williams cinemascope theater

Started by williams, November 25, 2006, 13:30:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

lekker man
wat apparatuur geeft bij elkaar toch wel wat warmte
en in de zomermaanden net teveel van het goede
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

williams

Quotelekker man
wat apparatuur geeft bij elkaar toch wel wat warmte
en in de zomermaanden

Klopt maar ook zelf in de winter wordt het hier warm zeker als wasmachine en droger aan staan .
En natuurlijk niet te  vergeten je oude vertrouwde marantz eindversterkers die ook wat warmte afgeven . ;D
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Daar hangt ie netjes William. Ziet er goed uit.
Nadeel is wel dat je niet de deur dicht kan doen dus de ruimte blijft open. Maargoed het zal altijd schelen.

Had afgelopen weekend wat vliegen en muggen in de huiskamer dus ik dacht ik zet de airco op max om ze te pesten. Toen sprong de verwarming aan (want die had ik nog op de auto stand staan). Dus goed voor de energie consumptie CV en Airco samen :)

williams

En ik heb ook nog een andere upgrade en wel in de vorm van nieuwe surround speakers.
Ben nooit echt tevreden geweest met mijn surround opstelling en dan met name dat ik nooit echt een surroundbubble kwa geluid had.
Dit heeft alles te maken met het feit dat ik met mijn bank zowat tegen de achterkant van mijn ruimte aan zit en dan loopt het ook nog schuin.
Daar ik eers Focal speakers achter had staan ben ik nu over gegaan op Klipsch ,en het is nu een dipool speaker geworden ,namelijk de RP240s.
Ik ben regelmatig bij audioloog gaan luisteren en hij heeft ook klipsch hangen en ik was iedere keer onder de indruk van zijn geluid ,terwijl hij toch ook dicht tegen de achtermuur aanzit.
De ervaring bij hem heeft me dan ook doen beluiten om over te stappen naar een dipool me Klipsch .
Op dit moment moeten de klipsch nog inspelen ,maar het surround in zoveel beter nu en ik ben er dan ook erg blij mee .
Nu morgen nog een nieuwe Synology aanschaffen en dan is het weer even klaar met geld uitgeven .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Hangen er mooi bij die klipschen William  :pompom:

Ben benieuwd hoe het nu klinkt! Had je nu op de surround speakers ook marantz monoblokken of was dat nog een toekomstig plan?

flakkees

hee william .
een beetje mosterd na de maaltijd maar zou je niet een grotere bubbel krijgen als je de surrounds op dat smalle reepje onder dat wand lampje plaatst
dan straal je en de ruimte in en heb je weerkaatsing van je schuine wand
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

williams

Quotehee william .
een beetje mosterd na de maaltijd maar zou je niet een grotere bubbel krijgen als je de surrounds op dat smalle reepje onder dat wand lampje plaatst
dan straal je en de ruimte in en heb je weerkaatsing van je schuine wan

Hoi Kees ik kan de surrounds heel gemakkelijk naar beneden halen als ik wil.
Ben op dit moment nog een beetje aan het proberen wat ik het lekkerst vind klinken.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteDaar hangt ie netjes William. Ziet er goed uit.
Nadeel is wel dat je niet de deur dicht kan doen dus de ruimte blijft open. Maargoed het zal altijd schelen.

Had afgelopen weekend wat vliegen en muggen in de huiskamer dus ik dacht ik zet de airco op max om ze te pesten. Toen sprong de verwarming aan (want die had ik nog op de auto stand staan). Dus goed voor de energie consumptie CV en Airco samen :)

Hoi Rich ik kan inderdaad niet de deur dicht doen dus het rendement zal wat lager liggen ,maar mijn trainingsmaatje die vertegenwoordiger is in airco's verzekert mij dat het genoeg koelt op deze manier.

Zo te lezen ben je lekker bezig met de airco en de kachel tegelijk aan (beter milieu begint bij je zelf )
;) 
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

flakkees

Quote from: williams on August  8, 2016, 16:38:49
Hoi Kees ik kan de surrounds heel gemakkelijk naar beneden halen als ik wil.
Ben op dit moment nog een beetje aan het proberen wat ik het lekkerst vind klinken.

het was zo maar een idee
proberen is altijd het leukst als je iets nieuws hebt  ;D
meestal wil ik al snel weer iets nieuws als alles naar mijn smaak is , kan ik weer overnieuw beginnen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

williams

QuoteHangen er mooi bij die klipschen William  :pompom:

Ben benieuwd hoe het nu klinkt! Had je nu op de surround speakers ook marantz monoblokken of was dat nog een toekomstig plan?
Nee ik wou er nog een marantz ma blok bij voor de toekomstige aura bassshakers .
Kom binnenkort is luisteren zou ik zeggen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on August  8, 2016, 16:52:59
Nee ik wou er nog een marantz ma blok bij voor de toekomstige aura bassshakers .
Kom binnenkort is luisteren zou ik zeggen .
Aha dat was het ja  :P

Kom ik zeker doen!!  :coffee: :popcorn:

reza

Mooi hoor Will, eindelijk plakken we niet meer aan elkaar en de bank vast :baaa: :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Feli, welk merk airco is het geworden en welke nieuwe Synology heb je gehaald?
Je verkoopt je 213 zag ik maar die is wel erg interessant om als backup nas te houden voor dat geld?

williams

Hoi Kjelt de airco is van Mitsubishi en de nas  is de Synology Ds 215+. geworden.
Op zoch was ik tevreden met mijn oude nas maar ik wou wat meer snelheid aan boord en dan met name het scrijven ernaar toe .
Wat ik ook een pluspunt vind is dat er op de 215 + nu een esata aansluiting op zit .
Voor mijn oude nas heb ik geen functie meer daar ik toch niet echt belangrijke bestan erop hebt staan .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

#389
Gisteravond heb ik de nieuwe Klipsch surround speakers mogen beluisteren bij Cinemascope Theater Williams  :popcorn:

Wauw, wat een verbetering in surround beleving!  :wub: O0 Alhoewel er nooit wat mis was met het geluid was er ook niet echt sprake van een surround bubble, en dat is met deze speakers nu wel het geval.  :inlove:
Ik heb dezelfde surround speakers (ok 1 maatje groter) en naar mijn mening hebben ze bij William dus precies hetzelfde postieve effect als bij mij thuis.

Een super upgrade William!!  :pompom: :pompom:


hifiman

#390
Afgelopen weekend heb ik wederom een aantal nieuwe aanwinsten mogen ervaren in Williams bioscoop.  :popcorn:

De eerste aanwinst was twee Klipsch luidsprekers die dienst doen als Dolby Atmos Ceiling speakers welke op ongeveer (correct me if I am wrong William) 1/3 vanaf de luisterplek tot het scherm aan het plafond gemonteerd zijn. Ik moet zeggen, het werkte wat mij betreft verbazingwekkend goed  :pompom:

Het enige nadeel vond ik dat juist door nu 4 Klipsch en 2 Focal speakers te hebben het klankverschil tussen de Klipsch en de Focals nu verder uitvergroot werd. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik het zeker wat toe vond voegen aan de film beleving.

Het andere nieuwtje waren de Aura kloon Bass shakers in de bank. Dit werkt een stuk beter dan de buttkicker van voorheen! Persoonlijk vond ik dat de subwoofer wat zachter zou mogen en de shakers wat harder, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Al met al weer 2 hele leuke upgrades William!  :worship:

hifiman

Nog even ter aanvulling, de conversie van niet Atmos materiaal naar Atmos wist mij niet echt te overtuigen, maar leuk dat het kan natuurlijk, je kunt het altijd nog uitzetten   :D

williams



Klopt inderdaad dat de klankkleur van de Klipsch scherper is dan van de Focals maar daar gaan we nog wat aan doen door middel van het filter iets aan te passen .
Zelf ben ik erg blij met de uprades ,ik heb nu een echte surround bubble van geluid en ik kan een ieder aanraden mocht je de mogelijkheid hebben om te upgraden naar Atmos ,gewoon doen.
Voor mezelf was het geen grote ingreep daar ik al een receiver (Marantz sr7009)  had staan waar een Atmos decoder in zit ,het enige was dus 2 Atmos speakers aanschaffen .
Hier op de markt stonden 2 klipsch RP-140SA te koop en deze heb ik op zijn kop opgehangen aan het platfond en het resultaat is verbluffend goed.
ik zal is kijken of ik morgen tijd hebt om hier wat foto's van te maken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

master30

Quote from: williams on October 31, 2016, 21:29:07

Klopt inderdaad dat de klankkleur van de Klipsch scherper is dan van de Focals maar daar gaan we nog wat aan doen door middel van het filter iets aan te passen .
Zelf ben ik erg blij met de uprades ,ik heb nu een echte surround bubble van geluid en ik kan een ieder aanraden mocht je de mogelijkheid hebben om te upgraden naar Atmos ,gewoon doen.
Voor mezelf was het geen grote ingreep daar ik al een receiver (Marantz sr7009)  had staan waar een Atmos decoder in zit ,het enige was dus 2 Atmos speakers aanschaffen .
Hier op de markt stonden 2 klipsch RP-140SA te koop en deze heb ik op zijn kop opgehangen aan het platfond en het resultaat is verbluffend goed.
ik zal is kijken of ik morgen tijd hebt om hier wat foto's van te maken .

Zou je niet naar 7.1.4 willen dan?

Bij mij hangen er al 2 presence speakers aan mijn yamaha, daar kan ik eenvoudig naar atmos mee gaan, ze hangen boven mijn fronts ongeveer, is dat de goede plek?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Kjelt

Quote from: Audioloog on October 31, 2016, 19:13:17
Nog even ter aanvulling, de conversie van niet Atmos materiaal naar Atmos wist mij niet echt te overtuigen, maar leuk dat het kan natuurlijk, je kunt het altijd nog uitzetten   :D
Apart, ik heb een andere ervaring de afgelopen twee jaar bij mijn 7.2.4 Atmos setup, ook een Marantz prepro.
Wel vind ik dit het meest geslaagd bij nieuwere titels met name in DolbyHD of DTSHD. Als je alle kanalen disabled behalve de plafond speakers hoor je heel subtiel de omgevingsgeluiden, enkele echos/galm.  Oftewel de geluiden die uit alle surrounds komen zijn omgevingsgeluid en die worden dan ook subtiel over ee hoogte kanalen weergegeven en dat vind ik juist heel goed.
Daarnaast als alle kanalen muziek met meer volume weergeven dan doen ook de plafondspeakers mee en dat vind ik dus ook een mooie toevoeging, het wint IMO enorm aan diepte en de kamer is makkelijker "gevuld" met geluid.

Full power vanaf het plafond is alleen bij echte Atmos tracks bij over(vliegende) geluidsbronnen mogelijk. Beredeneer maar mee, uit een normale surround track lijkt het me onmogelijk voor een algoritme om te bepalen wat de hoogte is van het effect?

hifiman

Quote from: Kjelt on November  1, 2016, 07:28:40
Apart, ik heb een andere ervaring de afgelopen twee jaar bij mijn 7.2.4 Atmos setup, ook een Marantz prepro.
Wel vind ik dit het meest geslaagd bij nieuwere titels met name in DolbyHD of DTSHD.
Ik heb het natuurlijk maar heel even gehoord en inderdaad ik vond het met DTSHD tracks helemaal niet verkeerd, met DD tracks daarentegen vond ik het niet overtuigend en zou ik het uitzetten.

williams

Zelf heb ik nog niet veel  kunnen luisteren maar het klopt wel dat Atmos het best tot zijn recht komt met een geluidstrack die ook daar voor afgemixed is .
Met DSU ( dolby surround upsampler )is het effect gemengd en met de ene film gaat dit beter dan met de andere.
Toch als je de Atmos kanelen uitzet dan mis je direct wat en lijkt de surround  bubble gelijk minder.

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteZou je niet naar 7.1.4 willen dan?

Bij mij hangen er al 2 presence speakers aan mijn yamaha, daar kan ik eenvoudig naar atmos mee gaan, ze hangen boven mijn fronts ongeveer, is dat de goede plek?

Ikzelf zou niet naar 7.1.4 willen daar vind ik mijn ruimte te klein voor en tevens zit ik met mijn bank als zo goed tegen de achterwand aan .

Als ik het zo lees dan hangen je speakers boven  je fronts en dat is echt te ver weg van je luisterplek.
Ik zou dan ook de atmos speakers dichter naar plek halen waar je zit met film kijken .

Stel de hoogte van je oorhoogte tot het platfond is een meter ,dan zou ik de speakers ook 1 meter VOOR je luisterplek plaatsen en dan de speaker ongeveer rond een hoek van 45 graden hangen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

master30

Quote from: williams on November  1, 2016, 18:14:01
Ikzelf zou niet naar 7.1.4 willen daar vind ik mijn ruimte te klein voor en tevens zit ik met mijn bank als zo goed tegen de achterwand aan .

Als ik het zo lees dan hangen je speakers boven  je fronts en dat is echt te ver weg van je luisterplek.
Ik zou dan ook de atmos speakers dichter naar plek halen waar je zit met film kijken .

Stel de hoogte van je oorhoogte tot het platfond is een meter ,dan zou ik de speakers ook 1 meter VOOR je luisterplek plaatsen en dan de speaker ongeveer rond een hoek van 45 graden hangen .

Duidelijk, dat wordt weer gaten kaas, zucht  :angel:
En achter heeft dat nut met een schuine achterwand (zolderdak)? mijn surrounds staan iets achter de bank, de back surrounds wel achter de bank.
De atmos rear kan ik net naast de zit plek nog kwijt met wat hoogte verschil tov de surroundspeakers, ze hangen dan wel iets meer naar voren.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

williams

Ik zou de atmos speakers niet zo dicht op je surround speakers zetten ,want ik ben bang dat het effect van kanaalscheiding dan een beetje verloren gaat. .
Heb je geen mogelijkheid om je atmos speakers op te hangen voor je ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.