Tabcam's set, where can I get...

Started by Tabcam, May 31, 2020, 10:51:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Richi on December 17, 2023, 20:44:54Ik denk dat je set niet goed genoeg is om de verschillen te kunnen horen...  :devil:  :D
Ik denk het ook, scheelt een hoop geld :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

marcush

#901
Op dag 2 van het jaar al een eerste luisterbezoek, da's nog eens een mooie start. De bedoeling was eigenlijk om vlak na de kerst richting Tabcam te gaan, maar Corona gooide roet in het eten. Inmiddels weer hersteld toog ik noord-oostwaarts naar Tukkerland.

Hartelijk ontvangen en genietend van heerlijk gebak van de plaatselijke bakker, kon het bewonderen beginnen van de behoorlijk uit de kluiten gewassen (meer dan) manshoge speakers. Per speaker 4 woofers, een middenunit en tweeter. Aangestuurd door een drietal Cambridge stereoversterkers, die redelijk warm worden.

Een boel - voor mij onbekende- muzieknummers passeerde de revue. Altijd leuk bij zo'n bezoek om weer nieuwe muziek te ontdekken. Ik heb dan ook een aantal artiesten/ nummers in mijn mobiel genoteerd.

Wat opvalt bij het beluisteren is het gemak waarmee het laag wordt weergegeven. Heerlijk losjes en erg mooi gedefinieerd. Verder een breed en diep holografisch geluidsbeeld, waarbij stemmen niet uitvergroot worden en mooi in proportie blijven.  Allemaal knap afgesteld Douwe!

Bij enkele bekende nummers viel mij toch in het hoog op dat dit net een tikkeltje minder smooth en vergevingsgezind lijkt t.o.v. wat ik gewend ben. Maar ik zou het zeker niet scherp willen noemen en alles is erg mooi in balans.

Ook nog een paar mooie Youtube video's gedraaid en dat klinkt ook verdraaid goed. En de dimensie beeld voegt echt wat toe.

Ik heb genoten en het was bovendien erg gezellig, een bezoek - ondanks storm Henk op de terugweg- meer dan waard. Dank voor de hartelijke ontvangst en goede verzorging Douwe.

Tabcam

Het was gezellig dat je langs bent geweest en ik vind het altijd leuk de set met bekend en onbekend materiaal te demonstreren. Kon helaas niks aan storm Henk doen, de vijver is hier 5cm hoger dus het was best veel regen :blink:.

Het hoog iets minder vergevingsgezind maar dat ik vrijwel alles kan afspelen is ook waar ik naar streef. Dynaudio vind ik ook iets vergevingsgezinder, maakt het ook fijn om lang naar te luisteren.

Ben benieuwd naar je Audionotes, je omschreef ze als meer kleurend. Wat dat betreft denk ik dat onze muziekfilosofie meer verschilt dan onze muzieksmaak :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

#903
Fraai verslag marcush.  :colgate:

De set van Tabcam, staat bij mij nog op de planning om gehoord te worden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Hannibal_

Cool!
Moet het toch ook eens besnuffelen bij je!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DofN

Quote from: vanzomereng on January  3, 2024, 17:13:58Fraai verslag marcush.  :colgate:

De set van Tabcam, staat bij mij nog op de planning om gehoord te worden.


Moet je doen. Het heeft wel wat, die grote PAPs.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: Hannibal_ on January  6, 2024, 17:36:04Cool!
Moet het toch ook eens besnuffelen bij je!
Jij en Robbert zijn van harte welkom. Alleen dat besnuffelen weet ik nog niet zo :blink:  :wacko:  :tongue2:  :devil: .
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: Tabcam on January  6, 2024, 18:15:25Jij en Robbert zijn van harte welkom. Alleen dat besnuffelen weet ik nog niet zo :blink:  :wacko:  :tongue2:  :devil: .

Snuffelen met de oortjes hoor (en oogjes ook)  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Gisteren bij Douwe geweest.
Mooie woonplek als je aankomt, binnenkomend springen de PAP's direct in volle glorie in het oog.
Gelukkig figuurlijk.

Op foto's indrukwekkend, in het echt helemaal.

Begonnen met een bakje espresso.
Gewoon lekker makkelijk een kopje, dacht ik nog.

Het enthousiasme van Douwe hadden we al leren kennen op de iEar.
Dat zelfde enthousiasme kwam tot uitdrukking bij het prepareren van de espresso: boontjes wegen, drupje water, nog wat boontjes, water, boontjes, malen en vervolgens in een geweldig espresso apparaat handmatig een espresso geperst.
Als het niet met zo veel aandacht en plezier gemaakt was, had ik me schuldig gevoeld om koffie te vragen  ;D
En verdorie, heerlijke koffie!

Ik moest even tot rust komen qua luisteren geloof ik, ik denk door de lange autorit. In het begin kwam het niet goed binnen. Maar toen de oren meewerkten, fantastisch.
Het speelt moeiteloos met veel detail.
Mooie klank.
Mooie electronica ook.
Een enkele keer hoorde je de kamer in het laag, maar gezien de ruimte is dat niet heel gek. Eigenlijk was het opmerkelijk dat het de rest van de tijd zo onder controle was.
Knap.

En leuke muziek.
Ook in beeld, misschien toch ook maar eens een abo nemen op YouTube. Heerlijk, geen reclames.

Bovenal hebben we (mag ik wel zeggen) het erg gezellig gehad en zijn we super ontvangen. Tja, als het dan zo leuk is, gaat de tijd ook snel. Maar nog net dezelfde dag weer thuis.

Wat ons betreft een hele leuke dag, dank Douwe!


Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

marcush

Quote from: Hannibal_ on January 21, 2024, 10:12:48Dat zelfde enthousiasme kwam tot uitdrukking bij het prepareren van de espresso: boontjes wegen, drupje water, nog wat boontjes, water, boontjes, malen en vervolgens in een geweldig espresso apparaat handmatig een espresso geperst.
Als het niet met zo veel aandacht en plezier gemaakt was, had ik me schuldig gevoeld om koffie te vragen  ;D
En verdorie, heerlijke koffie!



En ik voel me nu haast schuldig dat ik onlangs voor een kopje thee koos   :-\   ;D

Laan

Er zijn wel overeenkomsten tussen hoe Douwe koffie zet en muziek afspeelt ja. Het kan veel makkelijker maar resultaat is in beide gevallen uitstekend!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Tabcam

Gisteren vond ik ook erg gezellig. Blij dat voor jullie ook zo was.

Qua koffie had je wel mazzel, ik was met nieuwe boontjes aan het inregelen en ik werk sinds kort met extra water zoals James Hoffman bespreekt in Science discovers what we all missed, more than an anti-static hack. Het is even aanpassen dus was blij dat de koffie redelijk ok was :angel:, in de ochtend was die nog iets te zuur.

Qua geluid had je opmerkingen die ik niet onbesproken wil laten. Je vond het soms wat hollig klinken.  Dat kan ik me best voorstellen, ik ben inmiddels aan mijn kamer gewend en moet altijd best wennen aan andere ruimtes. Dat zal ook voor mijn bezoekers in deze best harde ruimte gelden.

Verder merkte je op dat de sound stage niet ver naar voren gaat, die gaat meer van iets voor de speakers naar achteren. Dat hoor ik zelf ook, hooguit iets voor de luidspreker tot ver naar achteren, ver voorbij de muur die er staat.

Als laatste merkte je op dat de TV iets naar voren staat en zo misschien wel wat reflecties van die kant opvangt. Nu weet ik niet of dat positief uit valt omdat de TV uit zichzelf ook reflecteert maar wel leuk om een keer te meten, met en zonder TV.

Het was sowieso een leuk bezoek en blij dat jullie dat ook zo ervaren heb.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: Tabcam on January 21, 2024, 15:53:21Gisteren vond ik ook erg gezellig. Blij dat voor jullie ook zo was.

Qua koffie had je wel mazzel, ik was met nieuwe boontjes aan het inregelen en ik werk sinds kort met extra water zoals James Hoffman bespreekt in Science discovers what we all missed, more than an anti-static hack. Het is even aanpassen dus was blij dat de koffie redelijk ok was :angel:, in de ochtend was die nog iets te zuur.

Qua geluid had je opmerkingen die ik niet onbesproken wil laten. Je vond het soms wat hollig klinken.  Dat kan ik me best voorstellen, ik ben inmiddels aan mijn kamer gewend en moet altijd best wennen aan andere ruimtes. Dat zal ook voor mijn bezoekers in deze best harde ruimte gelden.

Verder merkte je op dat de sound stage niet ver naar voren gaat, die gaat meer van iets voor de speakers naar achteren. Dat hoor ik zelf ook, hooguit iets voor de luidspreker tot ver naar achteren, ver voorbij de muur die er staat.

Als laatste merkte je op dat de TV iets naar voren staat en zo misschien wel wat reflecties van die kant opvangt. Nu weet ik niet of dat positief uit valt omdat de TV uit zichzelf ook reflecteert maar wel leuk om een keer te meten, met en zonder TV.

Het was sowieso een leuk bezoek en blij dat jullie dat ook zo ervaren heb.


Tja. Soundstage was opmerking van Robert inderdaad.
Ik hoorde dat ook wel, maar vond dat eigenlijk niets aan het beeld afdoen. Mooi geluidsbeeld hoor!

Hollig? Hihi... bij een, misschien 2 nummers was het laag een fractie wollig. Verder niet meer gehoord. Was ook in de slechte fase van mijn oren. Misschien net een roommode die daar wat harder inkomt.

Klonk fantastisch!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam


Gisteren met de Cambridge Audio Edge W op bezoek geweest bij Laan. Na een leuk bezoek thuis de boel weer aangesloten. Natuurlijk daarna dezelfde nummers nog een keer de revue laten passeren.

Hmmm. Van diepte was ineens veel minder te bespeuren. Bij Mark nog gezegd dat het verwarrend was om rood voor links en zwart voor rechts te gebruiken en wat had ik gedaan...

... de rode XLR links en de zwarte rechts aangesloten 🤦. Daarna was alles weer in orde en kon ik lekker ontspannen 😎.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Laan

Quote from: Tabcam on January 28, 2024, 11:22:32Gisteren met de Cambridge Audio Edge W op bezoek geweest bij Laan. Na een leuk bezoek thuis de boel weer aangesloten. Natuurlijk daarna dezelfde nummers nog een keer de revue laten passeren.

Hmmm. Van diepte was ineens veel minder te bespeuren. Bij Mark nog gezegd dat het verwarrend was om rood voor links en zwart voor rechts te gebruiken en wat had ik gedaan...

... de rode XLR links en de zwarte rechts aangesloten 🤦. Daarna was alles weer in orde en kon ik lekker ontspannen 😎.

Het klinkt dan wel lekker breed he? :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Tabcam

#915
Ik ze dat ik al een tijd niks gepost had. Nou waren er wel ontwikkelingen dus bij deze de laatste twee.

Als eerste is er een nieuwe bank gekomen. De oude zakte ietswat door dus tijd voor eem.nieuwe. weer een stoffen bank maar nu een wat andere kleur. Niet een enorm verschil behalve dat de bank wat meer naar de muur staat :nopompom:. Dit omdat de leuning minder groot (cequ lomp) is.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

#916
Als tweede een naar wat ik dacht kleine tweak. Ik vroeg me altijd al af of een vlakke baffle uit zou maken dus heb ik met nanotape de sleuven afgeplakt. Dat lijkt meetbaar een vlakkere curve van de Tweeter maar niet zo'n groot effect op de midwoofer.

baffle_tape.jpeg

Heb de metingen met rew naar EQ correcties door laten rekenen en toegepast en het lijkt een effect op de diepte en op het hoog te hebben. Met mijn oren hoor ik meer detail maar minder sibilance en een soort van verdwenen stukje onrust/ongemakkelijkheid. Ben benieuwd wat andere oren vinden :angel:.

Mogelijke vervolgtweaks zijn alle bafflesleuven dichtplakken dunnere tape, ook de zijkanten en onderkant afplakken etc. voorlopig heb ik weinig meettijd dus wordt vervolgd...

bank.jpeg 
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Het tennisseizoen begint weer en dat betekent dat ik weer wat meer meettijd heb. Deze keer kwam Satefan van het zelfbouwaudioforum langs en had nog een paar leuke truukjes, bv om i.p.v. akoestisch de doelcurves eerst elektrisch over elkaar heen te leggen en dan pas het met REW de PEQ uit te laten rekenen om het akoestisch goed te krijgen.

Het gevolg? De doelcurves worden met minder PEQ settings veel preciezer bereikt. Hieronder de plaatjes
20240413-tweeter.png

20240413-midwoofer.png

20240413-integratie-MWTW.png   

Hoe klinkt dat? Nog meer detail te horen, zuiverder maar moet qua integratie met de woofers nog kijken of dat qua timing nu beter te krijgen is. Kortom, het klinkt weer realistischer / natuurlijker. Sibilance is ietsjes toegenomen maar nog niet teveel. Nu maar eens een tijdje luisteren.

 
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Wat goed Douwe! Kan je kort uitleggen hoe jullie dat hebben gedaan?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Heeft met digitale crossovers te maken, dus voor een zeer select publiek maar wie geïnteresseerd is mag langskomen :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: Tabcam on April 14, 2024, 14:32:28Heeft met digitale crossovers te maken, dus voor een zeer select publiek maar wie geïnteresseerd is mag langskomen :angel:.
Aha, dat gaan we dan maar weer eens doen.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a