Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Een gedegen voorbereiding is het halve werk. Mooie upgrades in het vooruitzicht!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Quote from: Kamidioblitz on November  7, 2017, 20:58:21
Een gedegen voorbereiding is het halve werk.
Dat is ook mijn motto  ;)

Teejoo

Er begint al wat vulling te komen, maar met genoeg ruimte om ooit nog eens een mooie streamer en UHD-player erbij te kopen. Zo ben ik dan ook wel weer   ::)

bmateijsen

Quote from: Teejoo on November  8, 2017, 19:05:52
Er begint al wat vulling te komen, maar met genoeg ruimte om ooit nog eens een mooie streamer en UHD-player erbij te kopen. Zo ben ik dan ook wel weer   ::)

Streamer...?? ik heb ook nog wel een mooie Linn staan ;)

Teejoo

Quote from: bmateijsen on November  8, 2017, 19:12:19
Streamer...?? ik heb ook nog wel een mooie Linn staan ;)
Hou op Mateijsen, ik denk wel meer dan één  ::)

bmateijsen

Quote from: Teejoo on November  8, 2017, 19:23:19
Hou op Mateijsen, ik denk wel meer dan één  ::)

Zeker... ;).

blue-eyes

Quote from: bmateijsen on November  8, 2017, 19:12:19
Streamer...?? ik heb ook nog wel een mooie Linn staan ;)

Ik kan 'm aanbevolen Teejoo, "toevallig"  heb ik ongeveer dezelfde, ook van Bjorn :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Waarom heb jij eigenlijk een dsm? Hoe heb je die dan aangesloten op de SSP?

blue-eyes

Stereo naar een hoger plan.

DSM als passthrough bij MC gebruik.

Stereo: Linn -> CA5200
MC: Classe SSP800 -> Linn (L + R kanalen passthrough), SR, SL, Center kanalen rechtstreeks naar CA5200, sub ook rechtstreeks.

Dus bij stereo luisteren alleen de Linn en de EV aan. Plus uiteraard de bron die je gebruikt (internet, nas, mac mini, oppo, dure)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on November  9, 2017, 08:55:55
Stereo naar een hoger plan.

DSM als passthrough bij MC gebruik.

Stereo: Linn -> CA5200
MC: Classe SSP800 -> Linn (L + R kanalen passthrough), SR, SL, Center kanalen rechtstreeks naar CA5200, sub ook rechtstreeks.

Dus bij stereo luisteren alleen de Linn en de EV aan. Plus uiteraard de bron die je gebruikt (internet, nas, mac mini, oppo, dure)
interssante optie! Maar dan heb je dus geen bass management voor je fronts. De vraag is of dat nodig is natuurlijk.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on November  9, 2017, 12:37:52
interssante optie! Maar dan heb je dus geen bass management voor je fronts. De vraag is of dat nodig is natuurlijk.

In jouw geval zou ik de DS digitaal aansluiten op de AV860 met Dirac...

blue-eyes

Quote from: Teejoo on November  9, 2017, 12:37:52
interssante optie! Maar dan heb je dus geen bass management voor je fronts. De vraag is of dat nodig is natuurlijk.

De vraag is of je bass management over stereo gebruikt. In MC heb je dat gewoon omdat de Classe het signaal bewerkt, verstuurd, door de Linn, die er niets mee doet.

Maar zie het antwoord van Bjorn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on November  9, 2017, 15:58:00
De vraag is of je bass management over stereo gebruikt. In MC heb je dat gewoon omdat de Classe het signaal bewerkt, verstuurd, door de Linn, die er niets mee doet.

Maar zie het antwoord van Bjorn.
Ik gebruikte nu ook bass management voor stereo. Maar Room EQ is zeker zo belangrijk. Maar die DS2 is sowieso een beetje overkill als ik alleen de digitale output ga gebruiken. 

blue-eyes

Het is ook een streamer, niet alleen een PRE. O ja, ook nog een DAC :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Valkyrie

Quote from: Teejoo on November  9, 2017, 16:01:40
Maar die DS2 is sowieso een beetje overkill als ik alleen de digitale output ga gebruiken.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

#1690
Bjorn is inmiddels vertrokken. Tot nu toe aangenaam verrast met de sound van de Arcam. De subs moet ik nog even mee spelen, want daar mis ik nog wat. Maar verder een frissere en vooral mooie homogene sound dankzij Dirac!

De looks van de Arcam blijf ik zeker in het echt teleurstellend vinden voor zo'n kostbaar apparaat. Zo'n display kan echt niet meer. Gelukkig kan het ook uit.

bmateijsen

#1691
Was leuk om weer bij te kletsen, Theo! Ik ben inmiddels ook alweer in Hilversum. Als je wilt kan je de subwoofer in het level menu van de arcam nog iets verhogen. Veel plezier ermee!

Teejoo

#1692
Quote from: bmateijsen on November 10, 2017, 16:55:52
Was leuk om weer bij te kletsen, Theo! Ik ben inmiddels ook alweer in Hilversum. Als je wilt kan je de subwoofer in het level menu van de arcam nog iets verhogen. Veel plezier ermee!
Was idd leuk en opnieuw perfecte service!

Ik vraag me af of het ook wordt veroorzaakt doordat we ze nu beiden op de gelijke lijn hebben gezet? Ik mis een beetje die forse duw die ik voorheen had. Wellicht zou ongelijk zetten ook helpen bij die dip? Zouden we de volgende keer eens kunnen testen.

Ga vanavond natuurlijk film kijken, en verder spelen met de settings. Trouwens wel slecht dat je dat niet on the fly kunt doen voor zover ik nu weet. Je hoort meteen de testtoon.

denoontje

#1693
cool hoor, feli met de aanschaf.
Ps ik vind de looks wel cool, alleen die volume knop vind ik wat minder...de looks van de  avr600 vond ik wat mooier. :devil:

Kjelt

Quote from: Teejoo on November 10, 2017, 16:29:09
Zo'n display kan echt niet meer.
Dat zijn intelligente led dotmatrix displays, techniek uit half jaren tachtig, kosten €20 per vier of acht karakters, echt mooi spul. Perfect afleesbaar ook op afstand.
Andere fabrikanten gebruiken vfd fluodisplays, techniek uit de jaren 70 die kosten €50-100 per stuk maar vind ik minder mooi. Andere merken met hun lcd touch displays zien er ook niet echt uit, ips zou mooi zijn maar veel teveel backlight strooilicht en nauwelijks afleesbaar op afstand. Dus tja wat zou je dan willen? Overlayed GUI op het beeld wil je ook niet met dat HDR gebeuren, kun je iedere twee jaar je prepro weer verkopen, lossless passthrough zorgt er voor dat je langer van je aanschaf kunt genieten.

bmateijsen

Het zal nu een stuk neutraler zijn... ;). Je hebt op 35 hrz een flinke boost, waarvan ik zeker weet dat de SMS-1 hem niet volledig terug kon corrigeren.
Maar we kunnen er de volgende keer zeker nog mee experimenteren!

Veel plezier met de eerste film! 8)

Quote from: Teejoo on November 10, 2017, 17:34:31
Was idd leuk en opnieuw perfecte service!

Ik vraag me af of het ook wordt veroorzaakt doordat we ze nu beiden op de gelijke lijn hebben gezet? Ik mis een beetje die forse duw die ik voorheen had. Wellicht zou ongelijk zetten ook helpen bij die dip? Zouden we de volgende keer eens kunnen testen.

Ga vanavond natuurlijk film kijken, en verder spelen met de settings. Trouwens wel slecht dat je dat niet on the fly kunt doen voor zover ik nu weet. Je hoort meteen de testtoon.

Teejoo

#1696
Ik krijg met mijn laptop met Dirac geen verbinding. De laptop ziet de AV niet. De app om te bedienen en muziek afspelen ziet hem gewoon.

Bjorn had hem vanmiddag ook direct. Wat kan dat zijn?


Nog maar een keer op het knopje gedrukt en nu vind hij hem meteen. Ik denk dat ik me goed kan gaan amuseren met Dirac. Dat kun je echt mooi finetunen.

Ik ben tot nu toe vooral onder de indruk van de voicing tussen de speakers, waardoor de bubble erg mooi wordt.

Teejoo

#1697
Quote from: bmateijsen on November 10, 2017, 20:20:32
Het zal nu een stuk neutraler zijn... ;). Je hebt op 35 hrz een flinke boost, waarvan ik zeker weet dat de SMS-1 hem niet volledig terug kon corrigeren.
Maar we kunnen er de volgende keer zeker nog mee experimenteren!

Veel plezier met de eerste film! 8)
Dat is ook zo, het is zeker even wennen. Maar ik wil het wel nog naar smaak finetunen. ik wil wellicht het top end wat omlaag brengen. Is toch iets te schel naar mijn smaak. Ik ga er dus eens flink mee spelen. Bel je morgen nog wel even.

We gaan zo kijken!

Teejoo

#1698
Arrival aan het kijken: Klinkt erg goed! Ik merk bij film weinig van de scherpte, maar juist een heel evenwichtig geluid. Erg mooi en indrukwekkend!


denoontje

Quote from: Teejoo on November 10, 2017, 20:48:20
Ik krijg met mijn laptop met Dirac geen verbinding. De laptop ziet de AV niet. De app om te bedienen en muziek afspelen ziet hem gewoon.

Bjorn had hem vanmiddag ook direct. Wat kan dat zijn?


Nog maar een keer op het knopje gedrukt en nu vind hij hem meteen. Ik denk dat ik me goed kan gaan amuseren met Dirac. Dat kun je echt mooi finetunen.

Ik ben tot nu toe vooral onder de indruk van de voicing tussen de speakers, waardoor de bubble erg mooi wordt.

Dirac en de app kunnen niet tegelijkertijd  contact maken met de avr. Dat zie ik bij mij.
Dirac gedraaid dan moet ik de app opnieuw opstarten.