Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Teejoo

#4575
Quote from: fugazi_2009 on October 15, 2021, 23:21:37
En was het qua film ook nog wat?

Ik vond het wel spannend, inclusief een paar hartverzakkingen.. En daar zorgt het geluid voor, zo echt. En dat in een film waar bijna niet gesproken wordt. OOk heel cool hoe ze schakelen als je het ziet vanuit de dove dochter.

Ian G


reza

Deel 2 is net zo goed, iets explosiever zeker in het begin. Zo zouden alle soundtracks afgemixed moeten worden!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on October 16, 2021, 08:09:53
Deel 2 is net zo goed, iets explosiever zeker in het begin. Zo zouden alle soundtracks afgemixed moeten worden!
Zeker! Nu klinkt het dankzij de processing en inregeling al snel heel goed in de Teejooscoop, maar dit was met minimalistische geluiden om je heen erg natuurlijk met een erg goede plaatsing.

PascalP

Gave film inderdaad!
Deel 2 staat hier ook nog op de lijst...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Dat is zeker een geweldige film Theo, die maakte veel indruk op mij toen ik hem voor het eerst zag.
Je loop wel een poos achter moet ik zeggen haha lol.
Deel twee vond ik ietjes minder maar zeker ook goed, komt denk ik omdat bij deel 1 het zo bijzonder was dat ze stil moesten wezen en de spanning zo geweldig opbouwde en bij deel 2 ken je dat principe al.
Ik leg het misschien wat raar uit maargoed je weet vast wat ik bedoel te zeggen.
Ook gaaf dat je nog steeds zo onder de indruk ben van je MK/Trinnov combo, is nog steeds genieten dus.
En dan nagaan dat we van een Nautilus set afkwamen waarvan we toen dachten (sterker nog overtuigd van waren) dat dat vrijwel niet te verbeteren was  :coffee:

Mijn tip? Houden die Classe's en niet meer wisselen... dan zou ik er eerder twee X12 subs vooraan in de hoeken bij zetten  :wacko:
Ps, nog plannen met je atmos? Of lekker houden zo?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4581
Quote from: buckler on October 17, 2021, 10:46:30
Dat is zeker een geweldige film Theo, die maakte veel indruk op mij toen ik hem voor het eerst zag.
Je loop wel een poos achter moet ik zeggen haha lol.
Deel twee vond ik ietjes minder maar zeker ook goed, komt denk ik omdat bij deel 1 het zo bijzonder was dat ze stil moesten wezen en de spanning zo geweldig opbouwde en bij deel 2 ken je dat principe al.
Ik leg het misschien wat raar uit maargoed je weet vast wat ik bedoel te zeggen.
Ook gaaf dat je nog steeds zo onder de indruk ben van je MK/Trinnov combo, is nog steeds genieten dus.
En dan nagaan dat we van een Nautilus set afkwamen waarvan we toen dachten (sterker nog overtuigd van waren) dat dat vrijwel niet te verbeteren was  :coffee:

Mijn tip? Houden die Classe's en niet meer wisselen... dan zou ik er eerder twee X12 subs vooraan in de hoeken bij zetten  :wacko:
Ps, nog plannen met je atmos? Of lekker houden zo?
Nou, ik wist na 20 jaar ook wel dat het inmiddels beter kon. Daarvoor was ik het geluid steeds meer aan het 'sturen' met de target curve qua sound. Maar minstens zo belangrijk is het hebben van volledig gelijke speakers. Daar zat hem t.o.v. de Nautilus set de meeste winst. 

Die X12's zijn echt niet meer nodig. De JL's zijn nu erg mooi geïntegreerd waardoor ik niets mis in het laag. Atmos laat ik ook zoals het is. Mede dankzij de target curve mapping van de Trinnov valt het in praktijk bijna niet op dat het andere speakers zijn op die positie.

Ik ga de nieuwe Trinnov eindversterker straks zeker nog een keer testen, want dat blijft ik wel interessant vinden als alternatief. Maar eerst eens kijken naar de nieuwe lasers van JVC.

De film had ik al langer liggen, maar je moet zin hebben in het type film.

Teejoo

Gisteravond voor de zoveelste keer genoten van Notting Hill op blu-ray. Ik blijf toch wel een sucker voor dit soort Britse films. Heerlijk die humor met Hugh Grant en z'n huurder Spike.

Film is qua beeld niet bijzonder, maar qua geluid best mooi voor een film uit 1999.

buckler

Quote from: Teejoo on October 17, 2021, 11:13:07
Nou, ik wist na 20 jaar ook wel dat het inmiddels beter kon. Daarvoor was ik het geluid steeds meer aan het 'sturen' met de target curve qua sound. Maar minstens zo belangrijk is het hebben van volledig gelijke speakers. Daar zat hem t.o.v. de Nautilus set de meeste winst. 

Die X12's zijn echt niet meer nodig. De JL's zijn nu erg mooi geïntegreerd waardoor ik niets mis in het laag. Atmos laat ik ook zoals het is. Mede dankzij de target curve mapping van de Trinnov valt het in praktijk bijna niet op dat het andere speakers zijn op die positie.

Ik ga de nieuwe Trinnov eindversterker straks zeker nog een keer testen, want dat blijft ik wel interessant vinden als alternatief. Maar eerst eens kijken naar de nieuwe lasers van JVC.

De film had ik al langer liggen, maar je moet zin hebben in het type film.

Ik snap het en je heb gelijk ook, zeker als je zo'n ICE amp eerst kan proberen.
Dat zal top zijn als dat mag.
Gaaf dat alles werkt, en credits aan de Trinnov wat dat betreft.
Lekker bezig Theo en altijd leuk om te lezen dat je weer genoten heb van een film avondje in je ruimte.

Werkt besmettelijk...  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Teejoo on October 17, 2021, 11:17:18
Gisteravond voor de zoveelste keer genoten van Notting Hill op blu-ray. Ik blijf toch wel een sucker voor dit soort Britse films. Heerlijk die humor met Hugh Grant en z'n huurder Spike.

Film is qua beeld niet bijzonder, maar qua geluid best mooi voor een film uit 1999.

Dit snap ik dan weer niet.

Nothing Hill.... haha, we worden oud  :music:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on October 17, 2021, 11:47:44
Ik snap het en je heb gelijk ook, zeker als je zo'n ICE amp eerst kan proberen.
Dat zal top zijn als dat mag.
Gaaf dat alles werkt, en credits aan de Trinnov wat dat betreft.
Lekker bezig Theo en altijd leuk om te lezen dat je weer genoten heb van een film avondje in je ruimte.

Werkt besmettelijk...  :clapping:
Zonder het te proberen ga ik het sowieso niet doen. Waar moet ik nog uitzoeken.

En dat het nu goed is ligt toch primair aan het inregelen. Dat duurt bij mij bij een nieuwe processor altijd lang tot het echt tot in de puntjes is zoals ik het wil hebben, zoals ik gisteren ook al tegen Pascal zei. Nu was dat gewoon nog wat langer omdat er veel nieuwe elementen inzaten: Trinnov, M&K en 2 subs. Maar dan heb je ook wat!

De Trinnov is uiteraard een belangrijke schakel, maar is ook voor mij een flinke leercurve geweest (en in feite nog steeds!). Ik heb het meeste geleerd van Trinnov zelf, maar ook van Bjorn en Garmt bijvoorbeeld. En ben inmiddels toch alweer bijna 2 jaar en al gauw meer dan 100 metingen verder, en die ervaring merk ik ook. Daarom zeg ik ook vaker: als je te weinig kennis, tijd en zin hebt en niet perse to the max wilt gaan koop dan iets anders. Ook al laat je hem inregelen: een installer heeft ook maar beperkt tijd. Het zal altijd goed klinken, maar er is altijd meer uit te halen.

Teejoo

Vanavond Tracks weer eens gekeken.. Prachtige film, mooie beelden en top 5.1 DTS Master audiotrack zoals altijd middels de Dolby upmixer verdeelt over de 13 outputs van de Trinnov. Echt fantastisch hoe mooi het weer klonk.


Teejoo

#4587
Op dit moment 6 underground op Netflix aan het kijken. Echte Michael Bay actiefilm. De Atmos mix is echter vreemd: enorm veel geluid is hard afgemixt via de surrounds waardoor de balans teveel naar achteren ligt en het niet natuurlijk klinkt. Door de Dolby upmixer te gebruiken wordt dit gelukkig weer recht getrokken, maar zo zie je maar weer dat het Atmos label weinig zegt over de kwaliteit van de mix.

It's all about the balance! Wel erg dik laag!


denoontje

Quote from: Teejoo on October 28, 2021, 22:15:12
Op dit moment 6 underground op Netflix aan het kijken. Echte Michael Bay actiefilm. De Atmos mix is echter vreemd: enorm veel geluid is hard afgemixt via de surrounds waardoor de balans teveel naar achteren ligt en het niet natuurlijk klinkt. Door de upmixer te gebruiken wordt dit gelukkig weer recht getrokken, maar zo zie je maar weer dat het Atmos label weinig zegt over de kwaliteit van de mix.

It's all about the balance! Wel erg dik laag!



Moet zegen daht het hier prima klonk (zeker voor een netflix compressed atmos stream --> via de panasonic). Wel vette film  zekr de eerste 20 min. Wel wat continuiteitsfoutjes ;-).

Teejoo

Quote from: denoontje on October 28, 2021, 22:39:36
Moet zegen daht het hier prima klonk (zeker voor een netflix compressed atmos stream --> via de panasonic). Wel vette film  zekr de eerste 20 min. Wel wat continuiteitsfoutjes ;-).
Had je dan de Atmos stream?
Verder idd heel vet.

denoontje


Teejoo

#4591
Quote from: denoontje on October 28, 2021, 23:01:39
https://www.opnetflix.nl/netflix-ultrahd-4k?type=film&category=actie
Maar geeft de Panasonic Atmos ook correct uit? Ik heb hem via de ATV4K gekeken. Maar hoe dan ook dikke audio mix.

Teejoo

Ik had wel net van tevoren de ATV geüpdatet naar 15.1 dacht ik. Ik zag echter geen gekke dingen bij het inkomende signaal van de Trinnov, behalve dan dat het volle gas was op de surround kanalen.

Maar met de upmixer op de legacy stream dus echt een groot spektakel. Beeld was ook top.

Ik kende de film niet, is toch al van 2019 zag ik.

PascalP

Quote from: denoontje on October 28, 2021, 22:39:36
Wel wat continuiteitsfoutjes ;-).

Ja dat heb ik toen wel bij jou gezien ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#4594
Vanavond in het kader van de donkere dagen en Halloween: Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 1 op UHD...

Dit blijft voor mij toch echt een van de referentie discs op geluid gebied. In alle opzichten: bubble, directionaliteit, LFE en natuurlijkheid.

Echt heel goed, terwijl ik die eigenlijk nooit gebruik voor demo's. Dit was ook de 1e keer met de nieuwe setup (M&K, Trinnov) t.o.v. van de eerste keer dat we de UHD hebben gezien. Dan zie je zeker bij deze films waar heel vaak stemmen rond gaan hoe belangrijk gelijke speakers zijn rondom.


PascalP

Ben inmiddels bij deeltje 5 aangekomen in mijn UHD rewatch reeks, kan niet wacht totdat ik bij deze ben dan Teejoo ;)
Maar overall vind ik de HP's op UHD best een lekkere DTS:X track hebben!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Zo, nr 2 is ook weer thuis na een uitstapje van een paar maanden in een gesloten doos. De Oppo gaat er (opnieuw) uit zodat ik weer 2 Panasonics kan gebruiken.

fugazi_2009

Zonder dat ik 100 pagina's moet terug lezen, waarom 2 Panasonics?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Quote from: fugazi_2009 on November  3, 2021, 18:07:04
Zonder dat ik 100 pagina's moet terug lezen, waarom 2 Panasonics?
Dan kan  ik de workload over 2 spelers verdelen. Dus in feite 1 reserve. Goede spelers zijn er niet meer veel. Daarvoor had ik die 2e al vorig jaar gekocht.

fugazi_2009

Ah ok, die snap ik. Wat voor Oppo gaat er uit?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one