Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Faithless - Sunday 8 pm

Stiekem nog beter dan hun eerste.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Dralms dus maar proberen. Love Writes Itself

Tja, Christopher Smith maar nu wat meer electronica. Anderhalf nummertje ver dus het kan nog alle kanten op.

Screenshot_20240211-164214.png

Groeten...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op februari 11, 2024, 15:59:48Christopher Smith - Earning Keep

Daar was eerder een leuke clip bij maar die staat nu onder de naam Dralms op YouTube en de muziek is ook aangepast. Jammer.

Screenshot_20240211-155202.png

Groeten...

Grappig, ik ken echt niemand die hem kent, kom jij er opeens mee  :clapping: Prachtige plaat!

Zal Dralms ook gaan checken, die kende ik nog niet
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Cyrus·



The Jimi Hendrix Experience – Electric Ladyland
Groeten,
Edwin

brt

Tamino - Sahar (2022)

Sfeervolle singer-songwriterliedjes. Fantastische stem. Doet ergens denken aan The Bony King of Nowhere, maar ook wel Thom Yorke, maar dan minder kil/afstandelijk dan laatstgenoemde. Dit is een warm, dromerig en melancholisch album, in veelal een langzaam tempo. Ik vind em nog steeds mooi  :inlove:


Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

Citaat van: brt op februari 11, 2024, 22:53:55Fantastische stem
understatement van de week.  echt schitterend.   
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

kappa9

Past mooi bij dit weer
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Unkhman

F.C. de Gasgevers - Feestclub de Gasgevers Presenteert: F.C. de Gasgevers (2003)



Kwabbernoot

#37058
Pieter Nooten & Michael Brook - Sleeps with the Fishes

Heerlijke muziek om de dag mee af te sluiten. Pieter Nooten zat ooit achter Clan of Xymox toen ze nog goed waren (imho) en heeft het nodige gedoneerd aan het tweede album van This Mortal Coil. Dit ligt in het verlengde daarvan. 
Stoel achterover en oogjes dicht.

Screenshot_20240212-215801.png

Groeten...

Struis

Kende ik niet, en inderdaad, een fijnere Thom Yorke feel! Fraai, dank!

Citaat van: brt op februari 11, 2024, 22:53:55Tamino - Sahar (2022)

Sfeervolle singer-songwriterliedjes. Fantastische stem. Doet ergens denken aan The Bony King of Nowhere, maar ook wel Thom Yorke, maar dan minder kil/afstandelijk dan laatstgenoemde. Dit is een warm, dromerig en melancholisch album, in veelal een langzaam tempo. Ik vind em nog steeds mooi  :inlove:



Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Kwabbernoot

Mêh, ik kende hem ook niet. Goede zanger maar de liedjes zelf doen mij weinig.

Groeten...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op februari 13, 2024, 16:57:23Mêh, ik kende hem ook niet. Goede zanger maar de liedjes zelf doen mij weinig.

Groeten...

Sfeertje spreekt je ook niet aan?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

Tin Fingers - Rock Bottom Ballads

https://www.discogs.com/release/29767921-Tin-Fingers-Rock-Bottom-Ballads



deze band was t voorprogramma bij Elephant vrijdag, echt verrassend goed (en ik verrast dat ik tot dan nog nooit van ze gehoord had)    speciaal voor mensen die Radiohead wel goed zouden willen vinden, maar jeuk krijgen van ome Tom  :D
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Xander32

Zag deze zuiderbuur ooit bij Vrije Geluiden voorbij komen; indrukwekkend, ook live. Sindsdien volg ik hem 🎶

Citaat van: brt op februari 11, 2024, 22:53:55Tamino - Sahar (2022)

Sfeervolle singer-songwriterliedjes. Fantastische stem. Doet ergens denken aan The Bony King of Nowhere, maar ook wel Thom Yorke, maar dan minder kil/afstandelijk dan laatstgenoemde. Dit is een warm, dromerig en melancholisch album, in veelal een langzaam tempo. Ik vind em nog steeds mooi  :inlove:



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

#37064
Citaat van: Henkjan_O op februari 13, 2024, 23:46:38Tin Fingers - Rock Bottom Ballads

https://www.discogs.com/release/29767921-Tin-Fingers-Rock-Bottom-Ballads



deze band was t voorprogramma bij Elephant vrijdag, echt verrassend goed (en ik verrast dat ik tot dan nog nooit van ze gehoord had)    speciaal voor mensen die Radiohead wel goed zouden willen vinden, maar jeuk krijgen van ome Tom  :D

Fijn album inderdaad!
Edit: klinkt ook erg goed, wilde ik nog toevoegen :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

#37065
Seth Glier - Everything (2024)

Stemmige indie-folk-pop
Mooie heldere productie, teksten en arrangementen van deze Amerikaanse singer-songwriter.
Het album krijgt nauwelijks aandacht, kon er maar 1 recensie over vinden.

Toch zeer het beluisteren waard vind ik!
Mocht nummer 2 je niet aanspreken, skip die dan en laat je niet ontmoedigen, daarna volgen nog vele fijne liedjes.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Citaat van: Kwabbernoot op februari 13, 2024, 16:57:23Mêh, ik kende hem ook niet. Goede zanger maar de liedjes zelf doen mij weinig.

Groeten...
Zijn eerste album ook niet?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Deze stond op mijn lijst te beluisteren, recente release.
Reborn - Infected Mushroom

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Henkjan_O

#37068
Citaat van: brt op februari 14, 2024, 10:11:45Seth Glier - Everything (2024)

Stemmige indie-folk-pop
Mooie heldere productie, teksten en arrangementen van deze Amerikaanse singer-songwriter.
Het album krijgt nauwelijks aandacht, kon er maar 1 recensie over vinden.

Toch zeer het beluisteren waard vind ik!
Mocht nummer 2 je niet aanspreken, skip die dan en laat je niet ontmoedigen, daarna volgen nog vele fijne liedjes.

...

deze staat nog niet op bandcamp, zal z'n vorige eens gaan luisteren:
https://sethglier.bandcamp.com/album/the-coronation

hij draait al een tijdje mee zie ik, 1e album van 2009
[edit] dat nieuwe album staat nog niet eens op z'n eigen site zelfs

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

#37069
Citaat van: Henkjan_O op februari 14, 2024, 16:57:19[edit] dat nieuwe album staat nog niet eens op z'n eigen site zelfs

Wel gewoon op Spotify, Tidal en Qobuz. Of luister jij alleen Bandcamp?

Oudere werk vind ik wel echt minder eerlijk gezegd.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

Citaat van: brt op februari 14, 2024, 21:04:53Wel gewoon op Spotify, Tidal en Qobuz. Of luister jij alleen Bandcamp?

Oudere werk vind ik wel echt minder eerlijk gezegd.
eigen LPs, CDs (geript op NAS meestal) of download van BC idd

die The Coronation vond ik ook niet zo sterk, beetje Ed Sheeran (maar dan beter), radio pop.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

brt

Citaat van: Henkjan_O op februari 15, 2024, 00:17:36eigen LPs, CDs (geript op NAS meestal) of download van BC idd

die The Coronation vond ik ook niet zo sterk, beetje Ed Sheeran (maar dan beter), radio pop.

Laatste album is echt wel anders. Urgenter.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Broem

Citaat van: brt op februari 14, 2024, 10:11:45Seth Glier - Everything (2024)

Stemmige indie-folk-pop
Mooie heldere productie, teksten en arrangementen van deze Amerikaanse singer-songwriter.
Het album krijgt nauwelijks aandacht, kon er maar 1 recensie over vinden.

Toch zeer het beluisteren waard vind ik!
Mocht nummer 2 je niet aanspreken, skip die dan en laat je niet ontmoedigen, daarna volgen nog vele fijne liedjes.



Prima album met inderdaad een zeer fraaie productie.  :clapping:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

RZeemering

Citaat van: Henkjan_O op februari 13, 2024, 23:46:38Tin Fingers - Rock Bottom Ballads

https://www.discogs.com/release/29767921-Tin-Fingers-Rock-Bottom-Ballads



 "....speciaal voor mensen die Radiohead wel goed zouden willen vinden, maar jeuk krijgen van ome Tom  :D
Goeie tip! Ik gok overigens wel dat mensen die jeuk krijgen van Tom ook jeuk krijgen van deze zanger. Dat zit in hetzelfde spectrum ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Henkjan_O

Citaat van: brt op februari 15, 2024, 08:48:18Laatste album is echt wel anders. Urgenter.
ja net ff deze geluisterd, is idd a different cookie  :clapping:

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)