nieuwe JVC DLA-HD1

Gestart door jaco, november 14, 2006, 22:25:29

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Jack van Dijk op februari 10, 2007, 08:42:26
Qua design is de Dream Bee nog wel een stuk mooier dan de JVC

Vind ik dan weer niet... :)  Ik vind de Dreambee eerlijk gezegd oerlelijk. Van mij mag het gewoon strak.

garmtz

Citaat van: Martin_M op februari 10, 2007, 00:40:09
Ja, maar ook weer een stukje duurder.
Ze schijnen er een CR van 20000:1 uit te kunnen persen. Dat is gelijk aan de CR van de panelen.

Misschien geven ze ook wel gewoon de CR van de panelen op. Zo kan ik het ook... ::)  Ik vertrouw de waarden van JVC. Die zijn trouwens ook al geconfirmeerd.

yentown

Afzichtelijk glimmend plastic en die vorm brr!  Een electrisch voetenbadje is meer esthetisch verantwoord.

Martin_M

In het zwart (donkergrijs?) vind ik 'm best nog wel aardig. Wellicht mooier dan de JVC. Ik houd ook wel van strak maar de HD-1 vind ik wat lomp ogen. De pearl is daarintegen ook wat sierlijker. Maar ach, het ding hangt toch boven me aan het plafond ;)

In het wit lijkt het net of Skywalker er zo op zal wegvliegen:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bmateijsen

Maandag of dinsdag hopen wij hem binnen te hebben. 8)

Overigens denk ik dat de UK in een ander distributiekanaal zit, ook in Duitsland is naar mijn weten nog niets uitgegeven.

Groet,

Bjorn

Citaat van: jaco op februari 11, 2007, 10:17:54
Heb jij hem nu al ?
in de UK wordt het ding al volop uitgeleverd aan mensen die hem halverwege Januari besteld hebben.

-edit jaco: zelfsensuur toegepast

ThomasBelgium

Citaat van: garmtz op februari 11, 2007, 02:18:40
Vind ik dan weer niet... :)  Ik vind de Dreambee eerlijk gezegd oerlelijk. Van mij mag het gewoon strak.

Inderdaad oerlelijk en helaas in het echt zelfs nog lelijker dan op foto.

bmateijsen

Wij vallen onder de Pro divisie en die wordt vanuit Duitsland van voorraad voorzien.

Citaat van: jaco op februari 11, 2007, 17:47:16
Volgens de UK staat het Europese pakhuis ergens in Belgie, en zou Nederland daar ook vandaan bevoorraad moeten worden.
Maar wij vallen qua HD-1 toch onder de Pro devisie ? Waarom dan geen RS-1 met een zwarte voorkant ?
Raar dat er naar 1 dealer 25 stuks gaan, en dat de importeur in een ander land er maar 1 of 2 krijgt ?

bmateijsen

Ik heb geen idee Jaco, ik weet wel dat wij met smart zitten te wachten op de HD-1 ;).

Citaat van: jaco op februari 11, 2007, 17:54:02
Geen commentaar op de andere stelling ?

Criterionlover

Citaat van: jaco op februari 11, 2007, 18:16:27
Ik niet zeker, zit al 3 maanden zonder projector, en moet nu wachten tot ze bij JVC wakker worden en in actie komen.

Die Geräte sollen nächste Woche bei uns eintreffen. Wenn Sie dabei sein möchten, sollten Sie jetzt reservieren. Aus der ersten Lieferung sind noch Geräte frei.

Hij kan volgend weekend bij je thuis staan ; dus wat let je ?  ;D
T+A ; Sonos

J.A.F._Doorhof

Ze beloven ons als sinds 3 weken geleden volgende week :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Citaat van: Criterionlover op februari 11, 2007, 18:55:07
Die Geräte sollen nächste Woche bei uns eintreffen. Wenn Sie dabei sein möchten, sollten Sie jetzt reservieren. Aus der ersten Lieferung sind noch Geräte frei.

Hij kan volgend weekend bij je thuis staan ; dus wat let je ?  ;D
Besteld bij mijn eigen dealer (ITC)
Dan maar wachten en goede service krijgen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Criterionlover

Citaat van: jaco op februari 11, 2007, 19:37:10
Besteld bij mijn eigen dealer (ITC)
Dan maar wachten en goede service krijgen.

Helemaal mee eens  :)
T+A ; Sonos

Criterionlover

Übrigens, es gibt noch eine 3. Version des JVC. Die sieht aus wie ein in die Presse geratener Darth Vader und wird nur in den USA angeboten.   :-\

Bron : Grobi
T+A ; Sonos

BartS

Citaat van: papaleo op februari  9, 2007, 23:03:51

Begrijp ik het goed dat dit eigenlijk een HD1 is, maar dan weer beter?

Nee, the HD1 and the Dreambee zijn identieke machines, het enige verschil is een "cosmetic change"

Dreambee CR van 20,000:1 is niet geheel correct, het cijfer 20000:1 komt van het  D-ILA device Contrast Ratio zelf (ook 20000:1 voor de JVC) maar dit cijfer zegt op zich niet zo veel, belangrijker is de native contrast van de HD1/Dreambee, die is 15000:1 (voor beide machines)

Criterionlover

Welkom op het forum BartS   ;)

Bijzondere belangstelling/kennis voor/van de HD-1 ?
T+A ; Sonos

pietnoeck

BartS,  ben jij toevallig dezelfde BartS vanop het Britse HT forum ?
Dan weet jij waarschijnlijk heel wat meer over dit product en de eventuele leveringstermijnen.
En kunnen jullie bij JVC dan ook niet zo'n preorder doen zoals in de UK ?

BartS

allebij, ik ben werkzaam bij JVC in London dus redelijk geinformeerd, maar post eigenlijk alleen maar op AVforums in de UK and AVSforum (af en toe) in de US

Criterionlover

Citaat van: BartS op februari 12, 2007, 14:52:41
allebij, ik ben werkzaam bij JVC in London dus redelijk geinformeerd, maar post eigenlijk alleen maar op AVforums in de UK and AVSforum (af en toe) in de US

Zoals wij reeds vermoeden !  ;)

Ook hier een grote groep HT adepten die hun ongeduld niet kunnen bedwingen voor de uitlevering van de HD1.
Heeft UK een streepje voor , of heeft JVC Benelux zitten slapen ?
T+A ; Sonos

garmtz

De levering zal binnen 2 weken op gang komen. De UK is een ander distributiekanaal dan NL. Wij zijn afhankelijk van de Duitse importeur, die weer levert aan NL.

BartS

Citaat van: pietnoeck op februari 12, 2007, 14:41:20
BartS,  ben jij toevallig dezelfde BartS vanop het Britse HT forum ?
Dan weet jij waarschijnlijk heel wat meer over dit product en de eventuele leveringstermijnen.
En kunnen jullie bij JVC dan ook niet zo'n preorder doen zoals in de UK ?
dat ben ik inderdaad.... :D

inzake de pre-order in de UK, hier moet het krediet volledig gaan naar de dealer die dit georganiseerd heeft (PJ Hifi in Guildford), hij heeft zich persoonlijk ontzettend hard ingezet voor deze deal en de pre order was exclusief voor deze dealer (als erkenning voor zijn harde werk, IIRC het pre order verzoek kwam ook maar van 1 dealer)

Productie capaciteit van HD1/RS1 is natuurlijk niet van dezelde omvang als e.g. LCD TV en gaat met name in begin fase slechts mondjesmaat. Daarbij meegenomen dat HD1/RS1 een doorslaand success is in alle previews/test die er gedaan zijn in US,/Europe/Azie + Japan en het is dan helaas al snel duidelijk dat we helaas niet iedereen zo snel kunnen bedienen als we zouden willen.

Ik kreeg ook de indruk op dit forum dat men denkt dat we in Engeland elke dealer leveren uit voorraad. Helaas, het zelfde gaat hierop, alle units gaan vanuit Japan naar het Europese central warehouse en van daaruit wordt alles rechtstreeks door geleverd naar de JVC nationale organisaties. De UK kreeg inderdaad de eerste shipment en alle units zijn na een korte QC rechtstreeks door geleverd aan de dealers. Er zitten absoluut geen onverkochte units in ons magazijn, integendeel.

Daar ik zelf in Engeland werkzaam ben bij JVC ben ik derhalve niet op de hoogte van een eventuele pre-order mogelijkheid in Nederland. Heb je dit met je dealer opgenomen. Ik zou hopen dat een serieuze dealer met een goed voorstel altijd bij JVC Nederland een luisterend oor krijgt. Nederland is voor JVC een erg belangrijke en successvolle markt.

BartS

Citaat van: garmtz op februari 12, 2007, 15:01:32
De levering zal binnen 2 weken op gang komen. De UK is een ander distributiekanaal dan NL. Wij zijn afhankelijk van de Duitse importeur, die weer levert aan NL.

dat zou me  verbazen tenzij
a) je dealer een parellel import heeft via een wholesaler in Duitsland
b) je dealer een account heeft via JVC Professional ipv van JVC Consumer (deze worden wellicht wel via Duitsland geleverd)

Anders dan dat, IIRC alle units voor Nederland volgen een gelijke route als de HD1 voor de UK: Japan - Belgie (central warehouse) - locale JVC importeur.

Criterionlover

Citaat van: BartS op februari 12, 2007, 15:22:15
Ik zou hopen dat een serieuze dealer met een goed voorstel altijd bij JVC Nederland een luisterend oor krijgt. Nederland is voor JVC een erg belangrijke en successvolle markt.

Ok, Frank let's go !  ;D
T+A ; Sonos

garmtz

Citaat van: BartS op februari 12, 2007, 15:25:44
dat zou me  verbazen tenzij
a) je dealer een parellel import heeft via een wholesaler in Duitsland

Nope. We zijn zelf dealer en nemen af van AV Tunes.

Citeerb) je dealer een account heeft via JVC Professional ipv van JVC Consumer (deze worden wellicht wel via Duitsland geleverd)

Klopt. JVC Pro.

CiteerAnders dan dat, IIRC alle units voor Nederland volgen een gelijke route als de HD1 voor de UK: Japan - Belgie (central warehouse) - locale JVC importeur.

Ik kan alleen vertellen wat ik weet van mijn contactpersoon en dat is AV Tunes. En hij heeft het steeds over 'Duitsland'. Ik vraag niet veel door, ik wil gewoon onze HD1... ;)

jaco

Kan JVC toezeggen dat hij binnen 2 weken uitgeleverd wordt, of anders met 35% korting of zo ? Dan heb ik er wat aan. Ik wordt nu al weken aan het lijtje gehouden. Je leest de mededeling dat mijn dealer (ITC) elke week te horen krijgt: volgende week.

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

BartS

Ik weet niet wie je evt de toezegging heeft gedaan, het zou me verbazen als dit rechtstreeks vanuit JVC kwam moet ik zeggen.

Feit blijft dat het zeker geen issue is van JVC Nederland die ligt de slapen, zoals ik al zij, de productie van een dergelijke projector kan slechts mondjesmaat gestart worden, supply < demand , simple as that helaas.
Ik vrees dat je helaas nog even geduld moet hebben op je projector. Ik verwacht dat in de loop van maart de  levering situatie zich zal verbeteren door heel Europa.