post hier jouw snelheid!

Started by BernHardN, November 28, 2006, 20:20:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat is jou internet download snelheid op papier ?

1 tot 19 Mbit
27 (7.2%)
20 Mbit
50 (13.3%)
30 Mbit
32 (8.5%)
40 Mbit
5 (1.3%)
50 Mbit
55 (14.6%)
60 Mbit
27 (7.2%)
70 Mbit
1 (0.3%)
80 Mbit
12 (3.2%)
90 Mbit
11 (2.9%)
100 Mbit
44 (11.7%)
110 Mbit
0 (0%)
120 Mbit
46 (12.2%)
130 Mbit
13 (3.4%)
k heb helemaal geen internet thuis
3 (0.8%)
Ook mobiel internet
24 (6.4%)
>=140
64 (17%)

Total Members Voted: 377

Kjelt

Enkele providers spelen vals en hebben actieve traffic prioritization.
Ze geven port 8080 die door Speedtest.net van Ookla wordt gebruikt voorrang op overig netwerkverkeer waardoor een te positief beeld ontstaat van de snelheid.

http://nl.hardware.info/nieuws/46724/ziggo-speelt-mogelijk-vals-in-speedtestnet-metingen

riwi

#401
Ha ha sjoemelsoftware bij internet providers :)

Maar het is loos alarm volgens het artikel.

KillerbeeNL

Quote from: KillerbeeNL on December  4, 2014, 10:51:32
Met de samsung galaxy S3 en een tp-link Archer C7 router
Met de ipad4 zit ik op 70 mbit

UPC 120mbit abbo

ff een update van de snelheid welke ik random en elke dag kan halen op mijn Samsung S5+

1e is met 300N op de tp-link Archer C7
2e is met 1500AC op dezelfde router.

ontloopt elkaar nauwelijks met een meter of 10 van de router af.
Ziggo (was UPC) 120mbit abbo

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

Ik ben van 60 bewust teruggegaan naar 15.
En tot nu toe na een maand nog geen seconde spijt van. Betaal nu minder, en voor wat ik doe maakt het me geen fluit uit.

Goed, sinds binnenkort dan foto's uploaden naar Adobe Creative Cloud, maar ook dat zal niet zo tergend veel zijn dat ik die snellere lijn meteen weer ga willen ;)

Ik weet het. Een ongebruikelijke stap in deze tijden ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

August

#404
Na jaren zijn ze in mijn wijk glasvezel aan het aanleggen. Ik heb al die tijd met ADSL gezeten op verre afstand van de centrale, wat uitkwam op 7Mbit/s down en 750kbit/s upload. Ik wilde niet naar de kabel, vanwege tv via de schotel.
Altijd wel vreemd gevonden dat je in een nieuwbouwwijk (Utrecht Leidsche Rijn) geen betere verbinding kon krijgen over de telefoonlijn. Ook een of meerdere keren per jaar storingen.

Vandaag is dan mijn huisaansluiting op glasvezel aangesloten, 100/100 KPN abonnement. Ik haal bedraad 95/105  :) Alles werkte direct, ook het telefoonnummer. Ik ben wat meer gaan betalen dan voorheen, maar heb er nu ook meer voor terug. De Canal+ werd ook steeds duurder dus die is ook opgezegd.

Ik kon zelfs 500/500 nemen hier, maar dat heb ik niet echt nodig. Ik ben er nu al een hoop op vooruit gegaan.

VlisChris

Quote from: Christiaan S on January 30, 2016, 00:26:42
Ik ben van 60 bewust teruggegaan naar 15.
En tot nu toe na een maand nog geen seconde spijt van. Betaal nu minder, en voor wat ik doe maakt het me geen fluit uit.

Goed, sinds binnenkort dan foto's uploaden naar Adobe Creative Cloud, maar ook dat zal niet zo tergend veel zijn dat ik die snellere lijn meteen weer ga willen ;)

Ik weet het. Een ongebruikelijke stap in deze tijden ;)

En stomtoevallig gooit Zeelandnet per vandaag de snelheden weer lekker omhoog.
Dus ik ben in een anderhalve maand van 60 naar 15 naar 40 gegaan :P
Upload blijft nog wel redelijk achter met 4. Maar ook dat blijf ik geen probleem vinden. Ik ben geen groot verbruiker van internet in dat opzicht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Ook maar weer eens een testje gedaan, klopt redelijk met wat men beloofd heeft: 100 / 100, KPN glas.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymond187

Met wifi op de laptop.



Snelheid Is net aangepast zo te zien. Gaat prima.

Geert

#408
Draadloos nieuwe Ziggo snelheid. Gebruikte router Asus RT-AC68U. Netwerkkaart Asus PCE-AC68

Maximaal 150/15
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Dirk

Telenet tech is net de deur uit...na een paar dagen probs (ontdekt bij het Netflix kijken waarbij bufferproblemen de kop opstaken) was de boosdoener snel gevonden.
defecte hardware is inmiddels vervangen en resultaat is weer :thumbs-up:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymen

#410
vanaf vandaag 300mb/s van ziggo

Hmmmm netjes


Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi

Quote from: Raymen on May 25, 2016, 11:36:17
vanaf vandaag 300mb/s van ziggo

Bij mij nog niet. Blijft nog op 200 steken. Heb net het modem eventjes gereboot, maar helaas.

Raymen

Okee,

heb je wel een nieuwe modem gehad dan,
Want bij mij deed hij meteen 300mb aangeven in de speedtest

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi

#413
Quote from: Raymen on May 25, 2016, 20:00:55
heb je wel een nieuwe modem gehad dan,
Want bij mij deed hij meteen 300mb aangeven in de speedtest

Nieuwe modem heb ik terug gestuurd al. Ik wil de oude houden.

En die horizon box die gaat ook van de stroom af denk ik. Wat een ellende ding. Maakt 2 wifi zend stations (2.4 en 5GHz) waar ik niet om gevraagd heb. Gapt 20 ip adressen van het lokale netwerk. Start een DHCP server binnen de eigen netwerk range. En het beeld haperde als de pest als ik hem niet een eigen kanaal op de hirschman antenne versterker geef.
En ik merk dat mijn adsl modem last heeft van problemen op het 10.x.x.x netwerk als de Horizon aan staat.
Eigenlijk wil ik de helpdesk bellen om te zeggen dat ze MIJ moeten betalen als dat wan-apparaat bij mij thuis willen stallen. Voor 5 euro per maand mag ie wel verpakt in kartonnen doos op zolder in een hoekje staan.

*Overigens heb ik de wifi al uit gezet en heb ik de DHCP op het lokale netwerk beperkt, die wil niet goed uit ondanks dat je bij DHCP server = disabled zet.

Als ik in mijn.ziggo kijk zie ik :
Alles-in-1 Extra

    Televisie
    115+ digitale en 38 HD-zenders, TV Royaal en MyPrime.
    Internet
    200 / 20 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis.
    Telefonie
    Vaste telefonie.

Dus ze hebben het nieuwe connect&play max gewoon nog niet geactiveerd. Ze hebben wel binnen 2 dagen na aanvraag de nieuwsgroepen toegang dicht gezet naar de ziggo news server. nu ong. 3 weken geleden aangevraagd dat Connect & Play max.

Raymen

Pfff genoeg problemen lees ik zo.
Tja wat kan ik zeggen,werkt hier perfect, internet en horizon box


Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

modde239

Vanaf het begin dat ik de Horizonbox had gaf UPC het advies om internet en telefonie van de box uit te schakelen en de oude modem met telefonie te blijven gebruiken....werkt nog steeds het beste op die manier....gebruik verder een Asus router.....

Kjelt

Quote from: riwi on May 25, 2016, 21:24:25
En die horizon box die gaat ook van de stroom af denk ik. Wat een ellende ding. Maakt 2 wifi zend stations (2.4 en 5GHz) waar ik niet om gevraagd heb. Gapt 20 ip adressen van het lokale netwerk. Start een DHCP server binnen de eigen netwerk range.
:o heeft dat te maken met die hotspot zodat andere mensen van jouw internet gebruik kunnen maken?

riwi

#417
Quote from: Kjelt on May 26, 2016, 09:01:02
:o heeft dat te maken met die hotspot zodat andere mensen van jouw internet gebruik kunnen maken?

Het idee is om als extra Accesspoint te fungeren. En Als je op het horizon wifi punt inlogt krijg je van de horizon een ip binnen je eigen netwerk De theorie is dat je via je telefoon dan remote opnames kan starten en schedulen. Via dit horizon netwerk kan je dan ook meerder horizon boxen koppelen aan elkaar.

Maar als ik de Horizon aan zet dan gaat mijn fritzbox (ADSL) over de zeik. En die krijg ik dan niet meer goed, zelfs niet als ik de Horzon uit zet en de fritzbox ook power cycle. Ik tackle veel ip problemen in het werk, maar deze vergt nog wat studie.

Ik heb ook al meerdere malen gehad dat ie begint te blazen als een stofzuiger. Ook als de horizon soft off staat. Hij maakt zowiezo te veel lawaai kwa fan en disk.

Mijn idee is nu om hem power-off te laten tenzij ik een programma wil terug kijken via replay TV. Maar dan moet ik wel iets verzinnen op het probleem met de fritzbox. Gewoon TV kijken doe ik wel via de Humax of de CI+ kaart in de TV.

Kjelt

Balen je zult dan via Wireshark even willen kijken wat die horizonbox het netwerk op knalt, als je switch tenminste portmirroring heeft ?
Anders kun je van mij wel tijdelijk een hardware Lan tap lenen, simpel printje die wel het netwerk verkeer terug brengt tot max 100Mb/s vanwege de capacitieve koppeling van de tap.

dekker_525

[emoji12]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk


tommi

#420


Trined 500/500mpbs á €42.50 per maand. Daar raak je snel aan gewend, niet normaal! Good bye Ziggo 150/15 voor hetzelfde bedrag.
Oh ja, en die gekke Fritz-box ertussenuit getrokken, nu rechtstreeks van overname punt m'n Asus in 8)
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

riwi

Quote from: Kjelt on May 26, 2016, 12:43:12
Balen je zult dan via Wireshark even willen kijken wat die horizonbox het netwerk op knalt, als je switch tenminste portmirroring heeft ?
Mijn switches hebben wel port mirroring. Het bleek een probleempje met multicast te zijn van de Horizon en de IGMP snooping setting op de Cisco switches. Met IGMP snooping uit blijft de fritzbox werken. Die multicast berichten gingen rondzingen op een of andere manier.

Aan de datakant heb ik vandaag een nieuw modem (technicolor 7210) + monteur langs gehad en nu werkt het. Het modem dat mij toegestuurd was werkt niet met het 300Mbit abo dus heb ik het hele weekend + maandag zonder Ziggo internet en telefoon gezeten.
Maargoed speedtest geeft nu 304Mbit down en ong. 31Mbit up, dus ik kan weer internetten ;)

Raymen

Netjes riwi

Zo hoort het toch
Maar heeft wel even geduurt

Mvrg
Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi

Quote from: Raymen on June  7, 2016, 10:19:19
Maar heeft wel even geduurt

Mvrg
Raymen
Het is vervelend dat de helpdesk van Ziggo van niks weet. En gewoon dat niet compatibele modem blijft activeren en dan aan mij vertelt : over een uur doet ie het. Of het kan een dag duren voor het werkt..  Ik heb telkens gezegd dat het ontvangen Ubee modem maar 8 kanalen had ipv de voor 300Mbit benodigde 16 kanalen. De Technicolor kan tot 500Mbit aan zag ik.

Raymond187

Quote from: tommi on May 31, 2016, 17:24:58


Trined 500/500mpbs á €42.50 per maand. Daar raak je snel aan gewend, niet normaal! Good bye Ziggo 150/15 voor hetzelfde bedrag.
Oh ja, en die gekke Fritz-box ertussenuit getrokken, nu rechtstreeks van overname punt m'n Asus in 8)
Het goedkoopste pakket is 55 euro. Hoe km je aan die 42 euro?
http://www.trined.nl/reggefiber-groen/pakketten/