Wat is upgrade wijsheid?

Started by WickedGame, December 5, 2006, 19:03:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

romulus

Quote from: Audiofiel on February 13, 2007, 20:48:34
"There's no substitute for cubic inches" zeggen de Amerikanen altijd als het om motorvermogen gaat. Wel, voor versterkers geldt hetzelfde. Net als een auto met een V8 en 300 pk tussen 80 en 120 ook veel lekkerder rijdt dan een 4 cylinder met 100 pk... ;)
oftewel

"there is no replacement for displacement"

Uit ervaring matcht cav-180 zeer goed met b&w nautilus reeks
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

WickedGame

Eerst maar eens vrijdag de 805S halen. Daarna langzaam aan even het geldpotje aanvullen om naar een versterker te gaan kijken. Ik blijf er bij dat Primare wel een voorkeur heeft qua design (tja oog wil ook wat).

Qua versterkers vind ik het wel erg moeilijk om na te gaan wat nou goed matcht met 805S en eventueel later 803. Dus wordt zowiezo een aantal keren goed luisteren wat mij bevalt.

Qua design vind ik de volgende merken wel mooi:

- Primare
- Parasound
- Chord
- Goldmund
- Classe (Met name Delta  :P)
- Lyngdorf

Niet de goedkoopste versterkers over het algemeen en ieder een klasse apart uiteraard. Nu is een beetje de vraag welke types van de dergelijke merken ik zou moeten pakken?

De situatie wordt namelijk als volgt:

- Marantz SR7400
- Marantz DV6400Vm
- Marantz DV7600 (1 van de 2 DV's gaat het veld ruimen)
- Pioneer DVR-630H

Deze set voor surround, met dan een doorkoppeling van de frontspeakers naar een PRE en dan naar een Eindtrap.
De eindtrap dient op later termijn de 803 speakers aan te sturen. Dus om het geheel compleet te maken dient er een Pre (of voorversterker) en een Eindversterker te komen.

Hopelijk kunnen jullie bij deze merken wat voorsetjes geven naar welke ik het beste kan gaan luisteren.

Ik hoor het graag :)

WickedGame


DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

WickedGame

Quote from: DA BoSS on February 15, 2007, 08:47:14
budget?


mvg,

Haha idd niet geheel onbelangrijk. Het zal niet allemaal in 1 keer gaan. Maar denk voor eindversterker +/- 2000/2500 euro. En de voorversterker +/- 1500/2000 euro. Mag overigens ook 2e hands zijn daar heb ik geen probleem mee (soms erg aantrekkelijk juist :D)

DA BoSS

ik geloof dat Primare en Classé over het algemeen mooi matchen met B&W.
Plinius past ook in je budget, erg leuk spul.
Burmeister?


----
Lijkt me zowiezo zaak voor je de komende tijd eens een aantal versterkers/merken in actie te horen op je speakers, zodat je wat specifieker kan gaan zoeken :P


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

WickedGame

#31
Quote from: DA BoSS on February 15, 2007, 09:20:47
ik geloof dat Primare en Classé over het algemeen mooi matchen met B&W.
Plinius past ook in je budget, erg leuk spul.
Burmeister?


----
Lijkt me zowiezo zaak voor je de komende tijd eens een aantal versterkers/merken in actie te horen op je speakers, zodat je wat specifieker kan gaan zoeken :P


mvg,

Plinius heb ik ook wel eens gezien ja. Misschien ook wel een optie. Zal zowiezo een leuke tijd gaan worden met zoeken naar matching. Burmeister trekt mij niet dus die valt wat mij betreft wel af.

Maar zijn er wat types die aan te raden zijn om te beluisteren. Met name in het achterhoofd houdend dat er 803'en op gaan komen. En er dus op de eindversterker wel wat power moet zitten/reserve.

denoontje

Als je gaat voor primare:

wellicht komt bij Amused (forumlid hier) een primare 30.1 vrij.
Ik zat even op deze te azen, maar ik kon 2e hands voor een mooi bedrag een i30 kopen van nog geen jaar oud..

Op marktplaast wordt er 1 aangeboden, maar koop die niet....ik ben wezen kijken en toen ik er was deed 1 kanaal het niet.

of check de technologyfactory in belgie:
een zilveren i30 voor 1550 (zie ook advertentie op hifi.nl)
of een nieuwe zwarte voor 1750 (had ik aangevraagd per mail)

suc6


aMUSEd

Quote from: denoontje sinds 120207 ook primoontje on February 15, 2007, 19:34:06
Als je gaat voor primare:

wellicht komt bij Amused (forumlid hier) een primare 30.1 vrij.
Ik zat even op deze te azen, maar ik kon 2e hands voor een mooi bedrag een i30 kopen van nog geen jaar oud..

Op marktplaast wordt er 1 aangeboden, maar koop die niet....ik ben wezen kijken en toen ik er was deed 1 kanaal het niet.

of check de technologyfactory in belgie:
een zilveren i30 voor 1550 (zie ook advertentie op hifi.nl)
of een nieuwe zwarte voor 1750 (had ik aangevraagd per mail)

suc6
Ik heb de TS al laten weten van mijn A30.1.. bedankt voor de reclame ;)

WickedGame

Quote from: denoontje sinds 120207 ook primoontje on February 15, 2007, 19:34:06
Als je gaat voor primare:

wellicht komt bij Amused (forumlid hier) een primare 30.1 vrij.
Ik zat even op deze te azen, maar ik kon 2e hands voor een mooi bedrag een i30 kopen van nog geen jaar oud..

Op marktplaast wordt er 1 aangeboden, maar koop die niet....ik ben wezen kijken en toen ik er was deed 1 kanaal het niet.

of check de technologyfactory in belgie:
een zilveren i30 voor 1550 (zie ook advertentie op hifi.nl)
of een nieuwe zwarte voor 1750 (had ik aangevraagd per mail)

suc6



Had al van Amused vernomen. Maar zal na deze aankoop van de 805S even weer me reserve aanvullen om weer verder te gaan. Tevens hou ik me ogen wel her en der open.

Eerst vanavond maar eens de speakers ophalen en lekker gaan spelen. Naar verloop van tijd zal ik waarschijnlijk eerst gaan beginnen met een eindversterker. Misschien is het dan ook handiger om me zoek tocht eerst te beperken die kant op.

De merken die ik opnoemde zullen het voorlopig wel blijven waar mijn interesse naar gaat (al is er zoveel moois :D). Qua eindversterker zat ik te denken aan 2 x 200Watt a 8ohm om ongeveer te hanteren. Dit met de nadruk op de 803's die er dan op den duur bij gaan komen. Tenzij jullie andere ideen over hebben natuurlijk, dan hoor ik dat graag.

Type nummers of merken zou ik dan graag beetje willen horen. Dan kan ik een listenlist gaan opstellen om die versterkers te gaan beluisteren. Ik denk dat rond juni/juli gepland gaat worden voor een eindversterker.