan ik daar ook wel mee leven. Gaan we maar weer eens naar de Sony 4K kijken (die zou er ook moeten staan, maar of het de nieuwe 18K ANSI lumens versie was of een plain vanilla productiemodel kon men mij niet zeggen vorige week), of een mooie Mitsubishi 4mm LED, of DLP cube, of...

audi-s3

Hij staat er niet, wel leuke andere projectoren !!!

Criterionlover

T+A ; Sonos

audi-s3

Sony SXRD
Projectiondesign
Hitachi

te veel om op te noemen, echter de JVC man vertelde dat ze geen geschikte stand konden
krijgen voor de HD-1. jammer dus. Ben er maar erg kort geweest.

Criterionlover

Citaat van: audi-s3 op januari 30, 2007, 15:55:19

de JVC man vertelde dat ze geen geschikte stand konden
krijgen voor de HD-1. .

Het is toch niet te geloven : JVC en marketing  :(
T+A ; Sonos

Lynxxx

Fijn. dan hoef ik dus ook niet te gaan :( Die projector was de reden waarom ik er heen wilde :(

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

donaldk

Citaat van: audi-s3 op januari 30, 2007, 14:59:18
Hij staat er niet, wel leuke andere projectoren !!!

Inderdaad! In december was de beslissing genomen alleen het submerk TV Tools (digital signage system) op de beurs te gaan staan, zo vertelde de Duitse Marketing meneer van JVC Europe me. Geen stand kunnen vinden is onzin, lijkt me. De marketing man heeft wel mijn badge gescanned, met de opmerking dat ik belangstelling had voor een demo van de HD1. Dus ik zou wel wat van JVC Benelux horen verwachtte hij.

Trouwens de Mitsubishi 5000 stond er ook niet. Ze hadden een mooie grote stand, maar ondanks de aankondiging dat ze o.a. aandacht zouden hebben voor Hometheater projectors stonden er alleen wat transmissive lcd presentatie projectortjes ten toon gesteld.

Op de Mitsubishi stand natuurlijk wel wat, zover ik kan beoordelen, de mooiste LED display op de markt is. Er staat er trouwens ook eentje op de stand van rental house en integrator, enz. Lang AV (naast Panasonic die ze in Duitsland ook vertegenwoordigen), die vier milimeter blokjes met daarin een rondje met rood, groen en als ik het goed zag 2 blauwe ledjes blijft er goed uit zien en ik heb vanmiddag heel wat LED's gezien, allemaal grof tot te grof.

Op de tweede plaats (Qua LED's) kwam de 120" LED TV van Philips, minder maar ook acceptabel.

Als je net als ik hoofdpijn wil krijgen, dan moet je naar de LG stand. Daar staat een 42" 3D LCD, het werd helemaal wazig voor mijn ogen. De Philips 3D LCD demo was ook niet zo mooi gedaan. En helaas ook de Sony/HoloVis 3D gaf me hoofdpijn. 3 D effect was beperkt en de animated content stutterede aan alle kanten, waardoor het 3D effect min of meer wegviel. Dit werd geweten aan de beperkte processingpower van de graficscards en de pc's waar ze in zaten. Maar ja als je (pre-)integrated turn-key solutions aankondigd dan kan dat eigenlijk niet.

Sony toonde wel een aardig uitziend videoconferencing systeem met zelf trackende 1080i camera's (een en drie chippers) en filtering en compressie op 720P (1080P komt later). Mijn lelijke kop kwam heel duidelijk op het LCD scherm naar voren;-(.

De Pearl was niet gecalibreerd (zo gaan die dingen nu eenmaal bij grote bedrijven), dus zelfs ik zag het clippende/compressed white. Maar kwam best een leuk plaatje uit, zou ik best naar kunnen kijken, een avondje TV.

De 4K projector met HD signaal op een van de inputs, geschaald naar de native panel resolutie, op 85% van de light-output (nieuwe lamp dus iets hoger dan de rated 10K ANSI Lumens, dus laten we zeggen draaiend op maximaal 9K ANSI Lumens), zag er zoals altijd weer leuk uit. De projector's contrast is 'rated at minimum of 1800:1' werd mij verteld dus het contrast was ook heel aardig op het circa 8 meter brede schermpje.

Hitatchi was toch the Askplus, heb ik niet echt goed bekeken. Ze hebben wel aardige cubes, die ben ik op een paar andere plekken tegengekomen.

Ook geen tijd meer gehad voor de Runco en de Vidikron booths, had Meridian nou ook zijn LCoS projector bij zich of was het alleen audio spul, hetzelfde geldt eigenlijk voor de DLP's van Marantz, wat die hebben staan heb ik ook niet gezien? Wel een dvd en cd-rom meegenomen van Marantz, de rest van het dikke pak info ging echter gelijk op de oud papier stapel;-).

Ook mooi was het nieuwe(?) glasscherm van Stewart. Heel mooi! Zo met de Christie projector die er doorheen scheen (Christie projectoren werden op wel meer stands gebruikt, stond regelmatig een schildje bij Projection by Christie), tja een emissive display blijft toch mooier dan front projection. De enige fouten waren van het bronmateriaal en eventueel de projector.

Ook mooi, de nieuwe Sharp LCD van 52" (circa 3500,- Euro exclusief btw). De Panasonic 50" en iets grotere HD plasma 50 pf9ek of iets dergelijks, sorry had mijn handen overvol, dus kon even geen aantekening maken, waren ook mooi ('me wants').

Projection Design had een (ver)nieuw(d)e 720p DLP, met naast secondaries in de software, nu ook secondary colours in het colourwheel. Deze was alleen ex-works gecalibeerd, er ontbrak (zoals meestal bij frontprojectie) duidelijk detail in de donkere delen van het beeld. De 1080 een-chipper was wel gecalibreerd voor het donkere kamertje, maar had weer geen colourwheel met secondaries, het prototype daarvan stond wel op de stand.

Ik ben ook nog even binnen geweest bij Sim2, het beeld dat de 1080p 3-chipper maakt vond ik wel mooi. Helaas toen wilde de stevige Duitse man van middelbare leeftijd van Sim2 Germany overstappen op Blu-Ray. Moest er een HDMI kabeltje uit en weer eentje in de projector. Maar ja die was helemaal ingebouwd, in een HT zie je geen hand voor ogen en... Speel dan de dvd ook gewoon af met de Blu-ray speler, of plug twee kabeltjes in de projector het ding barst van de inputs. Kortom dit ging nog lang duren, dus maar weer verder gegaan.

Oh ja, de TVOne edgeblender van 6500,- euro doet via DVI niet meer dan 1280*1024@60Hz voor hogere resoluties ben je aangewezen op RGB. De belnd zag er wel gewoon goed uit. Nog wel een paar blend demo's tegengekomen, alsook stands waar ze in het decor verwerkt waren, sommigen goed, anderen duidelijk zichtbaar, maar daarvoor moet  ik de aantekeningen die ik in de showguide heb gemaakt er bij gaan pakken (geen zin in;-)).

Digital signage was een duidelijk (het/een van de) overheersende thema(s) op de beursvloer, hoeveel LCD schermen, tot en met 82" diagonaal toe, ik niet in portrait mode heb zien hangen vandaag...

Criterionlover

Gestern Abend gab es die offizielle Info von JVC, dass die ersten HD 1 ab den 10. Februar ausgeliefert werden sollen. Das ist allerdings ein Samstag. Schaun wir mal, wann die guten Stücke eintreffen werden. Vielleicht macht man dor ja wirklich Überstunden, da die Nachfrage doch grösser als geplant ist ;-)

Bron : Grobi
T+A ; Sonos

Criterionlover

http://www.jvcdig.com/RS1%20website%20information.htm

Onderaan : fraaie lens calculator v. 3.5 van JVC  te downloaden :D
T+A ; Sonos

hippekip85

we hebben hem besteld   ;D  ;D  ;D
lang gewogen tussen de HC5000 en de JVC. toch voor de JVC gegaan. zoals een mede forumlid zei ` je geeft maar 1 keer je geld uit` hahaha idd.

Criterionlover

Citaat van: hippekip85 op januari 31, 2007, 20:29:49
we hebben hem besteld   ;D  ;D  ;D

Hoe lang moet je wachten ?   >:(
T+A ; Sonos

hippekip85

Citaat van: Criterionlover op januari 31, 2007, 21:11:15

Hoe lang moet je wachten ?   >:(

naar ik heb begrepen ergens in februari... heb mijn Sanyo al wel verkocht. dus dat wordt ff kijken op een 37 cm tvtju  :o ;D

ThomasBelgium

De mijne is ook besteld... Levering voorzien tegen half maart... O0

manco401

spotmatic

De helft van het plezier bestaat uit de voorpret. Geniet er maar van zolang het nog kan  :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Criterionlover

Aktualisiert 8. Februar 2007

In den letzten Tagen haben wir doch so einige Mails und Anrufe bezüglich Verfügbarkeit und Vorführung des JVC HD 1 erhalten.  Das ist Grund genug, hier wieder über den letzten Stand zu berichten.

Laut JVC läuft alles planmässig. Die Geräte sollen nächste Woche bei uns eintreffen. Wenn Sie dabei sein möchten, sollten Sie jetzt reservieren. Aus der ersten Lieferung sind noch Geräte frei. Wie wir bereits im Dezember erfahren haben, sind die Stückzahlen für den deutschen Markt begrenzt. Das liegt an der weltweit hohen Nachfragen und an den begrenzten Produktionskapazitäten.

Zusätzlich haben wir uns aber auch entschieden, aus eins zwei zu machen!!

Wie das?

JVC hat diesen Projekt auch an einen OEM Partner verkauft. Dieser wird das Gerät in einem anderen Gehäuse und etwas modifiziert, wieviel werden wir in Kürze wissen, anbieten.

Auf dem nachfolgenden Foto können Sie diese Version sehen.

Der DREAM BEE hat einen UVP von 7.499,-- Euro und wird unter anderem mit 36 Monaten Garantie angeboten. Der OEM Partner gibt hier den Kontrast mit 20.000 : 1 an.

Dieser Projektor ist ab sofort in der Vorführung. Aufgrund der grossen Nachfrage werden wir am Samstag eine Stunde länger geöffnet haben und  somit von 10 - 17 Uhr für alle Fragen rund um die DILA Technik zur Verfügung stehen.

Ebenfalls ist heute der HD DVD Spieler TOSHIBA HD XE 1 mit 1080p Ausgabe eingetroffen.

Bron :  Grobi
T+A ; Sonos

Criterionlover

T+A ; Sonos

papaleo

Wat een aerodynamica,'t lijkt wel een 'stealth' maar dan met ronde vormen.....
Begrijp ik het goed dat dit eigenlijk een HD1 is, maar dan weer beter?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Martin_M

Citaat van: papaleo op februari  9, 2007, 23:03:51
Begrijp ik het goed dat dit eigenlijk een HD1 is, maar dan weer beter?

Ja, maar ook weer een stukje duurder.
Ze schijnen er een CR van 20000:1 uit te kunnen persen. Dat is gelijk aan de CR van de panelen.

[edit]
Met 1000 ansilumen heeft deze ook wat meer lichtopbrengst en is met 22 db ook weer iets stiller.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)