post hier jouw snelheid!

Started by BernHardN, November 28, 2006, 20:20:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat is jou internet download snelheid op papier ?

1 tot 19 Mbit
27 (7.2%)
20 Mbit
50 (13.3%)
30 Mbit
32 (8.5%)
40 Mbit
5 (1.3%)
50 Mbit
55 (14.6%)
60 Mbit
27 (7.2%)
70 Mbit
1 (0.3%)
80 Mbit
12 (3.2%)
90 Mbit
11 (2.9%)
100 Mbit
44 (11.7%)
110 Mbit
0 (0%)
120 Mbit
46 (12.2%)
130 Mbit
13 (3.4%)
k heb helemaal geen internet thuis
3 (0.8%)
Ook mobiel internet
24 (6.4%)
>=140
64 (17%)

Total Members Voted: 377

daanvanduif

Quote from: alexander2 on November  2, 2013, 22:55:01
Voor een tientje heb je al een 100/100 server.

Ja heb daar wel eens naar gekeken, wat me tegenhoud is dat er dan zo weinig harde schijfruimte bij zit. 2 torrents en hij zit al vol. Met wat meer schijfruimte wordt de prijs al snel wat hoger.
Corazón

VlisChris

Gelukkig heb ik internet op mijn mobiel.
Want ik heb tien over acht mijn nieuwe modem aangesloten voor mijn hogere abbo snelheid.
En het gevolg is dat mijn bedraade internet volkomen waardeloos is geworden. Paginas laden voor de helft of naar et.
En speedtest geeft gewoon een snelheid van 60mbitaan. Ik wordt vrijdag door zeelandnet teruggebeld. In de tussentijd zit ik met een verbinding die volkomen ruk is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#302

Dit is overigens mijn snelheid volgens speedtest.net. Ook op de momenten dat mijn andere pagina's niks doen :)

Edit. In afwachting vd reactie van mijn ISP tether ik maar via mijn mobiel . . . .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Quote from: daanvanduif on November  2, 2013, 23:07:02
Ja heb daar wel eens naar gekeken, wat me tegenhoud is dat er dan zo weinig harde schijfruimte bij zit. 2 torrents en hij zit al vol. Met wat meer schijfruimte wordt de prijs al snel wat hoger.

Ik weet niet wat jij veel vindt......maar je hebt al een  server met ca. Minimaal 200 gb -- 100\100 voor 10 - 15 euro.
Ovh had recent dedicted servers voor nog geen 7.50 euro in de maand!

daanvanduif

Quote from: alexander2 on November  6, 2013, 21:24:22
Ik weet niet wat jij veel vindt......maar je hebt al een  server met ca. Minimaal 200 gb -- 100\100 voor 10 - 15 euro.
Ovh had recent dedicted servers voor nog geen 7.50 euro in de maand!

Opzich is 10 euro nog net te doen, maar had het liever al in de prijs van het Ziggo abbo gehad L)

Ovh had ik wel voorbij zien komen. Dit zijn alleen geen kant en klare torrentservers toch? Weet niet of ik handig genoeg ben om dit zelf op te zetten maar misschien wel interessant om een keer naar te kijken, bedankt voor de tip.
Corazón

alexander2

Quote from: daanvanduif on November  6, 2013, 22:06:02
Opzich is 10 euro nog net te doen, maar had het liever al in de prijs van het Ziggo abbo gehad L)

Ovh had ik wel voorbij zien komen. Dit zijn alleen geen kant en klare torrentservers toch? Weet niet of ik handig genoeg ben om dit zelf op te zetten maar misschien wel interessant om een keer naar te kijken, bedankt voor de tip.

Dan zijn er nog heel veel andere aanbieders die een server aanbieden met een torrentclient zoals rtorrent of deluge.
Je kunt er dan ook autodl-irssi opzetten.
Wat ik meestal adviseer is om je abo te wijzigen in een goedkopere variant, heb je een alles in 1 dan scheelt dat zo 10 - 15 euro.
Voor dat geld heb je een server elders die 24\7 staat te stampen minimaal 100\100 verbinding.
Ga je naar bed dan haal je de downloads binnen dmv een sftp client.
Heeft echt heel veel voordelen.

riwi

Ik zou liever een vast IP adres willen hebben van Ziggo naast meer upload.
Dan kan je je "dedicated" server thuis neerzetten, kan je de storage uitbreiden zoals je zelf wil.

In the cloud is leuk, maar doe mij de Cloud maar in mijn eigen huis ;)

Raymond187

Ziggo koppelt toch je IP aan je MAC adres vast? Ik had jaren dezelfde IP tot ik een andere MAC ging gebruiken.

alexander2

#308
Quote from: riwi on November  7, 2013, 10:40:18
Ik zou liever een vast IP adres willen hebben van Ziggo naast meer upload.
Dan kan je je "dedicated" server thuis neerzetten, kan je de storage uitbreiden zoals je zelf wil.

In the cloud is leuk, maar doe mij de Cloud maar in mijn eigen huis ;)

Ik krijg het idee dat je niet helemaal begrijpt hoe torrenten werkt op private trackers.
Het heeft niets te maken met clouding, in mijn voorbeeld heb je de beschikking over een betrouwbare server waar je de mogelijkheid hebt om met meerdere op 1 schijf te zitten of je kan een dedicted server huren.
Dedicated houdt in een eigen ip adres en je kan zelfs een browser erop zetten.
Zit je op een private tracker dan dien je veelal rekening te houden met ratio dus je moet een flinke snelheid tot je beschikking hebben, ik maak veel gebruik van dit soort servers met minimaal 1 gbps verbindingen.
Zoals ik schreef je belast je eigen network pas als je besluit om de torrentfiles dmv een sftp client verbinding te maken met je eigen server die je bestanden binnenhaalt.
Mijn ervaring was dt mijn netwerk zodanig werd belast dat het trager dan traag werd.
Nu haal ik mijn files 's nachts binnen als ik slaap, ik download veel omdat ik geen normale tv kijk en ik kijk BD's geen scene materiaal of whatever dus het tikt aardig an per maand maar ik heb wel topkwaliteit als het om beeld gaat.

riwi

Quote from: alexander2 on November  7, 2013, 11:41:16
Ik krijg het idee dat je niet helemaal begrijpt hoe torrenten werkt op private trackers.
Ik denk dat jij niet begrijpt dat ik helemaal niet geinteresseerd ben in Torrents of private trackers.

Ik wil gewoon een goede infrastructuur zelf thuis op kunnen zetten met een vast IP en een dikke pijp. QoS kan je dan zelf regelen.

DHCP is geen vast IP. Ook niet als ze je MAC adres onthouden (wat standaard DHCP doet).

Het huren van een server aan de backbone en remote draaien van applicaties is precies wat het "In the Cloud" concept inhoud, dus hoe jij kan zeggen dat het niks te maken heeft met "clouding' is mij een raadsel.

Raymond187

Quote from: riwi on November  7, 2013, 11:52:28


DHCP is geen vast IP. Ook niet als ze je MAC adres onthouden (wat standaard DHCP doet).

Joh :D

Geen idee hoe Ziggo de policies heeft voor IP lease, maar mijn ervaring is dat ik jaren hetzelfde IP adres had van Ziggo. Natuurlijk gebruiken ze DHCP, maar als ze die vast zetten op je MAC dan behoud jij je IP tot je een ander MAC gebruikt.

Dus ik zou denken als je hetzelfde IP wilt houden verander dan niet van Router of geef niet in de router aan dat hij een ander MAC adres moet gebruiken.

BTW kan je niet op een statisch IP vragen bij Ziggo?

riwi

Quote from: Raymond187 on November  7, 2013, 12:07:26
Joh :D
Jij kwam met de DHCP lease / mac optie. Ik zeg alleen dat ik daar weinig aan heb.
Je houd normaal gesproken inderdaad je IP als je MAC niet wijzigt of als je je router niet langer dan een paar uur uit zet.
Ik denk dat ik via een hoster eens een DNS naam aan mijn 'dynamische' IP laat koppelen. Kijken hoe dat gaat.

Quote from: Raymond187 on November  7, 2013, 12:07:26
BTW kan je niet op een statisch IP vragen bij Ziggo?
Zakelijk kan dat, dan krijg je gelijk een subnet van 8 adressen. Op een consumenten lijn kan je dat niet aanvragen. Dwz je kan het wel vragen maar je krijgt het niet.

alexander2

#312
Quote from: riwi on November  7, 2013, 11:52:28
Ik denk dat jij niet begrijpt dat ik helemaal niet geinteresseerd ben in Torrents of private trackers.

Ik wil gewoon een goede infrastructuur zelf thuis op kunnen zetten met een vast IP en een dikke pijp. QoS kan je dan zelf regelen.

DHCP is geen vast IP. Ook niet als ze je MAC adres onthouden (wat standaard DHCP doet).

Het huren van een server aan de backbone en remote draaien van applicaties is precies wat het "In the Cloud" concept inhoud, dus hoe jij kan zeggen dat het niks te maken heeft met "clouding' is mij een raadsel.

Jij bedoelt torrentcloud?
Ik zal zelf nooit jouw infrastructuur willen, het is je expertise en wellicht een stuk hobby maar ik zie het nut niet in van een dikke pijp en mocht het te druk worden dan moet je het dataverkeer instellen om het optimaal te laten verlopen?
Ik heb liever de mogelijkheid om mijn dataverkeer elders te laten verlopen met de wetenschap dat ik met een thuisverbinding nooit de snelheid en het aantal verbindingen haal.
Ik kan met mijn servers 1000 den verbindingen maken en het blijft full speed, dat lukt thuis gewoon niet.
Maar ik begrijp heel goed dat jij en vele anderen hiervoor kiezen. ;)

Syphon

200Mbit en het is awesome! Dit jaar zou UPC komen met 500Mbit en dat gaat er ook komen, hoe sneller hoe beter.



VlisChris

Jongens.

Graag ander topic voor aanmaken en het hier iets meer ontopic houden ;)

Dank!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robke



Na wat problemen met een crashende router heb ik er software van een derde partij op geflasht en nu draait het weer als een zonnetje!

Jeroen V

#318
Voor mijn iPad een T-Mobile 4G abonnement afgesloten, gaat wel snel :)



Edit: upload zelfs sneller dan thuis: 

vanadium

Hier mijn meting:

master30

Telfort adsl abbootje
do 8-9 uur over een bd50 untouched  O0

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Teejoo

Kreeg bericht dat ziggo weer gaat verhogen:


- uw downloadsnelheid gaat van 60 Mbit/s naar 90 Mbit/s
- uw uploadsnelheid gaat van 6 Mbit/s naar 9 Mbit/s

alexander2

Quote from: Teejoo on April  9, 2014, 20:34:12
Kreeg bericht dat ziggo weer gaat verhogen:


- uw downloadsnelheid gaat van 60 Mbit/s naar 90 Mbit/s
- uw uploadsnelheid gaat van 6 Mbit/s naar 9 Mbit/s

Zal ik je iets geks zeggen soms heb ik die snelheid al van Ziggo?
Verleden week zag ik die waarden voorbij komen en was op zijn zachtst gezegd verbaasd.

Kingpin

Op dit moment 147,17 Mbps dl, en 14,98 Mbps ul.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Teejoo

#324
Quote from: alexander2 on April  9, 2014, 21:36:28
Zal ik je iets geks zeggen soms heb ik die snelheid al van Ziggo?
Verleden week zag ik die waarden voorbij komen en was op zijn zachtst gezegd verbaasd.
Ik nog niet: