Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: vik on November  6, 2020, 08:43:06
Als je geen brom ervaart gewoon zo laten. Mocht je het toch willen proberen zet ze dan wel eerst even uit voor dat je gaat switchen. Just-to-be sure  ;)
Sterker nog, 1 sub stond hij wel op lifted en de andere niet. Ik hoor in beide gevallen niets.
De vraag is nu welke variant technisch gezien beter is.

PascalP

nu wachten op de Icepowers.... veel plezier alvast maar dat gaat vast goedkomen met deze dikke updates!  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Ja ik ben ook enorm benieuwd naar het resultaat betreffende de Apollon ICE amps.
Zit zelf in dubio om voor een Apollon ICE/hypex te gaan of nog 1 keer de flappentapper leeg te trekken voor de Lyngdorf MXA-8400 purify...
Dus Theo... we zitten op 'hete kolen' en worden wat 'nieuwsgierig' gast  ^^
Komt een mooie (luister)week voor je aan, geniet ervan want alleen het uitpakken en installeren kan al pret geven vind ik altijd. Worden we net weer kleine kinderen hahaha lol
Enjoy
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

#3178
En dan moet die cm sony ook nog op visite komen[emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on November  7, 2020, 12:27:03
En dan moet die cm sony ook nog op visite komen[emoji48]

Je begrijpt dat je de verwachting steeds verder hoger legt? 😉

Ik ga hem zeker testen, maar dan moet ik toch eerst gewend zijn aan de rest van de set. Er is teveel veranderd en ik moet een geheel nieuwe meting gaan doen. En dat is best een klus bij Trinnov.

En last but not least: ik ben blut na alle uitgaven van dit jaar!

PascalP

Quote from: Teejoo on November  7, 2020, 13:10:09

En last but not least: ik ben blut na alle uitgaven van dit jaar!

Gelukkig maar dan dat over een week of 7 het nieuwe jaar begint :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on November  7, 2020, 14:51:58
Gelukkig maar dan dat over een week of 7 het nieuwe jaar begint :P
Woaaa[emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Inderdaad Teejoo. Voor jou nu eerst zaak om alles te optimaliseren en in te regelen zodra je de nieuwe amps in huis hebt. Zo kun je een nieuwe referentie opbouwen en dat is de meest logische volgorde.

En in de tussen tijd een nieuwe baas vinden voor je Classé CA-2200  ^^

Quote from: Teejoo on November  7, 2020, 13:10:09
Je begrijpt dat je de verwachting steeds verder hoger legt? 😉

Ik ga hem zeker testen, maar dan moet ik toch eerst gewend zijn aan de rest van de set. Er is teveel veranderd en ik moet een geheel nieuwe meting gaan doen. En dat is best een klus bij Trinnov.

En last but not least: ik ben blut na alle uitgaven van dit jaar!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#3183
De 1e eindversterker is vanmiddag gearriveerd! De andere staat nog steeds bij de post in Tsjechië..

1e indruk:

- Bouwkwaliteit is gewoon erg goed! Ik had gelezen dat de bouwkwaliteit iets minder zou zijn door dun materiaal. Nou, echt niet! Mijn behuizing wijkt wel af van de website, zo zijn de zijkanten nu dikke geribbelde platen. De topplaat is in tegenstelling tot wat ik heb gelezen ook heel stabiel en volgens mij bijna gelijk aan de Classé.
- Connectors zijn helemaal in orde en van WBT en Neutrik. Hij pas dan ook helemaal bij de Trinnov.
- Looks is ook eenvoudig met een dikke geborstelde frontplaat.
- Ik zag dat 2 vd 3 modules nu horizontaal gemonteerd zijn in tegenstelling tot 3x verticaal zoals op de website. Heb navraag gedaan waarom dit is.
- Ik heb hem aangesloten op de center en 4 surroundkanalen. L&R is nu namelijk nog even de Classé op aangesloten. Ik heb dus nog geen echte indruk anders dan dat het werkt. Ik daarin nu om een paar uur in te spelen muziek met auro 3D upmix.

Let niet op de vetvlekken op de foto... ;)

Teejoo

in het rack:

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on November  9, 2020, 15:15:13
De 1e eindversterker is vanmiddag gearriveerd! De andere staat nog steeds bij de post in Tsjechië..

Ziet er netjes uit! :colgate: Wanneer verwacht je de andere versterker te ontvangen?

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on November  9, 2020, 16:59:40
Ziet er netjes uit! :colgate: Wanneer verwacht je de andere versterker te ontvangen?
Ik vrees woe. Track & trace geeft aan dat hij nog steeds in Tsjechië staat...

Teejoo

Ik bedenk me nu dat ik een continuvermogen heb staan van ongeveer 11.400W inclusief de subs 😂😂

skyfox

Ik zeg: draai maar vol open, de boel! :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

buckler

Nou dat ziet er inderdaad OER degelijk uit Theo.
Al wat geluiden uit gehoord die je kunnen bekoren?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Mooi hoor...,ook wat betreft de afwerking  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Als de sound net zo goed is dan de looks  :inlove: :inlove:

Teejoo

Quote from: buckler on November  9, 2020, 17:52:54
Nou dat ziet er inderdaad OER degelijk uit Theo.
Al wat geluiden uit gehoord die je kunnen bekoren?
Hij zit zoals gezegd aangesloten op de center en surroundkanalen. En daar hoor je nu alleen de auro upmixer sound overheen. Straks een eerste film kijken, waarbij nog niks is afgeregeld aangezien de gain afwijkt tov de Classé eindtrappen. Maar ik regel het even op gehoor af om te matchen met de fronts.

Wat ik nu kort heb gehoord uit de center eigenlijk heel neutraal qua sound, maar ik heb nu ook alweer een paar weken geen center gehoord.

Maar dat verwacht ik ook van een goede eindversterker: neutraal en vooral dynamisch zodat hij heel 'luchtig' klinkt zoals ik het graag omschrijf. Dat was ook een van de redenen om te kiezen voor deze icepower modules. Die zijn compleet zonder dat je nog moet gaan nadenken over de voortrap/input of hoe dat ook mag heten.

Teejoo

#3194
Btw, ik snap naast de eenvoudigere installatie nu ook weer waarom veel mensen de auro upmixer gebruiken: auro stuurt veel dezelfde info naar meerdere speakers. Daardoor klinkt het idd meteen vol (en dus perfect om je surroundkanalen in te spelen), maar echt veel minder subtiel dan dolby.

Vroeger gebruikte ik bij TagMcLaren de party mode hiervoor: L&R ging gewoon vol overal heen 😊

Valkyrie

Dat ziet er mooi uit! Veel plezier met deze nieuwe aanwinst!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

#3196
Nu de eerste film aan het kijken. Het klinkt eigenlijk gewoon al best goed ondanks het missen van de atmos kanalen en de mix met Classé. Het meest kritisch is natuurlijk de center en daar heb ik eigenlijk weinig op aan te merken.

Bewust een rustige film gekozen, dan hoor je juist het meeste vind ik altijd.

In elk geval erg veel potentie als straks alle versterking gelijk is en een nieuwe meting is gedaan!

Aanvulling: Ik heb het idee dat hij strakker klinkt dan de Classé eindversterkers, die ik nog steeds erg goed vind. Ben erg benieuwd hoe dat straks op m'n fronts gaat klinken. Dan kan ik ook met muziek vergelijken.

Lijkt me ook zeer interessant als alle kanalen voorzien zijn van dezelfde versterking qua uniformiteit. Verder de LED ook nog in de dimm stand zetten. Die is nu te fel.

vik

Gaaf Teejoo. Nu hopen dat de andere snel voor de deur staat.  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jeriko

Beste Teejoo, ik kan in dit topic het niet vinden maar had je de db serie van bowers & Wilkins' niet geprobeerd? Ik maak nu gebruik van db3d en dat geeft me een laag.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Teejoo

Quote from: Jeriko on November 10, 2020, 14:58:14
Beste Teejoo, ik kan in dit topic het niet vinden maar had je de db serie van bowers & Wilkins' niet geprobeerd? Ik maak nu gebruik van db3d en dat geeft me een laag.
Ik heb de B&W idd niet getest. De JL overigens ook niet op voorhand.