Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Teejoo


denoontje

Hang maar eens velour vertikaal op je cinescoop bij 16-9. Ik denk dat je optisch meer diepte lijkt te hebben[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

#2627
Quote from: denoontje on December 18, 2019, 22:07:32
Hang maar eens velour vertikaal op je cinescoop bij 16-9. Ik denk dat je optisch meer diepte lijkt te hebben[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat ga ik ook doen met die platen. Ik heb dat effect nu natuurlijk met 21:9

darkrunner

Paar opties die ik tot nu heb

-2dehands Masking tension scherm
-Alr floor rising
-235 Frame masking
-16:9 Alr tension scherm
-1 Tension scherm + 1 motor scherm wat ik achterstevoren net voor het tension scherm zou monteren die ik dan kan gebruiken voor masking

Liefst zou ik voor dat 235 frame gaan maar dat betekend dat de tv eruit moet in de living en dit scherm er in de plaats komt

Alphaluxx heeft nu ook masking vario kits zowel voor Horz als Vert.

Marco66

Quote from: riwi on December 18, 2019, 21:53:08
Als je het over een maskeerbaar scherm hebt heeft het geen zin om over de diagonaal te spreken (ik nam aan dat je 92inch diagonaal bedoelde). De breedte (of hoogte) is dan handiger.

https://wsspalluto.de/produkte/mehrformat.html

Automasking? of electrische masking? Of deze afhankelijk van de beeldinhoud automagisch verstellen? Dat denk ik niet, dat moet met een afstandbediening.
203cm breed is dat kleinste rolscherm met masking.

Met remote zou al mooi zijn id. Wil geen rolscherm maar vast.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

darkrunner

#2630
Denk met remote prijs x2

Prijs van Deluxx V masking 235 breed is wel netjes 699 + 49 verzendkosten, als ik op de Duitse site van die winkel (hoofd kantoor) kijk dan staat die daar aan +1500, in de Franse winkel voor 700.


Edit: Hifi.de forum en ebay.de:
100" Exclusive Home Multiformat Tensions Motorleinwand
2 dagen aan het nadenken geweest als ik voor deze zou gaan of niet, neig toch het meest naar een Alr tesion met een 2de scherm er zo voor gemonteerd dat ik de zwarte achterkant daarvan voor tesion kan gebruiken.

Teejoo

Die Alphaluxx oplossing is eigenlijk best mooi en simpel. Kan alleen niet zo goed zien hoe de kwaliteit is. En geen idee wat het kost.

darkrunner

Ga normaal morgen prijzen krijgen van Alphaluxx hun vario kit en masking scherm

darkrunner

-Vario Kit vor Wallscreens      vertikal  699 EURO inkl. Tax

-Vario Kit vor Wallscreens  horizontal 998 EUROinkl. Tax

Heb ook prijzen van hun MulMultformat motor Screens ma die schermen raad ik niet aan, zijn geen Tension schermen, prijzen beginnen vanaf 1399 voor 200cm

reza

Heb je een site van die gasten?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

#2635
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Weet je de prijzen van Spaluto :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

staan op de websites van Heimkinoraum en ook van Grobi.tv :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Quote from: PascalP on December 20, 2019, 15:24:05
staan op de websites van Heimkinoraum en ook van Grobi.tv :)
Mijn smiley was dat de prijzen van Spaluto niet kunnen concurreren, aangezien die schermen duizenden euro's kosten..
En de andere schermen beduidend goedkoper zijn..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

#2639
Quote from: reza on December 20, 2019, 15:26:26
Mijn smiley was dat de prijzen van Spaluto niet kunnen concurreren, aangezien die schermen duizenden euro's kosten..
En de andere schermen beduidend goedkoper zijn..

Ach ja, sorry, was zelf ook even in de war...
Ik bedoelde de prijzen van de handmatige Spaluto schermen, en de Alphaluxx heb je dan elektrisch voor dat geld, even geen rekening mee gehouden :)

Maar op zich wel een mooie optie om je bestaande scherm voor €998 om te bouwen naar een elektrisch masking scherm, echter zou ik persoonlijk voor deze prijs + je bestaande scherm liever een Spaluto scherm kopen voor nagenoeg hetzelfde geld dan, ondanks dat deze handmatig is dan.
Dat is dus wat ik bedoel :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Wat ik zelf een "fout" van deze horizontale masking systemen vind is dat ze de onder en bovenkant aan elkaar knopen om deze symmetrisch te bewegen. Ze gaan dan dus standaard er van uit dat de  50% middenlijn van de beeldhoogte gelijk blijft.
Terwijl je als toeschouwer de ooghoogte op ideaal rond de 30% van de onderkant van het beeld wilt houden zul je dus de onderkant minder willen verplaatsen.
Er zijn hele mooie voorzet 4 way maskingsystemen maar de prijzen liggen zeer hoog, zijn bedoeld voor bioscopen en high end hometheaters. Zelf bouwen is de optie waar ik voor ga, krijg helaas geen toestemming voor de vertikale masking  :D

darkrunner

#2641
Spaluto 4 way maskingsystemen is dat dan met 4 doeken?

Alphaluxx hun masking is het niet waard imo vermits je voor 699 al een goed 235 breed frame met manuele masking koopt


Alphaluxx hun elektrische masking schermen raad ik ook niet aan (geen tesion...)



Elektrischemasking zoals op deze foto dat wil ik kan je tot op de mm bijsturen, staat er in Duitsland eentje te koop, voor mij te ver rijden en 100" had het +110" geweest had ik toegehapt
https://www.mupload.nl/img/j407ah4is.jpg


Nuja uiteindelijk wil ik een Alr scherm, Xyscreen gaat een 2de motor scherm bijmaken voor me met een doek in hetzelfde materiaal en kleur als de borders van het Alr scherm, ga dus 2 motor schermen hebben 1 Alr Tension en 1 net onder het Alr scherm zo gemonteerd dat het doek juist 1 mm voor het Alr scherm komt, ben ik klaar voor een €1100 voor 250 breed

Twijfel ook nog over de: Alr floor rising tension maat 100-120 €1500, eigenlijk is dit wel ideaal voor masking, meubel maken waar die in past een plank met velours afgewerkt over de hele lengte van een 5tal cm hoog, met 2:35:1 laat je onderkant dan op die balk uitkomen en je floor rising schuif je uit tot bovenkant beeld.

Teejoo

Quote from: PascalP on December 20, 2019, 15:27:45
Ach ja, sorry, was zelf ook even in de war...
Ik bedoelde de prijzen van de handmatige Spaluto schermen, en de Alphaluxx heb je dan elektrisch voor dat geld, even geen rekening mee gehouden :)

Maar op zich wel een mooie optie om je bestaande scherm voor €998 om te bouwen naar een elektrisch masking scherm, echter zou ik persoonlijk voor deze prijs + je bestaande scherm liever een Spaluto scherm kopen voor nagenoeg hetzelfde geld dan, ondanks dat deze handmatig is dan.
Dat is dus wat ik bedoel :P
Die handmatige Spaluto 21:9 is voor mij eigenlijk net te breed qua kast, maar wat ik vooral jammer vind is dat het scherm net weer iets kleiner is dan ik nu heb.

Maar goed. Ik ga nu toch nog geen ander scherm hangen aangezien ik net een nieuw heb en mijn 2020  AV-budget er zoals het er nu uitziet in januari op is.

PascalP

4way masking is zeker gaaf, maar hangt natuurlijk ook weer een prijskaartje aan...
Zou het zelf ook wel willen omdat ik veel wisselende content heb, van HD in 16:9 en 21:9 tot 4:3 rips van vroeger tot retro game consoles in 4:3...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#2644
Arriving in 2020  :xmas:

Jean Sibelius

 Gaaf! Gefeliciteerd met deze mooie upgrade :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on December 21, 2019, 17:17:38
Gaaf! Gefeliciteerd met deze mooie upgrade :colgate:
Komt allemaal door jou 😊

VlisChris

Vervelend zeg :D

Sterkte er maar mee :tongue2:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

papaleo

#2648
Quote from: Teejoo on December 21, 2019, 16:25:15
Arriving in 2020  :xmas:

Onder het mom van 'doe mij maar 'n Preétje'....

Wauw... :worship:


Welke gaat 't worden...16 of de 32 kanaals?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on December 21, 2019, 17:19:18
Komt allemaal door jou 😊

Graag gedaan :pompom:

Als het kan help ik een medeforum lid graag ;) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)